„ENEOS 1006 km“ izturības sacensības Palangā.

Pievienots: 16. augustā 2016 10:26 | Autors: Foto un teksts - Ro Lī | Komentāri: (0)

Sports ir pilsētas svētki, sports ir politisku aktivitāšu platforma velēšanu gadā, sports ir iespēja labi nopelnīt katram Palangas iedzīvotājam, kas gatavs izmitināt pie sevis tūristu un iegumums tūrisma nišai kopumā. Tā domāja pašvaldības pārstāvji un organizatori un kā ierasts, slēdzot daļu no koplietošanas ceļa, lai tur ierīkotu sacīkšu trasi.

 Savukārt, sportisti bija tie, kas radīja šajā trasē  radīja īstu azartu, izbaudīja enerģiskas  brīvdienas un dāvāja skatītājiem krāšņu šovu. Starts un sportistiem jāpieveic 373 apļi vai jānobrauc desmit stundas sacīkšu režīmā, skatoties no tā, kas iestājas ātrāk. Uzsākot sacensības neviens nezin sacensību norises gaitu ,laika apstākļu kaprīzes un to -  kāds būs finiša intriga pie melnbalti rūtainā karoga.



“Motosports bez meitenēm ir kā motosports bez motoriem”.

Šāda devīze šķiet ir  priekšā sacensību organizatoriem un lielajām komandām, kad jāgatavojas sacensībām. Skaistas meitenes, speciālos, tērpos pavada visu sacensību gaitu. Sākot no jebkāda oficiāla pasākuma, apbalvošanas un tml. līdz komandas kopīgas fotografēšanos pirms starta pie automašīnām. Protams no tā visa tiek arī skatītājiem, jo daiļas dzimums neatsaka kopīgu fotografēšanos selfiju tīkotājiem.

Azarts satiek profesionalitāti. Visiem svētki.

Šo sacensību ietvaros notiks arī dragreisa, drifta sacensības, kartinga braucieni, mehāniķu skrējiens, skaistuma konkursi un dažādas sponsoru aktivitātes. Klātesošos sacensībās ar savu dalību pagodināja arī augstas amatpersonas, Palangas un Kretingas mēri, Lietuvas Automobiļu federācijas vadītājs, premjers un transporta ministrs ar svītu. Varbūt mūsu drifreri un autosportisti  tik augstām amatpersonām vienkārši aizmirst nosūtīt ielūgumus – re, kā viņiem tas interesē! Viss pasākums Palangā tika noorganizēts labākajās kaimiņvalsts tradīcijās - ar reaktīvās aviācijas gaisa šovu, preses konferencēm, paralēlu koncertu uz lielās skatuves, milzīgiem vairākiem TV ekrāniem trases malā, kā arī sīktirgotāju andelēšanos un kāpostiem ar desiņām 20 stendu variācijās.

Starp citu, dragreisa sacensību uzvarētājiem organizatori bija sarūpējuši īpašu pārsteigumu- galveno balvu pasniedza Lietuvas ceļu policijas departemants, apsveicot uzvarētājus ar vārdiem, ka pareizi ir sacensties ar 500 zirgspēku mašīnām slēgtās trasēs, nevis uz koplietošanas ceļiem.

Latvijas vārds.

Kā jau ierasts Latviju pārstāvēja tikai daži sportisti un mūsu mediju telpā neviens īpašu uzsvaru uz šīm aktivitātēm nelika. Kopumā mazliet sajūsmina šī ziemeļnieciskā atturība, jo tieši latvietis Konstantīns Calko 2014.gadā  uzstādīja absolūto un līdz šim nepārspēto trases rekordu, un par to var izlasīt ikgadējā sacensību  izdevumā. Neapšaubāmi, pārējie dalībnieki no Latvijas piedalās sacīkstēs savam tikai savam sportiskajam priekam un uz rezultātiem absolūtajā ieskaitē pagaidām necer, taču atliek vien atrasties ievērojamam un devīgam ģenerālsponsoram un mums būtu no kā izvēlēties, lai atrastu 3 vai 4 sportistus, kas pārrakstītu šo sacensību vēsturi ar latviešu uzvaru absolūtajā kopvērtējumā. Pagaidām izlūdzāmies kā mākam un iepriekšminētais K. Calko (Nr. 58.) piedalās sacensībās Lietuvas komandas sastāvā, tā teikt, kaldina pieredzi par kaimiņvalsts sponsoru naudu. Tas ,zinot šī sportista talantu ir tikai joks. Taisnības labad jāmin, ka viņam kā aktīvam European Le Mans Series dalībniekam, pasaulē slavenam World Touring Car sacensību dalībniekam un nenosaucot daudzkārtējos Latvijas un Baltijas titulus -  Radical European Masters čempionam šī pieredze ir tikai aktīva sportiska izklaide ikdienas dažādošanai. Palangā trešā vieta savā klasē un 5. vieta absolūtajā ieskaitē, ņemot vērā komandas biedru salīdzinoši lēnos apļa laikus ir labs rezultāts ar ko lepoties. Pelnīti komplimenti 22 gadus vecajam Daugavpilietim no komandas "Rotoma-Autodina Racing Team" vadības un skatītājiem.

Vēl latviešu valodu varēja dzirdēt Lietuvas komandā "IgorioLankai", kur dalībai ar VW Golf (Nr. 9) dīzeļu klasē kā viens no trijiem braucējiem bija pieteikts Ivars Janeks no Rīgas (pabeidza kā 11 kopvērtējumā), kā arī 100% Latvijas komandā "Zvaigzne Motorsport", ar Nr. 77 startēja BMW 330 D (sportisti V. Zvaigzne, E. Jakrins).  Un vēl par kādu ekipāžu. Meklējot latviešus, mazliet mulsinoši bija just līdzi sarkanajam BMW (Nr. 11) ar uzrakstu "Kekava" uz sāniem, pieņemot, ka tur brauc latvieši, taču vēlāk izrādījās, tur brauc visīstākie lietuvieši. Painteresējoties, uzzinājām, ka putnu fabrikas lielākais īpašnieks ir Lietuvas koncerns “Linas Agro Group", starp citu, jau kopš 2013. gada rudens. Kekava - jie yra ir mūsų geriausi sportininkai – tulkojumā – tie ir mūsu labākie sportisti, saka lietuvieši.

Sacensību statistika

• Šogad ikgadējās šosejas izturības sacensībās "ENEOS 1006km”, kuras kompānija “Promo Events” organizēja 2016. gada 20.-23. jūlijā, Lietuvas kūrortpilsētā Palangā, piedalījās 42 komandas. Tā kā galvenais televīzijas partneris bija TV6, tad ierastais 1000 km tika pārsaukts par “1006 km”, par godu šim sponsoram. Saprotams, ka otrs galvenais ģenerālsponsors, bija Japānas eļļu ražotājs ENEOS, kas pazīstams kā sportā pasākumu atbalstītājs visa pasaulē. Taisnības labad jāpiemin, ka Baltijas valstis nav šī ražotāja galvenā mērķauditorija, bet varbūt tieši tāpēc šādas aktivitātes palīdz popularizēt zīmolu.

 • Komandas uz septiņpadsmitajām pēc kārtas sacensībām bija no ieradušās no dažādām Eiropas valstīm - Lietuvas, Latvijas, Krievijas, Zviedrijas, Beļģijas, Holandes un Lielbritānijas. Īpaši tiks uzsvērts, ka nepastāv nekādu politisku šķēršļu, lai sportisti Palangā startētu no jebkurām valstīm, īpaši, no Krievijas.

• Komandas bija iekļauti 142 braucēji, kuri pārstāvēja desmit valstis - Lietuvu, Latviju, Igauniju, Krieviju, Beļģiju, Nīderlandi, Zviedriju, Lielbritāniju, ASV un Izraēlu.Pirmo reizi Izraēlas pilsonis piedalījās  Lietuvas maratona sacensībās.

• BMW joprojām ir populārākais auto zīmols, ko izvēlējās 19 komandas. Otrā vietā bija  "Honda" (6), trešo un ceturto vietu dalīja Porsche un Volkswagen (3).

• Vairākas unikālas automašīnas piedalījās šī gada sacīkstēs, kā arī, piemēram, Speed-styling sagatavotā  "Aquila CR1",  "Marcos Mantis Cup Car modelis", "Subaru Impreza WRX", "Lotus Exige", "Lexus IS-F", "Ford MK2 ZAK", sporta "Alfa Romeo", "Toyota" un speciāla izlaiduma "Lada ".

• "Carre & MVP by Algirdai" komanda uzvarēja sacensību kvalifikāciju, kurā braucēji Ramūnas Čapkauskas, Deividas Jocius un Andrius Jasionauskas brauca ar  "Aquila CR1". R. Čapkauskas 2,682 metru garo  apli nobrauca 1 minūtē 09,724 sekundēs.

• Trases ātruma rekords joprojām palika neuzlabots un tas joprojām pieder slavenajam latvietim Konstantīnam Calko , kad 2014. gadā viņam izdevās nobraukt apli  1 minūtē un  07,046 sekundēs.

• Par "ENEOS 1006 km race" uzvarētāju kļuva komanda "General Financing team pitlane“ (Sebastiaan Bleekenmolen, Jonas Gelžinis, Benediktas Vanagas) . Trīs sportistu komandai izdevās kopējo 1006 km garo trases distanci pabeigt 8 stundas 44 minūtes 55.924 sekundēs.

• “General Financing by Pitlane” komanda uzstādīja jaunu rekordu - pabeidza sacensības 8 stundās un  44 minūtēs un tas nozīmēja, ka šogad šie sportisti uzstādīja jaunu rekordu pabeidzot trasi īsākā laikā sacensību vēsturē. Pēdējā tik īsā laikā paveiktā kopējā distance bija  8 stundās un  52 minūtēs un tas notika 2001. gadā. Tradicionālo balvu, galveno trofeju, kas tiek nodota uzvarētājiem no pagājušā gada līderiem, šī gada varoņi varēs saglabāt līdz nākamajām, 2017. gada sacīkstēm.

•Jonasam Gelžinim no komandas "General Financing team pitlane“  izdevās uzvarēt sacīkstēs jau sesto reizi visā sacensību pastāvēšanas vēsturē, tiesa iepriekš pārstāvot dažādas komandas.

•Kvalifikācijas uzvarētāji  - „Carre & MVP by Algirdai“ komanda palika otrajā vietā.

•Trešo vietu ieguva "Palanga SPA hotel by EMG Motorsport" komanda (Nemunas Dagilis, Steve Vanbellingen un Tomas Van Rompuy) ar "Porsche 911 GT3 Cup" automašīnu.

• Visas automašīnas, kas startēja "ENEOS 1006 km race“ kopumā nobrauca 31,239.850 kilometrus un tas ir par 3.523 kilometrus vairāk nekā visi kopā nobrauca 2015. gadā. Labie laika apstākļi, bez lietus ,palīdzēja uzrādīt labākus laikus gan kvalifikācijā, gan visā sacīkšu dienas garumā.

• Vecākais sacensību dalībnieks bija Jim Briody no "Cor Euser Racing" komandas, kurš sacensību dienā bija 72 gadus, 5 mēnešus un 8 dienas vecs.

• Jaunu dziesmu, kas tika pasludināta par sacensību himnu bija iedziedājusi Ingrida Kazlauskaitė un dziesma saucās  „Flying with the wind“. Tas ir veltījums visām komandām, kas piedalās sacensībās. Es vēlos šo dziesmu būs motivēt braucējus, iedvesmot viņus un palīdzēt veiksmīgi sasniegt finiša līniju  -  teica jaunā dziedātāja.

• Pirms sacensību beigām, sporta svētku ietvaros, notika  "Miss Racing" vēlēšanas, kuras organizēja sieviešu autovadītāju asociācija "Racing Ladies", un 21 gadu vecā Agnė Kulytė no Palangas tajās  uzvarēja un kļūdama par oficiālo sacīkšu seju (Cover Girl of ENEOS 1006 km).



• Sacīkstēs Palangā bija kāds auto, kas nebija pieskaitāms pie potenciāliem līderiem, bet pievērsa sev pastiprinātu uzmanību. Tā bija  LADA2104 jeb “ceturtais žigulis”  ar slaveno Lietuvas sportistu  Dovilas Ciutele pie stūres. 4 nedēļas pirms sacīkstēm komanda nolēma piedalīties, bet sacīkšu auto stāvēja nekustināts visu gadu kopš pagājušajā gada Palanga 1000 km sacensībām. 26.jūnijā, 4 dienas pirms oficiālām reģistrācijas beigām, tika uzsākts projekts dalībai šī gada sacensībās un pieteikta dalība. Automašīnas restaurācija varēja sākties un” trakie lietuvieši” – kā viņus sauca skatītāji - varēja pierādīt savu talantu un varēšanu.3 nedēļas vēlāk viņiem bija pirmā testēšanas sesija ar  pilnīgi no jauna uzbūvētu sporta automašīnu LADA. Diemžēl, Palangā problēmas sākās otrā  treniņbrauciena laikā - dzinējs atkal sabojājās. Tomēr, pēc bezmiega nakts - komanda un LADA atkal bija gatava startam sacensībās. Skumji, taču pēc 3 stundām sacīkšu režīmā dzinējs sabojājās vēlreiz. Komandai nācās izstāties un remontēt mašīnu. Pēc 2 stundām viņi atkal bija atpakaļ un sacensības turpinājās! Komanda sasniedza finiša līniju 4.vieta X1 klasē, paveicot  185 apļus, demonstrējot lielisku veiktspēju un izbaudot lielisku piedzīvojumu kopā ar saviem līdzjutējiem.



Sacensībās ar pavecu, baltu BMW (Nr. 70) piedalījās arī Lietuvas simtgades labākais sportists, cilvēks, kuram ir piešķirts tituls “Divdesmitā gadsimta izcilākais autosportists Lietuvā”, desmitkārtējs PSRS rallija čempions, izcils  un tagadējais deputāts no Lietuvas Seima – Stasis Brunza (dz. 1947. g.). Pirmais no labās. Kopā šiem sirmajiem kungiem ir 202 gadi. Ekipāža godam finišēja un ierindojās 27. vietā, no 40

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565