Pievienots: 21. decembrī 2015 21:01 | Autors: Kaspars Bergmanis, laikraksts „AutoInfo” | Komentāri: (0)

30.novembrī, Saeima galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā. Šoreiz tas skar tos, kuri izmanto komerctransportu ar kategoriju „N1”.Saskaņā ar grozījumiem no nākamā gada lielāks transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis noteikts par kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 12 000 kilogramiem. Nodoklis par automobili:
līdz 1500 kg -36 Euro,
no 1501 kg līdz 1800 kg – 72 Euro
no 1801 kg līdz 2100 kg - 138 Euro
no 2101 līdz 2600 kg - 165 Euro,
no 2601 līdz 3500 kg – būs jāmaksā 219 Euro
no 3501 līdz 12 000 kg turpmāk būs 156 Euro
Saeimas paziņojumā teikts, ka nodokļa palielināšana nepieciešama, lai risinātu praksē konstatētās problēmas saistībā ar vieglo transportlīdzekļu pārbūvi par kravas automobiļiem, kas ļāva maksāt mazāku transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli vai nemaksāt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli par uzņēmēju īpašumā vai turējumā esošajiem šādi pārbūvētiem transportlīdzekļiem.
Grozītais likums arī paredz vairākas izmaiņas uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa jomā, tostarp nosakot, ka no nākamā gada atbrīvojums no nodokļa vairs neattieksies uz vieglajiem taksometriem!
Grozījumi arī nosaka, ka turpmāk uzņēmumu transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis būs jāmaksā par kravas automobili ar pilnu masu līdz 3 tonnām, kas reģistrēts kā kravas furgons un kam ir vairāk nekā trīs sēdvietas, ieskaitot vadītāja vietu!
Ar izmaiņām likumā palielināts uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa apmērs. Turpmāk nodoklis par transportlīdzekli, kurš pirmo reizi reģistrēts pēc 2005.gada 1.janvāra, ar motora tilpumu:
līdz 2000 cm3 -29 Euro,
no 2001 līdz 2500 cm3 - 46 Euro
virs 2500 cm3 - 62 Euro.
Grozījumi likumā stāsies spēkā 2016.gada 1.janvārī.
Lai pārbūvētu par komercbusu ar kategoriju „N1” – vispirms ir jādodas uz CSDD tehniskās apskates staciju, un jāsameklē atbildīgais eksperts par auto pārbūvēm. Atrādiet savu auto, un eksperts detalizēti izstāstīs kās ir jāizdara, lai pārbūve tiktu legalizēta. Pamatdarbība ir sēdekļu un drošības jostu demontāža, to stiprinošo caurumu aiztaisīšana. Pārbūves procesā var izgatavot koka, vai cita, stingra materiāla grīdas segumu, kura nostiprināšanai var izmantot sēdekļu skrūvju caurumus.
Kad auto ir sagatavots skatei – jāsamaksā 38.21 Euro par transportlīdzekļa tehnisko ekspertīzi pēc 1.kategorijas pārbūves. Un brauciet uz tehnisko apskati, kur pārbūves eksperts novērtē vai auto ir sagatavots atbilstoši. Viss tiek dokumentēts un fotografēts. Nākošais solis- auto nosvēršana. Tā kā pārbūves laikā mainās automobiļa pašmasa, tad jābrauc uz svariem, kas neatrodas CSDD. Var gadīties, ka svari salūzuši vai sakarā ar Ziemassvētkiem viss ir slēgts. Šī iemesla dēļ neatliekat pārbūvi uz pēdējo dienu!
Dodamies atpakaļ uz CSDD. Eksperts ir sagatavojis kaudzīti ar dokumentiem, kurus iesniedzam autotransporta reģistratoram. Par jauno tehnisko pasi nāksies vēl samaksāt 12.28Eur. Tātad auto pārbūves izmaksas sastāda 50.49Euro. Laika ziņā jārēķinās ar trim stundām.
Komentāri: