Pievienots: 8. maijā 2015 08:50 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)
Lasvegasas Mid-America Trucking Show Daimler meitasuzņēmums Daimler Trucks North America (DTNA) izrāda divus kravas auto konceptus, kas demonstrē tehnoloģijas, kas jau tuvākajos gados varētu ievērojami uzlabot kravu pārvadājumu efektivitāti un drošību.
Izstādē skatāmais Freightliner Inspiration Truck ir pasaulē pirmais kravas automobilis ar autopilota tehnoloģiju, kam izsniegta pielaide izmantošanai koplietošanas ceļos. Konstrukcijas pamatā ir Mercedes Future Truck 2025 prototipā izmēģinātā Highway Pilot tehnoloģija, kas adaptēta ASV apstākļiem. Šobrīd to jau drīkst izmantot Nevadas štatā, bet citas ASV teritorijas visticamāk sekos vēlāk.
Ar autopilota tehnoloģiju aprīkotais Freightliner Inspiration Truck radīts uz sērijveida Freightliner Cascadia bāzes un aprīkots ar radaru, kameru un sensoru komplektu, kas sadarbojas ar joslas uzturēšanas un avārijas novēršanas sistēmām. Vilcējs prot regulēt un uzturēt braukšanas ātrumu, bremzēt, paātrināties un stūrēt. Apdzīšanas manevram sistēma vēl nav gatava, tādēļ šādos gadījumos vadība jāpārņem cilvēkam. Bez šofera iejaukšanās neiztikt arī tad, kad jānobrauc no automaģistrāles un jāmaina joslas. Highway Pilot var deaktivizēt manuāli un sistēmas darbībā iejaukties, kad vien tas nepieciešams.
Lai inovatīvo kravinieku varētu atpazīt arī citi satiksmes dalībnieki, ražotājs tam izveidojis jauna dizaina motora pārsegu un oriģinālu aerodinamiskā aprīkojuma komplektu, kas atšķiras vizuāli un veicina aerodinamiskās pretestības samazināšanu . Kad pie stūres atrodas cilvēks, numura zīmes, uzraksti un radiatora reste izgaismojas baltā un dzeltenā krāsā, kad mašīnu vada autopilots – tonis mainās uz zilu.
Otra koncepta nosaukums ir Supertruck un tas demonstrē kā ar autobūvē labi pazīstamiem paņēmieniem, optimizējot un pilnveidojot automobiļa aerodinamiku, transmisiju un citus tehniskos komponentus, kā arī pielāgojot to darbību kombinācijai ar jaunākajām tehnoloģijām, var panākt ievērojamu efektivitāti attiecībā uz degvielas patēriņu. Piemēram, Super-Truck ir aprīkots ar automatizēto DT12 pārnesumkārbu un progresīvu tehnoloģiju, kas saņemot informāciju no GPS un digitālajām 3D kartēm kontrolē vilcēja ātrumu, izvēloties attiecīgu pārnesumu atbilstoši ceļa profilam.
Izmēģinājumi reālos apstākļos pierādīja, ka, braucot ar ātrumu 100 km/h, Super-Truck ar pilno masu 29,5 tonnas uz 100 kilometriem patērē vidēji 19 litrus degvielas.
Komentāri: