Pievienots: 28. aprīlī 2013 15:13 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (2)

Volkswagen koncerna vadītājs Martins Vinterkorns sarunā ar žurnālistiem atklājis kompānijas tuvāko gadu plānus.
Vinterkorns paziņojis, ka kompānijas speciālisti izstrādās 10 pakāpju preselektīvo pārnesumkārbu ar diviem sajūgiem un augstas veiktspējas dīzeļdzinējus, kas ļaus iegūt 136 ZS no viena litra darba tilpuma, kas ir pat vairāk nekā spēj atdot līdz šim augstākās veiktspējas BMW Tri-Turbo agregāts.
Atgādināsim, ka pašlaik modernākās transmisijas ir deviņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba un septiņu ātrumu manuālā pārnesumkārba, bet Volkswagen izmantotajai DSG divsajūgu kārbai (attēlā) ir septiņas pakāpes. Runājot par alternatīvo dzinēju attīstības perspektīvām, Vinterkorns atklājis, ka par Volkswagen galveno virzienu kļūs Plug-in pie rozetes pieslēdzamie hibrīdi. Koncerna vadība uzskata, ka videi draudzīgo spēkratu jomā šis ir perspektīvākais virziens: šādi automobiļi var braukt ar elektrību (vidēji līdz 50 km) un ir piemēroti tālākiem braucieniem, pateicoties iekšdedzes dzinējam, ko tie izmanto kombinācijā ar elektromotoru.
Pirmie Volkswagen koncerna Plug-in hibrīdi: Porsche Panamera un Audi A3 e-tron, jau prezentēti, bet vēlāk to klāstam pievienosies VW Golf, Passat, Audi A6 un Porsche Cayenne. Tiks papildināts modeļu piedāvājums, kas varēs darboties ar dabasgāzi, turklāt iekšdedzes dzinēja iespējas nebūt vēl nav izsmeltas. „Salīdzinot ar 2000.gadu mūsu TSI un TDI dzinēju degvielas patēriņš samazināts par 30% un esmu pārliecināts, ka līdz 2020.gadam tas saruks vēl par 15%,” uzskata Vinterkorns. Tas jāpanāk, optimizējot degvielas sadegšanas un termoregulēšanas procesus, samazinot zaudējumus, kas rodas berzes procesā, kā arī palielinot motoru konstrukcijā modernu un īpaši vieglu materiālu īpatsvaru. Agrāk par 10 pakāpju automātisko transmisiju izstrādāšanu paziņoja arī Hyundai/Kia, Ford un General Motors.
Komentāri:
ekoloģiskie normatīvi ne tādus brīnumus vien piespiedīs radīt...salīdzinoši nesen, pirms gadiem 2-3, eksperti prognozēja, ka augstākais pakāpju skaits a/k būs 8...Tagad par to var pasmaidīt un ir skaidrs, ka pie 10 arī nebūs finišs.
Viss jau būtu ļoti labi, bet dzenoties pēc pārnesumu skaita šīs agregāts paliek arvien īsmūžīgāks. Man patīk lietot DSG kārbas nomas mašīnās, bet sev nepirktu nekad. Esmu saskatījies kā ar šiem tehnikas brīnumiem mocās mani darba kolēģi un cik tas viņiem maksā. Vai tās ir tā vērts ? Palikšu uzticīgs savai manulai robu kaste.