900 km, lai salabotu kārbu Latvijā.

Pievienots: 24. jūlijā 2012 15:55 | Autors: Autonews | Komentāri: (3)

Publicējam vēstuli, kurā aprakstīts patiess gadījums par kādu izmisušu auto īpašnieku no Maskavas, kas vēršas Cēsu "RECRO" automātisko pārnesumkārbu rūpnīcā ar lūgumu salabot viņa automašīnu. Maskavietis veica 900 km garu pārbraucienu, lai likvidētu defektus, ko nespēj vai negrib novērst Maskavas Volvo specializētā servisa darbinieki.






Cienījamo Raimond !

Šā gada pavasarī iegādājos 2001.gada  "Volvo V70" (amerikāņu variants) 2.4 turbo un uzreiz sākās problēmas. Ātrumkārba darbojas ar rāvieniem, pie zemiem apgriezieniem stūre griežas ar mokām un jūtama vibrācija gan salonā, gan uz stūres (servisā mierināja, ka tie esot dzinēja atbalsta spilveni. Vibrācija pastiprinās, grozot stūri pie maziem apgriezieniem un stabili novērojama, dzinējam strādājot tukšgaitā. Braukt tomēr var, taču tas vēl nav viss – konstatēju pamatīgu eļļas sūci (noplūdis viss karteris) – servisā saka, ka visdrīzāk tek sadales kārba, uz ko es atbildēju, ka iepriekšējais saimnieks nomainīja visus blīvslēgus un eļļu. Tad servisa darbinieki iztīrīja kartera ventilāciju un droseļvārstu un lika nobraukt 1000 km. Nepalīdzēja. Nākamā versija bija slikti pielīmēts kartera vāks, taču, ja eļļas sūce nepazudīs, nāksies mainīt turbīnu (bijušais īpašnieks to jau nomainīja, tiesa – pret lietotu).

Pa to laiku uzradās jaunas problēmas – piepeši pazuda bremzes (teica, plīsis vakuma bremžu vārsts vai kaut kā tml.), labi, ka tobrīd ātrums bija apmēram 30 km/h un varēju iegriezties līkumā. Kas attiecas uz eļļas noplūdi, meistars apgalvoja, ka vienu no iemesliem novērsis (nomainīts eļļas mērstieņa blīvslēgs), tagad vajagot nedaudz pabraukt un atkal pārbaudīt. Pārbaudīju – tek kā tecējis, tomēr eļļas patēriņš nedaudz samazinājās un es nolēmu, ka pagaidām turpināšu braukt, taču vispirms nomainīšu eļļu. Tad arī sākās!

 Šajā servisā (specializētais Volvo serviss) ieteica liet "Castrol Edge" 0w30, oficiālai dīleris rekomendēja to pašu, un es tā arī izdarīju (lai gan likās dīvaini mašīnai ar 160 000 km nobraukumu liet tik šķidru eļļu). Nobraucu 1 km no servisa un apstājos stāvvietā ar ieslēgtu motoru. Parādās uzraksts LOW OIL PRESSURE STOP ENGINE. Zvanu uz servisu - iesaka pieliet eļļu. Skaidroju, ka tik tikko taču pie jums to nomainīju! Man saka – nedaudz jāpabrauc un viss nokārtosies. Diemžēl nekā – uzraksts parādījās arvien biežāk, pa reizei mainoties ar citu uzrakstu NO OIL PRESSURE STOP ENGINE ASAP, kas ir vēl sliktāk. Uzraksts parādījās apmēram pēc 40 min brauciena, bremzējot vai stāvot pie luksofora (apgriezieni mazāki par 1000). Sāku vainot eļļu. Iegāju amerikāņu Mobil oficiālajā mājaslapā – tur eļļu izvēle daudz lielāka nekā krievu saitā, kur nepieciešams uzrādīt tikai marku un modeli. Precīzi norādīju visas detaļas un izrādās, man vajadzīga  "Mobil Super High Milage " 5w30.

Apzvanīju visu pilsētu – tādas eļļas nav. Pārstāvniecībā paskaidroja, ka tā domāta ASV tirgum un viņiem nav ne jausmas, kur to dabūt. Man izdevās atrast vienā no Maskavas auto rezerves detaļu veikaliem. Pasūtīju, lai gan aizdomas radīja cena – tikai 10 dolāri par litru. Servisā teica, ka vaina var būt eļļas uztvērējā un gumijas detaļās, vajagot pārlīmēt eļļas karteri un iztīrīt uztvērēju. Atbraucu uz servisu, atvedu pasūtīto eļļu. Servisa darbinieki noņēma karteri, atrada eļļas uztvērējā vienu saplēstu gumijas gredzentiņu un nedaudz metālisku skaidu. Apgalvoja, ka tagad viss būs kārtībā. Nobraucu no servisa kādu gabalu – mazos apgriezienos vibrē vēl vairāk, uzraksts parādās vēl biežāk. Nākamajā dienā atkal uz servisu! Servisā tagad cita maiņa – vīri brīnās, kādēļ netika pārbaudītas šāles, ja reiz karteris bija noņemts. Tagad tas jādara vēlreiz! Pieslēdza manometru – eļļas spiediens brīvgaitā – tikai 0.6-0.4, lai gan pēc normas būtu jābūt 1.8. Konstatēja, ka jāmaina sūknis. Nopirku lietotu, taču servisā teica, ka tas ir vēl sliktāks nekā vecais. Aiznesu to atpakaļ un izvēlējos divus citus. Viens no tiem derēja un servisā apgalvoja, ka tagad viss būšot ok. Atkal izmēģinājuma brauciens un atkal nekā! – uzraksts tagad iedegas pat lēni braucot, pie 1000 apgriezieniem spēcīga vibrācija. Iedarbināšanas laikā tas pats, vēlāk kļūst nedaudz labāk. Zvanu uz servisu – atbild, lejiet 10w60! Bet man taču nav traktors! Paši teica, ka manā mašīnā drīkst liet tikai 0w30 (turbīna taču). Vaicāju, kādēļ? Agrāk braucu (bijušais saimnieks lēja 0w30) ar 0w30, tagad jābrauc ar 10w60? Man atbild – neviens nezina, ko lēja bijušais īpašnieks un, cik bieži mainīja eļļu, bet jūs nomainījāt vienu reizi un izskaloja netīrumus. Nomainījāt otrreiz un netīrumu uzradās vēl vairāk, tagad nav zināms, kur tie ieskaloti, tādēļ,  lejat 10w60! Man gan liekas, ka viņi negrib risināt problēmu. Forumā izlasīju, ka 10w60 gluži vienkārši nokaus turbīnu un dzinēju. Vispār, man jau ir līdz kaklam! Iztērēts tik daudz naudas, laika un nervi, bet rezultāts nulle. Starp citu, eļļa tā arī nav pārtraukusi sūkties. No kurienes tā tek, nav saprotams.  Šodien pamanīju, ka, grozot stūri brīvgaitā, vibrācija noteiktā stāvoklī pastiprinās un uzreiz parādās uzraksts un otrādi, ja stūri pagriež citā stāvoklī, vibrācija samazinās un uzraksts nemaz neparādās. Vai tā varētu būt, ka vaina īstenībā meklējama stūres pievadā?

Rakstu cerībā, ka varēsiet ieteikt, kādu no jūsu speciālistiem, kas varētu man palīdzēt. Būtu ļoti pateicīgs, ja tāda iespēja rastos – man ir daudz izdevīgāk atbraukt pie jums uz Latviju un saņemt kvalitatīvu servisu par saprātīgu cenu pie speciālistiem, kas problēmu risina profesionāli un ar dvēseli (par to esmu pilnīgi pārliecināts, jo man jūs rekomendēja daudzi apmierināti auto īpašnieki) nekā novest sevi līdz nervu sabrukumam, mēģinot salabot auto pie mūsu kaktu mehāniķiem.

Ceru uz jūsu sapratni, ar cieņu, Vladimirs Merlins



 

Komentāri:

Viesis: Micuks - 25. jūlijā 2012 14:53

Skarbi! Labi, ka ir Latvija...

Viesis: Smīkņa - 25. jūlijā 2012 22:05

Nav jau teikts, ka te viņam to kārbu salaboja! :D :P

Viesis: KillerMiller - 19. augustā 2013 22:38

Joks ir tas, ka visam aprakstītajam ar ātrumkārbu nav nekāda sakara.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-