Armēt vai nearmēt? Lūk, tāds ir jautājums!?

Pievienots: 28. septembrī 2014 23:49 | Autors: Ronalds Cimoška | Komentāri: (0)

Laikraksta "AutoInfo" redakcija nolēma, tā teikt, uz „savas ādas” pārbaudīt, vai armētās bremžu šļutenes patiešām ir labākas par tradicionālajām gumijas šļūtenēm un kādas priekšrocības no tā iegūst vadītājs.
Izmēģinājuma trusīša lomā — redakcijas kaujas zirgs „Honda CBR954RR”.Pirms bremžu šļūteņu nomaiņas tika izmērīts bremzēšanas ceļa garums, strauji bremzējot no 70 km/h. Pēc nomaiņas eksperimentu atkārtojām. Interesanti bija atklāt, ka bremzēšanas ceļš bija aptuveni tāds pat. Kāda īsti ir armēto bremžu sistēmu priekšrocība, ja bremzēšanas ceļš nekļuva ievērojami īsāks? 

Nelabais, kā mēs zinām, slēpjas detaļās. Kas īsti mainījās pēc sistēmu nomaiņas? Pirmkārt, bremzes sāka strādāt nedaudz ātrāk, tās kļuva ļoti prognozējamas un informatīvas. Turklāt bremzēšanas brīdī bija ļoti ērti kontrolēt priekšējās dakšas saspiešanos un riepas izslīdēšanas momentu. Kādēļ? Ņemot vērā, ka bremžu maģistrāle ir armēta, palielinoties spiedienam, tai nav iespēju izplesties, kas savukārt nozīmē to, ka spiediens, ko jūs radāt, spiežot bremžu sviru, pa taisno tiek novirzīts uz bremžu suportiem, tādā veidā krietni uzlabojas bremžu atgriezeniskā saite, un bremžu intensitāti ir iespējams precīzāk kontrolēt. 

Gumijas šļūtenē daļa spiediena tiek tērēta, izplešot šļūteni, un bremzes kļūst mazāk informatīvas. Ja bremzēšanas process notiek bieži un intensīvi, kā tas ir, piemēram, braucot sacīkšu režīmos, šļūtenes sakarst un sāk izplesties vēl vairāk. Šajā gadījumā ar bremzēm ir jārīkojas ļoti uzmanīgi un priekšējā riteņa bloķēšanās moments kļūst „izplūdis”. Armētās bremžu šļūtenes savukārt pilnībā novērš šo nepatīkamo efektu. 

Ņemot vērā, ka liela daļa negadījumu ir saistīta tieši ar kritieniem, kas radušies pēc bremzēšanas, un zinot, cik precīzi un akurāti ir nepieciešams rīkoties ar bremzēm, braucot ar motociklu, šis tests uzskatāmi izkliedēja šaubas par to, vai jūsu „dzelzs rumakam” ir nepieciešams uzstādīt armētās bremžu maģistrāles. 

Armētās bremžu šļūtenes testam piešķīra HEL produkcijas izplatītājs Latvijā SIA „AD Parts”

Adrese: Čiekurkalna 1. līnija 47; tālr. 26568942

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565