Ducati Hypermotard 1100

Pievienots: 25. oktobrī 2011 17:23 | Autors: Ronalds Cimoška, laikraksts "AutoInfo" | Komentāri: (1)

Sekojot jaunākajām modes tendencēm un vērojot straujo supermoto tirgus attīstību, arī pazīstamais motociklu ražotājs „Ducati” laidis pasaulē savu versiju par populāro supermoto tēmu — „Ducati Hypermotard”.


Pilsētas švīts.

Kas īsti ir supermoto? Šis motociklu stils radies, apvienojot neapvienojamo — sajaucot dubļus ar asfaltu. Nu labi, ne gluži tiešā nozīmē, vairāk — ideoloģiskā. Domāju, ka pamatā šeit bijusi cilvēka tieksme radīt pēc iespējas universālāku motociklu visiem dzīves gadījumiem. Acīmredzot pirmā supermoto izgudrotājs ilgi un ar neslēptu skaudību vērojis krosa motociklu — viegls, jaudīgs, paredzēts sliktiem ceļiem, spējīgs paciest ne tikai lielas slodzes, bet bez saimnieka iedzīšanu bankrotā, arī puslīdz nopietnus kontaktus ar zemi. Vienīgā nelaime, ka ar krosa riepām pa asfaltu braukt nebūs īpaši jautri. Bet, ja tas ir vienīgais trūkums salīdzinājumā ar visām pārējām priekšrocībām, nav nekāda problēma to izlabot, turklāt — ja risinājums ir tik vienkāršs… Tieši tā, pāraut zirdziņam kājas citos apavos — šosejas motociklu riepās. Ļoti bieži uz supermoto tiek montēti sliki. Ja šāda tipa riepas spēj noturēt pagriezienā mežonīgā ātrumā braucošu sporta baiku, kas sver 180—200 kg, varat iedomāties, kādas iespējas uz asfalta tas paver krosa motociklam ar gandrīz divreiz mazāku svaru.

Modes noteicēji jaunajā segmentā bija ļoti paredzami — „KTM” un „Husqvarna”.

Tādēļ „Ducati Hypermotard 1100” parādīšanās drīzāk izraisīja mierīgu smaidu, nevis satraukumu par supermoto flagmaņu pozīciju apdraudējumu tirgū. Jau iepazīstoties ar modeļa tehniskajiem parametriem, bija skaidrs, ka motocikls būs paredzēts jautrai un stilīgai (lai vai kā, bet ar stilu „Ducati” motocikliem vienmēr viss ir bijis pilnīgi kārtībā) brīvā laika pavadīšanai, nevis konkurentu saplosīšanai kaujas apstākļos. Labi zināmais divu cilindru L veida 1078 cm3 gaisa dzeses dzinējs ar desmodromo (šāda tipa dzinējam vārsti ne tikai tiek atvērti, bet arī aizvērti piespiedu kārtā, kas izslēdz vārstu „uzkāršanos” pie lieliem apgriezieniem) vārstu pievadu un diviem vārstiem uz cilindru attīsta 90 ZS jaudu. Uz konkurentu fona tāda jauda izskatās gana iespaidīgi, ja neskatās uz motocikla svara rādītājiem. 179 kg sausās masas nekavējoties ievieto šo braucamo izklaides nišā. Protams, tam arī nav pa spēkam lēkšana no/uz trotuāru augstajām apmalēm vai braukšana pa kāpnēm (kaut gan, ja kabatu spiež paprāva naudas summa par „Marchesini” vieglmetāla diskiem, varat pamēģināt), pamatā tas ir asfalta motocikls, „Hypermotard” spēj sniegt pozitīvas emocijas tā īpašniekam, jo motocikls ir radīts tieši pozitīvu emociju gūšanai.

Ņemot vērā, ka tas ir neierasts supermoto jeb hipermoto, kā mēs redzam no modeļa nosaukuma, dažas detaļas tam tiešām ir visai neierastas — kaut vai nelielais antispārns uz motocikla astes. Nemaz necentieties rast tam kādu racionālu pielietojumu, tas ir paredzēts skaistumam un sportiskā gara akcentēšanai. Vai, piemēram, sēdekļa stiprinājuma skrūve, kas izvietota stilīgā iedobē. Simpātiski? Kamēr nelīst, jo lietus laikā tur uzkrāsies ūdens, kas ārā iznāks tikai tad, ja krietni papūlēsieties. Tā ka apbruņojieties ar pacietību, skaistums, kā zināms, prasa upurus. Vajadzēs arī pierast pie sausā sajūga darbības, jo — lai panāktu labu un precīzu ātrumu pārslēgšanu, sajūga sviru vajadzēs spiest ar visu plaukstu un līdz galam, jo atšķirībā no „japāņiem”, kur sajūgu var nospiest ar diviem pirkstiem un „ķer” pašā sviras gājiena sākumā, šeit sajūgs savu darbu sāk sviras gājiena beigu daļā. Lai kā arī mēģināju regulēt sviras attālumu, nekas nemainījās. Braucot visu dienu pa pilsētu, kreisā plauksta jums paldies neteiks. Toties „Hypermotard” īpašnieks varēs izcelties ar visai neparastu dzinēja palaišanas metodi. Atšķirībā no citiem motocikliem jums būs tikai uz mirkli jānospiež starta poga, un starteris pats griezīs dzinēju tik ilgi, kamēr tas iedarbosies. Tam ir savs darba ilguma limits, lai izslēgtu bojājumus. Sīkums, bet patīkami.

Divcilindru dzinējs aizpilda apkārtējo vidi ar „Ducati” firmas zīmi — slaveno „Desmo” pievada žļarkstoņu un dobjo izplūdes sistēmas troksni. Daudziem šī skaņa, iespējams, nepatiks (mūžsenais joks par „Desmo” dzinējiem — kā var zināt, ka dzinējā kaut kas ir salūzis, ja tam jau standartā skaņa kā bleķa spainim ar skrūvēm), tā ir diezgan neierasta. Tomēr arī „Ducati”, tāpat kā „Harley Davidson” motocikliem, skaņa ir kļuvusi par unikālo un nekļūdīgo produkta atpazīšanas „odziņu”, kas praktiski vienmēr cilvēkiem liks atskatīties un izcelt to no pārējās motociklu masas.

Itāliešu dizaineri drīzāk apēdīs savus zīmuļus, nekā ļaus produktam izskatīties neoriģinālam un nestilīgam. Paskatieties ko viņi ir izveidojuši no ierastajiem spoguļiem — nepraktiskuma kalngals! Toties — kā izskatās! No lietotāja viedokļa skatoties — kam vispār ir vajadzīgi spoguļi, ja ir tāda dzinēja dinamika! Automašīnas var pat necensties pilsētā noķert šo agregātu. Lai arī ko stāstītu ekologi, motociklam kubikcentimetri darba tilpumā par daudz nemēdz būt. Atbilde uz gāzes roktura kustību ir gandrīz tūlītēja. Ja nemocīsiet dzinēju ar darba režīmiem zem 4500 apgr./min, tad divi 539 cm3 cilindri pēc strauja gāzes roktura pagrieziena burtiski rauj motociklu ārā no braucēja kājstarpes — galvenais neaizmirst turēties ciešāk. Brutāls paātrinājums līdz pat 180 km/h (maksimālais ātrums šim motociklam ir ap 222 km/h) liek ar cieņu izturēties pret „Hypermotard”. Nedaudz neparastais frontālās daļas dizains nodrošina pieņemamu vēja aizsardzību līdz pat 170 km/h. Dzinējs ir apveltīts ar diezgan karstasinīgu temperamentu — vai nu pilnu gaitu uz priekšu, vai arī mokies atļautā ātruma limita ietvaros. Pateicoties piemeklētai pārnesumu attiecībai, hipers ļoti labprātīgi ceļas uz aizmugurējā riteņa. Objektivitātes labad jāpiebilst, ka nepieredzējušiem braucējiem ieteicams būt uzmanīgiem, rīkojoties ar gāzi uz slidena ceļa, jo tikpat labi, cik, atverot gāzi, motocikls paātrinās, tas arī palēnina pakaļējā riteņa gaitu, gāzi aizverot. Tomēr, par spīti šādam raksturam, testa laikā dzinējs iepriecināja ar diezgan mērenu apetīti — aptuveni 6,5 litri uz 100 km. Domāju, ka viena no raksturīgākajām „Ducati” motociklu iezīmēm ir tā, ka šie motocikli ir projektēti tā, lai saviem īpašniekiem dāvātu emocijas un izjūtas. Kaut ko iebilst vai strīdēties par dizainu laikam būtu muļķīgi. Papildus skaistumam konstruktori ir pievienojuši „dzīvā motocikla” jušanu, jo katrs dzinēja virzuļa gājiens ir jūtams gandrīz šūnu līmenī.

Kā jau supermoto stila motociklam pieklājas, lielākā daļa svara gulstas uz priekšējo asi, tādā veidā atvieglojot aizmugurējo un nosakot tā braukšanas stilu. Par pieaugušā svara izlīdzināšanu ir atbildīga priekšējā 50 mm apgrieztā tipa regulējamā dakša. Patīkami pārsteidza apstāklis, ka šāda kombinācija padara „Ducati Hypermotard” praktiski imūnu pret asfaltā iebrauktajām risēm. Motocikls iet tām pāri kā pa gludu asfaltu. Zinot, ka par priekšējā riteņa apstādināšanu rūpējas divi 305 mm bremžu diski sadarbībā ar 4 virzuļu „Brembo” radiālajām bremzēm, attiecībā uz pakaļējām bremzēm var atļauties vairāk vaļības. Piemēram, apstāties pie izbrīnītu cilvēku bariņa ar 20 metru garu bremzēšanas sliedi, ko aiz sevis uz asfalta atstāj kaucoša pakalējā riepa. Derēs? Tāds arī ir itāļu dizaina garadarba galvenais uzdevums — vienmēr būt uzmanības centrā, lai arī kādus upurus tas prasītu. Jāpiebilst, ka „Ducati” tas arī vienmēr veiksmīgi izdodas.



2007. gada „Ducati Hypermotard 1100” tehniskā specifikācija

Dzinējs

Tips Gaisa dzesēšana, 2 cilindri, 2 aizdedzes sveces un 2 vārsti uz cilindru

Apjoms 1078 cm3

Virzuļa diametrs x gājiens 98 x 71,5 mm

Kompresijas pakāpe N. d.

Maksimālā jauda 90 ZS



Aizdedzes sistēma 

 Elektroniskā aizdedze



Transmisija 

Sajūgs Sausais

Ātrumkārba- sešpakāpju

Galvenais pievads- ķēde



Rāmis 

Tips Tērauda cauruļu



Šasija 

Dakšas leņķis 24°

Sēdekļa augstums 845 mm



Amortizatori 

Priekšējā 55 mm apgrieztā tipa teleskopiskā dakša

Aizmugurējā- vienpleca svira ar monoamortizatoru



Bremžu sistēma 

Priekšējās Divi 305 mm bremžu diski ar radiālajām „Brembo” 4 virzuļu bremzēm

Aizmugurējās Viens 245 mm disks ar divu virzuļu bremzēm

 

Riepas 

Priekšējā 120/70-ZR17M/C

Aizmugurējā 180/55-ZR17M/C





 

Komentāri:

Viesis: Hikari - 26. oktobrī 2011 12:54

labs, paldies par interesanto rakstu :)

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-