Pievienots: 7. martā 2016 13:09 | Autors: Ronalds Cimoška | Komentāri: (0)
Ierodoties pēc M800, motocikls sagaidīja mūs nekaunīgi laistīdamies saulē ar savu melni lakoto ārieni, kuru papildināja acis griezoši hromētās izplūdes sistēmas zibšņi. Tikko izstumts no salona, tas nepacietīgi gaidīja savu pirmo iznācienu uz pilsētas skatuves. Uzmetot ātru skatienu M800, pirmajā mirklī likās, ka tā ir tā pati vecā labā VL800 Volusia, kuru Mila Jovoviča filmā Rezident Evil 2 aizsūtīja uz labākiem medību laukiem kopā ar kārtējo briesmoni, kas bija veiksmīgi ieperinājies baznīcas altārī.
Ieskatoties kārtīgi M800 siluetā, uzreiz kļuva skaidrs, kādēļ tā. Pamatā tā tiešām ir Volusia, tikai manāmi uzlabota, turklāt ieguvusi visai dregsterīgu izskatu. Mūžīgā čoperu vājā vieta – tradicionālā priekšējā dakša ir nomainīta pret apgriesto, ir izmainīta vadītāja sēdpozīcija, moderns priekšējais lukturis ar nelielu aptecētāju un stūre ir izveidoti “lielā brāļa” M1800 stilā. Tādā pašā stilā ir izveidots arī aizmugurējais dubļusargs, kā arī spieķotos diskus ir nomainījuši lietie. Kopumā visi šie jaunievedumi piešķir motociklam visai huligānisku izskatu.
Motocikls ir aprīkots ar viena diska priekšējām bremzēm, kuru “grauž” divu virzuļu bremzes (līdz šim brīdim nesaprotu, kādēļ kruīzerus vienmēr apdala ar bremzēm), bet aizmugurējās – īsts sveiciens iz motociklu vēstures annālēm: trumuļu bremzes. Lai gan strādā, šīs vēstures mantinieces, pieņemami, redzēt tās uz 21 gadsimta tehnikas ir visai amizanti.
Kamēr galvā nav izveidojies īssavienojums no apgrieztās dakšas un trumuļu bremžu salikuma, ātri nolēmu izdarīt tā lai tas ir pamanāms tikai tiem, kas noskatās no malas, tas ir, kāpu rumakam seglos. Iekārtojoties sēdeklī, uzreiz pieķēru sevi pie domas, ka jūtos ārkārtīgi ērti un nepiespiesti. Tradicionālā sēdpozīcija “ar kājām pa priekšu”, šajā gadījumā, itin nemaz nebija pārspīlēta, visādā ziņā kājas it ne maz neprotestēja. Rokas ērti izvietojās uz stūres un pirksti automātiski atrada visus nepieciešamos vadības orgānus. Par braukšanas komfortu rūpējas arī itin pabiezās riepas: priekšā 130/90/16, aimugurē 170/80/15, kas papildus diezgan efektīvai piekarei, norobežo braucēju no ceļa nelīdzenumiem, kuru, jāpiezīmē, pie mums Latvijā ir atliektiem galiem.
Jau tikko izkustoties no vietas un mēģinot izbraukt no piegulošās teritorijas uz ielas, M800 mani ļoti patīkami pārsteidza ar savu vieglo gaitu un nepiespiesto manevrēšanas vieglumu. Tīri vai neticējās, ka zem manis ir 245kg “dzīvsvara”.
Vecajā pārbaudītajā 805 ccm V-Tvin dzinējā degvielas iešprices sistēmā tiek izmantots dubultais droseļvārsts, ko pārvalda 32 bitu dzinēja vadības bloks, kas, pēc Suzuki pārstāvju teiktā, nodrošina plūstošu reakciju zemos un vidējos apgriezienos. Sistēmā ietilpst arī tukšgaitas regulēšanas kontrole, kas nodrošina tās vienmērīgu darbību un ātrāku dzinēja uzsilšanu. Gatavs parakstīties zem katra vārda - nodrošina, pats redzēju. Sistēmas darbība labi izpaužas, kad mēģinat izkustēties no vietas. Ja nedosiet pietiekoši gāzi, tai pašā laikā lēnām atlaižot sajūgu, dzinējs pats nedaudz piedos apgriezienus līdz minimālajiem un motocikls izkustēsies no vietas nenoslāpstot. Diezgan labs palīgs iesācējiem.
Taču visā savā krāšņumā motocikls sāka izpausties tad, kad tā riepas skāra automašīnu pārpildītās Rīgas ielas. Pateicoties stūres formai un apgrieztā tipa priekšējai dakšai motocikls vadās kā pūciņa, kas provocē uz manevriem bagātu un ātru braukšanu. Tu vienkārši brauc un gūsti prieku no paša braukšanas procesa, nemaz nedomājot par motocikla vadību. Liekas, ka tas visu dara pats.
Patīkami pārsteidza vēja aizsardzības līmenis uz M800. It kā, pēc visiem kanononiem, pārsniedzot 100 km/h galvai vajadzētu jau atrauties no ķermeņa, bet šeit nekas briesmīgs nenotiek. Pateicoties motocikla stilīgajam ”purnam”, galvu neplēš nost arī pie 150 km/h liela ātruma, bet tas, ticiet man, nav maz. Visi šie jauninājumi, kas ir uzlabojuši motocikla veiktspēju, plus pievilcīgā cena, Suzuki M800 iekārto visai pievilcīgā priekš pircējiem nišā, kurā jau tā valda diezgan spēcīga konkurence.
Izmēri mm (garums / bāze / augstums / platums): 2395 / 1655 / 1125 / 920
Klīrenss mm: 700
Degvielas tvertnes tilp. l: 15.5
Dzinēja tips: 45° V-Twin
Dzesēšanas tips: Šķidruma dzese
Dzinēja tilpums cm³: 805
Dzinēja jauda Kw @ apgr. min.: 39 @ 6000
Dzinēja griezes moments Nm @ apgr. min.: 69 @ 3200
Cilindru skaits / Cilindra diametrs un gājiens mm: 2 / 83 x 74.4
Dzinēja taktis / Kompresijas pakāpe: 4 / 9.4:1
Starteris: Elektro
Degvielas sistēma: Elektroniskā degvielas iesmidzināšanas sistēma
Pārnesumu skaits: MT5
Maksimālais ātrums km/h: 160
Priekšējais ritenis: 130/90/16
Aizmugurējais ritenis: 170/80/15
Komentāri: