2011. gada „Honda CBR250R” tests

Pievienots: 12. oktobrī 2011 12:19 | Autors: Ronalds Cimoška, laikraksts "AutoInfo" | Komentāri: (2)

„CBR250” motociklu sēriju „Honda” iesāka ražot tālajā 1986. gadā, kad pasauli ieraudzīja pirmā „mazo raķešu” sērija. Pēc būtības tie bija īsti sacīkšu motocikli — četru cilindru četrtaktu 40—45 ZS dzinēji, kas attīstīja līdz pat 19 000 apgr./min un maksimālo ātrumu līdz 200 km/h.


HULIGĀNS

Pirmšķirīgas piekares, alumīnija rāmji, šiem motocikliem bija ļoti liels piekritēju pulks. Diemžēl laiks ritēja, mainījās gan mode, gan tikumi, un mazajiem nezvēriem kļuva aizvien grūtāk konkurēt ar lielajiem brāļiem, kuri tikai ar nedaudz lielākām ražošanas izmaksām ienesa gan lielāku peļņu, gan iemantoja lielāku popularitāti motobraucēju vidū. Galu galā motociklu izmantošanas teritorija sniedzās tālu aiz Japānas robežām. Pārējā pasaules daļā vajadzēja lielākus un ātrākus motociklus, salīdzinot ar uzlecošās saules zemi, kurā valdīja stingri ierobežojumi dzinēju tilpumiem divriteņu transportlīdzekļiem — lielā popularitāte mazkubatūras tehnikai Japānā tika nodrošināta brīvprātīgā piespiedu kārtā.

Deviņdesmito gadu beigās man bija tas gods pašam aptaustīt šo motociklu — cienījams aparāts bija! Diemžēl jau minēto iemeslu dēļ šo brīnišķīgo motociklu ēra beidzās salīdzinoši ātri — 1996. gadā.

Kad „Honda” pagājušogad paziņoja par jaunā „CBR250” modeļa izlaišanu, ar neslēptu interesi gaidīju atkalredzēšanos ar mazās klases „iznīcinātāju”.

Neslēpšu — pirmā iepazīšanās ar tehnisko informāciju manī izraisīja acīmredzamu vilšanos — ne alumīnija rāmja, ne — kā tagad pieklājas — apgrieztā tipa regulējamās dakšas, četru cilindru dzinēja vietā viencilindra motors. Ko lai pasaka — acīmredzot pārmaiņas pasaules kārtībā ir nesušas neatgriezeniskus grozījumus arī motopasaulē.

Sena krievu paruna mums vēsta: „Vecas lietas nav ko cilāt!” (Kто старое помянет, тoму глаз вон!) Tādēļ mēģināsim noskaidrot, kas īsti ir jaunās pasaules „Honda CBR250R”.

Motocikls ir ieguvis vizuāli pievilcīgu izskatu — tas ir stilistiski līdzīgs „Hondas” jaunajam supertūristam „VFR1200”, tomēr, ņemot vērā tā izmērus, dizains izdevies ļoti sportisks — tāds mazs, glīts sporta baiks. Tomēr visur ir vērojamas lielā brāļa raksturīgās iezīmes — smalkā „aste”, vadības slēdžu un mērinstrumentu paneļa izvietojums un dizains atgādina par „VFR1200” klātbūtni. Pat savādā dizaina trokšņu slāpētāja bundulis ir izveidots tāds, lai mazās vienstobrenes „šāviena” troksnis atgādinātu VFR. Neskatoties uz šo dīvainā paskata atribūtu, kopējais „CBR250R” dizains ir izdevies lieliski, motocikls ir ļoti glīts un turklāt kvalitatīvi uztaisīts. Visādā ziņā, braucot pa ielu, es nevarētu teikt, ka biju apdalīts ar apkārtējo cilvēku uzmanību.

Motocikls tiek pozicionēts kā sākuma līmeņa sporta baiks. Pats par sevi saprotams, ka mūsdienu „CBR250R” nav nekāda sakara ar seno dienu sporta motocikliem, bet, man par lielu pārsteigumu, tas izrādījās visai cienījams braucamrīks.

Jā, alumīnija lējumu nomainījis tērauda cauruļu rāmis, cik tas ir labi vai slikti? Runājot par „CBR250R” neaizmirsīsim kādu svarīgu lietu. Galvenais noieta tirgus šādas klases motocikliem (par spīti to sportiskajam izskatam) ir Āzijas valstu tirgus, kur tas tiek izmantots kā ikdienas/darba transports. Tas nozīmē tikai vienu — smagu ikdienas ekspluatāciju, kur neviens nežēlo. Alumīnija rāmji ir grūti un dārgi remontējami, turklāt — ja daudz un dikti nesāties ar pārkrautu motociklu pa bedrēm, šāds rāmis pārāk ilgi neizturēs. Risinājums tas pats vecais — izturīgs un vienkāršs cauruļu rāmis, kuru var saremontēt jebkurā darbnīcā, kurā ir pieejams metināmais aparāts. Kaut arī rāmis ir izgatavots no caurulēm, tā nesošās daļas ir pastiprinātas ar spraišļiem — līdzīgi kā slavenajam „Ducati” „putnubūrim”. Pēc tāda paša principa izveidota arī astes daļa, beigās iegūstot maksimāli izturīgu konstrukciju, kura ir spējīga izturēt ārkārtīgi lielu slodzi. Pētot astes konstrukciju, izveidojās priekšstats, ka tā radīta ar nodomu pārvadāt ķieģeļu kravas pa bedrainiem ceļiem.

Četru cilindru vietā tagad ir viens? Toties pēc savas konstrukcijas tāds dzinējs ir ļoti vienkāršs, grūti lūstošs un lēts ekspluatācijā. Par nīkulīgu to arī nevarētu saukt — kā nekā 249,4 cm3 ūdens dzesēšanas dzinējs ar degvielas iesmidzināšanu attīsta 26,2 ZS jaudu. Papildu minētajam viencilindra shēma ļauj krietni samazināt dzinēja svaru, iegūstot pircējam pašu būtiskāko galīgo cenu veikalā, un pie pircēja nonāca izturīgs, vienkāršs un dizainiski glīts aparāts par visai pievilcīgu cenu.

Kaut arī esmu nedaudz izlutināts jaudīgākas mototehnikas piekritējs, braukšana pa pilsētu ar šo motociklu man nesagādāja nekādu vilšanos. Precīzāk izsakoties, to varētu raksturot kā aizraujošu azartisku piedzīvojumu. Dzinējs iepriecināja ar negaidīti labu vilkmi, kas nekavējoties lika saprast, ka tas tomēr ir motocikls, nevis pāraudzis motorollers. Pirmie trīs pārnesumi piedāvā tīri ņipru paātrinājumu — 1. pārnesumā dzinējs attīsta 50 km/h, otrajā — 80 km/h, bet trešajā — līdz pat 110 km/h. Protams, lai vējš iepūstu burās, dzinējs būs jātur tuvu maksimālajiem apgriezieniem, toties transporta plūsmā jūs varēsiet justies ļoti pārliecinoši. Motociklam ir ļoti gaumīgi veidots mērinstrumentu panelis, tomēr nelielu akmentiņu „Hondas” dārziņā gribētos iemest — vai tiešām visam šim krāšņumam nevarēja pievienot arī ieslēgtā pārnesuma indikāciju? Tā kā šim motociklam ļoti bieži ir jāstrādā ar ātrumu pārslēgšanas ķepiņu, tāds papildinājums nenāktu par ļaunu. Jā, tas nav pats svarīgākais elements motociklā, bet gluži par lieku to arī negribētos saukt. Par spīti tradicionālajai neregulējamajai priekšējai dakšai un cauruļu rāmim, motocikls nodemonstrēja ļoti atzinīgu sasniegumu trasē. Konstrukcija izrādījās ļoti pamatīga, un „CBR250R” pierādīja, ka ir cienīgs saukties par mazo sporta baiku. Pagriezieni ar lieliem sasvēršanās leņķiem, kā arī viegli kontrolējams drifts pagriezienos — to visu motocikls paveica lieliski.

To pēc dinamikas varētu salīdzināt ar „Jawa 350”. Starp citu, pēc jaudas šie motocikli ir stipri līdzīgi. Vai kādreiz, kad tika braukts ar javiņām, kāds sūdzējās, ka tās „neiet”? Es arī tāpat domāju, turpretī šeit ir tās pašas izjūtas, tikai stipri mūsdienīgā izpildījumā. Maksimālais ātrums neiebrauktam dzinējam bija 155 km/h un vidējais degvielas patēriņš uz 100 km (ņemot vērā, ka dzinējs gandrīz nepārtraukti strādāja ar maksimālajiem apgriezieniem) — 4,3 litri. Tādēļ „Hondas” sniegtais apgalvojums par maksimālo ātrumu 165 km/h un vidējo patēriņu 3,5 l/100 km iebrauktam dzinējam izklausās ļoti ticams.

Nav nekādu problēmu ar apdzīšanu un dinamiku līdz pat 125—130 km/h, kas nozīmē, ka ar šo motociklu ir iespējams droši pārvietoties arī ārpus pilsētas. Pārsniedzot šos raksturlielumus, dzinējs ļoti ātri „sagurst”, un, lai sagaidītu maksimālo ātrumu, būs rūpīgi jānoslēpjas no pretvēja un jāapbruņojas ar lielu pacietību un garu ceļa posmu. Vienīgi — ja plānojat pavadīt uz šā motocikla ilgstošu laiku, iesaku padomāt par kādu tūninga risinājumu vadītāja sēdeklim. Sporta motocikliem sēdekļi nemēdz būt īpaši komfortabli. Vairāk nekā pusi dienas pavadot uz „CBR250R sēdekļa”, motožurnālista galvenais darba orgāns sāka lūgties žēlastību.

Toties pilsētā „CBR250R” jutās kā savā šķīvī. Dinamiski paātrinājumi, izcili viegla vadāmība un perfekta bremžu sistēma padarīja to par īstu ielu karali. Pateicoties viencilindra dzinējam, motocikls ir sanācis ļoti šaurs, kas vadībai nāk tikai par labu. Pabraucot ar šo motociklu, mani sāka mākt šaubas par nosaukuma atbilstību tā dabai. Atceraties? — „Suzuki” bija ļoti populārs modelis ar nosaukumu — bandīts. „CBR250R” īstais apzīmējums būtu huligāns. Lai man piedod Ceļu policija, bet mierīgi pārvietoties ar šo motociklu nebija manos spēkos. Kā jau minēju, lai izjustu labu paātrinājumu, dzinēja apgriezieni ir jātur tuvu sarkanajam sektoram, kas savukārt nozīmē, ka ar ātruma ierobežojumu ievērošanu varētu būt nelielas problēmas. Pilnīgas kontroles sajūtu pār motociklu pastiprina ļoti labas bremzes — kombinētā bremžu sistēma ar ABS ļauj bremzēt ar maksimālu spēku neatkarīgi no ceļa apstākļiem — slapjam un slidenam segumam, smiltīm un tamlīdzīgām nepatīkamām un bīstamām lietām vairs nav nekādas ietekmes uz bremzēšanas drošību.

Kaut arī priekšā motociklam ir klasiskā neregulējamā 34 mm teleskopiskā dakša, aizmugurējā piekarē ir izmantota „Pro-link” progresija ar monoamortizatoru un atsperes saspiešanas regulēšanas iespējām.

Dzinējs ir projektēts tā, ka pieļauj diezgan plašas forsēšanas iespējas (par to liecina šādai klasei iespaidīgais droseles izmērs — 38 mm). Tā ka par intereses apsīkšanu pret šo motociklu tā īpašniekiem kurnēt nevajadzēs.

Galvenais šā motocikla trumpis tirgū ir ļoti pievilcīga un konkurētspējīga cena — versija bez ABS ir pieejama mazāk nekā par 4000 EUR par jaunu motociklu, kas mazajam huligānam diezgan plaši paver pasaules mototirgu durvis.

Nobeigumā atļaušos nepiekrist „Hondas” apgalvojumam, ka šis motocikls ir paredzēts jaunajiem braucējiem, kas nopietni nolēmuši pievērsties nopietnai motobraukšanai. Pat ne tik jauniem braucējiem šis „CBR250R” ir spējīgs sagādāt pilnvērtīgu braukšanas prieku.



2011. gada „Honda CBR250R” tehniskā specifikācija

Dzinējs

Tips Šķidruma dzesēšana DOHC 1 cilindrs

Apjoms 249,4 cm3

Virzuļa diametrs x gājiens 76 x 55 mm

Kompresijas pakāpe 10,7:1

Maksimālā jauda 26,2 ZS/8,500 min-1

Maksimālais griezes moments 23,8 Nm/7,000 min-1

Barošanas sistēma 

PGM-FI elektroniskā iesmidzināšana

Droseles diametrs 38 mm

Aizdedzes sistēma -elektroniskā aizdedze

Transmisija 

Sajūgs Slapjais, vairākdisku

Ātrumkārba Sešpakāpju

Galvenais pievads Ķēde

Rāmis 

Tips Tērauda cauruļu

Šasija 

Izmēri 2030 x 709,5 x 1127 mm

Riteņu bāze 1,369 mm

Dakšas leņķis 25°

Sēdekļa augstums 784 mm

Klīrenss 148 mm

Amortizatori 

Priekšējā 37 mm klasiskā tipa neregulējamā teleskopiskā dakša, 130 mm gājiens

Aizmugurējā „Pro-link”, progresīvā ar monoamortizatoru

Riepas 

Priekšējā 110/70-ZR17M/C

Aizmugurējā 140/55-ZR17M/C

Komentāri:

Viesis: Toms - 12. oktobrī 2011 15:07

Lēts mopēds iesācējam ,kuram vajag Honda kvalitāti. Man šis būtu par mazu un par dārgu :(

Viesis: RRR - 12. oktobrī 2011 19:38

Nekur nav minēts svars???

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-