Mēs nokavējām rītdienu ?

Pievienots: 3. novembrī 15:17 | Autors: Kaspars Bergmanis | Komentāri: (0)

Vēl pirms pāris gadiem Latvijas auto mediju pārstāvis zobgalīgi teica, ka elektromobiļiem un Ķīnā ražotiem spēkratiem nav izredzes. Šodien ir cita aina, jo automobiļi, kuriem iekšdedzes dzinēju aizstāja elektromotori uz Latvijas ceļiem paliek arvien vairāk. Tāpēc “Inter Cars Latvija” un “Delphi Tehnology” rīkoja nozares profesionāliem elektromobiļu testa dienu.




15.oktobra rīts, Mārupe. Pie "Inter Cars Latvija"  biroja ir sapulcējušies uzņēmuma klienti, lai piedalītos Delphi Elektro orientēšanās dienas braucienā pa asfaltētiem, publiskiem ceļiem 250 kilometrus garā maršrutā Mārupe-Ropaži-Mārupe. Brauciena laika tika izmēģināta elektroauto dinamika: uzrāviens, bremzēšana un manevrēšana. Braucieni tika papildināti ar zināšanu testu un orientēšanās uzdevumiem pēc kartes. Elektroauto popularitāte Latvijā strauji aug, un prognozes liecina, ka tuvāko desmit gadu laikā šo braucamo pārdošanas apjoms varētu sasniegt pusi no jauno automobiļu tirgus. Lai praksē palielinātu izpratni un pieredzi par Latvijā pieejamām elektro automašīnām un e-mobility risinājumiem, “Inter Cars Latvija” saviem klientiem rīkoja “Delphi Elektro orientēšanās dienu”.


Kā jau katrā orientēšanās pasākumā, arī šeit bija jāveic noteikti uzdevumi, tādejādi vācot punktus sev un savai komandai. Kopumā pasākumā piedalījās 20 dalībnieki, katrā komandā pa diviem braucējiem.


Arī elektroautomašīnu klāsts bija plaši pārstāvēts. Trasē devās SKODA ENIAKQ iV/COUP un SKODA ENIAKQ iV/COUP RS, Audi e-tron, Audi Q4 Sportback 50 e tron, VW ID.4, Volvo C40 Recharge, CUPRA Born, Fiat 500e, Porsche Taycan, Mustang Mach-E, Mazda MX-30 un Ford E-TRANSIT.


“Delphi Technology” iesaistīšanās šāda pasākuma organizēšanā ir likumsakarīga, jo uzņēmums pelnīti tiek dēvēts par hibrīdu un elektrisko transportlīdzekļu tehnoloģiju pionieri. Vērts atzīmēt, ka “Delpi Technology” veicis nopietnus ieguldījumus arī viedās mobilitātes tehnoloģijās, un vēl divtūkstošo gadu sākumā katra ceturtā jaunā automašīna no rūpnīcas izbrauca ar “Delphi” ražotu akumulatoru. Savukārt rezerves daļu tirgū “Delphi” markas produkti visā pasaulē ir slaveni ar savu kvalitāti un izturību.


"Inter Cars Latvija"  vadītājs Kaspars Viļuemsons atzina, ka pastāv problēma, kuru risināšanā aktīvi iestās IneterCars un “Delphi Technology”, jo servisi nav gatavi strādāt ar elektromobiļu remontu. Mehāniķiem trūkst zināšanu, aprīkojuma. Tieši tāpēc mēs kā pionieri šajā jomā sākam darboties un apmācīt savus klientus.


Pagājušajā nedēļā mediju telpu pārņēma ziņa, ka automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem Eiropā varēs pārdot tikai līdz 2035.gadam.  Ir auto ražotāji, kuri paziņoja, ka no 2030.gada viņi pilnībā pāriet tikai uz elektromobiļu ražošanu.  


Braucot ar testa automobiļiem neizjūti diskomfortu, ka brauc ar auto, kuru darbina strāva.  Viss ir tieši tāpat kā ar modernu auto ar iekšdedzes dzinēju, bet mulsina divas lietas- nākotnes auto cena, augstās elektrības cenas, kuras braucienu ar elektrību padara dārgāku nekā ar fosilo degvielu. Neviļus sāc domāt, ka jēdziens privātais auto tiks aizstāts ar sabiedrisko transportu, auto nomas auto vai taksometru. 


Jau kādu laiku Rīgā var pamanīt, ka pa koplietošanas ceļiem brauc kurjerpastu mikroautobusi -elektromobiļi.  Arī šajā braucienā bija Ford Transit kravas buss, kuru darbina strāva. Šis bija mans favorīt auto, jo ikdienišķā dīzeļa dziesma tika aizstāta ar klusumu. Aizmirsti par turbīnu, EGR,  kvēpu filtriem un AD blue pieliešanu. Pagriez kursora ripu uz “D” un brauc.


 Diemžēl labo ideju sabojā attālums, kuru var nobraukt ar pilnu uzlādētu akumulatoru- 200km. Ņemot vērā, ka ziemā ir jāsildās, bet vasarā vajag gaisa kondicionētāju tad šāda ekstra braukšanas attālumu ievērojami ierobežo. Tomēr šādi transporta līdzekļi savu pielietojumu ir atraduši un diezgan kuplā skaitā strādā lidostās, lielu uzņēmumu teritorijās un nelielu attālu veikšanai kā apgādes transports. 


Šis ir tehnoloģiju laikmets un kā reiz teica Rainis "Pastāvēs, kas mainīsies!" . Tāpēc jau šodien servisu īpašniekiem ir jādomā pie savu darbinieku kvalifikāciju celšanu, jo 12 gadi paskries ļoti ātri…


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-