2015. GADA MOTOPASAULES JAUNUMI

Pievienots: 12. martā 2015 09:39 | Autors: Ronalds Cimoška | Komentāri: (0)

Tradīcijas ir svēta lieta, tādēļ, kā tas jau ierasts, gada pirmo mēnesi atklājam ar jaunumiem motopasaulē. Kādi jaunumi mūs sagaida 2015. gadā? Ne viss ir tik rožaini, kā varētu likties, bet nav arī tik slikti. Vieni ražotāji guļ, citi — turklāt ar viņu kauliem — bruģē sev ceļu uz priekšu.Viss kā dzīvē... 

Apskati atklāsim ar vienu no trokšņainākajiem pieteikumiem sportbaiku klasē. „KAWASAKI H2R”. Kompresors uz litrīga sportbaika dzinēja? Jauda 300 ZS (it kā ar to būtu par maz, internetā figurēja šā motocikla video uz jaudas stenda, kurš uzrādīja vairāk nekā 320 ZS jaudu!!!). Motopasaule gandrīz dabūja sirdstrieku. 200 ZS jau nedod miera naktīs, kur nu vēl tāds. Tomēr tad, kad tika paziņoti citi dati, aritmiju kā ar roku noņēma — cena aptuveni 50 000 EUR un liegta pieeja publiskajiem ceļiem atdzesēja visus pārkarsušos prātus.Ielas versija „H2” jau lika paraudzīties uz lietām bez rozā brillēm — nedaudz virs 200 ZS un svars ap 240 kg. Ņemot vērā, ka motociklam alumīnija rāmja vietā ir neliels cauruļu rāmis „Ducati” stilā, īsti nav skaidrs, no kurienes tāds svars. Viņi dzinēju no čuguna ir izlējuši, vai? Lai tur vai kā, velnēni galvā saka man priekšā, ka pussprāgušo (salīdzinot ar „R” versiju) ērzeļu stallis ir paredzēts tikai sertificēšanai. Gan jau nedaudz parakņājoties pa elektroniskajām smadzenēm, pietrūkstošos zirgus būs iespējams atgriezt īstajos medību laukos.

Otrajā vietā bez šaubām ilgi gaidītais „YZF-R1” no „YAMAHA” staļļiem. Pārāk jau lielu pīrāga gabalu nokoda „BMW” un neaizrijās ar savu „S1000RR”, lai pat mierā dusošā „YAMAHA” sāktu rosīties. 998 cm3, 199 kg nokomplektētā masa un 200 ZS jauda — tāds ir jaunais „R1” „pilns faršs”, turklāt „M” versijā arī adaptīvā piekare „Ohlins”, „datalogging”, karbons... īsi sakot, malači, pacentušies.

Starp citu, pīrāga nokodēji arī neguļ un turpina uzlabot fantastisko „S1000RR”. Nedaudz uzlabots priekšējās daļas dizains (lukturi vairs neizskatās pēc mēnesi dzēruša bomža, kurš tikko atrāvies ar beisbola nūju, acīm), pārstrādāts rāmis, pusaktīvā piekare, izplūdes sistēma, „notievējis” par 3 kg, divpusējais „kvikšifters” ar „auto-blipperu” — tagad bez sajūga ir iespējams pārslēgties abos virzienos, turklāt, pārslēdzoties uz leju, dzinēja vadības sistēma pati palielinās apgriezienus tik, cik tas ir nepieciešams. Sajūgs principā ir nepieciešams tikai startam un apstāšanās brīdim. Jauda — 199 ZS. 

Otrs „BMW” jaunums (apetīte taču rodas ēdot, vai ne) ir jaunais krosovers „S1000RX” (160 ZS, 228 kg), kas paredzēts, lai pabīdītu no troņa „Ducati Multistrada” un tam līdzīgos. Visai interesants jaudas un pārvietošanās ērtuma kompromiss.

Jūs droši vien uzdosiet jautājumu: bet kā tad motokoncerns Nr. 1? A nekā... pat visdedzīgākie „Honda” sportbaiku fani sāk aktīvi pāriet konkurentu pusē. Žēl, bet izskatās, ka „Honda” ir zaudējusi ļoti lielu fanu pulku, pilnīgi aizmirstot sportbaikus un novēršoties no uzticamajiem „Honda” sportbaiku fanātiem. Publiski nodemonstrētais siekalu tecinātājs „RC 213 V-S” drīzāk ir paredzēts „kosmonautiem”. Ielas, kā tā tika nosaukta, versija „plašākām” tautas masām faktiski ir sacīkšu motocikls ar spoguļiem un lukturiem. No šejienes arī cena — virs 150 000 EUR gabalā... Nav pasaulē taisnības un nebūs.

Toties par vienu no interesantākajiem konceptiem bez iebildēm varētu nosaukt „Husqvarna cafe-racer-us Vitpilen” un „Scrambler-u Svartpilen”. Vienreizēji motocikli! Kaut arī pamatā ir tas pats „KTM 390 Duke”, dizains un izpildījums ir augstākajā līmenī! 

Skrembleri neliek mieru pat tādam moto māksliniekam, kā „Ducati”, kas ir izlaidis savu versiju šiem pašlaik tik populārajiem motociklu tipiem — „Ducati Scrambler Full Throttle”, kuri būs pieejami trīs izpildījumos.

Inteliģence, kā izrādās, arī neguļ! Pasākumā „Latvijas gada motocikls 2014” par skaistāko motociklu nosauktais „MV Agusta Dragster” turpina „augt”. 2015. gada versijā „MV Agusta Dragster RR” forsēts līdz 140 ZS un ieguvis sarkanu anodētu priekšējo dakšu, piecu režīmu „Traction” kontroles sistēmu un spieķotos „Kineo” diskus. Pēc visa spriežot, skaistākā motocikla titulu šis itāliešu aristokrāts tik vienkārši atdot negrasās arī šogad. Papildu tam „MV Agusta” izlaidusi arī šā skaistuļa tūristisko versiju „Stradale”. 

Man atliek tikai novēlēt mums visiem ātrāku pavasara iestāšanos, lai pārbaudītu, kādi šie jaunumi ir darbībā!

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565

toprezervesdalas.lv