ZZ Top mūziķa auto kolekcija

Pievienots: 30. novembrī -0001 00:00 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Bilijs Gibons- ZZ Top grupas ģitārists, vokālists un dibinātājs ir pazīstams arī kā kaislīgs auto fanāts. Viņa īpašumā, Holivudā ir unikāli automobiļi.ZZ Top vārds komentārus neprasa- pirms 35 gadiem dibinātā rokgrupa ir vienīgā pasaulē, kas saglabājusies nemainīgā sastāvā kopš dibināšanas brīža, 40 miljoni pārdotu ierakstu, vieni no labākajiem blūzroka izpildītājiem, viņu dinamiskie un melodiskie hīti iekļauti daudzās, tieši autobraucējiem paredzētās dziesmu izlasēs.

 Bilijs Gibons- grupas ģitārists, vokālists un dibinātājs ir pazīstams arī kā kaislīgs auto fanāts. Vācu autožurnāla galvenajam redaktoram bija iespēja apmeklēt slaveno teksasieti viņa īpašumā Holivudā, un iepazīties ar dažiem viņa kolekcijas automobiļiem.

Ocean Drive bulvāra ceļš vijas arvien stāvāk augšup Beverlīhilzas kalnos. Lamborghini LP640 Roadster to pārvar viegli šņākdams, beidzot mēs apturam pie divmetrīgiem, varenu kaktusu ieskautiem, koka vārtiem. Nav tā sliktākā vietiņa, otrajām mājām. Galvenā uzturēšanās vieta, grupas līderim ir un paliek Hjūstona. Draudzīga sievietes balss no pārrunu ierīces apvaicājas, kas mēs esam. Pēc mirkļa, kā pēc burvju mājiena, vārti atveras.

 Mūs sagaida Gibona draudzene: „Bilijs tūlīt nāks.” Beidzot parādās miniatūrais, tikai 60 kilogramus smagais vīrs, slavenākās bārdas pasaulē, īpašnieks (starp citu, 1984. gadā Gillette kompānija piedāvāja 1 miljonu dolāru par to, lai ZZ Top vīri šķiras no savām slavenajām bārdām, un, protams, saņēma atteikumu). Gibons miedz acis spilgtajā Kalifornijas rīta saulē un smīn: „Jūs esat nedaudz ātrāk, kā plānots, tomēr- nav problēmu! Ko dzersiet?”

„Ford, Cadillac un Chevrolet bija pirmie vārdi, ko es kā bērns izmurmināju.” Pa to laiku mūziķis- melnā uzvalkā, melnās kurpēs un melnās saulesbrillēs- izripina tikpat melnu 61. gada Cadillac Coupe DeVille, no vienas no savām trim (visas aprīkotas ar paceļamu skatuvi) garāžām. Rūpīgi koptā un mirdzošā kupeja atgādina par to laiku, kad Cadillac būvēja aizvēsturiskos ielu kreiserus.

 Kā tipiskam Hot Road automobiļu fanātam, Gibonam patīk saviem automobiļiem, piešķirt ko atšķirīgu. „Skaņa ir īpaša!” Gibons piedod gāzi un dārdošais Bigblock pieskandina vai pusi Beverlīhilzas. „Neizklausās pēc oriģināla,” saku es. „Taisnība- motoram ir precīzi 600 ZS, un vēl vienu lietiņu esmu iebūvējis,” smīn mūziķis- un kā neredzamas rokas vadīts, sešmetrīgais monstrs paceļas uz atsperēm, pateicoties pneimatiskajai piekarei.

„Daži mani automobiļi izstādīti St. Peter`s muzejā Losandželosā. Mēs varētu uz turieni aizbraukt. Ar Lambo- tas būtu cool.”

Pirms tam vēl bārdainis izrāda savu ģitāru kolekciju, kas aptver vairāk nekā 100 instrumentus un abi pamēģinām uzspēlēt rifus no ZZ Top hītaLa Grange. Man, kā jau neprofesionālim, dreb pirksti to darot- ne jau katru dienu iznāk uzspēlēt ar vienu no slavenākajiem ģitāristiem. Par laimi es varu revanšēties, un arī Bilijam Gibonam parādīt ko sevišķu- pilnīgi jaunu Lamborghini Murcielago Roadster ar 640 ZS dzinēju, kas mūsu tikšanās brīdī ASV vēl nebija nopērkams. „Lieliski!”- mūziķim izsprūk, durvis atverot. Gibons startē motoru, un drīz mēs jau iekļaujamies Losandželosas satiksmē. „Kas par skaņu, kas par uzrāvienu,” viņš jūsmo. Tomēr vislielāko iespaidu, šķiet atstāj bremzes: „Neticami, kā tas uztaisīts,” viņš atklāj, kad pie pirmās bremzēšanas mūsu galvas spēcīgi noliecas uz priekšu. Bils Gibons nav tikai kaislīgs auto kolekcionārs- viņš pierāda, ka pārzina to, kas notiek auto pasaulē: „Lamborghini tagad pieder Audi- izskatās, ka kvalitāte jūtami uzlabojusies.”

Beidzot ierodamies St. Peter`s muzejā, kur izstādīti daži no rokzvaigznes automobiļiem.

 Lielākais viņa lepnums ir 1932. gada Ford Roadster ar greznu, kapara krāsas motorbloku un pilnībā hromētu cilindru galvu. „Šo es savulaik izvilku no kāda šķūņa, tam ir iebūvēts rets, Francijā ražots Flathead V8 motors. Mans paziņa to nejauši atklāja tikai divus kvartālus no savas mājas- stāvot pie sarkanā luksofora signāla, viņš to bija pamanījis pa atvērtām garāžas durvīm. 50 gadus Ford retums bija gaidījis savu īsto stundu.” Cik tas maksā šodien? „Apmēram 150 000 dolāru.”

Vēl viens interesants auto ir Cadzzilla- Cadillac Sedanette, ražots 1948. gadā, tam uzstādīts 8,2 litru motoru ar degvielas iesmidzināšanu. „Motors ir īpašais Cadillac Bigblock, kas tika konstruēts 1968. gada ASV prezidenta limuzīnam. Tādu ir tikai divi. Tas ir īsts monstrs.”

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565