Parīze- Rīga- Pekina 1907-2007

Pievienots: 18. maijā 2010 08:13 | Autors: Kaspars Bergmanis, AutoInfo | Komentāri: (0)

„Kurš ir gatavs nākamvasar nobraukt ar auto no Pekinas līdz Parīzei?” Šis līdz šim nedzirdētais izaicinājums tika publiskots franču laikrakstā ”Le Matin” 1907.gada 31.janvārī.Tad daudzi bija pārliecināti par savu uzvaru, bet finišā pirmie pēc ilgas un grūtas cīņas ieradās Itala. Tā bija ne tikai uzvara, bet patiess triumfs, jo Itala par divpadsmit dienām apsteidza vienīgo līdz finišam nonākušo pretinieku.Princis Scipione Borghese, viņa mehāniķis Ettore Guizzardi un žurnālists Luigi Barzini  no „Corriere della Sera” un „Daily Telegraph” nodemonstrēja ne tikai savas spējas, bet arī Itala spēkrata iespējas, kuras uz daudziem gadiem ieņēma līdera pozīcijas.



Itala 35/45 HP ir 1907.gada modelis ar četru cilindru dzinēju, kurš aprīkots ar četru pārnesu ātrumkārbu. Šis auto bija īpaši sagatavots, jo pastiprinātajam rāmim pa sāniem nostiprināja divas degvielas bākas, kuru tilpums bija 150l, bet aizmugurē  nostiprināta piecdesmit litru dzeramā ūdens tilpne.

Rallijs Pekina- Parīze, kuras garums bija 16000 kilometru uzreiz pārvērtās par ļoti riskantu pasākumu. Princim Scipione Borghese un viņa pavadoņiem nācās cīnīties ar neskaitāmiem pārsteigumiem un nereti tie bija ļoti nepatīkami. Itala pārvarēja kalnu takas, šķērsoja Gobi tuksnesi, Mongoliju, Sibīriju un pēc diviem mēnešiem – 10.augustā, finišēja Parīzē, kur uzvarētājus sagaidīja milzīgs pūlis. 

Pēc 100 gadiem...

Itālijas auto klubs sadarbībā ar „Carlo Biscaretti di Ruffia”muzeju, nolēma atkārtot šo avantūristisko pasākumu un vēlreiz nobraukt no Parīzes līdz Pekinai. Prologs visam pasākuma tika dots Itālijā un Itala devās turnejā pa Itālijas pilsētām. Laiks ir izmainījis ainavas, pārvietošanās līdzekļus un arī pati pasaule ir kļuvusi citādāka, bet šodien kā pirms simts gadiem var teikt par īpašo auru- „Made in Italy”.

Parīze- Rīga –Pekina

Seno spēkratu rallijus prese atspoguļo samērā reti un tas, ka Rīgā pavīd kādas retas sporta mašīnas žurnālisti nereti uzzina no interneta forumos ieliktajām bildēm, kuras ar telefoniem nobildējuši nejaušie garāmgājēji.

Prese par šādiem rallijiem tiek informēta nelabprāt, jo parasti šādos retro auto sacīkstēs piedalās personas, kuras negrib sev lieku uzmanību, bet šoreiz ir biku savādāk.



Laikraksts AutoInfo ir vienīgais Latvijas medijs, kuru uzaicināja Itālijas vēstniecība uz vakariņām par godu tam, ka Rīgā,2007.gada 3.augustā ieradīsies leģendārā automašīna Itala.

Rīgā ceļotājus sagaidīja viņa ekselence V.E. Ferdinando Zezza, ārkārtējais un pilnvarotais Itālijas vēstnieks Latvijā. Remdējuši izsalkumu ekspdīcijas dalībnieki kļuva runīgāki un pastāstīja, ka Itala ir 100 procenti oriģināla atšķirībā no holandiešu ekipāžas, kura brauca ar Spyker repliku. Riepas priekš  Itala izgatavoja Pirelli rūpnīcā pēc tā laika tehnoloģijas.



Braukt ar Itala nav viegli. Lai ieskrējušos antīko sacīkšu auto apturētu ir vajadzīgs nereti pat divu vīru spēks. Tāpēc braucēji ir 20 cilvēki, kuri laiku pa laikam manās.

Pavadoņi

Ceļš līdz Pekinai nav tuvs un līdzi brauc arī paprāva atbalstītāju komanda. Tā kā centrālās zvaigznes ir itāļu Itala un holandiešu Spyker tad uzmanību piesaista arī Fiat 500 Cinquecento , kurš Latvijā solās būt tikai nākamgad. Biju patiesi pārsteigts par Fiat 500,  simpātisks un stilīgs auto, kurš varētu „griezt pogas” Mini. Savukārt bezceļa posmos palīgos steigs trīs Iveco apvidus auto, starp kuriem divi ir pazīstami kā Land Rover Defender 110, bet šie gan ir Iveco Massif, kurus ražo pēc Land Rover licences ar Iveco dzinējiem. Tā kā ceļš līdz Pekinai nav tuvs, bet ekspedīcijas vadītājs sola, ja 20.septembrī finišēs Ķīnas galvaspilsētā Pekinā.







 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565