Rallijs Madona 2012.

Pievienots: 14. jūnijā 2012 13:28 | Autors: Mārtiņš Tolks . www.autonews.lv | Komentāri: (0)

Iepriekšējā nedēļas nogalē tika aizvadīts Latvijas rallija čempionāta 4. posms, Rallijs Madona 2012. Šajā reizē tas vienlaikus bija arī Latvijas Rallijsprinta čempionāta posms un arī Igaunijas čempionāta posms.






It kā jau 3 seriālu apvienošana vienā posms izklausās labi, taču šķiet, ka šoreiz tas bija par daudz. Dalībnieku sastāvs šoreiz arī radīja mazāk intrigas, jo no ārzemju sportistiem nopietnu sacensību spēja radīt vien daži igauņu braucēji. Savukārt Georga Grosa dalības dēļ, jautājums par uzvarētāju faktiski bija atrisināts – Ford Focus WRC pagaidām ar N grupas auto nav uzvarams.

Ralliju rīkot piektdienā un sestdienā ir laba ideja, taču ne tad, ja pirmā ātrumposma starts ir jau 15:15, kas nozīmē ka kārtīgam rallija skatītājam ir jāņem brīvdiena. Turklāt pirmais posms tiek laists ar 2 minūšu intervālu, kas izvēršas par 3 stundu maratonu, diemžēl, ar nelāgām beigām.

Šo sacensību aizēnoja sen Latvijā nebijusi traģēdija – sacensību 1. ātrumposmā gāja bojā Normunda Verbeļa ekipāžas stūrmanis Igors Bartaščenoks. Kā stāstīja aculiecinieki, automašīna līkumā iegājusi par ātru un nav noturējusies uz ceļa, kā rezultātā trieciens ar stūrmaņa pusi pa koku. Diemžēl, tas ir sliktākais, kas ar rallija automašīnu var notikt…

Arī pārējie pirmās dienas ātrumposmi tika apturēti, pēc tam kad SS2 kokā ieskrēja lietuvieša Rokas Kvaraciejus ekipāža. Šoreiz gan ārsti konstatējuši vien sasitumus. Šie notikumi atstāja iespaidu arī uz dalībniekiem, bija manāms, ka cilvēki pieklust un pārdomā notikumus. Tikmēr rallija organizatori nolēma par labu secensību turpināšanai otrajā dienā. Tikmēr rallijsprinta dalībnieki paspēja nobraukt tikai vienu ātrumposmu, pārējos saņemot vidējo laiku. Tomēr viltīgais tramplīns jau paspējis paretināt dalībnieku rindas, jo daži pārvērtējuši savu auto izturību.

Galvenais pārsteigums ir Aleksandra Lukjaņuka 3. vieta kopvērtējumā, kamēr Jānis Vorobjovs pēc 1. dienas tikai 6. vietā. Tiesa, šos rezultātus ietekmēja tas, ka lielākajai daļai pilotu SS2/3 tika piešķirts vidējais laiks.

Otrā diena iesākās ar sauli un lieliem putekļiem gaidītā lietus vietā, taču tas cīņas sparu nemazināja, īpaši rallijsprinta ekipāžu vidū, kam atlikušajos 2 ātrumposmos bija jācenšas parādīt viss.  Tikmēr sportistiem nācās ēst putekļus vēl otro reizi dienas pirmajos ātrumposmos un pēc tam aizvadīt SS8 un 9, kas bija rallija saldais ēdiens.  Diemžēl abi ātrumposmi bija ielikti pēc kārtas tā ka pat neskatoties uz pauzi starp tiem, redzēt abus bija grūti. Tieši šajos ātrumposmos sāka parādīties intriga, jo Andis Neikšāns, piekares problēmu dēļ ļāva Jānim Vorobjovam pietuvoties bīstami tuvu. Iespējams, ja būtu vēl kādi 10 km distances, tad rezultāti būtu citādi, bet šoreiz pietrūka 7 sekundes.  Varam iedomāties, kas notiktu tad, ja Vorobjovam nebūtu piešķirts 10 sekunžu sods par pāragru startu 1. ātrumposmā.

Kopumā jāsaka, ka rallijs atstāja saraustītu iespaidu. Labi izvēlēti ceļi un skatītājiem visnotaļ draudzīgs formāts (kā ari saldējuma „Klasika”uzsauktā ieejas maksa) mijās ar lielām pauzēm. sportistiem, nepārdomātu trases pierakstīšanas organizāciju un kopējo nospiesto gaisotni. Domājams, ka nopietni jāizvērtē, vai turpmāk ir jāapvieno 3 čempionāti vienā posmā, jo šoreiz kvantitāte līdz galam nepārvērtās kvalitātē.  Rallija rezultāti aplūkojami šeit: http://www.autorally.lv/?m=41



 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-