„Honda VT750C”

Pievienots: 19. decembrī 2013 17:01 | Autors: Ronalds Cimoška, laikraksts „AutoInfo” | Komentāri: (2)

Motociklu vēsturē maz atradīsies tik veiksmīgu attiecīgās sērijas modeļu, kas varētu sacensties popularitātē ar leģendārajiem VT sērijas „kruizeriem”, kas neapšaubāmi ir kļuvuši par sava veida ikonām motocienītāju aprindās.
VT sērijas popularitāte ir vienkārši prātam neaptverama! Tik daudz fanu kā šīs sērijas motocikliem, manuprāt, nav nevienam citam motociklu modelim pasaulē! Daudzi diezgan pamatoti uzskata, ka VT sērijas motocikli ir labākais, ko „Honda” jebkad ir radījusi.

Ēnu valstības gari

Jaunatnei šādus skaitļus, iespējams, būs pagrūti sagremot, bet VT sērija aizsākās jau tālajā 1983. gadā, kad dienasgaismu ieraudzīja pirmdzimtie „VT500C” un „VT750C”, kas ierāva pasauli, nu jau 30!!!! gadus ilgstošajā vispārējā „Shadow” virpulī. 

Nevar nepiekrist, jo motocikls ir izdevies reti kvalitatīvs, var teikt — tuvu ideālam. Gadījumi, kad dzinējam notiek kaut kas nelāgs, ir ārkārtīgi reta parādība. Dzinējs ir tik labs, ka, lai to nokautu, ir ļoti stipri un mērķtiecīgi jāpacenšas, un arī tad ne vienmēr izdosies to piebeigt līdz galam. Šeit vienkārši tāpat nekas nelūst. Piematīgumu piešķir arī kardāna pievads, kurš ir jāapkalpo labākajā gadījumā reizi gadā, nomainot saujiņu eļļas.

Kā jau dzimtas tradīciju turpinātājs, „VT750” ļoti paredzami neliek par sevi vilties. Diezgan komfortabla sēdpozīcija, klasisks siluets, labākā vadāmība savā klasē neapšaubāmi arī šim modelim nodrošinās stabilu vietu zem saules. Pat pilsētas burzmā, kur lielie čoperi ar grūtībām izlauž sev ceļu, „VT750” jūtas kā zivs ūdenī. VT sērijas motocikli vienmēr ir bijuši slaveni ar vieglo vadāmību. Braucot pat īpaši nav jāpiedomā, kā to pagriezt, izdomājiet tikai, kur vēlaties braukt, un, liekas, motocikls pats izpilda jūsu vēlēšanos. Pārdomātā silueta dēļ pat lielpilsētas automašīnu korķi „VT750” ir tīrā spēle. Vadītāja sēdpozīcija ir izvietota tā, lai radītu sajūtu, ka braucējs sēž motociklā, nevis uz tā. Šāda pozīcija ne tikai ļoti „satuvina”, bet arī sniedz papildu komforta un labākas kontroles pār motociklu sajūtu. Vadītājs ļoti labi jūt motocikla saikni ar asaltu, kas tiek realizēta ar 90/90-21 riepu priekšā un 160/80-15 izmēra riepu aizmugurē. 

Kaut arī dzinējs, pēc „Cruiser” standartiem nav pats lielākais, ar jaudas atdevi tam viss ir pilnīgākā kārtībā. Laba, „gaļīga” vilkme no zemākajiem apgriezieniem un diezgan garš „stiepiens” katrā pārnesumā motociklam neliek justies apdalītam satiksmes plūsmā. Tas viss notiek, pateicoties V veida šķidrumdzeses dzinējam ar gandrīz „kvadrātainiem” cilindriem: virzuļa izmērs gandīz sakrīt ar tā darba gājienu 79 mm X 76mm. 

Kā vienu no mīnusiem varētu minēt tikai to, ka motocikls derēs ne visiem braucējiem. Ja jūs sverat ap un pāri 100 kg un jūsu augums ir ne mazāk par 185 cm, jums būs jāapsver iespēja izvēlēties brangāku kumeļu. Mazāka kalibra braucējiem ar komfortu problēmu nebūs nekādu, jo motocikls ir īsts kompromisu iemiesojums — tas ir ļoti klasiski stilīgs, nav ne liels, ne mazs. Galvenais uzsvars tam likts uz maksimāli ērtu un nepiespiestu pārvietošanos, un tai braucēju kategorijai, kura uzsvaru liek tieši uz šīm motocikla īpašībām, „VT750” neliks vilties. Tieši šo apstākļu dēļ „VT750” būs pietiekami labs gan iesācējiem, gan jau pieredzējušiem braucējiem.

Piekare šim motociklam ir tik klasiska, cik vien klasiska var būt, — priekšā neregulējama tradicionālā tipa hidrauliskā dakša, aizmugurē tikpat tradicionālie amortizatori ar 5 atsperes spriegojuma pozīcijām. 

Lai arī bremzes šim modelim nav pašas jaudīgākās pasaulē — priekšā viens 296 mm bremžu disks, aizmugurē trumuļu bremzes (jā, jā, jūs nepārlasījāties, tieši trumuļu). Nomierināšu mūsu lasītājus — to darbības efektivitāte neko daudz neatpaliek no disku bremzēm), tās ir gana efektīvas, lai droši un pienācīgi ātri varētu apstāties. Tikai neaizmirstiet, ka, lai ātri apstātos, šiem motocikliem ir jāizmanto abas bremzes.

„VT750” ir uzskatāms piemērs parunas, ka „no laba labu nemeklē”, ieviešanai dzīvē. Ja milzīgs daudzums cilvēku visā pasaulē ir nobalsojuši par tādu motociklu, tad ir jādod pircējiem tas, ko viņi vēlas, un neko daudz nevajag mainīt. Ja turklāt ar to vēl ir ērti un viegli braukt, tas ir uzticams kā lauznis, labi izskatās un nemaksā dārgi, — bezierunu fanu mīlestība nodrošinās motocikla popularitāti labāk par jebkādu reklāmas kampaņu!

 

 

Komentāri:

Viesis: Mr - 22. decembrī 2013 22:53

Paldies, interesants raksts!

Viesis: Akmentiņš - 20. janvārī 2014 18:25

honda laba, yamaha labāka ...........

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565