Jaunais Saab 9-5 – pirmā tikšanās.

Pievienots: 14. jūnijā 2010 09:19 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Jaunais Saab 9-5 pie pircējiem dosies jau šovasar. Tas būs pirmais modelis, kas līdz galam novests jaunā saimnieka vadībā (Saab tagad pieder Nīderlandes sportisko superauto ražotājiem Spyker). Rezultāts interesē daudziem, tādēļ vācu žurnālisti bija devušies uz Trolhetenu, lai ar zviedru jaunumu iepazītos tuvāk.

Trolhetena vai Manhetena – tas šobrīd būtu vienalga, jo ar 5 metru garumu un spēcīgi veidoto aizmuguri, 9-5 itin labi justos arī Amerikā. Nav jau arī brīnums, jo Saab Amerika ir un paliek viens no svarīgākajiem tirgiem. Bet kā ar Eiropu? Vai arī mūsu kontinenta pircējiem iepatiksies jaunais Saab dizains? Uzreiz var teikt, ka atpazīstams tas ir – zīmīgie lukturi, šaurā logu līnija un uz aizmuguri lejup krītošā jumta līnija ir pazīstama daudziem. Vizuāli iespaids, tātad, radīts. Tehniski turpretim, nē. Lai arī 70% detaļu, kā apgalvo ražotājs, esot pilnīgi jaunas, 9-5 pamatā tomēr ir tā pati Opel Insignia. Kas, protams, nav tas sliktākais, jo motors, kārba un šasija der arī Saab flagmanim un pirmajā tikšanās reizē atstāj itin labu (patiesībā – drīzāk gan komfortablu) iespaidu.



Izmēģināts tika 2 litru turbo benzīnnieks ar 220 ZS jaudu, kas 1,9 tonnas smago limuzīnu līdz 100 km/h spējīgs paātrināt 8,8 sekundēs (maksimālais ātrums 230 km/h). Tas ir agregāts, kas sola visai atzīstamu dinamiku, taču sarūgtina ar pārāk lielu (9,9 l/100 km) patēriņu.



Varbūt arī sola, taču dzīvē viss ir savādāk – sportista azartu no šīs Saab versijas tā arī nesagaidījām. Arī elektronika, kas ar pogas palīdzību maina šasijas, kārbas un stūres vadības uzstādījumus, te neko mainīt nespēja. Vismaz pirmajos 250 kilometros tas nekādi nebija sajūtams, ko nevarētu teikt par stūri – tās pilnīgā bezjutība pamatīgi nokaitināja. Te nu Saab inženieriem līdz pārdošanas sākumam būtu vēlams vēl krietni piestrādāt. Tas pats sakāms par apdari – slikti piestiprinātas un ne pārāk labi piegulošas detaļas nu nekādi neatbilst Premium statusam. Toties ar telpas plašumu viss kārtībā – gan priekšā, gan arī aizmugurē apdalīts nejustos pat Zviedrijas karalis. Un arī ceļojumā viņš varētu doties, jo 515 l bagāžas nodalījumu piepildīs ne katrs.



Saab 9-5 bāzes modeļa cena sākas no 33 700 eiro (1,8 l 180 ZS), cenu ziņā izdevīgākais dīzelis (160 ZS) iegūstams par 35 900 eiro, savukārt mūsu testētais 2.0T Aero ar pilnpiedziņu un automātisko kārbu – sākot no 51 400 eiro.




Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-