Superkāru paradīzē

Pievienots: 21. janvārī 2016 11:51 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Superkāri — tās ir mašīnas, par kurām sapņo jebkura vecuma vīrieši, bet ar kurām braukuši tikai daži īpaši izredzētie. Tās ir mašīnas, kuru plakāti blakus grupas „One Republic”, Teilores Sviftas, Keitijas Perijas un Zemgus Girgensona posteriem rotā gan tīneidžeru guļamistabas, gan karājas nopietnu veču garāžās līdzās Pamelas Andersones, „Līvu” un Sanda Ozoliņa plakātiem.Izrādās, ka tepat netālu Eiropā risinās varens autosacīkšu seriāls, kurā planētas iekārojamākie superkāri, tādi kā „Porsche 911”, „Mercedes-Benz SLS”, „Audi R8 LMS”, „McLaren MP4”, „Corvette Z06” un „Lamborghini Gallardo”, visi kopā sānu pie sāna aizvada sīvas bezkompromisa cīņas par „ADAC GT Masters” čempiona titulu, un 2014. gada sezonas pēdējā posmā šajās sacensībās sekmīgi startējis arī latvietis!

2014. gada nogalē Haralds Šlēgelmilhs ar izcīnītu otro vietu debitēja Eiropā populārajā „ADAC GT Masters” sportkāru čempionātā. 2014. gada sezonas pēdējā posmā Hokenheimas trasē, kura Haraldam ir labi pazīstama no agrākajiem startiem formulu sacīkstēs, 18 tūkstošu skatītāju klātbūtnē Šlēgelmilhs pārstāvēja „BKK Mobil Oil Racing Team Zakspeed” komandu, pirmo reizi startējot pie „Mercedes-Benz SLS AMG GT3” sporta automobiļa stūres. Kopā ar latviešu pilotu mašīnu dalīja šā čempionāta regulārais dalībnieks vācietis Luka Ludvigs, kurš šajā čempionātā aizvadījis jau 68 braucienus, gūstot septiņas uzvaras un izcīnot piecas „pole position”.

„AutoInfo” uzziņa

Haralds Šlēgelmilhs (dzimis 1987. gada 6. decembrī Rīgā) ir sacīkšu braucējs, kurš latviešu autosportistu vidū guvis vislielākos panākumus starptautiskā līmeņa autošosejas sacensībās. Haralds sāka braukt ar kartingu 8 gadu vecumā un piedalījās kartingu čempionātos 7 gadus. 2004. gadā viņš uzvarēja Austrijas—Šveices „Formula BMW” čempionātā. 2006. gadā startēja Vācijas F-3 čempionātā, kur izcīnīja trīs uzvaras un 3. vietu kopvērtējumā. 2007. gada 2. septembrī Haralds Šlēgelmilhs izcīnīja vēsturisku uzvaru F-3 Eirosērijas posmā Nirburgringā, bet Eirosērijas kopvērtējumā Haralds togad ieguva 14. pozīciju un finišēja 8. vietā neoficiālajā F-3 pasaules čempionātā „Zandvort Masters of F-3”. 2008. gadā Haralds izcīnīja uzvaru „Formula Master” čempionāta trešā posma sacensībās Brno trasē, seriāla kopvērtējumā ierindojoties 4. vietā. Togad viņš startēja arī Āzijas „GP2” čempionātā, kur labākais rezultāts bija 5. vieta. 2012. gadā Haralds izcīnīja 5. vietu savās debijas sacensībās „Formula-2” čempionātā Moncas trasē.


Pateicoties lieliskam sniegumam kvalifikācijā, Ludvigs/Šlēgelmilhs pirmo braucienu sāka no „pole position”. Pirmo pusstundu pie stūres pavadīja vācietis, noturot vadību, pēc tam Šlēgelmilhs bija spiests aizstāvēties no tuvu sekojošo konkurentu uzbrukumiem, neilgi pirms finiša tomēr vienu pozīciju zaudējot. Debijas reizē Šlēgelmilhs ar Ludvigu izcīnīja otro vietu, tikai 0,5 sekundes atpaliekot no „Callaway Competition” komandas ekipāžas Andreasa Virta un Daniela Keilvica ar „Corvette Z06.R”. Svētdien otrajā braucienā Šlēgelmilhs/Ludvigs startēja no 22. pozīcijas. Brauciena sākumā Šlēgelmilham izdevās pakāpties par vairākām vietām uz augšu, taču tad notika sadursme ar bijušo F-1 pilotu spāni Haimi Algersuari, kurš sagrieza Šlēhelmilha mašīnu, atmetot latvieti uz pēdējo vietu. Pirms pilotu maiņas Šlēgelmilhs bija pacēlies uz 18. pozīciju, bet Ludvigs, izmantojot divus drošības auto periodus, brauciena beigās spēja ierindoties 9. vietā, kas ekipāžai deva divus ieskaites punktus. Par sacensību spraigumu liecina tas, ka, finišējot 9. vietā, Ludvigs/Šlēgelmilhs līderiem zaudēja vien nepilnas 10 sekundes. Arī otrajā braucienā uzvaru svinēja 2013. gada čempions Daniels Keilvics un Andreass Virts, pēdējā posmā gūstot dubultpanākumus. Taču jau iepriekšējā braucienā 2014. gada čempionu titulus sev nodrošināja Elvins van der Linde un Renē Rasts ar „Audi R8 LMS ultra” no komandas „Prosperia C.Abt Racing”, kuri otrajā braucienā vēl papildināja punktu summu, ierindojoties 6. pozīcijā. „Zakspeed” komanda šosezon startēja ar vienu mašīnu un pēc „ADAC GT Masters” noslēdzošā posma ar iekrātiem 90 kopvērtējuma punktiem ierindojās astotajā vietā komandu vērtējumā. Haralds Šlēgelmilhs savās vienīgajās sacīkstēs savāca 20 punktus, kas viņam deva 31. pozīciju sezonas kopvērtējumā. Haralda komandas biedrs 26 gadus vecais Luka Ludvigs šogad piedalījās sezonas 15 braucienos, kuros sakrāja 80 punktus (pēdējos 20 kopā ar latvieti), un čempionāta kopvērtējumā ieņēma 11. vietu. Tik labs sniegums kā sestdien kopā ar Haraldu šosezon Ludvigam padevies tikai vienreiz — 30. augustā Nirnburgringas trasē, kad pārī ar Alonu Deju arī tika izcīnīta 2. vieta.

Inženiera Erika Zakovska 1968. gadā dibinātā „Zakspeed” sacīkšu komanda šobrīd ir viena no panākumiem bagātākajām vācu autošosejas vienībām. Kopš dibināšanas „Zakspeed” izcīnījusi 443 uzvaras un 22 čempionu titulus dažādās klasēs, kā arī laika posmā no 1985. līdz 1989. gadam piedalījusies 75 F-1 sacīkstēs, bet no 1991. līdz 1995. gadam DTM čempionātā bijusi oficiālās „Mercedes-Benz” rūpnīcas komandas statusā. „Komandas tehniskais direktors un mana komandas biedra Lukas tēvs Klauss Ludvigs (trīskārtējais DTM čempions un Lemānas 24 stundu sacīkšu uzvarētājs) atklāti pateica, ka vēlas, lai nākamajā sezonā es būtu Lukas komandas biedrs,” pēc atgriešanās no Hokenheimas stāstīja Šlēgelmilhs. „Sākotnēji viņš vispār neatbalstīja manu dalību, jo man nebija zināšanu par konkrēto mašīnu un bija arī liels pārtraukums kopš pēdējiem startiem formulās. Tomēr pēc sestdienas viņš bija pozitīvā šokā un paziņoja, ka šajā čempionātā debijas sacīkstēs vēl neviens tā nav spējis nostartēt! Tajā vakarā viņam bija 62. dzimšanas diena un viņš man atklāja, ka vēlas mani redzēt komandā arī 2016.gadā.”

 

Vēsture un šodiena

Vācija vienmēr bijusi slavena ar augsta līmeņa autošosejas čempionātiem, kuros regulāri startē arī citu Eiropas valstu labākie piloti, bet brīvajā laikā nekautrējas piedalīties pat F-1 čempioni. Pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados risinājās „DRM” (Deutsche Rennsport Meisterschaft) čempionāts, kas dalībnieku sastāva ziņā bija pat spēcīgāks par tobrīd paralēli notiekošo sportkāru pasaules čempionātu, bet astoņdesmitajos/deviņdesmitajos notika „DTM” (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) seriāls ar Eiropas labāko autoražotāju rūpnīcu komandu līdzdalību. Slavenās tradīcijas turpina „ADAC GT Masters” autošosejas čempionāts, kurš notiek kopš 2007. gada, un tajā dalībnieki startē ar FIA GT3 klasei atbilstošām automašīnām. Šo sporta auto izveidē rasts kompromiss tehnisko mezglu pielāgošanā, lai spētu izveidot drošu un 500—600 zirgspēku jaudīgu sacīkšu auto, kura uzturēšanas izmaksas būtu salīdzinoši zemas, cik nu tas sportkāru klasē vispār iespējams. Visu tik dažādo marku un tipu sporta automašīnu galvenie raksturlielumi ar tehnisko noteikumu palīdzību tiek pielīdzināti, lai panāktu pēc iespējas līdzvērtīgāku sniegumu trasē un par noteicošo faktoru panākumu gūšanā kļūtu nevis dzinēju zirgspēki, bet tieši pilotu meistarība. „ADAC GT Masters” sacīkšu nedēļas nogalē ir jāveic divi stundu gari braucieni, no kuriem pirmais notiek sestdien, bet otrais — svētdien. Ar vienu automašīnu startē divi piloti, un katrā braucienā pēc pirmajām 30 minūtēm tiek veikta obligātā pilotu nomaiņa.

Kopš 2007. gada „ADAC GT Masters” čempioni braukuši ar sešu dažādu marku mašīnām. Ar „Lamborghini Gallardo” iegūti divi čempiona tituli — 2007. un 2010. gadā, „Porsche 997” uzvarēja 2008. gadā, „Audi R8 LMS” ieguvis divus titulus 2009. un 2014. gadā, „BMW Alpina B6” uzvarēja 2011. gadā, „Mercedes-Benz SLS AMG” bija labākais 2012. gadā, bet „Corvette Z06.R” triumfēja 2013. gadā. Nevienam pilotam līdz šim nav izdevies kļūt par divkārtēju čempionu. Iepriekšējos gados šajā seriālā startēja arī tādi eksotiski spēkrati kā „Dodge Viper”, „Ferrari F458”, „Ferrari F430 Scuderia”, „Aston Martin V12 Vantage”, „Nissan GT-R”, bet 2015. gadā uz starta līnijas stāsies pat divas milzīgās „Bentley Continental” (6.0 litru „V8 twinturbo” dzinējs!) kupejas, un kopumā sērijā kopš 2007.gada būs panākta jau 17 auto marku pārstāvniecība.

 

2014. gada sezona bija astotā „ADAC GT Masters” sezona, kurā notika 16 posmi 8 trasēs, katrā no tām risinājās divi braucieni. Sezona sākās 26. aprīlī un finišēja 5. oktobrī.

Sacensību kalendārā bija piecas Vācijas trases, arī slavenās Nirburgringa un Hokenheima, kā arī trīs ārzemju trases — Austrijas „Red Bull Ring”, Beļģijas Spa un Nīderlandes Zandvorta. Par uzvaru cīnījās sacīkšu piloti no 17 dažādām valstīm. Seriālā startēja 17 komandas ar 8 dažādu marku automašīnām, uz starta katrā posmā stājās 28 superkāri! Ar „Audi” mašīnām šogad tika izcīnītas 6 „pole position”, „Corvette” — 4, „BMW” — 3, „Mercedes” — 2, „Porsche” — 1. Visvairāk sacīkšu uzvaru — septiņas — šosezon ir guvušas „Corvette” mašīnas, trīsreiz uzvarēja „Audi”, bet „Mercedes”, „Porsche” un „BMW” — katram pa divām uzvarām.

Par 2014. gada „ADAC GT Masters” čempioniem kļuvuši vācietis Renē Rasts un dienvidafrikānis Kevins van der Linde no „Prosperia C.Abt Racing” komandas, kas startēja ar „Audi R8 LMS ultra” automobili. Kopvērtējumā viņi par 27 punktiem apsteidza nīderlandiešu pilotu Jāpu van Langenu no „GW IT Racing Team Schütz Motorsport” komandas ar „Porsche 911 GT3 R”, bet trešo vietu ieguva „Callaway Competition” komandas braucējs, pērnā gada čempions vācietis Daniels Keilvics ar „Corvette Z06.R GT3”. Visvairāk uzvaru sezonā — sešas — guva Keilvics (četrās viņam asistēja Andreass Virts un divās — Olivers Geivins), čempioni van der Linde un Rasts sezonas gaitā svinēja trīs uzvaras, bet van Langens šosezon uzvarēja divas reizes. Komandu ieskaitē par 2014. gada „ADAC GT Masters” čempioniem kļuva „Prosperia C. Abt Racing” ar Audi R8 LMS ultra, kurai punktus guva ne tikai čempioni Kelvins van der Linde un Renē Rasts, bet arī divas citas ekipāžas. Par četriem punktiem atpalika „Callaway Competition” komanda, kura startēja ar četrām „Corvette Z06.R GT3” mašīnām, bet vēl par četriem punktiem atpalika „Pixum Team Schubert” komanda ar divām „BMW Z4 GT3” automašīnām.

2014. gada sezonā ieskaites punktus guvuši pavisam 45 piloti. Dalībnieku sarakstā redzam arī igauņu pilotu Marko Asmeru, kurš „MRS GT-Racing” komandā ar „McLaren MP4-12C”mašīnu piedalījās piecos posmos, taču punktus neguva. Čempionātā piedalījās arī bijušais F-1 pilots vācietis Haincs Haralds Frencens („Mercedes-Benz SLS AMG”). 1997. gada pasaules vicečempions, 156 GP dalībnieks, 3 GP uzvarētājs šogad „ADAC GT Masters” startēja četros braucienos un kopvērtējumā ar 6 punktiem ierindojās 36. vietā, par piecām pozīcijām atpaliekot no mūsu Haralda Šlēgelmilha. Arī pēdējo divu sezonu pasaules autorallija čempionāta („WRC”) uzvarētājs francūzis Sebastjans Ožjē kā īpašais viesis startēja vienā posmā ar „Audi R8 LMS ultra” mašīnu.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565