Trīs vienā — „Auto 2016”

Pievienots: 15. aprīlī 2016 21:34 | Autors: Kaspars Bergmanis, laikraksts „AutoInfo” | Komentāri: (1)

Notika tas sensenos laikos, kad cilvēku straumes plūda uz Rīgas kinostudiju, lai nokļūtu uz izstādi „Auto 1994”. Pavisam nesen Latvija bija atbrīvojusies no okupācijas važām un pilsoņi sāka iepazīt attīstītās pasaules labumus.Lielākajai sabiedrības daļai pat PSRS ražota „LADA” bija nesasniedzams sapnis, bet te — „Volvo”, „BMW”, „Corvette”. Lai pasēdētu auto salonā, teju jāizstāv gara rinda. Auto tirgotāji dalīja dārgumus — auto reklāmas bukletus un plakātus, kuri vēlāk rotāja garāžu sienas.

Laiks ritēja, un vakardienas sapņu auto šodien rūs sētmalē. Automobilis ir kļuvis daudz pieejamāks, un tikai dažiem tas apliecina statusu, bet auto izstādes, spītējot tirgus sabrukumam, mēģina pastāvēt.

Ar nostalģiju atceros tos laikus, kad Ķīpsalas izstāžu centrs auto izstāžu laikā apauga ar papildu hallēm, kurās teju visi Latvijā pārstāvētie auto ražotāji bija izstādījuši gaumīgi noformētos stendos savus spēkratus un servisa iekārtas. Tas viss ir pagātne, bet kas ir šodien?

Reizi divos gados auto mehānikas izstāde notiek Frankfurtē. Vācijā auto mehānikas industrijas pārstāvji no visas pasaules brauc dibināt kontaktus, slēgt sadarbības līgums un rādīt savus jaunumus un iespējas. Atšķirībā no auto izstādes mehānikā nav šova, tur valda lietišķa gaisotne — tikai bizness.

Cita aina ir ikgadējā Varšavas auto industrijas izstādē „Targi”. Milzīga izstāde, kurā nav jāmaksā par „parkingu” un piecas stundas interesanti var pavadīt visa ģimene. Ģimenes galva, kurš strādā servisā, var piedalīties dažādos apmācības kursos, kuros iemāca pareizi diagnosticēt dažādus tehniskus defektus un pareizi tos novērst. Uzzināt par auto servisa iekārtām, instrumentiem un rezerves daļām. Tajā pašā laikā bērniem ir iespēja apmeklēt dažādas atrakcijas un šovus. Bez pavadoņa palikušās dāmas var dodies uz disko bāru padejot vai iet vērot autosportistu šovu. Arī armija ar savu tehniku ir tur. Polim taču ir jāredz, kur aiziet viņa nauda, un poļi ir lepni par savu armiju!

Mums ir no visa pa druskai — auto apmācības, servisa iekārtas, eksotika un jauni auto.

Izstādes „Auto 2016” laikā norisinājās jauno mehāniķu sacensības, kurās atklājās diezgan bēdīga aina — vājas svešvalodu zināšanas. Modernās tehnoloģijas attīstās tik ātri, ka tehnisko skolu mācību spēki nav spējīgi tikt līdzi laikam. Remonta un diagnostikas tehnoloģija ir jāapgūst angļu valodā, lai veiktu to atbilstoši ražotāju prasībām. Faktiski auto daļu tirgotāji saskaras ar to, ka jāatsaka garantijas gadījumi, jo servisa darbiniekam nav atbilstošas kvalifikācijas. Jau pavisam tuvā nākotnē Latvijas autobraucēji var atdurties pret jaunu problēmu — kvalificētu servisa darbinieku deficītu. Daļa izcilu mehāniķu ir devušies pelnīt iztiku ārzemēs un pārcēlušies uz dzīvu tur, bet citi noveco un izvēlas sev vieglāku darbu. Tāpēc auto servisu īpašnieki saskarsies ar dilemmu — cik investēt darbinieka apmācībā un kā viņu atturēt no konkurentu pārvilinājumiem. 

Servisa iekārtas un aprīkojums

Liekas, ka šī ir „auto mehānikas” pamazām iznīkstošā daļa. Arvien mazāk un mazāk firmu piedāvā servisa iekārtas, instrumentus, ķīmiju. Arī rezerves daļu tirgotāju ir maz. Tas liecina vien par to, ka Latvijā ir ienācis viens liels rezerves daļu vairumtirgotājs, kurš dominē tirgū.

Jauni auto

Pirmais krīzes vilnis 2008. gadā lika daudziem savilkt jostas un izdurt tajās jaunus caurumus. Arī šodien jaunu auto pārdošanas apjomi nav tik rožaini, kā varētu likties. Izstādē piedalījās vien 14 auto zīmoli, bet aiz svītras palika 21, kuri ir pārstāvēti Latvijā! Daži auto dīleri bija atveduši unikālus un reti skaistus automobiļus, kuros varēja iesēsties jebkurš izstādes apmeklētājs.

Eksotika

Tūnings, retro auto un autoklubi — tas pa labi. Viena halle, kura veltīta sadaļai „Auto eksotika”. No bezgaumīgi ar plēvi aplīmēta auto līdz perfektam restauratoru veikumam. Seno spēkratu restaurācija ir dārgs, laikietilpīgs process. Un patiesi ir bauda skatīties uz senu auto, kuram ikviena detaļa ir rūpīgi atjaunota. Diemžēl tādu auto bija ļoti maz. 

Tas, kurš domā, ka krīze ir beigusies, laikam jau maldās... Varbūt tā ir krīzes skola? Iespējams, ka ir mainījusies cilvēku uztvere un attieksme, bet interese gan nē. Jau pirms izstādes atklāšanas pie ieejas drūzmējās simtiem cilvēku, un tas nozīmē, ka būs jau labi.

 

Komentāri:

Viesis: Vova to Skaidrā - 27. aprīlī 2016 21:12

Tā arī no Tava komenta nesapratu, kas tur īsti bija OK. Vai tas, ka maz jaunu auto un nepilnīgi pārstāvēta modeļu rinda? Vai tas, ka nepievilcīgā stendā varēja redzēt tādu 'jaunumu' kā Dusteru? Vai tas, ka redzēji 'raudošo' mersi..? Un tam bija vērts tērēt laiku un naudu!?! Da Tu kur, laikā starp autoizstādēm mucā dzīvo, vai?

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565