Ledus ir sakustējies — gaziki mostas kaujai!

Pievienots: 14. aprīlī 2015 16:12 | Autors: Dzintars Kaulakalns, auto sporta veterāns | Komentāri: (2)

Vai labi ir pirmos kucēnus slīcināt? Varbūt tomēr civilizēti un kulturāli palīdzēt tiem izdzīvot?...
Jau pirms laba laika laikrakstā „AutoInfo” esmu rakstījis par kravas auto „GAZ” atgriešanos rallijā. Nu tapis tehniskais reglaments, kas apvieno vairākas disciplīnas, un nosūtīts speciālistiem Latvijā, Igaunijā, Lietuvā un Krievijā.Latvijas Autosporta federācija (LAF) ir atļāvusi „GAZ” markas kravas auto piedalīties vēsturiskajā rallijā, rallijā un rallijsprintā. Lietuvā no dažu ralliju organizatoriem jau ir saņemta atļauju rīkot „Truck Cup”. Lietuvā arī tiek būvēts pirmais „GAZ-51”, un ekipāža ir apņēmības pilna startēt visos rallijos un rallijsprintos, kur vien atļaus ieņemt starta pozīciju. Lietuvieši noteikti grib pacīnīties ar „GAZ” markas kravas auto pašmāju trekā Zarasai miestā.

Par ieceri piedalīties un būvēt „GAZ-51” rallija auto interesi ir izrādījuši arī entuziasti no Krievijas, kā arī jautājuši, cik daudz būs tādu sacensību ar kraviniekiem. Būs gaziki — būs arī sacensības! Jau pašlaik Igaunijā „GAZ-51”, „GAZ-52”, „GAZ-53” rallija auto ir aptuveni 15 vienības. Igauņi jau pacietīgi un regulāri „ķemmē” Latvijas portālos ieliktos sludinājumus. Dažs fanāts uz Ludzu aiznesās apskatīt pārdošanā izlikto „GAZ-51” kabīni. Beigās gan to savā īpašumā ieguva citi mūsu kaimiņi — lietuvieši.

Latvijā šobrīd rallija kraviniekus būvē divās vietās. Ļoti labi saglabājušos „GAZ-51” savā īpašumā ar visiem dokumentiem ir ieguvis Jānis Grīnvalds. Diemžēl jauneklis vēl nevar izšķirties — būvēt vēsturisko kaujas zirgu, kāds bija viņa tēvam, vai igauņu variantu. Doma ir, ka jātaisa abi.

Man ir lūgums visiem tiem, kuri vēl atceras laikus, kad Latvijā bija pilns ar sporta kraviniekiem, un arī tiem, kuri tos nav redzējuši rallija trasēs, — lūdzu „nesēdiet” uz „GAZ-51”, „GAZ-52”, „GAZ-53” vai pat „GAZ-33” auto rezerves daļām.

Vai par metāllūžņiem iegūtie eiro jums aizvietos prieku redzēt tiešām labi „saķīlētu” un ar mīlestību uzbūvētu kravas sporta auto. Te nu der ieskatīties interneta vietnēs, kā ripo igauņu pilotētie kravas auto, tad runas par to, ka tas ir lūžņu rallijs, apklusīs.

Lūgšu sabiedrības palīdzību šajā projektā ar rezerves daļām, riepām, krāsām, eļļām, caurulēm.

Esmu jau pieteicis arī par savu daļu projektā — eļļas, krāsas un vēl daži sīkumi no manas garāžas ceļos uz Kuldīgu.

Ir pavasaris, un varbūt jau rudens pusē ieraudzīsim savus labdarības augļus un Jāņa Grīnvalda roku darbu! Palīdzēsim!

 

Sazināties ar Jāni Grīnvaldu var pa tālruni 26 465 972 vai

e-pastu: janis-grinvalds[ at ] inbox.lv 


 

Komentāri:

valts - 15. aprīlī 2015 14:00

Man gaziki saistās ar autokrosu - ūdens, dubļu, smilšu u.c. pārvarēšanu tā tas bija senos laikos un tā tas redzams attēlos. Tas, kas notiek tagad, manuprāt, nekādi neatbilst jēdzienam autokross, tā kā reaminēt vecos dzelžus nevajag, nav vērts.

Atvars - 16. aprīlī 2015 09:01

Igauņiem dažas ekipāžas plosās ar veciem gazikiem, bet es neloloju cerības, ka šī sporta klase atdzims- pārāk daudz laika ir pagājis.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565