Kad komforts nav tukša skaņa, bet siltums

Pievienots: 18. februārī 2015 11:10 | Autors: Kaspars Bergmanis | Komentāri: (0)

Gribam to vai ne, bet ziema atnāk kopā ar salu, bet zemo temperatūru priekšā kapitulē pat vismodernākie automobiļi. Lai ziemas sals nesagādātu nepatīkamu pārsteigumu, kad mēģināsit iekļūt aizsalušā auto un pēc tam iedarbināt sastingušo dzinēju, un lai nebūtu jāmeklē kāds, kurš iedos „piepīpēt” ar vadiem, savs auto ir nedaudz jāpilnveido ar autonomo sildītāju.Pērnā gada septembrī laikraksta „AutoInfo” žurnālists Zviedrijā apmeklēja rūpnīcu „Calix”, kura ražo elektriskos auto sildītājus. Elektriskais auto sildītājs ir labs palīgs tiem, kuriem ir privātmāja vai stāvvieta ar elektrības pieslēgumu. Bet ko darīt, ja tādas iespējas nav? Daudzi ir saskārušies ar problēmu, ka viņu auto ziemā vāji silst, — tas nav nekāds noslēpums. Ko tikai autovadītāji nedara — aizpako radiatora restes, maina termostatus, bet salonā tik un tā ir auksti. 

Krists Leiškalns, sabiedrisko attiecību speciālists: „Bija pavasaris, kad nopirku sev „VW Sharan” ar 1,9 l dīzeļa dzinēju. Ērts ģimenes auto, bet, tiklīdz pienāca ziema, saskāros ar to, ka apsildes sistēma knapi spēj atsildīt logu, bet salonu līdz patīkamam komfortam uzsildīt nav spējīga. Nomainīju termostatu, bet arī tas nedeva vēlamo rezultātu. Auto salonā bija auksti. Domāju par autonomā sildītāja uzstādīšanu, bet iegādājos citu auto un šo — pārdevu.” 

Līdzīgs stāsts bija firmas „Auto Ritms” direktoram Aleksandram Seredam, kurš Vācijā nopirka 2011. gada „VW Caddy” ar dīzeļa dzinēju. „Auto ekonomisks un ērts, bet ziemā tajā bija ļoti nekomfortabli, jo auto apsildes sistēma nespēja piesildīt samērā lielo salonu. Kamēr aizbraucu no mājām līdz darbam, sasalu ragā. Nācās meklēt speciālistus, kuri manu auto aprīkoja ar „Webasto” autonomo sildītāju. Tagad es ziemā braucu ar komfortu. Ieprogrammēju šo sistēmu tā, ka no rīta mans auto ir silts, logi atkusuši un bez bēdu varu braukt un nedrebināties no aukstuma. Tas nebija lēts prieks, bet cits nekas neatlika.”



Autonomais sildītājs ir samērā kompakta ierīce(25 х 10 х 17 cm), kuru kvalificēti speciālisti iebūvē automobiļa motora telpā. Šobrīd jau daudzi modernie dīzeļi ir būvēti tā, lai uzsildītu dzinēju vai salonu — jau rūpnīcās tiek uzstādīti autonomie priekšsildītāji. Auto īpašnieki bieži vien nemaz nezina, ka viņu auto tāds ir un ka šīs ierīces var programmēt un pilnveidot pēc īpašnieka vēlmēm. 

Autonomais sildītājs silda dzesēšanas šķidrumu, dodot ievērojamu siltumu, un patērē šajā laikā tikai puslitru degvielas stundā. Ne velti teju katrā tālbraucēju „fūrē” atrodas autonomā apsildes krāsniņa, jo nakšņot kabīnē var, nedarbinot auto dzinēju. 



Rīgā, Purvciemā, darbojas „Webasto” servisa centrs „Autoeksperts”. Lai uzzināt par iespējām aprīkot savu auto ar autonomo apsildes sistēmu, dodamies turp.

Aigars Indrikovs, produktu grupas vadītājs: „Dzīve nestāv uz vietas, viss attīstās ātri, un arī auto autonomās apsildes sistēmas nemitīgi pilnveidojas. Tās kļūst arvien modernākas, pielāgojoties jaunu automobiļu tehniskajām specifikācijām. Ar autonomo apsildi var aprīkot jebkuru automobili, kuru darbina ar benzīnu vai dīzeļa degvielu. Galvenā „Webasto” sistēmu priekšrocība ir komforts. Tām ir neierobežotas programmēšanas un darba aktivizēšanas iespējas. Sākot no vienkārša taimera mašīnā, kurā iestādīt laiku, kad sistēmai jāieslēdzas, un beidzot ar pultīm, kuras 1000 m attālumā uzrāda gan to, kāda temperatūra ir auto salonā, gan — kad auto ir jābūt siltam. Jaunākās sistēmas tiek vadītas ar aplikāciju palīdzību no viedtālruņa. Reāla dzīves situācija: jūs tikko esat ielidojis Rīgā; aktivizējat savu tālruni un, atverot „Webasto” aplikāciju, dodat komandu sildīt auto. Pa to laiku, kamēr nokļūstat lidostas stāvvietā, auto ir uzsildīts, logi atkusuši, un jūs ar komfortu braucat mājās. 

Daudzi auto jau standarta komplektācija ir aprīkoti ar palīgsildītāju, kurš atšķirībā no priekšsildītāja darbojas, tikai iedarbinot motoru zem 5 grādu termometra atzīmes. Šādi palīgsildītāji ir vairumam „Volkswagen” grupas automašīnu, piemēram, „Sharan”, „Touran”, „Amarok”, „Transportier” un citiem. Lielu daļu rūpnīcā uzstādītu palīgsildītāju iespējams pārbūvēt par pilnvērtīgiem autonomiem priekšsildītājiem. Tāpat šīs jau esošās iekārtas var papildināt ar taimeriem un tālvadības pultīm." 


Garantija „Webasto” krāsnīm un vadības ierīcēm ir divi gadi. Nekādas īpašas apkopes nav vajadzīgas, vienīgi ir ieteicams reizi mēnesī darbināt krāsni arī gada siltajos mēnešos. Tieši karstā laikā ierīce lieki noder salona ventilēšanai, neļaujot tam pārvērsties par cepeškrāsni. „Webasto” krāsnis ir ļoti uzticamas un kalpos vairākus gadus bez nepieciešamības veikt remontu. Vienīgais nosacījums — jāizmanto labas kvalitātes degviela.

„Webasto” autonomo apsildi iespējams lietot kopā ar elektrisko apsildes sistēmu un akumulatora lādēšanu, to var darīt atkarībā no apstākļiem. Atrodoties mājā, auto var pieslēgt pie 220 V rozetes, bet, esot prombūtnē, kur pieslēgties pie elektrības nav iespējams, autonomā sistēma būs noderīga.

Tie, kuru auto ir bijis aprīkots ar „Webasto” autonomo apsildi, pārdodot un pērkot vietā citu auto, arī savu jauno spēkratu aprīko ar papildu apsildes sistēmu. Gluži kā ar elektriskajiem logu pacēlājiem. Šaubos, vai gribētu pirkt sev auto ar „airiem”, ja iepriekšējais bija ar elektriskajiem logu pacēlājiem. Tas ir komforts, ko pelnījis ikviens autovadītājs!

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565

akordioni