"Chevrolet Spark" - īstam pilsētniekam

Pievienots: 11. jūnijā 2010 16:40 | Autors: chevrolet.lv | Komentāri: (0)

• Moderns un funkcionāls

• Augstas kvalitātes apdare, efektīva trokšņu un vibrācijas slāpēšana salonā

• Piecas durvis, pieci sēdekļi - plašāka pasažieru telpa

• Informācijas un izklaides aprīkojums, parocīgas lietu glabātuves

• Prieks braukt, viegli novietot un manevrēt, drošs gan pilsētā, gan ārpus tās

Revolūcija izmērā un dizainā


Spark izstrādāja dizaineru komanda, kura koncentrējās uz moderna, visā pasaulē pievilcīga mazauto izstrādi, zinot, ka Chevrolet ģimenes mazākais loceklis tiks tirgots Eiropā, Āzijā, Amerikā un Āfrikā. Dizaineru mērķis bija no jauna definēt to, kas tiek sagaidīts no mazauto, laužot likumus, izaicinot paražas un radot kaut ko, kas priekš savas cenas piedāvā lielisku stilu un vērtību bez kompromisiem. "Mēs vēlējāmies radīt īstu revolūciju izmērā un dizainā," skaidro Taevans Kims (Taewan Kim), Spark dizaina komandas vadītājs. "Mēs gribējām radīt inovatīvu dizainu, piemērotu ne tikai mazauto."


Spark izskatā dominē izvirzīti riteņi un lokveida jumta līnija, kuru uzsver spēcīgie, tīrie virsbūves sāni, brīvi no nevajadzīgām detaļām. Auto izskatās labi izstrādāts, nedaudz agresīvs un pilnīgi noteikti dārgāks nekā krietna daļa konkurentu. "Mēs gribējām, lai tas izskatās gatavs lēcienam," apgalvo Taevans Kims. "Tam jāizskatās lieliski no visām pusēm un jārada interese."


Lielpilsētas dzīvesveids, dinamiska braukšana un drošība


3640 mm garš un 1597 mm plats - tas pavisam viegli iespīlēsies visšaurākajā stāvvietā, tajā pat laikā pateicoties īsajām pārkarēm un saprātīgam salona dizainam kompaktie izmēri iegūti bez kompromisiem telpas ziņā. Manevrējamību pilsētā un izveicību vēl pastiprina arī Spark efektīvā hidrauliskā zobstieņa un zobrata stūre, kas ir saslēgta piedziņas sistēmā, lai nodrošināti tikai 9,9 metru pagrieziena rādiusu no apmales līdz apmalei ar tikai trim pagriezieniem līdz bloķēšanai - tās īsie gājieni padara braukšanu pilsētā par izpriecu, ne mokām. Chevrolet Europe prezidents un vadītājs Veins Brenons (Wayne Brannon): "Spark ienāks strauji augošā mini automobiļu segmentā, kurā galvenā panākumu atslēga ir tieši stils. Man šķiet, ka Spark ir īpašs ar to, ka šis auto piedāvā ne tikai prieku un modes tendences, bet arī augsta līmeņa funkcionalitāti. Zem tā stilīgās virsbūves slēpjas daudz vairāk vietas un praktisku iezīmju kā lielākajai daļai tā konkurentu."


Priekšējie lukturi ir iestrādāti virsbūvē elipses veidā un stiepjas no radiatora režģa līdz pat priekšējiem statņiem; tiem ir skaidras polikarbonāta lēcas un hromēti ietvari, kas uzsver auto priekšas stilu.


Sānskatā aizmugurējo durvju rokturi ir paslēpti pie aizmugurējā statņa, atbildot uz dizaina mīklu - vai sportiska izskata trīsdurvju auto ir labāks par praktisku piecu durvju auto? Spark piemīt abu pievilcība.


Turklāt moderno izskatu uzsver vislabākā montāžas un apdares kvalitāte. Paneļu salaidumi ir pilnīgi taisni un izstrādāti tā, lai nepārsniegtu 3 mm. Šī precizitāte un uzmanība pret detaļām nav raksturīga tikai auto ārpusei - atšķirībā no dažiem citiem šī segmenta auto, kuru saloni ir pilnībā praktiski, Spark salons spēj piedāvāt jauneklīgu, enerģisku pievilcību, kurā apvienojas prieks, mode un funkcionalitāte.


Komforts un ērtības


Spark salons ir ne tikai izpildījuma meistarības piemērs, bet arī dizaina ikona. Tas saglabā visus savas klases atribūtus - komfortu, plašumu un viegli lietojamas vadības ierīces, taču dara to savam segmentam unikālā stilā. "Tas nav," uzsver Taevens Kims, "parasts mazauto."


Vieta kājām priekšā sēdošajiem pasažieriem ir līdz pat 1067 mm (893 mm aizmugurē); 1288 mm platums plecu līmenī (1263 mm aizmugurē) un 1010 mm galvas līmenī (947 mm aizmugurē) ir vieni no lielākajiem rādītājiem segmentā, pierādot, ka pat mazā auto nav jāvalda šaurībai. Atšķirībā no daudziem konkurentiem Spark ir piecas durvis un piecas sēdvietas.


Salona centrālais elements ir motociklam līdzīgais instrumentu panelis virs stūres kolonnas, kurš sniedz visu svarīgo informāciju kompaktā, taču viegli nolasāmā veidā. Analogo spidometru, līdzīgi kā uz sporta motocikla, papildina digitāls tahometrs; ieslēdzot tuvās gaismas, tie izgaismojas stilīgā ledus zilā krāsā. Tā ir unikāla iezīme šajā segmentā, kas skaidri pierāda Spark vēlmi pievienot funkcionalitātei prieku.


Mūzikas mīļotājiem patiks tas, ka Spark laipni gaidīs jebkuru moderno pārnēsājamo audio ierīci. CD atskaņotājam ir ne tikai MP3 funkcija, bet arī AUX ieejas un USB ligzdas. Labāk aprīkotajiem modeļiem papildaprīkojumā pieejama informācijas un izklaides sistēma ar 4 GB iekšējo atmiņu un 4,3 collu skārienjutīgu ekrānu apvienojumā ar navigācijas sistēmu.


Vēl viena atjautīga aprīkojuma iezīme ir Spark integrētā centrālā konsole (Integrated Center Stack), kura satur visus radio, navigācijas (ja ir aprīkojumā), apsildes, ventilācijas un gaisa kondicioniera vadības instrumentus vienuviet paneļa vidū, kur tos ir intuitīvi viegli lietot; savukārt pārējais panelis ir tīrs un nepārpildīts. Klimata vadības blokam ir kristāldzidra apdare ledus zilā krāsā, kas sader ar instrumentu paneļa krāsu.


Chevrolet vēsture Eiropā


Pēdējos gados Chevrolet ir bijis viens no Eiropas automašīnu tirgus veiksminiekiem. Parīzes autoizstādē 2004.gadā GM paziņoja, ka atsāks piedāvāt Chevrolet automobiļus visā Eiropā. Līdz 2008.gada beigām pārdošanas apjoms palielinājās no 295 tūkstošiem 2005.gadā līdz vairāk nekā 500 tūkstoš automašīnām. Nepieredzētais pieaugums sākās līdz ar 2002.gadā Dienvidkorejā dibinātā General Motors apakšuzņēmuma GMDAT (GM Daewoo Auto & Techonology Co.) ražoto mazās, kompaktās un vidējās klases automašīnu laišanu tirgū. Šodien GMDAT ir pilnvērtīgs Chevrolet globālās inženieru un dizaina mākslinieku komandas dalībnieks, kurš izstrādā jaunas Chevrolet vieglās un SUV automašīnas Eiropas, Āzijas, Ziemeļamerikas un Dienvidamerikas, un Āfrikas tirgiem.


2009.gada vidū Chevrolet Eiropas tirgus daļa bija 2,2%, salīdzinot ar 1,4% 2005.gadā. Paredzams, ka līdz brīdim, kad zīmols svinēs savu simtgadi 2011.gadā, tirgus daļa būs pieaugusi. Savu otro gadsimtu Chevrolet uzsāks ar jaunu vieglo un SUV automašīnu klāstu, no kuriem neviens nebija pārdošanā 2005.gadā, kad Chevrolet atgriezās Eiropas tirgū. Un jaunais gadsimts pieteiks jaunu personiskās mobilitātes koncepciju - Chevrolet Volt, palielinātā rādiusa elektrisko auto, kura degvielas patēriņš ir tikai 1 l/100 km, bet CO2 izmeši ir mazāki par 40 g.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-