Jaunais "BMW S 1000 RR" motocikls.

Pievienots: 26. oktobrī 2011 09:11 | Autors: BM Auto | Komentāri: (1)

Tikai nepilnus divus gadus pēc modeļa debijas BMW Motorrad prezentē panākumiem bagātā sporta motocikla atjaunoto versiju - ar nozīmīgu optimizētu detaļu klāstu.


Sagatavošanas procesā primārie mērķi bija vēl precīzāka stūrēšana, vieglāka virziena maiņa, griezes momenta un jaudas spēcīgāka piegāde, kā arī jutīgāka, informatīvāka atgriezeniskā saite no ceļa. Atjaunotā S 1000 RR izstrādē ņemta mērā informācija un pieredze no vairākiem nacionālajiem čempionātiem.

Tāpat kā priekštecis, jaunais RR nepazīst kompromisus, nodrošinot īpaši sportisku raksturu un braukšanas dinamiku. Jaunā S 1000 RR pārliecinošākās iezīmes ir uzlabota vadāmība, kas nodrošina absolūtu stabilitāti un ārkārtīgi augstu motora veiktspēju apvienojumā ar piemērotību ikdienai un augstākās pakāpes dinamiku. Aktīvās drošības maksimālo līmeni nodrošina modernākā no šobrīd tirgū pieejamām bremžu sistēmām - BMW Motorrad Race ABS. Paātrinājumā motocikla pilotu atbalsta dinamiskā saķeres kontrole (Dynamic Traction Control) jeb DTC. Abas sistēmas ir optimizētas perfektai sadarbībai.

Motocikla maksimālā jauda - 142 kW (193 ZS) - nav mainīta, S 1000 RR ar 90% degvielas sver tikai 204 kg (206,5 kg ar Race ABS).

Optimizēta braukšanas dinamika

Viens no jaunā S 1000 RR izstrādes primārajiem uzdevumiem bija uzlabot motocikla jaudas pielietojamību, padarot jaudas un griezes momenta līknes lineārākas un harmoniskākas. Savukārt pārkonfigurētā droseļu vadība nodrošina tiešākas reakcijas uz pilota komandām.

Jaunā, optimizētā konstrukcija ir paaugstinājusi droseles jutību: ir samazināts gāzes roktura pagriešanas leņķis, kā arī spēks, kas nepieciešams tā pagriešanai.





Piekare ar uzlabotu vadāmību un atgriezenisko saiti.

RR piekares modifikācijām ir izšķiroša loma motocikla braukšanas dinamikas uzlabošanā. Piemēram, apvērstajai priekšējai dakšai un aizmugures amortizatoram ir pilnveidota konstrukcija, lai paplašinātu regulējumu diapazonu no komfortabla līdz izteikti sportiskam.

Vēl vairāk - ir modificēta ģeometrija, stāvāk novietojot priekšējo dakšu, pārvietojot aizmugures dakšas stiprinājuma punktus, mainot piekares gājienus, rezultātā iegūstot precīzāku stūrēšanu un labāku atgriezenisko saiti. Lai šos uzlabojumus īstenotu, ir modificēts rāmis, tostarp palielinot laukumu, pa kuru pie rāmja galvas notiek gaisa pievade ieplūdes sistēmai. Piekares uzlabojumus papildina regulējams mehāniskais stūres amortizators.

Instrumentu panelis ar jaunām funkcijām

Motocikla instrumentu panelī labākai informācijas nolasīšanai ir pilnveidots tahometrs. Papildus tagad var mainīt instrumenta paneļa spilgtumu un tam ir vairāk funkciju. Piemēram, var iestatīt hronometra režīmu "Best lap in progress" vai izmantot ātruma indikatoru, kas iedegas, kad braucējs pārsniedzis paša noteiktu ātruma ierobežojumu.

Jauns dizains un krāsas

Jaunais S 1000 RR bauda ne tikai tās priekšrocības, kas saistītas ar motora, piekares un kokpita uzlabojumiem, tas ir spēris soli uz priekšu arī dizaina jomā. Tā sauktā astes daļa ir kļuvusi kompaktāka, vizuāli vēl vieglāka. Diskrēti dizaineru pieskārieni tikuši arī nesimetriskajiem sānu paneļiem, savukārt gaisa filtra kastes pārsegā ir izveidotas ventilācijas atveres. Sānu paneļu augšdaļā ir izvietoti nelieli spārni, kas stiprina motocikla vizuālo identitāti un uzlabo aerodinamiku.

Pašā sportiskākajā krāsu salikumā, kas apvieno balto un sarkano (Alpine white, Racing red), S 1000 RR, pat neesot kustībā, izstaro ātrumu, savukārt zilā krāsa Bluefire motociklam piešķir neapšaubāmi ekstravagantu izskatu.

Sportisku dinamismu uzsver melna metāliskā krāsa Sapphire black, bet BMW Motorrad Motorsport krāsojums kalpo par tiešāko norādi markas un motocikla saistībai ar motoru sportu. Mazliet mainīts ir arī labi atpazīstamais RR logo.

Papildu vizuālos akcentus S 1000 RR piešķir melni lakoti riteņu diski, kā arī sarkana atspere aizmugures piekarē. Pieskaņoti krāsojumam motociklam uzstāda vai nu melnu, vai nekrāsotu aizmugures dakšu. Vieglas korekcijas ienestas ergonomikā, pārveidojot braucēja kāpšļu aizsargus un pasažiera kāpšļus.

Paplašināts papildu aprīkojuma klāsts

Paplašinot S 1000 RR individualizēšanas iespējas, BMW Motorrad ir palielinājis papildu aprīkojuma klāstu, tajā iekļaujot dažas īpaši pievilcīgas pozīcijas. Piemēram, klienti, kas vēlas motociklu padarīt īpaši sportisku, var RR aprīkot ar HP ražojuma titāna izplūdes sistēmu vai HP datu ierakstu sistēmu. Motociklam var uzstādīt divu pakāpju apsildāmos rokturus, kas var būt noderīgi agros rītos vai garās trases sesijās aukstā laikā.

Jaunā S 1000 RR īpašību un aprīkojuma īss pārskats

• optimizēta griezes momenta līkne labākai motora pielietojamībai;

• paplašināts motora vadības programmu klāsts (pa vienai Rain un Sport režīmiem un viena programma Race un Slick režīmiem), Rain režīmā motors tagad attīsta 120 kW (163 ZS);

• jauna droseļu vadības konfigurācija labākai motocikla atsaucībai (maiga un pakāpeniska Rain režīmā, tieša un asa Sport, Race un Slick režīmā);

• samazināts gāzes roktura pagriešanas leņķis un pretestība;

• lielāks aizmugures riteņa zobrats labākam paātrinājumam;

• jauns regulējums labākai Race ABS un dinamiskās saķeres kontroles sadarbībai;

• palielināts laukums pie rāmja galvas efektīvākai gaisa pievadei uz ieplūdes sistēmu;

• labāka vadāmība, precīzāka stūrēšana un informatīvāka atgriezeniskā saite;

• pilnveidota amortizācija plašākai iestatījumu gammai;

• modificēta ģeometrija ar stāvāku dakšu, mainītiem aizmugures dakšas stiprinājuma punktiem un mainītu piekares garumu;

• jauns mehāniskais stūres amortizators ar desmit regulējama pakāpēm;

• kalts priekšējās dakšas tiltiņš ar jaunu dizainu;

• jauns dizains ar kompaktāku astes daļu, jauns dizains sānu paneļiem, gaisa kastes pārsegam, kā arī spārni aerodinamika uzlabošanai;

• jauni krāsojuma varianti: Racing red ar Alpine white, Bluefire, metāliskais krāsojums Sapphire black, krāsojums BMW Motorrad Motorsport;

• atsvaidzināts RR logo;

• pilnveidoti pilota un pasažiera kāpšļi;

• jauns digitālais tahometrs un paneļa apgaismojums ar piecām spilgtuma pakāpēm;

• instrumentu panelis ar jaunām funkcijām "Best lap in progress" un "Speedwarning", kā arī kļūdas indikatora deaktivēšana, noņemot priekšējo lukturi vai numurzīmes kronšteinu aizmugurē;

• jauns atgāzu katalizatoru novietojums, kas ļāvis atteikties no karstuma sargiem;

• paplašināts papildu un speciālā aprīkojuma klāsts..


Komentāri:

Viesis: Ronalds Cimoška - 3. novembrī 2011 12:37

Nu tad beidzot izlabojuši pirmās sērijas netikumus. Testējot pirmo versiju biju ļoti nepatīkami pārsteigts par to, cik slikti motocikls pagriežas lielā ātrumā. Honda VFR 1200, neskatoties uz to, ka nav izteikts sporta motocikls, bija daudz izmanīgāks.
Nu ko, gaidīsim testam jauno versiju.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565