Automehānika Frankfurtes mesē

Pievienots: 13. oktobrī 2014 23:29 | Autors: Kaspars Bergmanis, laikraksts "AutoInfo" | Komentāri: (0)

Katram kārtīgam ticīgam cilvēkam ir savs krusta gājiens. Latvijas katoļi dodas svētceļojumā uz Aglonu, bet auto mehānikas dieva pielūdzēji reizi divos gados kravā čemodānus, lai nokļūtu Frankfurtē, kurā no 16. līdz 20. septembrim notiek vislielākā autolietu izstāde „Automechanika”.Izstādes mērogi ir grūti aptverami, tā ir milzu pilsēta ar savu infrastruktūru, kurā komfortabli 305 000 kvadrātmetru izmitināta 4631 ekspozīcija no 71 valsts. Izstāde ir segmentēta pa nozarēm — tas ļauj iestādes apmeklētājiem ērti atrast sev vēlamo preču vai pakalpojumu klāstu, piemēram, remonts un tehniskā apkope, elektronika, IT un menedžments, rezerves daļas un piederumi. Tos, kuri izstādē cerēja ieraudzīt motociklus, gaidīja vilšanas — pamatā viss ir vieglajiem un kravas auto, lai gan „Bosch” stendā tika prezentētas moto diagnostikas ierīces, kuras demonstrēja uz „Ducati” motocikla.



Kvalitatīvs remonts nolietotam dzinējam, ģeneratoram, turbīnām, bremžu suportiem, dīzeļa daļām, stūres iekārtai vai transmisijai piešķir otru mūžu. Izstādē tika plaši pārstāvēti uzņēmumi, kuri ražo rūpnieciskas iekārtas šo agregātu diagnostikai un remontam. Milzīgs rezerves daļu, instrumentu un servisa iekārtu piedāvājums. 

Kā apgalvo „Automechanika” organizators Detlefs Brauns, šāgada izstāde atspoguļo intensīvo izaugsmes dinamiku automobiļu apkalpošanas jomā pēc garantijas, kura, pēc ekonomisko institūtu pētījumiem, saglabāsies līdz gada beigām. Auto modeļu daudzveidība palielinās, tehnoloģijas kļūst sarežģītākas, tāpēc tirgū ienāk aizvien vairāk rezerves daļu ražotāju.

Te nu ir jāpiekrīt Brauna kungam, jo jaunākās paaudzes spēkrats ir sarežģītāks, jo tā remonts — dārgāks. Talkā nāk aizvietotāju detaļu, servisa iekārtu un instrumentu ražotāji, kuru produkcijas kvalitāte un cenas izstādē tika piedāvātas ļoti plašā diapazonā.

Izstādē satikām Raimondu Aploku, automātisko pārnesumu kārbu remonta rūpnīcas „Recro” direktoru: „Frankfurtes automehānikas izstāde ir ļoti vērtīga mums kā uzņēmumam, kurš darbojas starptautiskā tirgū. Automātisko transmisiju tehnoloģijas nemitīgi attīstās, tāpēc aug arī pieprasījums pēc to remonta, materiāliem un diagnostikas iekārtām. Šī izstāde deva lielisku iespēju atrisināt virkni problēmu ar detaļu piegādātājiem. Pārrunāt sadarbības iespējas un slēgt līgumus ar transmisiju ražotājiem. Lietišķās sarunās esam atraduši eventuālus savas produkcijas papildu noieta tirgus, kuros ir liela interese par mūsu rūpnieciski restaurētajām transmisijām. Mani interesējošos industrijas pārstāvjus es varēju sameklēt ar informācijas dienesta darbinieku palīdzību, kuri, uzklausot manas vēlmes, iedod sarakstu ar kompāniju nosaukumiem un viņu atrašanās vietām mesē.”

Izstādē valdīja vāciešiem raksturīgā kārtība, un katra halle tika sakārtota atbilstoši nozarei — rezerves daļas, servisa un remonta iekārtas, aksesuāri un auto ķīmija. Šogad pasaulslavenais elektropreču ražotājs „Philips” svin 100 gadu jubileju, un kompānija piedalījās izstādē ar ievērojama izmēra stendu, kurā uzsvars tika likts uz autospuldžu daudzveidību, inovācijām un kvalitāti. Līderis automehānikā bija kompānija „Bosch”, kura piedāvāja plašu eksponātu spektru. Sākot ar rezerves daļām un diagnostikas iekārtām un beidzot ar sarežģītām remonta iekārtām modernajiem dīzeļiem. Lielākie autoremonta industrijas pārstāvji uzsvaru lika uz kvalitāti un inovācijām, kuras varēja izmēģināt ikviens interesents. To arī darīja ZF stendā, kur varēja gan iepazīt modernās transmisijas uzbūvi, gan pamēģināt stūrēt (simulatorā) auto bez stūres. Sensori reaģē uz šofera roku kustībām, un auto brauc pa izvēlēto trajektoriju. Izskatās diezgan futūristiski, bet — kas to lai zina, jo varbūt pavisam drīz tā būs mūsu ikdiena.

Liela apmeklētāju interese bija pie specifisko servisa iekārtu pārstāvjiem. Mūsdienu Eiropas auto ir mazlitrāžas dzinēji ar turbīnu, kura sniedz iespēju dinamiski braukt. Pieprasījums rada piedāvājumu, un turbīnu remontam mesē varēja atrast gan rezerves daļas, gan sarežģītas iekārtas, bez kurām nav iespējams kvalitatīvs turbīnu remonts. Arī stūres iekārtu remontam atrodami piegādātāji pilnīgi visam — sākot ar daļām un testa ierīcēm un beidzot ar gatavu produkciju. 

Modernu automobili jāprot remontēt pareizi. Dažos izstādes paviljonos notika auto remonta apmācības, kurās mācīja, kā tehnoloģiski pareizi remontēt auto alumīnija virsbūves, hibrīdu un elektromobiļu sistēmas. Apmācību semināros piedalījās gan jaunieši, gan vīri ar sirmām galvām.

„AutoInfo” korespondentam īpaši interesanta šķita iekārta, ar kuras palīdzību var iemācīties pareizi krāsot ar krāsošanas pistoli. Par molbertu kalpo samērā plats televizora ekrāns un pistole, kura imitē krāsošanu. Datorprogramma norāda uz krāsotāja kļūdām. Trenējoties krāsot uz krāsošanas simulatora, topošais krāsotājs var apgūt labu skolu un neizniekot krāsu, lai gūtu pirmās iemaņas. Lieki piebilst, bet šāda iekārta nenāktu par ļaunu mūsu tehniskajām skolām. Auto krāsošanai un virsbūves kopšanai ir daudz dažādu produktu, sākot no pulējamām pastām un krāsošanas pistolēm līdz lielizmēra krāsošanas kamerām, un ikvienā stendā varēja aprunāties ar uzņēmumu pārstāvjiem, kuri skrupulozi izstāstīja par savu produktu pielietošanas niansēm. 

Izstādē valdīja pasaules auto industrijas aura, piedalījās daudzi dažādu tautību pārstāvji, bet īpaši pamanāmi bija ķīnieši, kuri saimniekoja vairākos paviljonos. Viņu piedāvātais preču sortiments un kvalitāte bija eksponēta visplašākajā spektrā. No apšaubāmas kvalitātes LED lukturiem līdz sarežģītiem darbgaldiem, kuri strādā ar mikronu precizitāti. Cienījami konkurenti vāciešiem bija turku komersanti. Viņu kompānijas tika reprezentētas solīdi noformētos stendos, kur lielākais vairums kompāniju specializējas metāla apstrādē. Ļoti eksotiski izskatījās dalībnieki no Indijas, solīdi kungi uzvalkos ar turbāniem galvā. Arī Indijas pārstāvji bagātīgi piedāvāja visdažādākos metāla izstrādājumus un dzinēju detaļas. 

Kravas automobiļi ir ekonomikas asinis, tie piegādā izejvielas, preces un pārvadā pasažierus. Kravas automobiļiem daļu piegādātāji ir no visas pasaules — Pakistānas, Indijas, Turcijas. Dažus no viņiem satiku vienīgajā Latviju pārstāvošajā stendā — SIA „Auto Kada”. Kaspars Trokša, „Auto Kada” eksporta menedžeris: „Mūsu uzņēmums specializējas kravas automobiļu rezerves daļu tirdzniecībā. Esam daudzu pasaules zīmolu oficiālie pārstāvji Latvijā. Frankfurtes automehānikas izstādē ar savu stendu piedalāmies pirmo reizi. Esmu pārsteigts par pasākuma apmēriem, apmeklētāju un dalībnieku interesi par mūsu stendu. Pie mums nāca gan tie, kuri vēlas sadarboties rezerves daļu iegādē kravas automobiļiem, gan potenciālie sadarbības partneri, kuri vēlas mums piegādāt savu produkciju. Esmu pārliecināts, ka nākamajā automehānikas izstādē, kura notiks 2016. gadā, piedalīsies arī mūsu uzņēmums.”

Izstādes apmēri ir tik iespaidīgi, ka, apmeklētājam, lai nokļūtu viņu interesējošajā hallē, uz turieni jābrauc ar īpašiem autobusiem, kuri piestāj autobusu pieturā pie katras halles, vai velorikšās, kuri pieved savu pasažieri pie izvēlētā paviljona.

Aktīvas dzīves stila piekritēji, kuri savam auto vēlas uzstādīt velosipēda pārvadāšanai nepieciešamās ierīces, var apjukt no piedāvājuma daudzveidības. Desmitiem kompāniju un tūkstošiem preču paraugu no visas pasaules. Pie dažiem jumta bagāžnieku stendiem stāv izstādei neraksturīgi paziņojumi, ka fotografēt aizliegts! Diemžēl rūpnieciskā spiegošana ir ikdiena, un pat vācu muitas dienestam izstāde bija darba lauks, kurā tika kontrolēta nepamatota preču zīmju izmantošana un pat aizturētas izstādītās mantas.

Jānis Dreiže, SIA „Autogross” direktors: „Jau daudzus gadus mēs pārdodam „Mont Blanc” jumta bagāžniekus un kastes. „Mont Blanc” sortiments ir samērā plašs, daudzi modeļi nākuši klāt, bet citu ražošana pārtraukta. Frankfurtes meses laikā man ir iespēja ar uzņēmuma topmenedžeriem pārrunāt jautājumus par produktiem, kuri nepieciešami Latvijas tirgum. Diemžēl Latvijas tirgū noteicošais pirmām kārtām ir cena, tikai pēc tam — kvalitāte. „Mont Blanc” produkcija kļūst aizvien modernāka, bet samērā vienkāršos un lētos modeļus, kurus iecienījuši mūsu pircēji, aizvieto modernāki, bet arī dārgāki produkti. Uzņēmuma vadība ar sapratni ieklausās mūsu bažās un sola, ka vienkāršo un populāro jumta bagāžnieku modeļu ražošana netiks pārtraukta.”

Par interesantāko instrumentu droši varētu nosaukt angļu kompānijas „Duraboot” pusass putekļu gumijas montāžas „zirnekli”, kurš atvieglo un paātrina tik neērto putekļu gumijas nomaiņas procesu. Parasti, lai saplaisājušo putekļu gumiju nomainītu, pusass granātu vajadzēja izjaut, uzlikt jaunu putekļu gumiju un salikt kopā. Esošais instruments ļauj putekļu gumiju izstiept tā, ka pārceļ pāri pusass granātai un nav nepieciešams to izjaukt. Viss noslēpums ir universālās putekļu gumijas materiāla sastāvā — tas ir ļoti elastīgs un pēc stiepšanas procedūras ātri atgriežas sākotnējā stāvoklī. Latvijā „Duraboot” instrumentu un putekļu gumijas pārdod „AD Baltic” rezerves daļu veikalos, pavēstīja firmas pārstāvis, uzzinājis, ka interesents ir no Latvijas.

Daudz dažādu inovāciju bija elektronikas stendos — sākot no videoreģistratoriem, kuri filmē 360 grādos, un beidzot ar universālās kruīza kontroles ierīcēm un projekcijas ekrāniem. Interesantu produktu piedāvāja kompānija „SPY” — bezvada riepu spiediena rādītājs. Uz auto ventiļa uzskrūvē īpašus korķīšus, bet informāciju par gaisa spiedienu riepās var uzzināt no uztvērēja, kas ir nedaudz lielāks par mobilā telefona lādētāju, kuru iesprauž piepīpētāja ligzdā. 

Virsbūvju remontam bija atvēlētas vairākas halles, kurās tika izstādītas ierīces visdažādāko sarežģītību darbiem. Liels stends bija kompānijai „Car-O-Liner”, kuras produkcijas izstrādājumus pazīst arī Latvijas auto virsbūves servisu darbinieki. Virsbūves remonta iekārtas — tas ir itāliešu spēles lauks, bet arī ķīnieši uz Frankfurti bija atveduši iespaidīgus stendus, lai nereāli sasitu auto izvilktu taisnu.

2016. gada septembrī Frankfurtē atkal notiks automehānikas izstāde, kura noteikti jāapmeklē tiem, kuri interesējas par sava biznesa autoremonta industrijas jomā paplašināšanu. Tēmas visplašākās, jaunas un pilnveidotas tehnoloģijas, labas iespējas autodaļu ražotājiem, kuri meklē sev jaunus tirgus. Cerams, ka pēc dieviem gadiem Latviju Frankfurtē pārstāvēs nacionālie uzņēmumi, kuri ražo konkurētspējīgu produkciju.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565