Pirmo reizi bez cerībām uz pjedestālu

Pievienots: 23. maijā 2011 23:18 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (3)

Ar čehu Vaclava Fejfara (Touring Autocross klase), un Ondreja Musila (Buggy 1600 klase), kā arī vācieša Bernda Stubbes (Super Buggy klase) uzvarām noslēdzies trešais Eiropas Autokrosa Čempionāta posms Bauskā, Sporta Kompleksā Mūsa. Lai gan Latvijas pārstāvju šogad uz starta bija daudz, turklāt visās trijās Eiropas čempionāta klasēs, pirmo reizi Mūsas trases vēsturē latviešiem finālbraucienos ne brīdi nebija cerības izcīnīt kādu no vietām uz goda pjedestāla.

Labāko rezultātu no latviešu braucējiem uzrādīja Jānis Boks, kurš SuperBuggy klasē finišēja sestajā pozīcijā. Buggy1600 klasē labākais no latviešiem bija Māris Līcis, gūstot astoto pozīciju. Abu latviešu rezultāts varēja būt augstāks, taču finālbraucieni abiem sākās no pēdējās starta rindas ar sekojošu iekļūšanu pirmā apļa „gaļas mašīnā” un būtiskiem tehnikas bojājumiem.


Jau kopš pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu sākumā, kad Pēteris Neikšāns pārsteidza Eiropu ar paša būvētu pilnpiedziņas krosa auto „Moskvič-Aleko”, Latvijas autosporta fanu vislielākās cerības tradicionāli saistās ar salonautomašīnu  klasi, kam šogad oficiālais nosaukums ir "Tourning Autocross". Cerības šogad tiešām bija pamatotas, jo Mūsā pēc divu gadu pārtraukuma ar pilnībā atjaunotu "Ford Focus WRC" mašīnu  atgriezās Jānis Bogdanovičs. Tieši viņš ir pagaidām pēdējais Latvijas sportists, kuram izdevies uzvarēt kādā no Eiropas Autokrosa Čempionāta posmiem - 2007.gadā Francijā. Līdzjutēju cerības, kā jau pēdējos 15 gadus pierasts, saistījās arī ar vecmeistaru Aldi Zēbergu, bijušo Eiropas vicečempionu, un viņa nu jau leģendāro "Toyota Corolla" sporta automašīnu. Neskatoties uz auto pieklājīgo vecumu, ventspilnieks vienmēr ir pratis izmantot savu milzīgo pieredzi un sekmīgi iejaukties cīņā par goda pjedestālu ar vadošajiem Eiropas braucējiem un viņu daudz jaudīgākajām automašīnām.

Sestdienas laika kontroles braucienos Zēbergs uzrādīja sesto rezultātu, Bogdanovičs – septīto. Turklāt, Jānis vienīgais no dalībniekiem otro laika kontroli, kas risinājās slapjā trasē, nobrauca ātrāk par pirmo. Pirmajā kvalifikācijas braucienā ar kopējo startu Bogdanovičs, startējot no 2.rindas, jau pēc otrā līkuma bija izrāvies trešajā pozīcijā, taču pēc diviem apļiem visas cerības sagrāva ātrumkārbas defekts. Diemžēl, šī "Ford Focus" ātrumkārba, kas būvēta uz iepriekšējās paaudzes WRC kārbas bāzes, to speciāli piemērojot krosa specifikai, ir unikāla un pastāv tikai vienā eksemplārā, līdz ar to "Lauva Racing" komandai nebija nekādu iespēju to atjaunot līdz nākamajiem startiem.

Arī Zēbergam katrā no kvalifikācijas braucieniem izdevās sekmīgi konkurēt ar līderiem tikai dažus pirmos apļus, pēc tam jau nācās cīnīties ar motora un transmisijas problēmām, lai vispār tiktu līdz finišam. Rezultātā Aldis Zēbergs, cīnoties ar tehniskajām problēmām, kvalifikācijas sacensības noslēdza 11. pozīcijā un palika pirmais aiz fināla sliekšņa. Kvalifikācijas braucienos pa trim uzvarām izcīnija čehs Vaclavs Fejfars un ungārs Tamass Karai.

Tātad, Touring Autocross klases "A"- fināls pirmo reizi Mūsas trases vēsturē aizritēja bez latviešu sportistu dalības. Finālbraucienā no starta kā līderis aizbrauca ungārs Tamass Karai, taču viņam cieši sekoja čehu vecmeistars Vaclavs Fejfars, kurš brauciena vidusdaļā ar pārgalvīgu manevru starta taisnes līkumā pa ārmalu apsteidza ungāru un svinēja pelnītu uzvaru. Tamass Karai zaudēja arī  otro pozīciju lietuvietim Pauļum Pleskovam, tikai divus apļus pirms finiša, un lietuviešu pilnās Mūsas trases tribīnes varēja skaļi uzgavilēt.



Šogad ar vislielākajām cerībām, kādas vien bijušas kopš leģendārā Nikolaja Tiona laikiem, latviešu līdzjutēji lūkojās visjaudīgākās - Super Buggy klases - virzienā, gaidot Jāņa Boka debiju Mūsas trasē ar pērn iegādāto nopietno tehniku - čehu Alfa Racing būvēto bagiju. Uzrādot otro ātrāko apļa laiku sestdienas laika kontroles braucienā, Boks apliecināja savu konkurētspēju. Kvalifikācijas braucieni nepadevās kā bija cerēts, un Boks finālā iekļuva kā pēdējais - desmitais. A-finālā Jānis Boks jau pirmajā aplī piedzīvoja sadursmi, pārlecot pār Vilija Albēra mašīnu, jo holandietis pēc kontakta ar citu konkurentu sagriezās un aizšķērsoja latvietim trajektoriju. Brauciena turpinājumā Jānim izdevās atkarot četras pozīcijas un finišēt sestajā vietā, izcīnot 11 kopvērtējuma punktus.

Jānis Boks uzskata, ka rezultāts pēc visiem notikumiem ir labs: „Varam daudz runāt par to, kā būtu, ja būtu. Taču nedēļas nogale atkal bija ļoti sarežģīta, ar konkurentu izraisītu avāriju sestdien, pusass defektu svētdien pusdienlaikā. Tāpēc sestā vieta ir labs rezultāts, šogad sasniegts pirmais A fināls. Fināla startā veiksme neveiksmē – lidojot pāri Albēra mašīnai varēju arī visu salauzt. Bet viss beidzās veiksmīgi. Redzēju, ka pa ārmalu virzos garām viņa mašīnai, bet kāds no konkurentiem viņu uzsita man virsū. Tad putekļu mākonis, no kura izbraucot sapratu, ka esmu gaisā un lidoju. Bet viss kārtībā! Varbūt pietrūka kāds aplis, lai apdzītu priekšā braucošos, jo visai ātri noķēru ceturto un piekto vietu. Taču šis ir labs rezultāts!”

No Latvijas SuperBuggy klasē startēja arī Juris Kuļikovskis ar pirmo Latvijā būvēto "SuperBuggy" klases mašīnu, tomēr tehniskās problēmas liedza iesaistīties cīņā ar konkurentiem un sacensības viņam beidzās jau sestdienas vakarā.

Pārliecinošu uzvaru "SuperBuggy" klases finālā izcīnīja vācietis Bernds Štubbe, aiz sevis atstājot čehu Petru Tureku un vācieti Andre Hinnenkampu.



"Buggy 1600" klasē Mūsā bija gatavi startēt pieci Latvijas pārstāvji - Māris Līcis (kvalifikācijas braucienu summā 12.rezultāts) , Dāvis Aupe (14. rezultāts) , Andris Kuļikovskis (19), Oskars Eglītis (22) un Jānis Ščerbickis (26). Kā jau bija gaidāms, labākais no latviešiem bija Latvijas Māris Līcis. Izcīnot skaistu uzvaru B-Finālā, Māris lika beidzot uzgavilēt arī Latvijas līdzjutējiem, un nodrošināja sev vietu finālbraucienā no priekšpēdējās starta vietas. "Buggy1600" klases fināla pirmajā aplī Līcis diemžēl iekļuva masveida avārijā uz pirmā tramplīna, sabojājot mašīnas priekšējo piekari. Trasē tika izkārti sarkanie karogi un brauciens apturēts. Pirms atkārtotā starta komisāri nolēma dot laiku, lai salabotu bojātās mašīnas. Diemžēl, Līča bagijam bojājumus izdevās novērst tikai daļēji, un atkārtotajā startā mašīna bija ievērojami lēnāka. Tomēr Līcis finišu sasniedza astotajā pozīcijā, kas ir labākais rezultāts viņa Eiropas autokrosa karjerā.



Māris Līcis par savu sacīksti: „Sestdien piedzīvotā avārija sarežģīja tālāko cīņu, taču tas, ka uzvarēju B finālu tiku A finālā, ir labs rezultāts. Par fināla starta lielo notikumu – visās malās lidoja konkurenti, trasē bija putekļi un pamatīgs bardaks. Likās jau, ka esmu visus apbraucis, ticis kalna galā, kad pēkšķi man šķērsām aizlidoja Budlmaijera bagijs. Nebija iespējams izvairīties. Lai arī no malas neesot izskatījies pārāk stiprs sitiens, bagijam tika nonesta visa priekšējā piekare. Uz A finālu sataisījām tikai tik daudz, lai varētu izbraukt uz starta. Tomēr izdevās pat nobraukt līdz galam.”



Uzvaru "Buggy 1600" klasē izcīnīja pagājušā gada Eiropas čempions čehs Ondrejs Musils, otrais finiša līniju šķērsoja vācietis Mihaels Buddelmeiers, bet trešais Florents Tafani no Francijas.

"Junior Buggy" klasē startēja 7 dalībnieki, no tiem pieci čehi, viens krievs un vācietis. Tieši krievs Vladislavs Demkins uzvarēja kvalifikācijā un bija līderis arī finālbraucienā, taču viena kļūda maksāja dārgi – viņš finišēja pēdējais. Uzvarēja čehs Adams Roučka.

Cīņā par Latvijas Nacionālo kausu vienpadsmit "B-600" bagiju klases braucēju konkurencē uzvarēja jaunais talants Kaspars Bumbieris, kurš finālā pēdējā aplī apsteidza rallija pilotu Krišjāni Cauni, bet uz trešā goda pjedestāla pakāpiena kāpa Valters Zīverts.

 

Komentāri:

Viesis: Astons - 24. maijā 2011 15:11

Pirms 10 gadiem skatījos krosu Bauskā un ķēru kaifu. Biju uz šīm sacīkstēm- žēlu iespaidu uz mani tā atstāja. Likās, ka esmu nonācis muzejā, kuram pievienojās dažas jaunas sejas.
Mūsas īpašniekiem ir reiz jāizdomā kas jauns, lai nebūtu vilšanās no iztērētās naudas un laika.

WRC - 25. maijā 2011 17:00

Letiņi jau vienmēr bijuši konkurētspējīgi tieši salonmašīnās - Bujāns, Dambis, Traubis, Zēbis, Bogdans... Tagad atlikuši tikai divi pēdējie, turklāt salonauto ir visdārgākā no klasēm. Būs nauda - būs arī rezultāti!
Taču bagijos tendence ir pozitīva! Agrāk lielākais panākums bija iekļūšana 1600 klases finālā, tagad mums ir Boks un Līcis - abi jauni un ambiciozi, abi var pretendēt uz pjedestāliem!
Ja vēl B-600 klases līderi pārsēstos uz Junior bagijiem... Varbūt O-KARTES akadēmijai jāpaskatās arī krosa vizienā! Rallijā taču letiņiem WRC čempiona tituls ir tāls kā kosmoss...

Otardz - 25. maijā 2011 17:27

ja kaut 1/3 no tās naudas, ko sponsori atdod rallijam, tiktu autokrosam, tad mums Eiropas čempionātā pjedestāls spīdētu regulāri, un - kas zin - būtu arī letiņiem savi Eiropas čempioni!

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565