Honda VT1100 C2 Shadow Sabre

Pievienots: 16. septembrī 2013 17:16 | Autors: Ronalds Cimoška, laikraksts „AutoInfo” | Komentāri: (1)

Šī leģendārā „VT1100 Honda Shadow” modifikācija ir pieejama pasaules mototirgū, sākot no 2000. gada, un paredzēta ASV tirgum. Eiropā šis motocikls ir eksotika un nav tik ļoti izplatīts kā tā radinieki „VT1100 Honda Shadow” vai „VT1100 Honda Shadow Aero”. 

Dzinējs-  V2 ar 1099 cm³ darba tilpumu, trīs vārsti un divas aizdedzes sveces uz cilindru, šķidruma dzesēšana, 5 ātrumu kārba.Motocikls nedaudz atšķiras no pārējās „ēnu brālības”: tam ir gaumīgi veidoti alumīnija diski ar 18 collu (120/90-18) disku priekšā (ar riepas izvēli sevišķi neieskriesies) un tradicionālo čoperu piecpadsmitnieku (170/80-15) aizmugurē. Tam ir pazemināts sportiska stila sēdeklis un acij tīkams krāsojums, kas nevar atstāt vienaldzīgu nevienu.

Galvenais, pirms sēsties šim zirgam seglos, ir atcerēties, lai jūsu modrību neiemidzina it kā vidēji — 54,5 HP — jaudas rādītāji. Šis nav tas motocikls, kura vieta ir šosejas pirmajā rindā pie mierīgajiem „pukšķinātājiem”. 

Ārkārtīgi elastīgs dzinējs un salīdzinoši gari pārnesumi prasmīgās rokās pārvērš šo motociklu par īstu sacīkšu mašīnu, ar kuru nebūtu pat kauns izaicināt citus motociklus. Protams, taisnēs tas nevarēs mēroties spēkiem ar labu ielas motociklu, toties uz sarežģīta, līkumaina ceļa pretiniekiem nāksies just šā sīvā konkurenta elpu sev pakausī. Braukt ar ātrumu 50 km/h ar šo motociklu ir ārkārtīgi garlaicīgi — tas burtiski lūdzas, lai braucējs gāzi atgrieztu vairāk.

„Honda” ar saviem „Shadow” sērijas motocikliem (runa ir par motocikliem, sākot no 1996. gada modeļiem) ir radījusi nelielu apvērsumu „cruiser” motociklu saimē, iegūstot ļoti viegli vadāmu motociklu reputāciju. Par spīti tā kilogramiem (pašmasa 245 kg), „Sabre” vieglā vadāmība rada iespaidu, ka tu brauc nevis ar kruīzeru, bet ar mopēdu! Ja neesat pirms tam braukuši ar „Shadow” motocikliem, tad sākumā pat pārņem nedaudz dīvainas izjūtas tik vieglas un nepiespiestas vadības dēļ. Nedaudz pabraucot, sāc apzināties, ka šis motocikls ir spējīgs pavērt vēl nebijušus plašumus un mainīt iesakņojušos priekšstatus par šādu motociklu braukšanas stilu.

Iedarbinot dzinēju, uzreiz var sajust HONDA konstruktoru „dāvanu” — dzinējam tika uzdāvinātas nelielas vibrācijas, tomēr tās nenogurdina, bet pat palīdz rast saikni ar šo interesanto modeli. Kā jau minēju, dzinējs ir ārkārtīgi elastīgs un ņiprs, ar „nelatvijas” benzīnu šis motocikls ir spējīgs sasniegt maksimālo ātrumu gandrīz 200 km/h! Turklāt, arī braucot lielā ātrumā, tas ir ļoti stabils un precīzs. Braukšanu padara interesantu tas, ka pie 150 km/h, tad, kad pārējie „smagsvari” jau sāk pagurt, šim „sprinterim” atveras otrā elpa. Pārsniedzot šo ātrumu, dzinējam it kā ieslēdzas neliela turbīna.

Nepieredzējušiem braucējiem slapjā laikā es ieteiktu būt uzmanīgiem, bremzējot ar dzinēju, ja motocikls brauc ar 1.—3. pārnesumu, gāzi labāk strauji neaizvērt. Ņemot vērā, ka šādiem motocikliem „slīdošā” sajūga nekad nav bijis un nekad arī nebūs, rēķinieties ar to, ka aizmugurējais ritenis, pārāk strauji palēninot kustību, var izslīdēt.

Bremzes. Nekādu pretenziju. Abu riteņu disku bremzes savu uzdevumu veic ļoti labi. „Izlutinātiem” braucējiem, iespējams, būs vēlme nomainīt priekšējās bremžu maģistrāles uz armētajām, lai tās kļūtu vēl informatīvākas, bet tas jau pēc katra braucēja paša vēlmēm. Standarta izpildījumā bremzes strādā pietiekami labi.

Vadītāja komforts: Kājas izstieptas uz priekšu un nedaudz ieliektas ceļos, torss viegli saliekts uz priekšu, ko vēl var vēlēties sportiskai braukšanai? Tajā pašā laikā šāda poza nenogurdina un ļauj veikt lielus attālumus bez īpašas piepūles.

Ņemot vērā sēdekļa konfigurāciju, apzīmējums „pasažiera komforts” šim motociklam nebūtu pats piemērotākais.

Degvielas patēriņš pilsētā līdz 6,5 l/100 km, ārpus pilsētas — aptuveni 5,2 l/100 km.

Pievads uz aizmugurējo riteni ar kardānu, kas faktiski padara šo mezglu par mūžīgu, jo tas neprasa praktiski nekādas apkopes, izņemot periodisku (aptuveni reizi 15 000 km) eļļas maiņu reduktorā, visu motocikla ekspluatācijas mūžu.

Priekšējā luktura izmēri un apgaismes spējas ļauj justies pārliecinātam arī diennakts tumšajā laikā.  Vienīgais šā motocikla trūkums slēpjas tā skaistajos alumīnija diskos, kas brāzmainā sānu vējā strādā kā buras. Ja jūs neesat tam gatavi, tad kārtējā vēja brāzma var ievērojami mainīt motocikla trajektoriju.

 

Komentāri:

Viesis: Akmentiņš - 19. septembrī 2013 12:16

Izskatās labs kaplis

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565