Kā pieveikt karstumu?

Pievienots: 1. jūlijā 2011 08:13 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Pie mums atkal iestājies karsts laiks. Saulīte karsē uz nebēdu un pārvērš ielas malā atstātos spēkratus par īstu cepeškrāsni. Tiem, kuriem automašīnā ir tikai kondicioneris, lielas iespējas stāvokli mainīt nebūs (ja neskaita maksimālos apgriezienos ieslēgto ventilatoru), savukārt tie, kuru spēkrati aprīkoti ar klimatkontroli, tagad var baudīt zināmas priekšrocības.









Vācu tehniskās pārraudzības biedrība (GTÜ) sniedz vienkāršus un praktiskus padomus, kas būtu jādara, lai iespējami ātrāk atgūtu normālu temperatūru salonā. Tas ir svarīgi ne vien no komforta viedokļa, bet arī drošības apsvērumu dēļ, jo liels karstums kabīnē ietekmē vadītāja atbildes reakcijas ātrumu dažādās satiksmes situācijās. Ir aprēķini, kas rāda, ka pie salona temperatūras 27 grādi, negadījumu skaits pieaug par 6%, bet pie temperatūras 32 grādi – par 13%. 

Vispirms par to, ko varam darīt paši – ja vien ir tāda iespēja, automobilis būtu jāatstāj koku vai namu ēnā. Pirms iesēsties salonā, būtu vēlams uz īsu brīdi atvērt logus un durvis, lai atbrīvotos no liekā karstuma. Tālāk jāliek lietā tehnika – klimatkontroles darbība un ventilācija jānoregulē uz pilnu jaudu. Pirmās divas minūtes ieteicams braukt ar atvērtiem logiem. Pēc tam jāaizver logi un jumta lūka un jānoregulē izvēlētā salona temperatūra, ko vairums autovadītāju izvēlas 20-24 grādu robežās. 

Jāpiezīmē, ka klimatkontrole ir lielisks palīgs arī vēsākā temperatūrā un lietus laikā. Sistēma atbrīvos logus no aizsvīduma, ja gaisa plūsma tiks novirzīta uz vējstiklu un izvēlēta iekšējās ventilācijas iespēja. Pēc maza brīža iekšējo ventilāciju var atslēgt, bet ventilatora ātrumu noregulēt uz vidējiem apgriezieniem. 

Lai klimatkontrole saglabātu savu darbspēju pēc iespējas ilgāk, GTÜ ieteic reizi nedēļā to padarbināt vismaz 10 minūtes, tādejādi dzesēšanas šķidrums cirkulēs pa sistēmu un pasargās blīves no izžūšanas. 

Arī vācu izdevums Bild sniedz dažus praktiskus padomus: koku aizsegā apkārtējā temperatūra ir par 15 grādiem zemāka nekā saulē, taču, ja noparkot automobili ēnā nav iespējams, tad vismaz jācenšas to atstāt pret saulīti ar aizmugures daļu. Labs līdzeklis, lai aizturētu saules radīto karstumu, ir folija, ko līmē vējstikla augšdaļā, taču, ja temperatūra kļūst neizturama, ieteicams braukt ar atvērtiem aizmugurējo logu stikliem – vējš ātri izvēdinās salonu. Braucējiem jācenšas ģērbties vieglā kokvilnas apģērbā, bet jau par 30 eiro ir nopērkama neliela aukstuma soma - tā ir pieslēdzama pie 12V ligzdas un nodrošina vēsus dzērienus visu ceļojuma laiku. 


 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-