Yamaha Fazer FZS600 (1998-2003 modeļa gads)

Pievienots: 25. maijā 2011 10:59 | Autors: Ronalds Cimoška, laikraksts "AutoInfo" | Komentāri: (0)

Kurš gan nezin kādi izskatās sportbaiki – augsti tehnoloģiska šasija, dzinējs, kurš radīts lai paātrinājuma dinamikā sacenstos ar iznīcinātājiem. Pats par sevi saprotams, tas viss ietīts plastikāta aerodinamiskā „uzvalkā”. Skaisti, ātri, bieži vien dārgi un ļoti neērti ikdienas lietošanā.

 

Zelta vidus ceļš .

Ko darīt tiem, kas nealkst kļūt par Valentino Rossi reinkarnāciju un kuru galvenie kritēriji motocikla izvēlē ir cena (uzliekot roku uz sirds, pajautāsim sev godīgi – kam ikdienā, braukājot pa koplietošanas ceļiem ir nepieciešamas pilnībā regulējamās piekares, kuru izmaksas sasniedz laba, lietota motocikla vērtību?), ikdienas lietošanas ērtums un arī lai tam visam būtu pievienots klāt nedaudz trakuma?

Šādu vēlmju piepildījuma recepte motociklu ražotājiem ir zināma jau sen – ņemam vienkāršāku piekari, veco, labo cauruļu rāmi un tajā visā ieliekam viegli deforsētu dzinēju no kāda sporta motocikla – šajā gadījumā par „donoru” kalpoja Yamaha YZF600 Thundercat” 600 cm3, četru cilindru dzinējs. 



 Rezultātā radās viens no Yamaha bestselleriem, kurš iemantojis neskaitāmu motobraucēju nedalītu mīlestību. Spriediet paši – ļoti viegli vadāms (vieglāk, laikam, ir tikai braukt ar velosipēdu), klasiska sēdpozīcija, kas ļauj bez problēmām nobraukt ļoti lielus attālumus un nejusties, kā kaltētai krevetei, Ducati stilā veidota ļoti ērta degvielas bāka un izcilas bremzes. Turklāt, neskatoties uz savu sportisko izcelsmi, dzinējs ir ārkārtīgi ekonomisks – ja nebrauksiet pārāk traki, un pārāk nepārsniegsiet atļautos braukšanas ātrumus, degvielas patēriņš sastādīs aptuveni 4,5l/100 km, kas garantē vismaz 400 km nobraukumu ar vienu degvielas bāku! Sākumā FZS600 īpašnieku var pārņemt visai dīvainas sajūtas, skatoties uz degvielas daudzuma rādītāju (ņemiet vērā, ka ar šādu opciju nevar palielīties kurš katrs daudz jaunāks un dārgāks motocikls!), sākumā liekas, ka motocikls nevis tērē, bet pat pieražo degvielu klāt.



 Fazer bija tik veiksmīgi izveidots, ka tam gandrīz nebija nekādu trūkumu. Šis ”gandrīz” reinkarnējās pārāk mīkstajā priekšējā dakšā, kas ļoti disharmonēja ar motocikla jautro raksturu. Ņemot vērā, ka ļoti liela daļa Fazer pircēju izrādīja savu neapmierinātību ar šādu „dāvanu”, rūpnīca veica steidzamu „apgreidu” un jau nākamo gadu Fazeriem bija sastopama uzlabotā priekšējā dakša ar atsperes sprieguma regulēšanas iespēju. Šis uzlabojums izmainīja motociklu uz labo pusi - priekšējo dakšu vairs „nesita cauri” arī spēcīgos bremzēšanas brīžos, un motocikla piekare spēja saglabāt diezgan labu komforta līmeni arī braucot pa mūsu neceļiem.

 Otra īpatnība ir vairāk redzama – tie ir karburatoru un ieplūdes gumijas savienojumi. Laikam ejot, šie savienojumi saplaisā un to ir jāpieņem, kā esošu. Starp citu, saplaisājušas gumijas ir nopietns pamats patirgoties par iegādes cenu, jo gadījumā, ja plaisas ir pārāk dziļas un ir traucēta normāla dzinēja darbība, to  maiņa, tas maksās aptuveni 200 EUR+darbs.

 Ņemot vērā, ka „donora” dzinēju nedaudz deforsēja, tas ieguva diezgan labu vilkmi pie zemiem apgriezieniem, kas īpaši ir noderīga pilsētā. Laba, prognozējama vilkme ir pieejama jau pie 2000 apgr./min., kas 600 cm3 dzinējam ir labs rādītājs. Dzinējam ir 6 pārnesumu kārba, tādēļ pie šādiem vilkmes rādītājiem 6. pārnesumu var bez problēmām izmantot jau no 40 km/h. Protams, uz zenītraķetes paātrinājumu ar 6. pārnesumu no šāda ātruma nav ko cerēt, taču prognozējama vilkme un degvielas ekonomijas iespēja ir nopietns pluss ikdienas braukšanā.



 Kā jau minēju, FZS600 dzinējam ir sporta raduraksti, tādēļ braukšanu ar šo motociklu par garlaicīgu nekādi nevarētu nosaukt. Paātrinājuma brīžos tas diezgan viegli ceļas uz aizmugurējā riteņa. Tādēļ, ja neesat pārliecināti par savām braukšanas prasmēm esiet uzmanīgi iegriežot dzinēju līdz sarkanajai robežai, citādi pagrieziens var pietuvoties ātrāk nekā jūs to paspēsiet aptvert. Maksimālais apgriezienu skaits FZS600 dzinējam ir 15 000 apgr./min., ierobežotājs nostrādā pie 14 000 apgr./min. Maksimālā ātruma attiecības katrā pārnesumā ir sekojošas: 1. pārnesums – 105km/h, 2. pārnesums  - 140 km/h, 3. pārnesums 180 km/h, 4. pārnesums – 220-225 km/h, maksimālo ātrumu Fazer sasniedz ar 5. pārnesumu. Maksimālais ātrums šim motociklam sastāda iespaidīgos 235 -240 km/h (kurš teica, ka „klasiķi” nespēj braukt ātri? ;) ), tādēļ „pretvēja masku” es neieteiktu ņemt nost, citādi jūs nopūtīs nost pirms sasniegsiet 160 km/h. Turklāt, arī nebraucot maksimālajos režīmos, šis „aksesuārs” krietni vien palielina braukšanas komfortu. Lai nebūtu pārāk karsti, arī ātrumos līdz 100 km/h, tas rada patīkamu, ne pārāk uzbāzīgu vēja plūsmu, kas neļauj braucējam pārāk pārkarst. Pats interesantākais slēpjas apstāklī, ka ievērojami palielinoties braukšanas ātrumam (līdz pat maksimālajam), vēja plūsma, pretēji gaidītajam, tomēr necenšas noplēst jūs no motocikla. Kaut arī dzinējs izaicina uz sportisku braukšanu, neizmirstiet, ka klasiskajām piekarēm un cauruļu rāmim ir savas spēju robežas, tādēļ neprasiet no šī motocikla neiespējamo.

 Auksta dzinēja iedarbināšanai ir jāatver „čoks”, citādi dzinēju dziesmā varat arī nedabūt. Tomēr, kad dzinējs ir uzsilis līdz normālai darba temperatūrai, tam ir „jāpiešķiļas” burtiski no pusapgrieziena. Ja ir nepieciešams ilgāks startera darbs motocikla iedarbināšanai, meklējiet vainu.

 Šī Fazer modeļa cena tirgū ir sākot no aptuveni 800 Ls.

2002. gadā modelis piedzīvoja „facelift” – tas ieguva, tādu pašu „lapsas ģīmi” kā vecākajam brālim – FZS1000.



+ Ļoti labs ikdienas motocikls, par salīdzinoši zemu cenu, ilgmūžīgs dzinējs, viegla vadāmība, ekonomisks.

- Pirmajiem modeļiem pārāk mīksta priekšējā dakša, kas var negatīvi ietekmēt braukšanas drošību, tādēļ vai nu mainiet oriģinālās atsperes pret tūninga un lejiet dakšā biezāku eļļu, vai izvēlieties modeli ar atsperu regulēšanas iespēju.  Dzinēja vāki ir stipri izvirzīti ārpus rāmja robežām, tādēļ diezgan bieži cieš pat nenozīmīgu kritienu rezultātā. Labāk laicīgi uzlikt aizsargelementus, nekā pēc tam remontēt, vai manīt dzinēju.

Autoinfo verdikts: Ja motociklu iepriekšējais saimnieks nav novedis līdz pirmsinfarkta stāvoklim, droši varat pirkt, tas jums sagādās vēl daudz jauku mirkļu.


Tehniskā specifikācija

Modelis Yamaha Fazer FZS600

Ražošanas periods 1998-2003

Pašmasa 189 kg

Garenbāze 1415mm

Izmēri 2080X710X1170

Degvielas tvertnes apjoms 18,0 l

Dzinējs

Tips 4 cilindru, 4 taktu, rindas

Cilindra diametrs x virzuļa gājiens 62X49,6

Darba tilpums  599 ccm

Kompresijas pakāpe 12,0

Jauda 95 Zs/11 500 apgr./min.

Maksimālais griezes moments 61,2Nm/9500 apgr./min.

Gāzes sadales mehānisms DOHC, 4 vārsti uz cilindru

Barošana 4 karburatori ar 33 mm difuzoriem

Dzesēšanas sistēma šķidruma

Starteris elektriskais

Transmisija

Sajūgs Daudzdisku, eļļā

Ātrumkārba 6 pakāpju

Galvenais pārvads ķēde

Šasija

Rāmis Tērauda duplekss

Priekšējā dakša  Teleskopiskā

Aizmugurējā piekare Progresīvā ar monoamortizatoru

Priekšējās bremzes divi 298-mm diski ar 4 virzuļu suportiem

Aizmugurējās bremzes  viens 245-mm disks, 2 virzuļu skava

Priekšējā riepa 110/70-17

Aizmugurējā 160/60-17

Maksimālais ātrums 235 km/h

Paātrinājums no 0-100 km/h  ---

Vidējais degvielas patēriņš 4,5l/100km

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-