Viss par auto ledusskapjiem

Pievienots: 6. septembrī 2009 15:27 | Autors: AutoInfo | Komentāri: (0)

Vasaras tveice aizvien vairāk autoīpašniekus spiež aizdomāties par speciāli spēkratos domātiem ledusskapjiem.

Vasaras tveice aizvien vairāk autoīpašniekus spiež aizdomāties par speciāli spēkratos domātiem ledusskapjiem. Tikai šādās aukstumkastēs līdzi vestie atspirdzinošie dzērieni vienmēr būs atvēsināti, arī turpat blakus noliktie ēdieni būs svaigi. Jā, šo lietu visvairāk cilvēki noskata pirms tālāku ceļojumu veikšanas ar saviem auto. Kādu ledusskapja modeli katram izvēlēties, meklēšu atbildes uz šo jautājumu.

Vispirms jāizvēlas ledusskapja ietilpība. Ja to patiešām pārvadās vairāku dienu ilgā ceļojumā, tad minimālākajai ledusskapja ietilpībai viena cilvēka vajadzībām jābūt aptuveni 60 litriem. Taču visbiežāk cilvēki ar tiem dodas ceļā vienas dienas ilgā piknikā, šādām vajadzībām vienam cilvēkam pietiekams ir ledusskapis ar 30 litru ietilpību. Ja mašīnā līdzi braucēju vairāk, jānolūko lielāks ledusskapis. Tādu atradīsit, jo mūsu tirgū izvēle starp automobiļiem paredzēto ledusskapju izmēriem ir liela. Varat iegādāties gan niecīgu ledusskapi ar 20 litru ietilpību, gan milzīgu leduskasti ar 150 litru ietilpību. Korpusi tiem visiem ir no plastmasas, tomēr ārējā izskata ziņā tie arī viens no otra atšķiras. Tāpēc to sev skaistāko ledusskapja modeli atradīs ikviens. Atcerieties arī makšķernieki un mednieki, jūsu lomus un trofejas svaigas var pārvest mājās tikai šādi. Un tomēr, kurš no ledusskapju veidiem autoīpašniekam būtu atbilstošāks... To pavisam ir trīs. Pirmie mašīnām domātie ledusskapji ir vienkārši, ar zilganu gēlu kā aukstuma reaģentu. Hermētiski noslēgtā aukstumkastē starp pārtikas produktiem un atspirdzinošajiem dzērieniem cilvēkam jāieliek līdzi ledusskapja komplektā nākošo plastmasas maisiņu ar zilganas nokrāsas šķidrumu. Pirms tam šis gēlam līdzīgais maisījums jāpatur mājas ledusskapja saldētavā, sasalis tas uztur aukstumu sevī un arī kastes iekšpusē. Šie modeļi 30 litru ietilpībā maksā 20 latus, salīdzinoši ar zemāk minētajiem diviem ledusskapja veidiem lēti. Tomēr te ir būtisks trūkums, zilais gēls vienas dienas laikā atkūst. Tātad šie modeļi paredzēti tikai vienu dienu ilgiem ceļojumiem. Ja ceļā jāpavada ilgāks laiks, ik vakaru jāmeklē viesnīca ar ledusskapi numuriņā.

Praktiskāks ir otrais ledusskapju veids, aukstumu tam rada elektriski pievadīts ventilators. Kastes sienā ir ventilators, kas ledusskapja saturu dzesē ar elektrības palīdzību. No ledusskapja korpusa izvelkams elektrības vads, kuru jāsprauž mašīnas cigarešu piepīpētāja ligzdā. Tiešām atsevišķs strāvas pārveidotājs šādam ledusskapim nav jāpērk, tas jau ir preces komplektā. Pārsvarā šādiem modeļiem iebūvēta funkcija, kas automātiski atslēdz ledusskapja barošanu, ja auto akumulatora rezerves jūtami izsīkst. Tas ir svarīgi, jo vairums automobiļiem piepīpētāji funkcionē arī tad, ja izslēgts mašīnas dzinējs. Tātad arī ledusskapis darbojas, lieki nededzinot degvielu. 30 litru ietilpībā šāds ledusskapis maksā 120 latus. Nav dārgi zinot, ka tikai šis ledusskapja veids spēj arī uzglabāt siltu ēdienu. Bez dzesēšanas režīma ir arī sildīšanas režīms, tātad ziemā varēsit ēst mājās uzsildītu picu. Mikroviļņu krāsns gan tā nav.

Augstāk minētais ledusskapja veids nav pats ideāls, ventilators ledusskapja iekšienē nespēj uzturēt konstantu temperatūru. Vidēji tas spēj atdzesēt ledusskapja iekšienē esošo gaisu par 20 grādiem mazāk. Ja auto iekšpusē saule uzkarsē gaisu vairāk, arī ledusskapī temperatūra palielinās. Tādēļ populārs ir arī trešais ledusskapju veids, tas jau līdzīgs mājas ledusskapim ar kompresoru. Šeit cilvēks var būt drošs, ka iestādītā temperatūra ledusskapī nemainīsies visu brauciena laiku. Tāpēc šādus ledusskapjus iecienījuši mazu kafetēriju īpašnieki, kuriem nav nepieciešamības pēc mašīnas ar refrežeratoru. Vēl interesantāk, arī ātrās palīdzības brigādes, kad mediķiem jāpārvadā dzīvībai svarīgi orgāni. 30 litru ietilpībā šie ledusskapji maksā 450 latus. Dārgi, bet tikai šie vienīgie spēj strādāt darba temperatūrā zem nulle grādiem, tātad saldēt.

Tirgū pieejami arī dzīvojamos furgoniņos vai palielākās jahtās iebūvējami modeļi, tie darbojas uz kompresoru. Tomēr parastam autovadītājam tos nav vērts noskatīt. Ir taču ērti pārnēsājamo ledusskapi pēc atbraukšanas uz vasarnīcu vai pirti ienest nama iekšpusē. Ar kompresoru darbināmajiem un ar ventilatoru apgādātajiem ledusskapjiem līdzi nāk elektrības vads, kas ļauj ledusskapim strādāt arī no mājās pieejamās 220 voltu strāvas. Mašīnā atkal no piepīpētāja ar citu elektrības vadu aukstumkaste darbojas no 12 voltu strāvas. Tātad ledusskapja saturs pēc galamērķa sasniegšanas nav jāpārkrāmē citā ledusskapī. Starp citu, pat 30 litru ietilpīgs ledusskapis pilns ar pārtiku daiļajam dzimumam būs par smagu. Tāpēc daudziem ledusskapjiem iebūvēti parocīgi rokturi, dažiem pat plecu jostas vai ripojoši ritentiņi. Šādi tos ērtāk nest vai stumt.

Aiz tiem var ledusskapi stingri nostiprināt, lai tas braukšanas laikā nešļūkātu. Ir pat īpaši ledusskapju modeļi, vieniem ir speciālas ļipas aizāķēšanai ar drošības jostu kā bērnu sēdeklītim. Otriem – īpašas kājas nostiprināšanai minivenu sēdekļu stiprinājumu vietās. Pat motociklistiem pieejamas auduma somas ledusskapja piekāršanai pie motocikla sāniem. Ja no tā visa atsakaties, vismaz ledusskapi novietojiet bagāžniekā stingri starp čemodāniem. Elektrības vadus neaizlauzīsit, tie kā putekļu sūcējam ietinas ledusskapja korpusā. Arī ko sameklēt leduskapī varēsit, daudziem modeļiem ir vairāki atvēršanas vāki. Un pustumsā spēsit saskatīt ledusskapja iekšieni, vairums ledusskapjiem ir iekšējais apgaismojums. Ar ventilatoru vai kompresoru apgādātos ledusskapjus gan jānoliek tā, lai to ventilācijas atveres būtu brīvas. Citādi to motori pārkarsīs.

Modernāku auto saimnieki gan vīpsnās par šiem ledusskapjiem. Kādēļ tos iegādāties, ja viņu spēkratu cimdu nodalījumi ir atdzesējami ar kondicioniera palīdzību. Tomēr šādi nodalījumi mašīnās ir būtiski mazāki par te aprakstīto preci, tāpat cimdu nodalījumā vēsums ieplūst tikai pie iedarbināta auto dzinēja. Un ledusskapja darbības troksnis arī nav uzkrītošs, ar zilgano gēlu aprīkotie vispār netrokšņo, ar kompresoru apgādātie ierūcas periodiski, vien ar ventilatoru aprīkotie klusi sīc. Ledusskapju kopšana arī nesagādā raizes, izlietās lietas var saslaucīt ar mitru lupatu. Jāatceras gan, ka pēc atbraukšanas mājās viss ledusskapja saturs jāiztukšo, ja to nedarbināsit. Citādi var gadīties, ka nākamais ceļojums ieplānots pēc mēneša un pārtika tajā būs sapelējusi tik ļoti, ka smārdu no ledusskapja būs grūti likvidēt.

Autovadītājiem ieteicami ledusskapji ar vairākām tilpnēm to iekšienē, šādi modeļi sākas no versijām ar 30 litru ietilpību. Jo šādi ledusskapja vienā pusē var ielikt smagās minerālūdens pudeles un otrā pusē viegli drūpošos cepumus un nebaidīties, ka pirmie kādā asākā pagriezienā gāžoties, nesaspiedīs otros. Diemžēl neesmu atradis nevienu ledusskapi ar vienu tilpni, kuram kaut vai opciju sarakstā pieejami kādi pārtiku nodaloši režģi. Ja tādi kādam modelim izstrādāti, šīs metāla starpsienas jau ietilpst ledusskapja komplektā. Lai gan nevienam pārnēsājamam ledusskapim nav krampītis tā vākam, fiksācijas austiņas ir visiem gana stingras un ledusskapja saturs neizbirs pēc straujākas braukšanas. Tomēr piedomāt pie paša ledusskapja nostiprināšanas mašīnā vajadzētu. Tāpēc iesaku no ledusskapju papildaprīkojuma izvēlēties auto grīdā montējamus kronšteinus.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-