„BMW S1000RR 2012” — RELOAD

Pievienots: 10. decembrī 2012 11:01 | Autors: Ronalds Cimoška | Komentāri: (1)

Tieši tā, kā mēs pārlādējam datoru, kad tas sāk niķoties, arī „BMW” ir nolēmis pārstrādāt savu pirmo un vienīgo sporta baiku. Lai gan pirmdzimtais bija diezgan iespaidīgs motocikls, tomēr šādas tādas detaļas tam īsti neļāva izraut kroni no Japānas motoražotāju četrinieka rokām. Laikam jau mūsu senču gudrība par to, ka pirmie kucēni ir jāslīcina, nav bijusi bez pamata.


Vizuāli pārstrādātais „S1000RR” it kā ne ar ko neatšķiras no sava priekšteča — tās pašas virsbūves līnijas, tas pats dzinējs, vienīgi tahometra skalai ir nedaudz mainīts dizains. Tomēr, kā jau zinām, izskats bieži vien ir ļoti mānīgs. Tā bija arī šoreiz — aiz nemainīgās ārienes slēpās pavisam cits motocikls. To aptvēru tajā pašā mirklī, kad iekārtojos sēdeklī. Saņemot testa motociklu, man nebija laika to ilgstoši pētīt, jo diezgan pamatīgi kavēju uz filmēšanu, tādēļ uzreiz ieņēmu zemā lidojuma pozīciju. Liels bija mans pārsteigums, kad, atbīdot uz aizmuguri „smaguma centru” un ieņemot ierasto ķermeņa pozīciju, konstatēju, ka galvenais darba instruments ne pret ko neatduras. Atbīdoties tālāk (šajā mirklī pārņēma nedaudz dīvainas sajūtas — cik tālu vēl varēs atbīdīties), ķermenis ieņēma izcili ērtu sēdpozīciju sporta braukšanai. Uzreiz bija jūtams, ka tas ir uz Eiropas cilvēkiem orientēts modelis, jo ar saviem 1,80 m es sajutos tā, it kā motocikls būtu izgatavots tieši man. Kājas, ceļi, rokas — katra ķermeņa daļa automātiski nostājās savās vietās. Arī braucot pilsētas režīmā — pateicoties garajam vadītāja sēdeklim —, ir iespējams ieņemt diezgan ērtu pozīciju, lai nevajadzētu braukt, atspiežoties pret stūri. Tas padara šo motociklu par normāli izmantojamu braucamrīku arī ārpus sacīkšu trasēm. Ir padomāts pat par tādām niansēm kā uzlikām uz aizmugurējās dakšas vietās, kur zābaka papēdis saskaras ar šo motocikla elementu. Starp citu, „BMW R1000SS” ir viens no retajiem sporta motocikliem, kas standartā aprīkots ar rokturu apsildi. Tāds neuzkrītošs mājiens par tēmu, ka motocikls nav paredzēts tikai trasei.

Atceros, ka, testējot „pirmdzimto”, neviļus iznāca sastapties ar pamatīgu motocikla „stūrgalvību”, mēģinot to pagriezt lielā ātrumā. Motocikls burtiski ar varu bija jāielauž pagriezienā. Šo stūrgalvību bija fiksējuši ļoti daudzi braucēji, un tas bija viens no galvenajiem sūdzību iemesliem BMW rūpnīcai. Inženieri ieklausījās šajās sūdzībās un nopietni piestrādāja pie motocikla šasijas uzlabojumiem. Aizmugurējā dakša tadad ir kļuvusi par 5 mm īsāka. Pārstrādāta arī dakšas stiprinājuma vieta, lai paplašinātu tās regulēšanas iespējas — gluži kā labākajiem itāliešu baikiem. Motocikla priekšējās dakšas leņķis samazināts un pati dakša kļuvusi par 5 mm šaurāka, kā arī neregulējamais stūres dempfers nomainīts uz 10 pozīciju regulējamo. Pēc šādām pārmaiņām motocikla bāze kļuvusi par 9,3 mm īsāka. It kā nav daudz, bet ar to pietiek, lai spēkrats kļūtu ievērojami paklausīgāks kustības virziena pāmaiņām.

Dzinējs palicis tas pats vecais, bet ar nopietni pārstrādātiem darbības režīmiem. Iepriekšējā modeļa īpašnieki sūdzējās par diezgan izteiktu jaudas „bedri” 6000 līdz 8000 rpm diapazonā, kas bija diezgan kaitinoši, it sevišķi sacīkšu režīmos. 2012. gada modelim nav pat mazāko „bedres” pazīmju — liekas, dzinēja jauda ir pilnīgi lineāra. Cik daudz un ātri droseli atvērsi, tik jaudas arī dabūsi. Pārstrādāta gaisa ieplūde un, lai uzlabotu jaudas atdevi — arī elektronika. Lai vai kā, bet šā labuma „S1000RR” ir atliku likām. Bez tam testa motocikls bija aprīkots ar tādu sporta motocikliem noderīgu lietu kā „Quick Shifter”, kas nodrošina pārslēgšanos uz augstākiem pārnesumiem bez sajūga izmantošanas un gāzes „atmešanas”, tāpēc paātrinājumu ar šo motociklu varētu salīdzināt ar lidojumu uz ballistiskās raķetes. Motocikls nevis brauc, bet kā izsalkušu piraiju bars vienā mirklī burtiski aprij asfalta kilometrus. Jēdziens „nepietika jaudas vai vietas” šim motociklam neeksistē vispār. Bet ko gan līdz ātrums, ja nav pienācīgas aerodinamikas? Ja lasītāji atceras, iepriekšējā modeļa tests gandrīz izgāzās tieši šā iemesla dēļ. Nepietiekami pārdomātās aerodinamikas dēļ ar standarta motociklu, ja vien neesat garāks par 1,50 m, ātrāk par 240 km stundā pabraukt teju nebija iespējams. Braucēju būtiski plēsa nost no motocikla, un šis faktors braukšanu lielā ātrumā ar standarta motociklu padarīja par ārkārtīgi bīstamu nodarbi. Jaunajam modelim šis trūkums izskausts pašā saknē. Lai vēl vairāk uzlabotu braucēja komforta līmeni lielos ātrumos, virsbūves priekšējās daļas sānos uzstādīti papildu gaisa deflektori, kas palīdz optimizēt gaisa plūsmas novirzīšanu un gādā par papildu stabilitāti lielos ātrumos. Jāpiebilst, ka šoreiz vācu inženieri par savu darbu pelnījuši augstāko atzīmi, jo motocikls, arī braucot ar ātrumu 280+ km/h, sniedza braucējam pietiekamu komforta līmeni un saglabāja ļoti labu kursa stabilitāti.

Testa rezultāts: šoreiz vācu motociklu būvētājiem ir izdevies radīt patiesi brīnišķīgu motociklu, kurš neapšaubāmi liks nopietni aizdomāties daudz pieredzējušākiem motociklu ražotājiem, kas jau ilgstoši un ar panākumiem ir pasaules sporta motociklu tirgus līderi.

 



No AutoNews.lv arhīva- AutoInfo testē BMW S1000RR. 2010.


 

Komentāri:

Viesis: Atoms - 11. decembrī 2012 19:12

BMW ir izpisis Japāņus! Man patīk šis fakts.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565