Formula 1 nepārspēj Biķernieku trases rekordu

Pievienots: 11. septembrī 2010 23:57 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (0)

2010.gada 11.septembris paliks labā atmiņā visiem Latvijas autosporta cienītājiem, jo šajā dienā beidzot piepildījās tas, par ko kaut reizi mūžā, atrodoties Biķernieku trasē, bija sapņojis katrs no mums - Biķernieku trasē, pirmo reizi tās 44 gadus ilgajā vēsturē, brauca pavisam īsta F 1 sacīkšu automašīna. Pie tam, nevis vienkārši vizinājās, bet centās uzstādīt jaunu trases rekordu!

11. septembrī Biķernieku trasē norisinājās autošosejas izturības sacensības un motorsporta šovs "1000km Grand Prix Riga". Pasākuma laikā ikvienam interesentam bija iespēja vērot gan vecās padomjlaika sacīkšu tehnikas paraugdemonstrējumus, gan arī kaut ko līdz šim nebijušu – divas "Renault F1" formulas vienuviet. Viena no tām bija 2010.gada formula, pēc izskata tāda pati, ar kādu polis Roberts Kubica startē šajā sezonā, bet otra – 2004.gada formula, ar kuru savulaik F1 čempionātā startēja itālis Jarno Trulli. Tieši ar šo 2004.gada "Renault F1 R24" formulu sestdien rīta pusē jaunu Biķernieku autotrases apļa rekordu mēģināja uzstādīt zviedru autobraucējs Juhans Rajameki, kurš kolekcionē F 1 sacīkšu mašīnas un piedalās vēsturisko automašīnu sacensībās visā Eiropā.



Absolūtais Biķernieku trases 3,662 km garā ātruma apļa rekords kopš 2006. gada 27. augusta ir 1:14,093, un to uzstādīja Haralds Šlegelmilhs ar trešās formulas (F-3) ''Dallara F304'' mašīnu.

Zviedru autobraucējs Juhans Rajameki Biķernieku trasē nekad agrāk nebija braucis, pirms ierašanās tikai izpētījis trases plānu. Ieraugot trasi realitātē, uz viņu lielu iespaidu atstāja nelīdzenais asfalta segums, kas īpaši jūtams, braucot pilnā ātrumā starta taisnes galā, Ozola līkumā, kā arī daudzviet bīstami tuvu trasei novietotās betona aizsargbarjeras. Veicot braucienus Biķernieku trasē sestdien no rīta, pirms "1000 km Grand Prix Riga" izturības sacīkšu starta, Rajameki plānus apgrūtināja migla un slapjais asfalts trases mežainajā daļā, tāpēc labākais apļa laiks, ko zviedram izdevās uzstādīt, bija minūte un 17,4 sekundes. Interesanti, ka apmēram minūtē un 17 sekundēs zviedram izdevās šo apli veikt jau iepriekš, piektdienas pēcpusdienā, kad viņš ar krietnu lēnāku divvietīgu formulu vizināja pa trasi pasažierus.

Tātad, pateicoties mitrajam asfaltam, Biķernieku rekords paliek mūsu Haralda Šlegelmilha rokās! Pats Haralds izteica cerību, ka šodien spētu savu rekordu uzlabot, ja vien Rajameki viņam ļautu sēsties pie sava F-1 bolīda stūres. Par rekorda uzstādīšanu Haralds atceras, ka toreiz, 2006.gadā, piedaloties formulu sacensībās, uz trases rekordu īpaši nekoncentrējies, un braucis nevis pa trases ideālo trajektoriju, bet gan pa tās iespējami līdzenāko trajektoriju.  



"1000 km Grand Prix Riga" izturības sacensību laikā komandām trasē bija jāveic 273 apļi. Distances veikšanai bija nepieciešams vairāk par astoņām stundām. Izturības sacensību rezultātus nosaka ne tikai ātrums trasē, bet arī pareiza komandas taktika degvielas uzpildei, riepu un pilotu maiņai, kā arī saskaņota mehāniķu darbība tehnisko defektu novēršanai. Trasē absolūti ātrāko apļa laiku 01:25.774 uzrādījusī beļģu KS Motorsport komanda tomēr finišā uzvarētājiem zaudēja 10 apļus, jo distances vidusdaļā tai nācās nomainīt sava BMW ātrumkārbu, zaudējot 20 apļus un pēc tam uzsākot izmisīgu pakaļdzīšanos. Savukārt, absolūtie uzvarētāji lietuviešu Rimo komanda, ar savu BMW 330 bez problēmām stabili, apmēram vienā ātrumā, veica visus 273 apļus, lai gan labākais apļa laiks viņiem bija tikai 01:34.157. Trešo vietu guva ātrākā Latvijas komanda HGK Motorsport, kura uzrādīja savu labāko apļa laiku 01:31.241, un no beļģiem finišā atpalika tikai par vienu apli.



"1000 km Grand Prix Riga" rezultāti

1. Rimantas Blažulionis, Saukius Vitkauskas, Lietuva, BMW 330 D, 273 apļi.

2. Steve Vanbellingen, Ward Sluys, Benny Smets, Beļģija, BMW Silhouette, + 10 apļi.

3. Kristaps Blušs, Uldis Timaks, Mārtiņš Kalniņš, Egons Lapiņš, Latvija, BMW 320, + 11 apļi.

4. Igoris Ivanovas, Mindaugas Bogusevicius, Kestutis Vilkas, Darius Vilimas,    Dainius Matijošaitis, Lietuva, VW Golf TDI, + 18 apļi.

5. Dave Holland, Drew Holland, Mick Holland, Lielbritānija, Ford Escort MK1, + 22apļi.

6. Valts Zvaigzne, Emīls Jakrins, Normunds Dobums, Latvija, VW Golf, + 25 apļi.



Paralēli 1000 km sacensībām bijušā motostadiona vietā šogad jaunizveidotajā Biķernieku rallijkrosa trasē norisinājās rallija, rallijkrosa un drifta šovi, kā arī "Ātruma cilts zelta mopēda'' sacensības.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-