Honda Accord & VW Passat Variant

Pievienots: 30. novembrī -0001 00:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Accord ir azartisks auto pārliecinātam vadītājam. Tomēr, ne tik pretenciozs un solīdumā ar Passat tam nemēroties. 

 Gada auto divi laureāti (jeb haizivs un lācis)

Kurš gan nezina, ka Latvijas Gada auto 2005 konkursā uzvarējis VW sestās paaudzes Passat. Bet, vai daudz ir tādu, kuri šo mašīnu iepazinuši? Ievērojot tradīcijas, Autoinfo degustatori nepaļāvās uz konkursa žūrijas vērtējumu un nolēma noprovēt šo mašīnu paši. Zinot, ka jauno VW Passat sedanu prezentēja jau martā — Ženēvas autošovā, bet universālis parādījās tikai pusgadu pēc bāzes modeļa - rudenī Frankfurtes autošovā, mēs izvēlējāmies svaigāko produktu – universāli. Tātad – gada auto ar “piebūvi”. Atlika tikai atrast kādu citu auto, kurš cienīgs stāties pretī augstā kā titulēta ieguvējam. Iepriekšējā konkursa uzvarētāju – Peugeot 407 jau esam nobaudījuši gan sedana, gan universāļa versijās. Bet Gada auto 2003/2004 – Honda Accord mūsu nagos vēl nebija tikusi. Pēc klases tā ir atbilstoša, vienīgi dīlerim nebija demomašīnas universāļa versijā, nācās samierināties ar sedanu. Nu ko, labi dzīvojam - atšķirībā no Eiropas, kur par gada auto parasti tiek izvēlēti kompakti automobiļi (šogad – Renault Clio), pārtikušajā Latvijā tradicionāli tiek balsots par vidējo klasi.  VW Passat vēsturiski uzskatāms par vienu no dzīvajiem klasiķiem. Tas sastopams visos kontinentos jau 32 gadus un turpinās piecās paaudzēs, šajā laikā izgatavoti 13 miljonu šo automobiļu! Arī Passat Variant uzskatāmspar vienu no veiksmīgākajiem universāliem pasaulē, jo līdz šim saražoti vairāk nekā 4,3 miljoni šā modeļa vienību. Honda pirmoreiz automobili ar nosaukumu Accord prezentēja tālajā 1976.gadā. Kopš tā laika nomainījušās jau sešas paaudzes. Septītās paaudzes Accord pirmizrādi piedzīvoja 2002.gada rudenī Parīzes autosalonā. Toreiz, kad pasaule vēl nebija iepazinusi atvaļināto amerikāņu ģenerāļu eksperimentus autodizaina jomā, jaunā Accord dinamiskais tēls atstāja pat tādu kā nedaudz brutālu iespaidu. Vismaz salīdzinājumā ar gandrīz vienlaicīgi debitējušo konkurentu Mazda 6, kura jau no pirmā acu skata prata piesaistīt simpātijas ar savu harmonisko un draudzīgo dizainu. Septītās paaudzes Accord uzreiz piesaka nopietnas pretenzijas ar sportisko tēlu, ķīļveida siluetu, plēsīgo piecstūraino radiatora muti un šaurajām haizivs ačtelēm. Šeit nav neviena pseidosportiska tūninga elementa, taču mašīnas raksturs ir nepārprotams. Un pat hromētie greznumelementi durvju rokturos, ap sānu logiem un radiatora resti izskatās tikai kā mēģinājums piedot nedaudz civilāku izskatu īstam sporta vāģim, kurš jebkurā brīdī gatavs sacensties šosejas trasē. Starp citu, Accord var lepoties ar gaisa aerodinamiskās pretestības koeficientu 0,26, kas ir viens no labākajiem rādītājiem savā klasē. Passat kopējais tēls un dinamiskais priekšstats jau tradicionāli neizraisa sportiskas asociācijas. Tomēr jaunā modeļa lēzenākais priekšējo statņu un stikla leņķis, viegli nolaidenā jumta līnija, augstā sānu viduslīnija un slīpākais aizmugures daļas nobeigums ļāvis padarīt auto profilu dinamiskāku, tas vairs neizskatās tik konservatīvs. Panākts negaidīti zems gaisa aerodinamiskās pretestības koeficients 0,28. Pateicoties neparastajam siluetam, jaunais auto izskatās atlētiskāks un zemāks nekā priekšgājējs, taču patiesībā ir par 1,9 centimetriem augstāks. Tā rezultātā krietni pieaugusi bagāžas nodalījuma ietilpība. Jaunais Passat ir ne tikai ieguvis izteiksmīgāku ārieni, bet arī krietni pāraudzis savu priekšteci. Virsbūves gabarītu ziņā tas šķiet jau sasniedzis iepriekšējās paaudzes Audi A6. Passat ir kļuvis par 7,4 cm platāks, tādēļ šķiet masīvāks. Vizuāli jaunais modelis ievērojami atšķiras no sava visai atturīgā priekšgājēja. Ortodoksālie vecā stila piekritēji pat apgalvo, ka tas zaudējis vācu solīdumu. Tas vairs netiek būvēts uz Audi, bet gan uz pagarinātas VW Golf platformas. Tātad kolēģim, kurš pirmoreiz šo mašīnu ieraudzījis no otrā stāva loga, izsaucās: “Tas taču Golfs!”, ir daļēja taisnība. Šis ir pirmais VW sērijveida auto, kas mantojis prototipu Concept C un Concept R dizainiskos vaibstus – augsto hromā rāmēto trapecveida radiatora resti, liektos priekšējos lukturus, kā arī apaļos gaismas ķermeņus aizmugurē. Priekšējie pagriezienu rādītāji vairs neatrodas lukturu korpusā, bet atgriezušies buferī. Vispār, jaunā Passat priekšējā daļa, ko vainago hromā atveidotais radiatora restes ietvars, ir dizainiski perfekta. Ja Volfsburgas dizaineri jauno modeli sākuši zīmēt no priekšas, tad redzot rezultātu, laikam paši tā kā sabijušies – un ja nu mūsu meistardarbs liks nobālēt pat Ingolštates “bagātajam brālim” Audi, ko tad? - Un turpinājumā zīmējuši visai nepretenciozu auto. Ārēji līdz vidējiem statņiem sedans un universāls izskatās kā dvīņi, bet tālāk Passat Variant ir absolūti individuāls. Oriģinālā aizmugures daļa ar lielo VW emblēmu centrā un apaļajiem gaismas diožu lukturiem raisa asociācijas ar slavenā VW hipiju laikmeta busiņa priekšpusi. 

Sēžamies iekšā!

Vienkārši atveram Accord masīvās durvis un ienirstam salona puskrēslā - ne tikai tāpēc, ka stāvvietā mašīna pārklājusies ar svaiga sniega kārtu, bet arī tāpēc, ka Akorda interjers veidots uzsvērti askētiskās tumšās krāsās. Pirmais pieskāriens ar ādu apvilktajai stūrei un garšīgā skaņa aizcērtot durvis – tas uzreiz rada īpašu noskaņu. Jā, ne velti Hondas inženieri un akustiķi esot piestrādājuši, lai durvis aizcirstos ar ausij tīkamu zemu toni. Atslēga šeit ir pavisam parasta, pat nav salokāma, taču, tiklīdz ievietojam to starta slēdzenē, melnajā priekšējā panelī skaisti izgaismojas oranžie mērinstrumentu rādītāji. Spidometra skala graduēta līdz 280 km/h! Podziņas uz stūres ļoti atgādina sekvenciālo sacīkšu pārslēdzēju, tomēr nē – tās ir kruīzkontroles un audiosistēmas vadības pogas, bet ātrumpārslēgs šeit ir vecais, labais – mehāniskais. Interjerā izceļas centrālā konsole, kuras uz leju vērstais piektais stūris velk vizuālas paralēles ar radiatora dekoratīvo resti. Vadītāja krēsls dziļš un labi fiksējošs, stūres regulēšanas diapazons plašs, gandrīz vari ielikt to klēpī, ja vēlies. Accord salons, salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ir pieaudzis par 75 mm, un tagad ir viens no plašākajiem savā klasē. Arī 1,88 m garam vadītājam virs galvas paliek diezgan vietas. Pat divi pieauguši pasažieri aizmugures sēdekļos par vietas trūkumu nevar sūdzēties.  

VW Passat panākumu atslēgas kopš paša sākuma bijušas salona ietilpība un komforts. Ārējo dimensiju izaugsme ļāvusi pagarināt auto salonu, līdz ar to palielinājusies aizmugurē sēdošo pasažieru telpa un bagāžnieks. Pasažieru komforta ziņā jaunais Passat atbilst biznesa klases standartiem. Arī salonā maz līdzības ar priekšgājēju. Pateicoties jauna dizaina sendviča tipa priekšējam panelim, labi pārredzamo mērinstrumentu apaļo ciparnīcu hromētajām aplocēm un izsmalcinātajai dekoratīvai apdarei, salons atgādina prestiža klases auto. Jaunā Passat interjeru atšķir detaļu perfektums. Augstvērtīgi materiāli un izmeklēti dekori pastiprina izsmalcināto gaisotni. Centrālās konsoles dekoratīvā apdare "Sports Point" no gaiša pulēta alumīnija salonā nez kāpēc akcentē ārpusē neesošo sportiskumu. Šķiet, vairāk piemērota šeit būtu luksusa gaisotne, ko rada pulēta koka detaļas. Gandrīz lieki piebilst, ka arī skaņas izolācija nostrādāta premium klases līmenī – ārējās pasaules trokšņi tikpat kā nespēj ielauzties mašīnas salonā. Dažādi moderni aprīkojuma elementi ļāvuši paaugstināt komforta pakāpi. Šeit nav atslēgas tradicionālajā izpratnē. Ir tikai smagnējs breloks ar iemontētu čipu un trīs taustiņiem – durvju atslēgšanai, aizslēgšanai un bagāžnieka atvēršanai. Lai iedarbinātu dzinēju, tas jāievieto speciālā atverē uz priekšējā paneļa un jāpiespiež. Breloku nospiežot vēlreiz, dzinējs tiek izslēgts, atslēga izlec ārā no ligzdas. Vienkārši un funkcionāli! Mehānisko stāvbremzi aizstājusi elektrohidrauliskā, kas aktivizējama ar taustiņu, savukārt bremzes tiek atbrīvotas, kad vadītājs nospiež gāzes pedāli. Tiesa, šis taustiņš neatrodas pierastajā vietā blakus pārnesumu svirai, bet priekšējā panelī pa kreisi no stūres. Sekojot citu premium kategorijas auto paraugam, arī Passat tagad lepnākajā komplektācijā piedāvā kvalitatīvu muzikālo aprīkojumu – audiosistēmu RCD300 ar astoņu skaļruņu instalāciju un CD atskaņotāju. Tāpat kā jaunās paaudzes Passat sedans, arī universālis pieejams četros dažādos aprīkojuma līmeņos – mūsējais ir "Sportline" komplektācijā. Cita starpā, mums pieejamas tādas ekstras kā sporta tipa priekšējie comfort sēdekļi ar augstuma regulēšanu, elektriski regulējams vadītāja sēdekļa muguras balsts, priekšējais elkoņu balsts ar mantu novietni, asimetriski dalāma aizmugures sēdekļa atzveltne ar vidējo elkoņu balstu, multifunkcionāls displejs borta kompjūteram, bagāžas nodalījuma un degvielas uzpildes tvertnes vāciņa atvēršana ar tālvadības pulti, parkošanās sensori priekšā un aizmugurē, 12-voltu ligzdas priekšējā konsolē, pie aizmugures sēdvietām un bagāžas nodalījumā, sporta piekare, kas pazemināta aptuveni par 15mm... Jāpiebilst, ka mūsu auto apauts ziemas riepās uz vienkāršiem tērauda diskiem, pat bez dekoratīvajām plastmasas uzlikām, taču kopējo skatu tas nez kāpēc nemaitā.  Tie, kas izvēlas universālus, bez šaubām augstu vērtē mašīnas ietilpību. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, Passat universālam ievērojami pieaudzis bagāžas telpas izmērs. Bagāžas nodalījuma tilpums palielinājies no 495 līdz 603 litriem, bet, ja saloka aizmugures sēdekļus, iegūstot absolūti līdzenu grīdu, apjoms ir jau 1 731 litrs, ieskaitot 90 litrus, kas paredzēti rezerves ritenim. Līdzšinējā modeļa bagāžas nodalījuma tilpums bija tikai 1600 litri. Par 8 litriem palielināta arī degviela tvertne. Aizmugurējo durvju aile ir metru plata, bagāžnieka dziļums – 1,1 metrs. Kravas telpas ietilpības ziņā Passat Variant tagad pārspējis vienu no klases līderiem Ford Mondeo Traveller un maksimālās ietilpības ziņā atpaliek vairs tikai no Opel Vectra Caravan.

 Izbraucam ielās!

Jau no pirmajiem soļiem sportiskais Accord provocē dinamisku braukšanas stilu, un dzirdot 2,0 DOHC i-VTEC 155 ZS motora azartisko dziesmu, grūti atturēties no kārdinājuma. Mašīna priecē ar momentānu atsaucību uz jebkuru pieskārienu gāzes pedālim. Ko tādu varētu gaidīt tikai no kompaktklases spridzekļiem, bet Accord šķiet nemaz neatpaliek no ņiprā Civic. Mehāniskā ātrumkārba slēdzas ideāli precīzi, ar to iespējams mainīt motora dziesmas toņkārtu, bet dzinējs ir pietiekami elastīgs, ar labu griezes momentu, noderīgs arī taupīgai braukšanai. Hidrauliskais stūres pastiprinātājs nodrošina to, ka stūre ir informatīva, visas reakcijas saprotamas, mašīnas paklausība lieliska, vadāmība precīza. Šeit ir arī ABS ar elektronisko bremžu sadalījumu EBD, bet vadītājam tas bez vajadzības netraucē, un par to paldies. Pie Accord stūres jūties mierīgi un pārliecināti. Mašīnas sportiski cietā piekare precīzi kopē ceļa profilu, nodrošinot dinamiskai braukšanai nepieciešamo stabilitāti. Skaņas izolācija ir negaidīti augstā līmenī tik sportiskam auto. Nu, protams, varētu vēlēties, lai braucot Rīgas ielu slikti salāpītais asfalts būtu mazāk jūtams un ne tik kaitinošs... tomēr mūsu auto degustācijas praksē esam sastapuši tikai vienu vieglā auto modeli, kuru šāds mums jau pierasts ielu seguma stāvoklis “kā pēc pilsoņu kara” nespēj ietekmēt – tas ir Dacia Logan. Starp citu, par viena Passat cenu var nopirkt gandrīz piecus Logan!Pareizam ģimenes automobilim ir jābūt mierīgam un paklausīgam, bez liekām emocijām un sportiskām ambīcijām. VW divlitru TDI 140 ZS dīzelis ar DSG robotizēto pārnesumkārbu ir neapšaubāmi veiksmīga kombinācija. Jaunās paaudzes (un revolucionāras uzbūves) sešpakāpju “automāts” pārslēdzas gandrīz nemanāmi, vienmēr laikā, bez aiztures un rāvieniem. Arī manuālajā režīmā ātrumkārba strādā gludi, bet, lai dinamikas ziņā sacenstos ar perfekto automātisko režīmu, vadītājam vajadzīgas īpašas iemaņas. Dzinēja piedāvātā iespaidīgā griezes momenta rezerve un transmisijas perfektā darbība spēj nodrošināt apskaužamu dinamisko komfortu. Rekonstruētā VW Passat balstiekārta nodrošina līdzenu un visnotaļ komfortablu gaitu, tomēr vienlaikus ļauj smagnējam automobilim saglabāt labu stabilitāti un noturību līkumos. Varētu pat teikt, ka piekare ideāli tur auto uz ceļa. Elektriskais stūres pastiprinātājs ļauj auto vadīt kā rotaļājoties – bez piepūles, nejūtot ceļa segumu un profilu. Lai arī tas rezultātā nodrošina pietiekamu vadības precizitāti, visa mašīna aprīkota ar tik gudru elektroniku (ABS, pretbuksēšana ASR, diferenciāļa elektroniskā bloķēšana EDL), ka tā jau vairs nav tikai aktīvās drošības sistēma, bet kas vairāk - mašīna kļuvusi pavisam muļķu droša, ne brīdi neļaujas novirzīties no pareizām sliedēm, un galu galā arī pie stūres jūties kā pasažieris. Vai kā mājās ērtā klubkrēslā ar televizora pulti rokā... Tikai nospied kruīzkontroles pogu un grozi stūri - aktīvam braucējam tomēr šāda braukšana neiet pie sirds. Bet var jau arī savādāk - iemin grīdā kikdaunu, un Passat momentā reaģē un šaujas uz priekšu kā raķete! Braucot ar šo automobili pašpaļāvība aug pēc katra pagrieziena, un tad jau pat ziemā vari atļauties ielidot līkumā ātrāk, nekā to pieļauj veselais saprāts – gudrā stabilizācijas sistēma izvilks, ka pat nepamanīsi. Viss jau būtu labi, bet kas notiks, kad visnotaļ agresīvs un pašpārliecināts vadītājs, kurš visu mūžu braucis šādā muļķu drošā hi-tech brīnumā, vienreiz apsēdīsies pie stūres parastam, pavisam normālam automobilim... Bet varbūt par to nav vērts uztraukties, jo gluži tāpat kā tīnīši savā starpā lielās – kurš krutāks gangsteris pagalmā, tā daļa divdesmitgadnieku – kurš nošķīlis vairāk autiņu... Tāda ir dzīves realitāte.

Kuru ņemam?

Honda Accord, neraugoties uz pieaugušo salona ietilpību un bagāto aprīkojumu, saglabā sportisko tēlu. Lieliska ergonomika, izcila dinamika, precīza vadāmība, sportiski cieta piekare, laba skaņas izolācija. Accord ir azartisks auto pārliecinātam vadītājam. Tomēr, ne tik pretenciozs un solīdumā ar Passat tam nemēroties. Volkswagen, attīstot savu universālu koncepciju, par pirmo un galveno mērķi allaž izvirzījis praktiskumu, kam dizaineri mērķtiecīgi centušies piešķirt solīdu vizuālo tēlu. Arī jaunais Passat necenšas saistīt uzmanību ar ārišķību. Passat Variant galvenie argumenti joprojām ir funkcionalitāte un izsenais labu slavu ieguvusī VW tehniskā kvalitāte, tagad jaunā pakāpē. Ļoti ērts, kluss auto ar ideāli sabalansētu šasiju. Atkal gatavs kļūt par klases etalonu. Passat Variant ir mašīna pusmūža vīrietim - praktiskas dabas ģimenes tēvam un biznesmenim, kam ikdienā nepieciešama pietiekami solīda palielinātas ietilpības automašīna. Jaunais Passat ir gandrīz perfekts. Bet dzīvē mēs ne vienmēr un ne visur meklējam perfekciju. Vieniem patīk miers, kārtība un pedantisms, citiem gluži pretēji - laimi sniedz adrenalīns un spontānas emocijas. Jautājuma būtība – ko katrs sagaida no sava auto? Vienam svarīgākais ir dinamika un vadāmība, momentāna atsaucība uz gāzes pedāli, precīzas stūres reakcijas. Ja mašīna ir asa kā žilete, tad viss pārējais, ieskaitot komforta aprīkojumu, ir nebūtisks. Otram nozīmīgāks ir prestižs, komforts, plašums, klimatkontrole, cēlkoka apdare, glāžu un briļļu turētāji pa rokai. Un ko izvēlētos Jūs?

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-