Mercedes-Benz pastāsta par jaunās E-klases tehnoloģijām.

Pievienots: 8. jūlijā 2015 16:02 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Mercedes dalījies informācijā par gaidāmas E-klases sedana konstrukcijā izmantotajām tehnoloģijām, kuras pircējs varēs izmēģināt jau 2016.gadā. Kruīzkontrole līdz 200 km/h, pusautomātiskais autopilots, 84 gaismu tehnika, ir tikai dažas no tām.



Jaunā E-klase tiks aprīkota ar pusautomātisko vadīšanas sistēmu, kas izmanto tos pašus sensorus un datu devējus, kas uzstādīti, lai nodrošinātu adaptīvās kruīzkontroles darbību. E-klases autopilots varēs vadīt automobili līdz ātrumam 130 km/h (kruīzkontrole līdz 200 km/h), rūpīgi sekojot priekšā braucošā transporta kustībai, ņemot vērā ceļa zīmes un trases malā izbūvēto konstrukciju novietojumu. Turklāt šāda sistēma varēs strādāt arī ceļa posmos bez ceļa klātnes apzīmējumiem, vienīgais, kas jāatceras – vadītāja rokām vienmēr jāpaliek uz stūres.

Turpretim E-klases parkošanās palīgs varēs funkcionēt arī tad, ja vadītājs mašīnā neatradīsies. Vadītājs varēs izvēlēties pieejamo stāvvietu ar viedtālruņa lietotnes palīdzību, bet vēlāk ar šīs pašas programmas palīdzību vadīt automobili, virzot pirkstu pāri ekrānam līdz vēlamajai apstāšanās vietai. Savukārt šajā gadījumā jāatceras, ka signāls tiek nodots ar Bluetooth starpniecību, tādēļ vadītājam jāatrodas ne tālāk kā trīs metru attālumā no mašīnas.

Viedtāltuni varēs izmantot arī dažām citām funkcijām, piemēram, atslēgt automobiļa durvis (ierīce jātuvina durvju rokturim) vai iedarbināt dzinēju (jānovieto uz bezvadu uzlādēšanas platformas). E-klases rīcībā būs pilnveidota iespējamās sadursmes brīdinājuma sistēma, kas atšķirībā no analogiem spēs paredzēt vairāk situāciju un aktivizēsies, piemēram, tad, kad automobilis pārbrauc krustojumu vai uz ceļa izskrien cilvēks.

Pēdējā gadījumā elektronika palīdzēs vadītājam izvairīties no sadursmes pagriežot stūres ratu un pēc apbraukšanas atkal atgriežot to atpakaļ. Uzlabota arī Pre-Safe sistēma, piemēram, paredzot sānu sadursmes briesmas, sānu drošības spilveni tiek piepūsti un pasažieri iespiesti dziļāk salonā. Aizmugures pasažieri tagad apgādāti ar piepūšamajām jostām, bet, ja trieciens patiešām nenovēršams, automašīnas skaļruņos atskan īpašs skaņu tonis, kas pasargā braucēju ausis no trieciena izraisītā spalgā blīkšķa.

E-klases starmešos izmantota adaptīvā gaismu tehnika ar 84 diodēm (agrāk 24), turklāt elektronika regulē katru diodi atsevišķi, vadoties no satiksmes, laika apstākļu un ceļa klātnes apstākļiem, cenšoties nodrošināt maksimāli labāko apgaismojumu ikvienā situācijā.   

Jaunais modelis pratīs komunicēt ar citiem satiksmes dalībniekiem, saņemt informāciju par notikušo avāriju (vadoties no tā, ka citam automobilim nostrādājuši gaisa spilveni), tehniskiem defektiem vai ceļa situācijas izmaiņām. Informāciju iegūs no citiem Mercedes, kas aprīkoti ar analogu sistēmu, bet vēlāk tos varēs saņemt arī no speciālo dienestu tehnikas un no citu ražotāju automobiļiem.

Jaunā E-klase būs garāka, plašāka, komfortablāka un par 100 kg vieglāka nekā līdz šim. Salona ietilpības ziņā tiks pārspēts gan jaunais Audi A6 (no 2017.g.), gan BMW 5.sērija (no 2016.g.). Motoru piedāvājums tiks papildināts ar vairākiem Plug-in hibrīdiem, kas būs pieejami četru un sešu cilindru kombinācijā benzīna un dīzeļa versijās.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-