„Harley Davidson Road Glide” tests

Pievienots: 11. aprīlī 2016 08:36 | Autors: Ronalds Cimoška | Komentāri: (0)

Laiks rit, viss plūst, viss mainās, un mūsu motociklu apskatos aizvien biežāk sāk parādīties arī „Harley Davidson” motocikli. Šoreiz mans apraksts būs par kādu ievērības cienīgu „HD” saimes pārstāvi — „Road Glide”. Kas tajā tik īpašs, jūs jautāsiet. Nu jā, skaists, nu jā — „Harley”... Kas īsti tur tāds īpašs?Urrrāāā! Nepagāja ne simt gadu, un motociklu ražotāji apjauta, ka smago aerodinamisko elementu un aprīkojuma stiprināšana uz motocikla priekšējās dakšas ne tikai krietni pasliktina motocikla vadīšanu, bet arī nopietni ietekmē satiksmes drošību un komfortu. Mazā ātrumā papildu masa rada problēmas ar stūrēšanu, lielākā — purina stūri un priekšējo riteni. Es savulaik divas sezonas nobraucu ar motociklu, kuram pie priekšējās dakšas bija piestiprināts milzīgs „būris”, un sajūsmā par šādu „opciju” nebiju. Patiesībā risinājums ir ļoti vienkāršs — piestiprināt visu „uzparikti” pie rāmja, kā tas ir sportbaikiem. Kādēļ pie tik vienkārša risinājuma „HD” ir nonācis tikai nesen, atliek vien minēt, bet visādā ziņā to var novērtēt atzinīgi. 

Motocikls tiešām ir kļuvis daudz vieglāks, nekas netraucē, stūre nepurinās uz šosejas, un arī mazos ātrumos manevrēt ar „Road Glide” ir diezgan ērti. Liels nopelns tajā ir arī priekšējam 19 collu ritenim, kuru rotā 130/60 izmēra riepa, pretējā gadījumā 385 kg smagā „ceļa ruļļa” vadīšana nelielos ātrumos pārvērstos par īstu nervu un fiziskā stāvokļa pārbaudi. „Road Glide” ir aprīkots ar iespaidīgo 1690 cm3 gaisa dzeses „High Output Twin Cam 103” dzinēju, kurš attīsta (to gan „HD” nekur nemin, bet neatkarīgie eksperti arī nesēž, rokas klēpī salikuši) 76 ZS jaudu uz aizmugurējā riteņa, kas nav nemaz tik slikts rādītājs šāda tipa motocikliem. Jauda tiek realizēta ar 6 pārnesumu mehānisko pārnesumkārbu un siksnas piedziņu. Nu un, protams, uzslavu ir pelnījusi racionālās pieejas uzvara pār iracionālo (kad skaistuma vārdā tika upurēta drošība) — motociklam ir divu disku priekšējās bremzes, kas ievieš pārliecību, ka kritiskā situācijā būs iespējams daudzmaz adekvāti apstādināt šo lokomotīvi. „Ejošajos” ātrumos par dinamikas trūkumu sūdzēties nenāksies. Turpinot par drošību, papildus ir vērts pieminēt, ka vidējais degvielas patēriņš ir visai mērens tik lielam un smagam monstram. Tas ir 5,6-6,0 litri uz 100 kilometriem ceļa. Ņemot vērā, ka degvielas tvertnes tilpums ir 22,5 litri, varat būt mierīgi, pārāk biežs degvielas uzpildes staciju viesis jūs nebūsiet. 

Patīkami pārsteidza ne tikai motocikla dinamika, bet arī tas, ka HD inženieri nu jau kādu laiku piestrādā pie cīņas ar pārmērīgām dzinēja vibrācijām, kas bija ļoti raksturīgas senāku gadu „HD” motocikliem, tas atturēja no motocikla iegādes ne vienu vien motoentuziastu bailēs no pāragras saslimšanas ar parkinsonismu. 

Vienīgā lieta, pie kuras es nekādi nevaru adaptēties lielajos „HD” motociklos — un „Road Glide” nav izņēmums —, ir ne visai saprotams stūres rokturu izmērs... It kā neesmu mazāko plaukstu un pirkstu īpašnieks pasaulē, bet kaut kas te ar to lielumu ir nedaudz pārspīlēts. Šāda nesaprotama diametra rokturus var sastapt tikai „HD”. Turklāt vēl aizvien lielākās bedrēs aizmugurējie amortizatori netiek galā ar savu tiešo uzdevumu.

Toties vizuāli „Road Glide” atstāj visai pievilcīga motocikla iespaidu. Divas gaismas diožu „Daymaker” lampas ne tikai izskatās iespaidīgi, bet, pārvietojoties nepietiekamas redzamības apstākļos, arī krietni atvieglo braucēja dzīvi. No vadītāja pozīcijas paveras iespaidīgs skats uz „Boom-Box 4.3” informatīvo šķidro kristālu displeju (lai gan saulainā laikā to piemeklē visu tamlīdzīgu iekārtu liktenis — saskatīt atspoguļoto informāciju ir gandrīz neiespējami), glīti veidotajiem mērinstrumentiem un stereosistēmas skaļruņiem. Es īsti neesmu mūzikas klausīšanās atbastītājs, kad braucu ar motociklu, bet šeit klausījos to ar lielāko prieku. Šim motociklam mūzikas klausīšanās brauciena laikā ir tas, „ko dakteris ir izrakstījis”. Ja ņem vērā, ka motocikls ir aprīkots ar kruīzkontroli, tad brauciens izvēršas par tīru atpūtas pasākumu uz diviem riteņiem mūzikas pavadījumā. 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565