Autoparks Nr`7 un unikālā garāža 300 autobusiem.

Pievienots: 8. jūlijā 2014 07:25 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Savulaik tas bija Kijevas kreisā krasta lielākais autotransporta uzņēmums, kas 70.gados tika uzcelts, izmantojot progresīvākās tolaik Padomju Savienībā pieejamās tehnoloģijas. Uzņēmuma lielākais lepnums bija unikāla garāža, kurā varēja pārnakšņot 300 autobusu. Tagad autobusu parks Nr`7 balansē uz izmiršanas robežas un unikālā celtne visticamāk tiks nojaukta.



Ja uz parka Nr`7 teritoriju raugās ar Google kartes palīdzību, uzreiz pamanāms apaļš „amfiteātris,” kam blakus vienkāršāka taisnstūrveida ēka. Šim komplekss arī veido unikālo būvi, par kuru gribam pastāstīt.

1.Autobusu parka adrese ir Kijeva, Borispoļskas iela 15. No kopējā kompleksa labi saskatāms vien deviņstāvīgs administrācijas korpuss, pārējo noslēpj sēta.

2.Ieeja

3.Ēkas sienu grezno bareljefi ar padomju autorūpnīcu emblēmām, cilvēku un automobiļu figūriņām

5.Ēkas iekšpusē atrodas vēl viens bareljefs ar dažu lielāko PSRS pilsētu fragmentiem, kas simbolizē autobusu parka maršrutus. 

6.Agrāk autobusu parks Nr`7 apkalpoja visu Ukrainu. Tas tika izveidots 1973.gadā un apvienoja piecas kolonas, ieskaitot starppilsētu un starptautisko. Šodien uzņēmums strādā tikai pilsētas maršrutos. Starppilsētu reisus nodrošina daži LAZ autobusi, kas dodas neregulāros izbraukumos.

7.Pēc izskata gluži parasts autoparks. Savulaik to piepildīja Ikarus, tagad pārsvarā Bogdan un MAZ.

8.Dzelteno busiņu ierindas

10.MAZ-105 un automātiskā mazgāšanas iekārta, kas sen jau vairs nedarbojas. Mašīnas mazgā, lejot ūdeni no šļūtenes.

11.Remontbedres, kur pārbauda autobusu tehnisko stāvokli un, ja nepieciešams arī remontē tos.

12.Krāsošanas cehs

14.Mirstošie Volvo, kas vēl nesen braukāja pa pilsētu. Ja vien būtu vēlēšanās, tos varētu atjaunot un laist darbā atkal. Kaut arī to vecums pārsniedz 30 gadus, parka darbinieki pārliecinājušies, ka zviedru tehnika ir daudz uzticamāka par pašmāju ražojumiem.

15.Volvo skelets. Vecos autobusus pamazām izjauc rezerves daļās.

17.Autoparka teritorijā redzamas dažādas aizvēsturiskas iekārtas.

18.Šķūnītis no Ikarusa durvīm.

19.Parkam ir sava ugunsdzēsības nodaļa

20.Kādreiz autoparks Nr`7 bija paraugs ikvienam, uzņēmumam pat bija savs cehs, kas izgatavoja stiklus Ikarusiem.

21.Beidzot nonākam līdz slēgtajam angāram, kurā nakšņoja autobusi.

22.Ēkai bija apaļa forma, tādēļ to dēvēja par „cirku” vai „trumuli.”

 23.Tas, kas izskatās pēc tievām metāla caurulītēm, patiesībā ir žalūzijas pa kuru spraugām ēkā ieplūda gaisma.

24.”Cirka” un blakusesošās automazgātuves ēkām bija daudzas ieejas, kas nodrošināja ērtu satiksmi starp kompleksa galvenajiem objektiem.

25.Iesim beidzot iekšā.

26.Tikai šeit atklājas unikālā objekta patiesie mērogi un īstā būtība.

27.Cirka diametrs 160 metri. Stāvvietā varēja novietot apmēram 300 autobusu.

28.Gluži kā sēne uz metāla kājas.

29.Celtnei ir unikāla konstrukcija – starp cirka sienām un centrālo torni-balstu novilktas 186 troses, uz kurām stiprinās kupola betona plātnes.

30.Tādejādi tika iegūta brīva telpa 20 000 kvadrātmetru platībā ar jumtu, ko saturēja viens vienīgs balsts konstrukcijas centrā.

31. Pateicoties šim apstāklim tika nodrošināta brīva autobusu manevrētspēja un optimālās izvietošanas shēmas izvēle. Garāža, kas bija saistīta ar remonta cehiem un mazgātuvi ļāva vienkāršot un saīsināt laiku, kas bija nepieciešama, lai autobusu sagatavotu reisam.

32.Pateicoties lielajiem logiem sienās un daudziem mazāka izmēra logiem griestu kupolā, dienā „cirka” iekšpusē bija diezgan gaišs.

33.Tā „cirks” izskatās no ārpuses. Pašā augšā redzama daļa izvada ar kura palīdzību ēkas iekštelpas atbrīvoja no daudzo transportlīdzekļu radītajām izplūdes gāzēm.

34.Uz jumta daļēji saglabājušies oriģinālie atveramie logi ar pretsvariem.

37.Starp garāžu un administrācijas korpusu izveidoja pazemes pāreju, lai samazinātu cilvēku skaitu, kas pārvietojās starp manevrējošajiem autobusiem. Tā bija paredzēta arī tam, lai darbiniekiem nevajadzētu sliktā laikā iet ārā uz ielas. Slinkums tomēr ņēma virsroku - skraidīšana pa pakāpieniem uz leju un augšu šoferiem negāja pie sirds, tādēļ pāreju neviens neizmantoja.

38.Dažas fotogrāfijas no autoparka ziedu laikiem. Kopš tiem laikiem daudz kas mainījies, pēc Padomju Savienības sabrukuma lietas gājušas tikai uz leju, bet unikālā būve atrodas avārijas stāvoklī un drīzumā būs jālikvidē.

39.Jādomā, ka tas ir kāds reklāmas buklets.

43.Kā ievērojāt, „cirkā” arī šodien stāv autobusi. Tikai neviens no tiem vairs reisos neizbrauc un stāvvieta faktiski tiek izmantota kā transporta „morgs.”

44.Izredzes izglābties varētu būt vien šim Ikarus-250, ko teorētiski varētu nosūtīt uz pilsētas transporta muzeju. Tiesa, muzeja pašreizējais stāvoklis nav tas labākais, kā dēļ to pamatoti kritizē.

45.Teorētiski muzeja lomu varētu pildīt transporta bāze Nr`7 un zem kupola varētu izvietot arī tramvajus, tikai kas to darīs? Ēkas atjaunošanai noteikti nepieciešami lieli finanšu ieguldījumi, bet pats galvenais – patiesa vēlme ar to nodarboties.

46.”Cirkā” savu likteni gaida arī dažas speciālās tehnikas vienības.

47.Blakus mirstošajam Volvo stāv daži MAZ un Bogdan.

49.Pie sienas Ikarusu rindas – vēl nesen tie nodrošināja pārvadājumus starppilsētu līnijās. 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565