Melu detektors- ko dod krāsas biezuma mērītājs

Pievienots: 24. janvārī 2012 14:58 | Autors: Kaspars Bergmanis. www.autonews.lv | Komentāri: (2)

Katram auto īpašniekam ir savas stāsts par to, kā viņš ticis pie sava pirmā auto. Viens savu pirmo braucamo atpircis no vectēva, cits, šķirstot avīžu sludinājumus, atradis kāroto auto, kurš atbildis tām iespējām un vēlmēm, kuras tajā laikā noteica izvēli.


Uz pirmo tikšanos ar savu izvēlēto auto nereti par padomdevējiem līdzi tiek aicināti labi čomi, kuri it kā „rubī fišku” un atradīs apslēptu defektu, lai palīdzētu nokaulēt cenu.

Laiki mainās, un vakardienas askonas, golfiņi, sjeras, „Audi burbuļi” savas pēdējās dienas pavada sētmalēs vai „Liepājas metalurga” martena krāsnīs.

Laikrakstos un interneta tīmekļos ir publicēts daudz padomu, kam pievērst uzmanību, pērkot lietotu auto. Veikli auto tirgoņi arī nav vakardienas zēni un māk gan spidometra rādījumu samazināt līdz „vajadzīgajam” nobraukumam, gan apdilušās pedāļu uzlikas samainīt pret jaunām.

Šoreiz „AutoInfo” lasītājus gribam iepazīstināt ar melu detektoru jeb krāsas biezuma mērītāju. Vēlmi iegādāties šādu ierīci pastiprināja redzētais kādā Rīgas auto krāsotavā, kur pamanīju vairākas jaunas automašīnas ar vienādu virsbūves defektu, kurš radies transportēšanas laikā. Meistari cītīgi špaktelēja un slīpēja sabuktētos sedanu jumtus un gatavoja krāsošanai pilnīgi jaunas automašīnas.

Diezgan bēdīgi ir apzināties, ka, pērkot jaunu automobili, tas jau ir ar samazinātu vērtību. Aptaujājot dažus jaunu automobiļu dīlerus, noskaidrojām, ka šāda problēma pastāv. Vieni klientus informē, ka automobilis transportēšanas laikā ir bijis sists, bet citi ne. Viens no mūsu aptaujātajiem autodīleriem atzina, ka klientus informē par automobiļa piekrāsoto virsbūvi, ja krāsotas ir tās detaļas, kuras nav maināmas (jumts, aizmugurējais spārns). Ja savukārt jāpiekrāso durvis, priekšējie spārni, dzinēja un bagāžnieka pārsegi, tad tas netiek uzskatīts par defektu, jo remonts tiek veikts atbilstoši rūpnīcas uzstādītajiem standartiem.

Vai autodīlerim ir jāinformē pircējs, ka iegādātais auto transportēšanas laikā ir bojāts un krāsots? Ar šādu jautājumu „AutoInfo” korespondents vērsās Patērētāju tiesību aizsardzības centrā un pie VW automobiļu importētāja Latvijā.

Ilze Žunde, Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja: „Automobiļa pārdevējam ir jāinformē pircējs, ja iegādātā prece ir remontētā. Faktiski Patērētāju tiesību aizsardzības likums skaidri nosaka pārdevēja un pircēja pienākumus un tiesības.”

Ražotāja, tā pilnvarotā pārstāvja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums ir iepazīstināt patērētāju ar patiesu un pilnīgu informāciju par piedāvātās preces vai pakalpojuma kvalitāti, drošumu, cenu, garantiju un garantijas remonta iespējām, lietošanas noteikumiem, ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja nosaukumu (firmu), vārdu, uzvārdu un adresi, norādot to marķējumā, pievienotajā lietošanas pamācībā, tehniskajā pasē vai citādā rakstveida informācijā. Patērētājam ir tiesības pieprasīt, lai papildu informācija tiek sniegta arī mutiski.



Māris Zoltners, VW automobiļu kvalitātes un dīlertīkla menedžeris Latvijā:

„Ja automobilis transportēšanas laikā ir ticis bojāts un remontēts, tad tas ir garantijas gadījums, par kuru tiek informēts automobiļa pircējs/īpašnieks. Transportēšanas laikā gūtie bojājumi bija raksturīgi tajos gados, kad automobiļus mums piegādāja ar kuģiem. Jau kādu laiku jaunu automobiļu piegāde ir uzticēta loģistikas uzņēmumam „Kurbads”, un defekti, kuri radušies transportēšanas laikā, ir 0,1 procentu līmenī.

Mūsu standarts paredz informēt klientu par automobiļa vēsturi. Ja dīleris nevienojas par transportēšanas laikā bojātu un remontēta auto pirkšanu, tad klients var atteikties no auto iegādes un pieprasīt citu.”


Mūsdienu autoražošanā krāsotājs nav vīrs ar krāsas pistoli, kurš, uzvilcis respiratoru, cītīgi pindzelē uz konveijera slīdošo automobiļu virsbūves. Šo atbildīgo darbu dara roboti. Arī krāsojot jaunus automobiļus, ražotājs cītīgi ievēro tehnoloģiju un skaita katru santīmu. Jauna automobiļu virsbūves krāsas biezums svārstās no 50 līdz 200 mikroniem. Vismazāk krāsa tiek durvju statņiem un ailām, jo tur krāsas biezums ir 50 līdz 70 mikronu robežās, bet ārējās virsbūves daļās — no 70 līdz 200 mikroniem.

Piemēram, jaunai „Toyota Verso” un „Mitsubishi Lancer” krāsas biezums ir 100—120 mikroni, bet „ Audi” un „ Mercedes” — 90—120 mikroni.

Nenoliedzami, mūsu virsbūves remonta meistaru profesionalitāte ir augusi acīm redzami. Bieži vien pat rūdīti auto speciālisti nevar pateikt, vai auto virsbūve ir remontēta. Šādos gadījumos noder virsbūves krāsas biezuma mērītājs.

Ainārs Bašķis, SIA „Aura Auto” direktors: „Mēs pārdodam ne tikai jaunus automobiļus, bet tirgojam arī lietotus, kuras uzpērkam vai pieņemam komisijā. Lai pārliecinātos, vai automobiļa virsbūve nav tikusi remontēta un krāsota, mēs iegādājamies krāsas biezuma mērītāju, kurš ļāvis mums ietaupīt tūkstošiem latu. Faktiski pateicoties šim instrumentam, varu pateikt precīzi, kura detaļa ir krāsota, cik bieza ir krāsa un špaktelētā virsma. Tāpēc esam droši, ka, uzpērkot lietotus automobiļus, mēs zinām, ka šis ir labs auto, un nebūs kauns tādu pārdot.”

Iesauku „melu detektors” krāsas biezuma mērītājs ieguvis, pateicoties tam, ka spēj pateikt, vai auto ir atkārtoti krāsots. Pārdevēji bieži vien dievojas, ka auto ir saudzīgi lietots, avāriju nav, bet, pamērot krāsas biezumu, var secināt, ka ir bijis nopietns remonts un špaktelēts uz nebēdu. Un tad jau vajadzēs klausīties citu stāstu vai arī saimnieks tik tiešām nav zinājis, ka nopircis autosalonā jau piekrāsotu auto.

Reizēm biezā slānī špaktelētā virsma sāk plaisāt, atklājot nepievilcīgu ainu, tādi defekti ir raksturīgi tiem automobiļiem, kurus remontē „pa lēto” vai pārdošanai. No tāda automobiļa iegādes vēlams atturēties.

Ja, iegādājoties salonā jaunu auto, jūs konstatējat, ka automobiļa krāsojuma biezums ir atšķirīgs, tad droši varat pieprasīt paskaidrojumus un runāt par pirkuma anulēšanu vai vienoties par citu cenu.





 

Komentāri:

Viesis: dzo - 25. janvārī 2012 13:51

Liepājas metalurgā vairs nav martena krāsnis, tagad tur darbojas elektriskē loka krāsnis :P

Viesis: Skoda īpašnieks - 6. jūnijā 2012 01:56

Kā sauc to kantori Ulbrokā? Dazhas buktes jāpiekrāso

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565