Fotostāsts – kā utilizē jaunus (gandrīz) BMW.

Pievienots: 31. oktobrī 2014 13:51 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (1)

Viens no interneta blogeriem pabijis BMW automašīnu utilizācijas centrā, kur tiek pārstrādāti ražotāja testa automobiļi, kurus kompānija izmantojusi, lai izmēģinātu, pārbaudītu un noslīpētu dažādus tehniskos risinājumus, jaunievedumus, sistēmas, detaļas un palīgierīces. Lūk, viņa reportāža.



Pie BMW automobiļu demontāžas un recirkulācijas centra mani sagaidīja divi darbinieki, kas apsolīja parādīt, ar ko viņi šeit nodarbojas. Pagājām garām statņiem, uz kuriem sakrauti pēc izskata gluži jauni BMW. Šos automobiļus gaida neapskaužams liktenis – tiem jāpazūd, jāizgaist laikā un telpā, jāpārvēršas putekļos un jāsairst pīšļos. Tā BMW izrīkojas ar visiem testu automobiļiem, izmēģinājumu prototipiem un mašīnām, kas izmantotas, lai pārbaudītu jaunākos risinājumus. Finālā tos gaida prese, taču pirms tam tiem sagatavotas vēl dažas pazemojošas procedūras.

Laukumā sastopams viss bavāriešu autobūves zieds

Viss sākas šeit. Izmantojot speciālu stendu, ar ārējās pults palīdzību, kas savienota ar automašīnas borta datoru, tiek izspridzinātas pirotehniskās patronas, kas avārijas gadījumā būtu atvērušas gaisa drošības spilvenus. Vai, korekti runājot – notiek to neitralizācija.

Man uzlika austiņas-trokšņu slāpētājus, meistars nospieda pogu. Automobiļa iekšpusē  sāka sprāgt gaisa spilveni un dažās sekundēs viss bija galā.  

No šiem automobiļiem tiek noņemts viss, kas noderīgs turpmākam pielietojumam. Visas detaļas tiek nogādātas uz pētniecības centra noliktavu, kur tās izmantos komplektējot jaunus testu prototipus.

Nākošā operācija notiek uz speciāli šim nolūkam izgatavota stenda no mašīnas izsūc visus tehniskos šķidrumus: degvielu, eļļu, tosolu.

Meistars atskrūvē visu, ko var atskrūvēt un izlej visu, ko var izliet

Degvielas tvertne tiek caursista ar pneimatisko urbi. Automobili sagāž uz vieniem sāniem, lai izlietu pilnīgi visu degvielu.

Iznīcināšanas process turpinās.

Ar īpašas rokas preses palīdzību neitralizē gāzes amortizatorus.  

Dažiem automobiļiem izņem dzinēju, ko izmantos vēlāk.

Presēšanas cehā automašīnas sagaida savu pēdējo stundiņu. Konkrētais eksemplārs savulaik piedalījies drošības testos.

Tālākās operatora darbības es fiksēju no viņa kabīnes, caur plastikāta aizsargstiklu.

Tērauda āķis ar krakšķi izrauj no automašīnas miesas tās sirdi.

Pieveiktais un gandrīz iznīcinātais automobilis iegulst savā Prokrusta gultā

Tūdaļ augšējais vāks aizvērsies

Viss, automobilis tagad pārvērties par neliela izmēra kubiņu, ko dzelzs roka pārvietos uz konteineru un vēlāk – uz drupinātavu.

Lietā ies absolūti viss – metāls uz kausētavu, āda, porolons un apdares materiāli tiks saberzti pulverī un vēlāk izmantoti ražošanā.

Lūk, šis simpātiskais kubiņš, kas kādreiz kalpoja kā MINI testu prototips, tagad stāv hallē pie ieejas.

Dažu dienu laikā te var savākt pilnvērtīgu modernās mākslas izstādi

Gada laikā BMW pārstrādā 4000 automobiļu. Vīri, kas mani pavadīja, atzinās, ka gandrīz katrs Centra darbinieks sākumā cietis no stresa.

Cilvēka roku darba iznīcināšana, turklāt tāda (kā jaunas BMW mašīnas), nav nekāda vieglā pārbaude pat profesionāļiem.

Tiesa, vēlāk pie tā pierod.

Komentāri:

Viesis: bumers - 12. janvārī 2015 18:09

aaaaaaaaaaaaaaaaa............ es ciešu no stresa tagad!!! žēl, bet tā ir jābūt, vis dēļ mūsu drošības!!!

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565