APRILIA RSV4 FACTORY - TESTS

Pievienots: 13. janvārī 2013 18:17 | Autors: Ronalds Cimoška | Komentāri: (0)

Jaunais „Aprilia RSV4” nonāca pārdošanā 2008. gadā un no sava dzimšanas brīža ir izpelnījies nedalītu motopasaules uzmanību. Pirmām kārtām jau tāpēc, ka tas ir pirmais motocikls „Aprilia” vēsturē ar V4 dzinēju. 65 grādu V4 dzinēja darba tilpums ir 999,6 cm3, un „civilajā” variantā tas attīsta 178—185 ZS lielu jaudu, bet sacīkšu — ap 200 ZS. Tas ir daudz vai maz? Acīmredzot pilnīgi pietiekami, jo itāliešu lielmeistars Makss Bjadži ar šo motociklu pasaules čempionātos gūst izcilus panākumus.


Kas īsti ir „APRILIA RSV4 Factory”?


Pirmām kārtām jau dzinējs. Motocikls ir uzbūvēts ap V4 dzinēju. Šī shēma sevī apvieno divu dzinēju tipu priekšrocības — V2 izcilo darbību pie zemiem apgriezieniem un četru cilindru fantastisko jaudu pie augstiem. Kaut arī šāda tipa dzinēji parasti izceļas ar sarežģītu uzbūvi, „Aprilia” gadījumā V4 radīšanas risks attaisnoja inženieru cerības. Nākamais, ar ko pārsteidz „RSV4”, ir tā kompaktie izmēri — lai gan motocikls ir pilnvērtīgs „litrs”, tas izskatās pēc nedaudz pārbarota „sešsimtnieka” ar nocirstu asti. Sākumā pat īsti nevar aptvert, kur te ir ieslēpts četru cilindru „litrs”. Patiesībā „RSV4” radītājiem jau sākotnēji tika dots uzdevums sakrustot „litru” ar „sešsimtnieka” šasiju. Beigās izdevās radīt ne gluži „sešsimtnieku”, bet kaut ko ļoti tuvu tam.


Atšķirībā no „RSV4”, kas aprīkots ar „Sachs” amortizatoriem, modifikācijai „Factory” tiek uzstādīti „Ohlins” amortizatori, kas nu jau kļuvuši par labo toni labāko superbaiku klubā. 


Jo vairāk pētījām motociklu, jo labāk atklājās aizvien „garšīgāki” tehniskie risinājumi, kā jau pieklājas kārtīgam sporta prototipam. Rāmis ir izveidots ar regulēšanas iespējām visdažādākajiem motocikla mezgliem — ir iespējams regulēt ne tikai priekšējās dakšas leņķi, bet arī nobīdīt dzinēju un mainīt motocikla izsvarojumu konkrētās sacīkšu trases vai pilota vajadzībām. Inženieri, kā redzams, pret sacīkšu tēmu šajā modelī ir izturējušies pat pārāk nopietni. Kompaktie izmēri un rūpīgi izvēlētais izsvarojums, 47% svara aizmugurē, 53% — priekšā, padara šo motociklu par īstu pagriezienu izbraukšanas pavēlnieku. Gandrīz jebkurā līkumā motocikls burtiski piesūcas asfaltam un saglabā ļoti labu stabilitāti. Par spīti dzinēja iespaidīgajiem parametriem, motocikls ir apbrīnojami labi kontrolējams un prognozējams.


Lai uzlabotu motocikla atdevi, inženieri to burtiski ir piebāzuši arī ar citiem tehniskiem gardumiem — vilkmes kontroles sistēma, kvikšifters, starta kontrole, antivīlijs, slīdošais sajūgs. Vieglāk būtu nosaukt to, kā nav, nekā to, kas ir. Kā jau pieklājas tādas klases itāliešu motociklam, arī attiecībā uz bremžu sistēmu nekādi kompromisa varianti netika pieļauti — „Brembo” monobloki tandēmā ar priekšējiem  diviem 320 mm diskiem.


Lai cik svarīga arī būtu motocikla tehniskā puse („Factory” gadījumā lielākā daļa tehnisko risinājumu parastajam mirstīgajam droši vien tā arī paliks nerealizēti), ja motocikls izskatīsies pēc spaiņa, diez vai tas kādu spēs iekārdināt ārpus sacīkšu trases robežām. Kā jau pieklājas itāliešiem, „RSV4 Factory” mākslinieciski dizaineriskais virziens ir gājis kopsolī ar tehnisko. Pēc nepārprotama redakcijas balsojuma „RSV4” ir pelnījis skaistākā mūsdienu superbaika titulu. Motocikla dizainā ir pārdomāta gandrīz katra detaļa. Paskatoties uz vadītāja kāpšļu frēzējumiem vien, ir saprotams, ka tieksme pēc perfektā skaistuma itāliešos tik ātri nenomirs. Katra līnija, katra pārēja ir ļoti pārdomāta un saskaņota.


Diemžēl, kā jau tas ierasts itāliešu tehnikas pasaulē, arī šis mākslas šedevrs testa beigās uzskatāmi nodemonstrēja, ka māksla nekad nav perfekta — pamanījām, ka pēc pāris „kaujas režīmā” pavadītām minūtēm kaut kur no dzinēja aizmugurējā labā cilindra galvas nodevīgi sāka sūkties eļļa. Tā jau it kā ļaudis saka — kas itālietim labi, japānim — nāve.


Tomēr, par spīti dažiem tehniskiem sīkumiem, pateicoties elektronikas iespējām un dažādiem tehniskajiem risinājumiem, „Aprilia” izdevies radīt īstu tehnisku gardumu, ļaujot arī parastiem mirstīgajiem izbaudīt „WSBK” klases tehnikas garšu.



Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565