„SX6000” vitamīni tavam dzinējam

Pievienots: 8. novembrī 2010 14:49 | Autors: Kaspars Bergmanis, "AutoInfo" | Komentāri: (5)

Pirmoreiz par autoeļļas piedevām saskāros tālajā 1986. gadā. Tēva brālēns, trimdas latvietis no Anglijas, atveda dāvanu — „Coca-Cola” lieluma zilas krāsas skārdeni ar spilgti sarkanu uzrakstu „STP”. Tēvs ilgu laiku neuzdrošinājās ķerties pie šīs piedevas izmantošanas mūsu ģimenes VAZ 2106, bet mana ziņkāre pavilkt alumīnija bundžiņai gredzenu beidzās ar to, ka tēvs bija spiests ieliet motorā ilgi taupīto Rietumu brīnumzāli.

Skaidrs, ka tālaika eļļas kvalitāte novestu pie infarkta jebkuru civilizētās pasaules autoražotāju, bet padomjzemes mūžīgā deficīta laikā brīnumzāles, kas paildzina dzinēja mūžu, bija daudzu publikāciju un sarunu temats. Viedokļi par to labajām un sliktajām īpašībām bija dažādi. Vieni apgalvoja, ka smērvielu ražotāji neizmanto piedevas, ka eļļā tās jau ir, bet oponenti akcentēja to, ka šīs piedevas ir unikāls izgudrojums, kurš eļļu tikai sadārdzinās. Autodetaļu veikalu plauktos ir daudz dažādu brīnumzāļu, bet vajag atcerēties, ka visas šīs brīnumzāles ir bezspēcīgas pret jau radīto nodilumu. Nevajag lolot ilūzijas, ka, ielejot izdilušā dzinējā auto ķīmiju, motors nebūs jāremontē. Lielākā daļa lietotu auto īpašnieku meklē brīnumzāles tikai tad, kad ir jau par vēlu. Par dzinēja un transmisijas veselību ir jārūpējas laikus. Lietojot „vitamīnus”, kuri mazina berzi, var paildzināt dzinēja mūžu un ietaupīt degvielu.

Šoreiz „AutoInfo” ar savu auto pārbaudīja „SX6000” auto ķīmijas efektivitāti, kura, pēc ražotāja apgalvojuma, sola samazināt berzi līdz 88 un degvielas patēriņu no 5 procentiem.  Pērn Latvijas TV ekrānos parādījās sižeti par autoķīmiju „SX6000”. Tā kā savam auto eļļu mainu regulāri, padomāju, ka nav jēgas liet motorā kādas brīnumzāles, jo viss tāpat ir OK. Vienīgi no rītiem dīvainais motora troksnis uzjundīja nelabas aizdomas, ka laikam jau spēkrata vecums liek sevi manīt...

Kādā jūlija pēcpusdienā atvaļinājuma mieru iztraucēja telefona zvans: „Hallo! „AutoInfo”?”  Tālruņa otrā galā bija tas pats vācietis, kuru jau biju redzējis TV ekrāna sižetā par auto ķīmiju, — firmas „Promex” īpašnieks Mihaēls Kitka. Pēc nelielas sarunas vienojāmies tikties laikraksta redakcijā. SIA „Promex” piedāvā Latvijas tirgū „SX6000” autoķīmiju, kuru vārētu nodēvēt par labiem vitamīniem dzinējiem, ātrumkārbām, reduktoriem.



Autoķīmija dzinējiem ir īpaši izstrādāta metode uz PTFE (politetrafluoretilēns) bāzes, kas temperatūras un spiediena ietekmē apstrādā dzinēja eļļojošās virsmas. Šajā apstrādes procesā metālā esošās poras vispirms tiek iztīrītas un to vietā virsmā iestrādāts līdzeklis „SX6000”. Turklāt PTFE un metāla savienojums ir ilglaicīgs un ķīmiski neitrāls. Tādā veidā dzinēja metāla virsmas kļūst līdzenas, lieliski nodrošinot to savstarpējo slīdamību un samazinot berzi līdz pat 88 procentiem.  Minēto līdzekli drīkst izmantot tikai tādos transporta līdzekļos, kuru nobraukums ir vismaz 5 000 kilometru, pretējā gadījumā jauna dzinēja „piestrādes” laiks krietni palielināsies.

Izmantojot eļļu kā transportēšanas palīglīdzekli, „SX6000” nonāk uz metāla virsmām. Lai garantētu pienācīgu līdzekļa „SX6000” efektivitātes izmantošanu, ir svarīgi to lietot iztīrītā dzinējā 20 % apmērā kopā ar jaunu eļļu (pretējā gadījumā nolietotās eļļas oleīnskābe padara neiespējamu optimāli efektīvu pārklājuma izveidošanos). „SX6000” pārklājums atšķirībā no piedevām paliek uz virsmas arī pēc eļļas maiņas, un turpmākās eļļas maiņas jāveic noteiktajos intervālos. Garantētais līdzekļa „SX6000” darbības laiks vieglajām automašīnām ir vairāk nekā 80 000 kilometru.

Lai pārbaudītu „SX6000”, tika veikts eksperiments ar Latvijas Autotransporta inspekcijas „VW Transporter” busiņa 2,5 l dīzeļdzinēju.



Busiņš tika aprīkots ar „GPS” izsekošanas un monitoringa sistēmu „Vizors”, kuru uzstādīja firma „Supervisors”. Tika fiksēti degvielas patēriņa dati. Interesanti, ka „Vizors” parāda pilnīgi visu, kas notiek ar auto. Uz datora ekrāna autoparka vadītājs var izsekot tam, kur auto atrodas, cik ātri brauc un kāds tajā brīdi ir degvielas patēriņš. „SX6000” ir jālej tīrā motorā, bet, pirms noliet veco eļļu, ar speciālu ultraskaņas diagnosticēšanas aprātu tiek ierakstīti dzinēja trokšņu līmeņi no vairākiem punktiem. Pēc divām nedēļām Autotransporta inspekcijā datu salīdzināšanai tikās SIA „Supervisors” un laikraksta „AutoInfo” pārstāvji, lai uzzinātu, vai, izmantojot „SX6000”, ir mazinājies degvielas patēriņš.

Pirmie skaitļi jau patīkami pārsteidza direkcijas vadītāju Guntaru Viziņu. Pirms dzinēja apstrādes ar „SX6000” inspekcijas „VW” tukšgaitas režīmā patērēja 1,53 l/h dīzeļdegvielas, bet pēc apstrādes — 0,94 l stundā. Savukārt kustībā ir acīm redzamas pozitīvas pārmaiņas. Salīdzinot divus identiskus maršrutus Jēkabpils—Rīga, kurus „VW” nobrauca pirms un pēc apstrādes ar „SX6000”, dīzeļdegvielas patēriņš ir redzami samazinājies.

Pirms dzinēja apstrādes, braucot 2 stundas 17 minūtes, tika nobraukti 153,87 km (6,5 l stundā), patērējot 10 l degvielas, bet pēc dzinēja apstrādes ar „SX6000” šo pašu maršrutu, braucot 2 stundas 18 minūtes — 154,27 km (4,5 l stundā) —, 7 litri. Var jau strīdēties par vēja brāzmām, bet, redzot, ka tukšgaitā krītas degvielas patēriņš, saproti, ka šī ķīmija reāli strādā.

 

Kā izmēģinājuma trusīti tika izmantots arī „AutoInfo” redakcijas auto „Lincoln LS”. Par eksperimenta vietu izvēlēts „Bosch Car Service” Rīgā.

Sākām ar to, ka „Bosch” diagnostikas datorā nolasījām informāciju par auto tehnisko stāvokli. Būtiskas datorsistēmas kļūdas netika atklātas, un ķērāmies pie lietas. Ar speciālu ultraskaņas aprātu ( UL101-CTRLSYS „SoundCTRL”) ierakstījām dzinēja radītos trokšņus. Mērījumi tika veikti, secīgi atzīmējot katru punktu, kuram pievienots iekārtas mikrofons. Tad auto pacēla uz pacēlāja un tika mērīti kloķvārpstas izraisītie trokšņi. Pēc tam auto pārslēdzām braukšanas režīmā un ierakstījām trokšņus, kurus izdalīja ātrumkārba un aizmugurējā tilta reduktors.



Ātrumkārbas un reduktora augstais trokšņu līmenis liecināja par nepatīkamu pārsteigumu. Pirms noliet no dzinēja eļļu un nomainīt eļļas filtru, tika izmatota „SX6000” dzinēja mazgāšanas piedeva un ielieta jauna smērviela, bet ne līdz pilnam līmenim. „SX6000” ir jālej tikai pilnīgi aukstā dzinējā. Atstājām auto nakšņot servisā, lai no rīta pilnīgi aukstā dzinējā ielietu vienu litru „SX6000” un pielietu dzinēja eļļu līdz vajadzīgajam līmenim. „Dextron” eļļas, kas nolieta no mehāniskās ātrumkārbas, kvalitāte liecināja, ka jau sen bijis laiks to nomainīt, arī eļļas līmenis nebija pietiekams. Ātrumkārbā ielēja jaunu „Dextron” transmisijas eļļu un „QMI SX-6000” piedevu.



Nepatīkama aina bija vērojama arī aizmugurējā tilta reduktorā, kurš jau labu laiku iepriekš par sevi bija atgādinājis. Sēžot pie stūres, varēja dzirdēt, kā reduktora troksnis ar katru gadu kļūst arvien skaļāks un skaļāks. Atskrūvējot reduktora eļļas korķi, sapratām, ka nekādu brīnumu nebūs. Jau iepriekšējais saimnieks Amerikā bija cīnījies ar reduktora trokšņiem. Par to liecināja ar grafīta smēru apaugušais reduktora korķis. Izmantojot mazgājošu ķīmiju, reduktors tika izmazgāts un ielieta jauna eļļa, pievienojot tai „QMI SX-6000” eļļas piedevu.

Pēc nobrauktajiem 300 kilometriem veicām atkārtotus trokšņu mērījumus.



Dzinēja radīto trokšņu līmenis bija krities. Vidēji par 55 procentiem. Diemžēl aizmugurējā tilta reduktorā brīnumi nenotika. Kaut gan „gaudojošā” reduktora trokšņu līmenis bija krities, pamatproblēma nebija novērsta. Reduktors gaudoja — izdilušos mehānismus šī ķīmija neatjauno.  „SX6000” ir vitamīns, kurš ļauj dzinējam vieglāk strādāt, bet nav panaceja motoram, kurš jau ir izdilis. Šobrīd, braucot ar „SX6000”, dzinēja darbība ir kļuvusi krietni klusāka, nav dzirdams arī vārstu kompensatoru troksnis, kurš parasti izzuda, tikai dzinējam uzsilstot.



Dzinējam, kuram ir izstrādāts resurss, var palīdzēt tikai kapitālais remonts. Tuvojas ziema. Diktori no TV ekrāniem mums sola to bargu, ar zemu atmosfērisko temperatūru. Šajā sakarā atmiņā nāk tie laiki, kad, ar mokām iedarbinot dzinēju, nevarēju izkustināt ātrumkārbas kloķi. Sasalusī ātrumkārbas eļļa neļāva griezties transmisijas zobratiem. Šobrīd, kad ir pieejamas labas smērvielas, atgādinu: neaizmirstiet pārbaudīt, kādā stāvoklī jūsu automobilī ir transmisijas eļļas. Mēs mainām eļļu savam dzinējam, bet par ātrumkārbu un reduktoru atceramies tikai tad, kad tie ar savu gaudošanu liek saprast, ka jāgatavojas dārgam remontam. http://www.sx6000.lv/


Fotoreportāža.


 

Komentāri:

Leo - 9. novembrī 2010 10:14

"Bosch car service" vai gadījumā nav Čiekurkalnā?

Mikucis - 15. decembrī 2010 16:04

Vismaz viens raksts ir paties. Protams, tas viss maksā, bet rezultāts ir tieši tāds, kā aprakstīts. Iesaku visiem, ja var atļauties un vispār Kitka kungs ir fanāts un ļoti godīgs vācietis.

Viesis: ..... - 9. maijā 2012 13:32

Protams, ka katra piedeva var pildīt savu funkciju, bet tikai īstermiņā. Ilgtermiņā tāpat, ja lietos nepareizo eļļu,vai ekonomes uz lētāku eļļu kur piedevas ir sliktākas kvalitātes, neveiks savlaicīgi eļļas maiņas utt, motors tāpat aizies pie dieviem.

Viesis: Iciks - 28. februārī 2014 00:05

Ko no sevis izsaka eļļas ar molobdēnu ?

Viesis: Entuziasts - 1. martā 2014 11:53

Parakajos neta par sx6000 nekaa nesaprotu, informacija rakstiita pavirsa, kkadas bulgaru valodS, majas lapaas vispar nekaa nevar saprast, vispar netaa nekadu jeedzigu info neatradu, sviests kkads...
Sen jau interesejos par kaut kaadam piedevaam, tas gan bija paris gadus atpakal... Tolaik izraknaaju visu netu visadus socialos tiklus rus, eng, un citas valodas, un pec rakstiem nonacu pie secinajuma ka Xado ir tas labakais variants, ir gan daudz informaacijas kaa radies kur radies, visadi papiiri tuv un kadi tik veel nav, informaacija gan vispilniigakaa naca no rus saitem tacu tas man netrauceeja, tolaik apatraadaaju motoru. Rezultaats apmierinaaja, apstraadaaju masinu no a lidz z, un braukaaju vel ilgi kadus 300 000 kaud ari masiinai jau bija pari 200 000 km noskreejiens un pardevu, bez probleemam, nakamo masinu ari apstraadaaju, tagd pats braukaaju ar pilniigi jaum masiinam un neredzu velmi apatraadaat, kaut arii xado piedavaa apstraadat jaunas, tacu butu kads pabraukts autinsh es noteikti vel sodien vinu apatraadaatu. + esmu ieteicis daudZiem pazinam, tacu daudzi nevelas riskeet, bet ir kadi 3 cilveeki kas man paziistami kas tiesam ir par faniem palikusi un savus autinus apatraada, prieks. :)) un nejau kkadus vaz vai vw , bet normalus 3-5,6 gadiigus bmw un mercedes.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565