Karaliskā klase — „MV Agusta F4”

Pievienots: 16. martā 2015 10:58 | Autors: Ronalds Cimoška | Komentāri: (0)

Nav daudz tādas tehnikas, ar kuru es tik ilgi un pacietīgi gaidītu tikšanos. Manā gadījumā tas bija „MV Agusta F4”. Katru reizi, kad redzēju šo motociklu uz ielas vai fotogrāfijā, iedomājos par to, kā būtu, ja būtu. Nu kaut mazu mirklīti izbraukt ar šo mākslas darbu uz diviem riteņiem — tālo, neaizsniedzamo, ekskluzīvo...Neko daudz nesamelošu, ja teikšu, ka uzskatīju „F4” par vienu no skaistākajiem un, protams, labākajiem motocikliem pasaulē. Vai tad kaut kas skaists varētu būt slikts? (Starp citu, itālieši ir vieni no retajām nācijām, kura šo cilvēka smadzeņu uztveres īpatnību, kas pretēji veselajam saprātam vienmēr liek vienādības zīmi starp „skaists” un „labs”, kā neviens cits ir iemācījušies izmantot savā labā. Vai vīrietis, skatoties uz ļoti skaistu sievieti, kaut mirkli pieļaus domu, ka aiz šā skaistuma var slēpties tāda asinssūcēja, kuras priekšā pat vellamāte sāks valodu raustīt? Nekad mūžā! Nu jūs mani sapratāt, ja kas...) Tam noteikti ir jābūt pašam labākajam!

Tā jau saka: ja kaut ko patiešām no sirds vēlies, tad tas noteikti piepildīsies. Un tā nu es stāvu pie jauna „F4”, kam aizdedzes slēdzenē rēgojas atslēga. Sapņi piepildās! Pirmajā mirklī pat negribas sēsties uz tā. Lai jau acis sākumā pamielojas. Un es jums teikšu — mieloties ir, ar ko! Aste — īsts mākslas šedevrs! Četru kvadrātainu izplūdes cauruļu ērģeles spēlē tādu mūziku, ka šo motociklu var droši turēt stereosistēmas vietā mājās. Kas par skaņu! Liekas, motocikla litrīgās četru cilindru 186 ZS dvēseles vietā rūc „Ferrari F12 TRS” dzinējs. Šo motociklu, tāpat kā „Harley Davidson”, var pirkt tikai dēļ izplūdes sistēmas skaņas vien. Zinot vēl to, ka pavisam nesen „Agusta” bija „HD” īpašums... Meistarīgi izpildīti spoguļi ar gaismas diožu pagriezieniem, priekšējais lukturis Dalī „tekošā pulksteņa” stilā — šis motocikls ir izveidots tā, lai ikviens, kas tikai uzmestu tam savu skatu, nekļūdīgi pateiktu: „Jā, tas ir „Agusta”!” Liekas — katra motocikla detaļa ir lolota un pārzīmēta desmitiem reižu, kamēr beidzot ieguvusi estētiskas pilnības veidolu. 

Tuvāk papētot, atklājas, ka motocikls ir ne tikai satriecoši skaists (kaut kā sāku atkārtoties...), bet arī ļoti funkcionāls un ērti lietojams tehniskā ziņā. Domāju, ka neatradīsies neviens ielas motocikls, kam abu riteņu nomaiņa būtu izveidota tik vienkārša, kā „F4”. Lai noņemtu priekšējo riteni, tikai jāatbrīvo to noturošās klemmes, un ritenis ir ārā. Ne te ass izskrūvēšanas, ne bremžu suportu atskrūvēšanas. Tikpat vienkārši ir arī ar aizmugurējo riteni — viens uzgrieznis un viss. Divi mehāniķi varētu nomainīt riteņus nepilnas minūtes laikā! 

Labi, pietiks jūsmot... Galu galā motocikls nav glezna, ar to dažreiz ir arī jābrauc. Ietrausos, ne tik zemajos 830 mm augstumā esošajos seglos — nu, jā, karaļa troņi nemēdz būt zemi —, pavēros uz mērinstrumentu paneli... Un te mani sagaidīja pirmā vilšanās. Patukšs būris ar zilas krāsas mērinstrumentu paneli, uz kura vienā čupā tiek izgaismoti pelēkmelni rādījumi. Nelasās vispār! Kāds man iebildīs, ka sporta motociklam mērinstrumentu panelis vajadzīgs kā mirušajam klepus zāles. Trases motociklam varbūt, bet šeit — pašā mākslas darba sirdī... Vai arī es no mākslas neko nesaprotu... 

Štrunts ar mākslu, ieslēdzam pirmo pārnesumu un dodamies trasē. Ups... nu kādēļ tā neiet... laikapstākļi testa dienā mūs nelutināja vispār. Pusi dienas lija lietus, visi drebinājās no aukstuma, un riepas nespēja sasniegt normālu darba temperatūru. Pilnai laimei motociklam bija uzmontētas jaunas un nebrauktas riepas — mēģinājumi nedaudz straujāk izbraukt pagriezienu, noveda pie nemitīgas riteņu izslīdēšanas. Pēc īsas un nervozitātes pilnas braukšanas sesijas nolēmu, ka zirdziņam vislabāk ir ļaut izskraidīties brīvā vaļā. Pie viena normāli piebraukšu riepas. Lai gan man neizdevās sasniegt tehniskajos parametros norādīto maksimālo ātrumu vairāk kā 300 km/h, tomēr šāds tāds priekšstats par motociklu radās. Motocikls ļoti labi „tur ceļu” lielos ātrumos. Sēdpozīcija nav pati ērtākā, kādu esmu redzējis šāda tipa motocikliem, bet ir pilnīgi pieņemama. Neskatoties uz, pēc mūsdienu parametriem, palielo masu — sausais svars 192 kg —, motocikls ir diezgan pieklājīgi vadāms. Pārsteidz tas, ka motocikla dzinējs pretēji gaidītajam pēc savas darbības ir ļoti paklausīgs un bez pārsteigumiem. Godīgi sakot, es biju gaidījis „dullāku” dzinēju, bet sastapu mierīgi nosvērtu, kaut arī ļoti, ļoti ātru „mājdzīvnieku”. Iespējams, ka tam par iemeslu ir par 2 kg — salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli — smagāka kloķvārpsta. Iepriekšējā modeļa īpašnieki esot sūdzējušies par „pārāk agresīvu dzinēju”. Tā arī gribas pateikt — vēlaties mierīgākus dzinējus, pērciet traktorus un nebojājiet motociklus! Bet tas vairāk ir emocionāla līmeņa spriedums, jo 200 km/h robežu šis rumaks pārsniedz ļoti ātri. Pabraucot nedaudz ilgāk, saproti, ka šim motociklam patīk plašumus — gari pagriezieni, taisnes, kurās iespējams atbrīvot visu savu varenību. Asus, īsus pagriezienus motocikls it kā „sagremo”, bet bez īpašas dedzības. Kā nekā svars un augstā sēdpozīcija diktē savus noteikumus. Kopējie iespaidi? Jā, tas nav tik ērts un dulls kā „BMW S1000RR”, ir pasmags, pie tā jāpierod... tomēr — jupis parāvis — tas vēl aizvien ir viens no harismātiskākajiem litrīgajiem sportbaikiem pasaulē!

„MV Agusta F4” tehniskā specifikācija 

Modeļa gads- 2010.

Pašmasa -192kg

Garums -2100mm

Riteņu bāze -1430mm

Sēdekļa augstums -830 mm

Degvielas tvertnes apjoms -17 L

Dzinējs

Tips -4 cilindru, 4 taktu, rindas

Cilindra diametrs x virzuļa gājiens -76.0X55.0

Darba tilpums - 998 cm3

Kompresijas pakāpe - 13,1:1

Jauda -186 ZS/12900 apgr./min

Maksimālais griezes moments    114 Nm/9500 apgr./min

Gāzes sadales mehānisms    DOHC, 4 vārsti uz cilindru

Barošana- Elektroniskā iešprice

Dzesēšanas sistēma- Šķidruma

Starteris- Elektriskais

Transmisija

Sajūgs - Daudzdisku, eļļā

Ātrumkārba-   6 pakāpju, kasešu tipa

Galvenais pārvads- Ķēde

Šasija

Rāmis-  Tērauda cauruļu

Priekšējā dakša     „Marzocci” apgrieztā tipa, regulējamā

Aizmugurējā piekare    Vienpleca svira, progresīvā ar pilnībā regulējamu monoamortizatoru

Bremžu sistēma-  Hidrauliskā ar ABS

Priekšējās bremzes-  Divi 320 mm diski ar 4 virzuļu BREMBO mehānismiem

Aizmugurējās bremzes - Viens 210 mm disks ar 2 virzuļu BREMBO mehānismu

Priekšējā riepa- 120/70-17

Aizmugurējā riepa- 190/55-17

Maksimālais ātrums- Vairāk nekā 300km/h

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565