Honda CBR500R tests.

Pievienots: 12. jūnijā 2013 15:49 | Autors: Ronalds Cimoška, laikraksts „AutoInfo” | Komentāri: (0)

„Honda” sportisko baiku saimi („CBR125R”, „CBR250R”) tagad ir papildinājis jaunienācējs „Honda CBR500R”. Kādēļ „sportisko”, nevis sportbaiku? „Supersport” klases motocikli arī šogad paliek bez īpašām pārmaiņām, acīmredzot resursi novirzīti jauna tirgus segmenta apgūšanai, ņemot vērā likumu grozījumus daudzās valstīs, kas nosaka ierobežojumus mototehnikas izmantošanā attiecīgās vecuma kategorijās.Ievērojot šos grozījumus, kā arī pieprasījumu pasaules tirgū, „Honda” nolēma attīstīt virkni tehniski vienkāršu, nedārgu un vizuāli pievilcīgu motociklu modeļu gammu.

Vizuāli „CBR500R” ir pietuvināts „lielajam brālim” „CBR1000RR” — visādā ziņā no priekšpuses tie ir ļoti līdzīgi. To pastiprina arī „pieaugušo” motociklu riepu platums — priekšā 120/70-17, aizmugurē — 160/60-17. Šāds izmērs paredz visdažādāko riepu izmantošanas iespējas — kā ielai, tā arī trasei paredzētās —, kas krietni paplašina šā modeļa izmantošanas diapazonu.

Kas īsti slēpjas aiz švītīgās ārienes? Kā jau minēju, „CBR500R” turpina jaunāko brāļu tradīcijas — tam ir tērauda cauruļu rāmis, kas līniju tīrības labad ir labi nomaskēts ar dekoratīvajām uzlikām, tradicionālas konstrukcijas aizmugurējā dakša ar monoamortizatoru. Priekšējā dakša — 41 mm „teleskops”.

Motocikla sirds — 500 cm3, šķidruma dzesēšanas paralēlā „divstobrene”, „DOHC” sadales sistēma ar četriem vārstiem uz cilindru un elektronisko aizdedzi un 46,9 ZS jaudu. Cilindri ir izteikti „kvadrāti”, virzuļa gājiens praktiski sakrīt ar cilindra diametru (67,0 mm x 66,8 mm), kas parasti nozīmē, ka dzinējam būs ļoti laba atdeve, atverot droseli.

Jau ar pirmajiem testa metriem motocikls liek saprast, ka neliks braucējam vilties. Ir skaidrs, ka no „CBR500R” nevar gaidīt tādu paātrinājumu kā no 100 kubikcentimetru vecākā brāļa ar diviem R burtiem, tomēr, turot dzinēja apgriezienus tuvu sarkanajam sektoram, motocikls kļūst gana žiperīgs. Lai gan šasijas konstrukcija ir vienkārša, motocikls uz ceļa, arī ļoti dinamiski braucot, nesagādā vilšanos. Ņemot vērā, ka pēc savas būtības tas ir „CBR250R” tradīciju turpinātājs, tā pilotēšana sagādā vienu vienīgu prieku. Izrādās, ka vienkāršāk, ne vienmēr ir sliktāk. Motocikls visās savās izpausmēs ir paklausīgs kā labi dresēts medību suns, kurš no acīm spēj nolasīt saimnieka vēlmes. Likās, ka, braucot ar „CBR500R”, atliek tikai paskatīties vēlamajā virzienā, lai motocikls jau izpildītu jūsu iegribas. Braukšanas vieglumu var salīdzināt ar velosipēdu, tik vienkārši un nepiespieti tas notiek. Daļa testa aizritēja Biķernieku kartinga trasē, un, kaut arī laika apstākļi un trases segums neļāva testējamo motociklu „izgriezt” kā nākas, arī braukšana vidējos režīmos parādīja, ka šis motocikls varētu būt pirmais solis īstu sporta motociklu virzienā. Motocikls ļoti viegli gūlās pagriezienos, labi turēja trajektoriju un visādā ziņā parādīja sevi no labās puses.

Arī pilsētas burzmā motocikls jutās kā zivs ūdenī — dzinēja jaudas pilnīgi pietiek, lai nejustos apdalīts satiksmes plūsmā un kustētos starp automašīnām mazā ātrumā. Uz bremzēm var paļauties jebkurā dzīves situācijā. Kaut arī motocikls ir aprīkots ar viena diska priekšējām bremzēm, diska diametrs — 320 mm — ir pietiekami liels, lai braucējam nenāktos sudzēties par tā efektivitātes trūkumu. Motocikls ir aprīkots ar kombinēto bremžu sistēmu ar ABS, tādā veidā, pieslēdzot klāt aizmugurējo bremžu 240 mm disku, braucējs iegūst visai labu bremžu darbības efektivitāti.

Kopumā, braucot pa pilsētu ar šo motociklu, pārņem visai dīvaina pašpārliecinātības un pilnīgas drošības sajūta. Spriediet paši — vadītāja ergonomika ir ļoti pārdomāta un ērta, tāpēc, pārvietojoties pa pilsētu, braucējs var īpaši nesaspringt un nenogurst. Dzinējs ir pietiekami jautrs un nepārtraukti provocē uz tā darbināšanu visai dinamiskos darbības režīmos, plus lieliskas bremzes, uz kuru efektivitāti un drošumu, bremzējot uz dažādiem segumiem, jūs varat paļauties vairumā situāciju. Kas vēl nepieciešams, lai gūtu prieku no braukšanas ar motociklu? Vienīgi aiziet uz veikalu un to iegādāties.




Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-