Pievienots: 5. martā 2023 12:30 | Autors: Jānis Unbedahts | Komentāri: (0)
Pagājušās nedēļas nogalē norisinājās Latvijas rallija čempionāta 2023. gada sezonas otrais posms – rallija, vēsturiskā rallija, kā arī rallijsprinta ekipāžām piedaloties ziemas sacensībās “Rally Alūksne”. Rallija ekipāžām kopumā bija jāveic 10 ātrumposmi, ar sportisko distanci 93,84 km, sacensībās par uzvarētājiem kļūstot Mārtiņa Seska / Renāra Franča ekipāžai ar jauno “Škoda Fabia RS Rally2” automašīnu.Starp laureātiem Alūksnē arī Emīls Blūms / Didzis Eglītis (“Mitsubishi Lancer Evo IX”) un Latvijas rallija čempionāta pirmā posma uzvarētāji Timmu Korge / Arro Vahtra (“Mitsubishi Lancer Evo X”). Tikmēr Latvijas vēsturiskā rallija kausa posmā uzvaras laurus plūca Kristaps Dzīvītis / Mārtiņš Rudevičs (“Audi 80 quattro”), bet Latvijas rallijsprinta kausa posmā – Mareks Švarcs-Švampāns / Armands Lūkins (“Subaru Impreza”).
Latvijas rallija čempionāts
LRČ 1 grupā, kurā dalībnieki startē ar WRC, S2000 un Proto automašīnām, Alūksnē jau otro uzvaru guva Karls Peders Nordstrands, kurš ziemas posmu izskaņā iekrājis 68 punktus. Ar divām otrajām vietām un 56 punktiem seko Elviss Hermanis, kamēr trešajā pozīcijā ar 22 punktiem ierindojas Mareks Švarcs-Švampāns, kurš rallijā Alūksnē startēja tikai Latvijas rallijsprinta kausa ieskaitē.
LRČ 2 grupā (ekipāžas ar Rally2 automašīnām) par līderi pēc “Rally Alūksne” norises kļuvusi Mārtiņa Seska ekipāža, kas pirmo reizi startēja ar jauno “Škoda Fabia RS Rally2” auto. Mārtiņš Sesks / Renārs Francis par uzvaru rallijā un ātrāko laiku “Power Stage” ātrumposmā saņēma 35 punktus, savukārt LRČ 2 kopvērtējuma otrajā pozīcijā izvirzījusies Sergeja Ugera ekipāža.
LRČ 3 grupā, kas paredzēta N4, Rally2 Kit Car un Rally3 automašīnām, pēc otrā posma līderis ar 35 punktiem ir jau iepriekš minētais Sesks, kurš savu pozīciju saglabājis pēc rallija “Sarma”, kurā liepājnieks startēja ar “Škoda Fabia R4 Rally2 Kit Car” auto. Otrajā pozīcijā ar 31 kopvērtējuma punktu Janno Pagars, bet četrus punktus tālāk ierindojas uzreiz divas ekipāžas – Slava Popovs un Ģirts Torgans.
Pēc pirmajiem diviem čempionāta posmiem LRČ 4 grupā (R2, R3, Rally4, Rally5 automašīnām), trīs vadošās pozīcijas aizņem Igaunijas pārstāvji. Ar 60 punktiem, līderpozīciju saglabājis Karls-Markuss Sei, kuram ar attiecīgi 44 un 42 punktiem seko Isaks Hatanmā un Karls Johaness Visnapū.
Arī Alūksnes rallijā viena no viskuplāk pārstāvētajām ieskaites grupām bija LRČ 5 (pilnpiedziņas automašīnām ar dzinēja tilpumu līdz 4000 cm3), kurā pēc otrā posma vadību saglabājis Timmu Korge (59 punkti). Otrajā vietā ar 47 punktiem Latvijas rallija leģenda Jānis Vorobjovs, kurš vēl nesen saņēma Latvijas Automobiļu federācijas Ordeni. Savukārt ar izcīnītu ceturto un piekto vietu pirmajos divos čempionāta posmos, LRČ 5 grupas kopvērtējuma trešajā pozīcijā Kristers Cimdiņš ar 37 punktiem. Emīlam Blūmam par uzvaru ieskaites grupā un “Power Stage” pienācās 35 punkti, ķas, ņemot vērā diskvalifikāciju čempionāta pirmajā posmā, ļauj ierindoties kopvērtējuma ceturtajā vietu.
LRČ 6 klasē (aizmugures piedziņas automašīnām ar dzinēja tilpumu līdz 4000 cm3) 54 punktus sakrājis rallijkrosa pilots Ronalds Baldiņš, kamēr Zigurds Kalniņš ar 51 punktu ierindojas otrajā pozīcijā. Trešajā vietā pēc pirmajiem diviem čempionāta posmiem ar 39 punktiem atrodas Gatis Babris.
Tikmēr LRČ 7 grupā (vienas ass piedziņas automašīnām ar dzinēja tilpumu līdz 2000 cm3), pirmās divas pozīcijas nemainīgas kā pēc rallija “Sarma” – igaunis Oskars Mannamets līderis ar 68 punktiem, savukārt Madaram Dīriņam 56 punkti. Ivo Ķilpis saglabājis trešo pozīciju, bet ar identisku punktu skaitu (22) viņu panācis Reinis Trūps.
Arī pēc Alūksnes rallija LRČ Juniors ieskaites līderpozīcijās atrodas Igaunijas autosportisti – Karls-Markuss Sei vadībā ar 62 ieskaites punktiem, Oskaram Mannametam 45 punkti, bet Jaspars Vahers Alūksnē izcīnīja 36 punktus, pakāpjoties uz trešo vietu. LRČ Juniors ieskaitē vērā tiek ņemti tie autosportisti, kuru vecums nepārsniedz 27 gadus, un kuri startē ar vienas ass piedziņas automašīnām.
Latvijas vēsturiskā rallija kauss
Jāpiemin, ka Latvijas vēsturiskā rallija kausa izcīņā drīkst startēt ar automašīnām, kas saražotas līdz 1997. gada 31. decembrim. Latvijas vēsturiskā rallija kausa kontekstā jāņem vērā, ka dažādās sacensībās var atšķirties sportiskās distances garums (garākas distances sacensībās ieskaites punktiem piemērojot paaugstinātu koeficientu). Ja rallijā “Sarma” tika piemērots koeficients 1,5 (sportiskā distance 85,56 km), tad “Rally Alūksne” laikā ekipāžā bija jāveic astoņi ātrumposmi, ar standarta sportisko distanci 68,76 km garumā, kamdēļ paaugstināts koeficients šoreiz piemērots netika.
RK 11 ieskaites grupā (automašīnām ar dzinēja tilpumu līdz 4000 cm3) pirmajos divos posmos uzvaras izcīnījis Kristaps Dzīvītis, kuram 75 ieskaites punkti. Intaram Rezakovam iekrāti 60 punkti, bet Andris Spilva ar 52,5 punktiem ierindojas trešajā pozīcijā. Visnotaļ neveiksmīgi sezona iesākusies Mārtiņam Svilim, kurš divkārt atrodoties rallija līderpozīcijā pieredzējis izstāšanos – tehnisku iemeslu dēļ “Sarmā”, bet avārijas dēļ “Alūksnē”. Tikmer līderpozīciju RK 12 grupas (vienas ass piedziņas automašīnām ar dzinēja tilpumu līdz 2000 cm3) kopvērtējumā saglabājis Ēriks Kursišs.
Latvijas rallijsprinta kauss
Latvijas rallijsprinta kausa izcīņas kopvērtējumā RK 8 ieskaites grupā (automašīnām ar dzinēja tilpumu līdz 4000 cm3) vadību pārņēmis Latvijas rallijsprinta kausa posma uzvarētājs Mareks Švarcs-Švampāns, kuram 54 punkti. Otrajā vietā ar divām trešajām vietām un 42 punktiem seko Vigo Rubenis, kamēr pirmā posma uzvarētājs Miks Ķenavs saglabājis trešo vietu kopvērtējumā.
RK 9 grupā (vienas ass piedziņas automašīnām ar dzinēja tilpumu līdz 3000 cm3) pateicoties divām otrajām vietām vadībā izvirzījies itālis Džovanni Trentins, kuram 48 kopvērtējuma punkti. Gatis Babris ar 45 punktiem seko otrajā vietā, bet 38 punkti trešās vietas īpašniekam Jānim Liepam.
Komentāri: