“Opel Mokka X” degustācija

Pievienots: 30. decembrī 2017 19:35 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

„Esmu maziņš, bet gribu būt liels džips, tāpēc piepūšos, cik varu,” — 2013. gada jūnijā rakstīja “Auto Info”, pirmo reizi nobaudījis “Opel Mokka”.Pēc degustācijas brauciena secinājām, ka “Mokka” ir lieliskas izredzes tirgū — tas ir zelta vidusceļš starp ārišķīgo “Nissan Juke” un utilitāro “Škoda Yeti”. Salīdzinājumā ar “Juke” rotaļīgo dizainu “Mokka” ar robusto ārieni mēģināja radīt nopietna apvidus auto iespaidu. Un likt mazam auto izskatīties masīvam tiešām nav joka lieta.

Kopš tās degustācijas pagājuši jau četri gadi. Gadā pārdoto mazo krossoveru skaits Eiropā jau pārsniedzis vienu miljonu, tagad tas ir viens no karstākajiem auto tirgus segmentiem, kurā konkurence strauji pieaug. “Opel” pamatoti lepojas ar “Mokka”, jo kopš 2012. gada ir pārdots vairāk nekā 600 000 automašīnu, kļūstot par ražotāja veiksmes stāstu. Tagad “Mokka” ir ieguvis ne tikai “X” burtu nosaukumā, bet arī iespaidīgas pārmaiņas ārējā veidolā, tam ir jauns interjers un kļuvušas pieejamas vairākas jaunās tehnoloģijas — tostarp “OnStar” sistēma. 

Jauniegūtās pārmaiņas auto izskatu ir padarījušas krietni harmoniskāku. Salīdzinot ar iepriekšējo tēlu — dusmīgo buldodziņu —, “Mokka X” vizuāli ir kļuvis elegantāks, pateicoties jaunas formas priekšējiem lukturiem, radiatora režģim un priekšējam buferim. Priekšgala pārmaiņas piešķir solīdāku izskatu, turklāt auto izskatās arī nedaudz platāks un līdz ar to — atlētiskāks. Klīrenss šķiet augstāks un riteņi — lielāki nekā patiesībā, virsbūve ir augsta kā īstam džipam, tādēļ izskats ir cienījamāks nekā klasesbiedriem “Fiat 500X”, “Citroen C4 Cactus”, “Peugeot 2008” un arī jaunākajam brālītim “Opel Crossland X”. Īpaši spilgti un ekskluzīvi “Mokka X” izskatās “Amber Orange” krāsā. “Mokka X” ārējie izmēri: 4275 mm garums, 1781 mm platums (bez spoguļiem), 1658 mm augstums, 356 dm3 bagāžnieks, 16 cm klīrenss. Tas ir mazāks nekā “Nissan Qashqai” un “Toyota CH-R”, lielāks par “Nissan Juke”, “Renault Captur”, “Jeep Renegade” un “Škoda Yeti”, izmēros gandrīz tikpat liels kā “Honda HR-V”, tikai nedaudz īsāks, platāks un augstāks. 

Būtiskas pārmaiņas ir redzamas arī automobiļa salonā — viss priekšējais panelis ir jaunā veidolā, atgādinot “Opel Astra” dizaina līnijas. Viduskonsolē izvietotās daudzās podziņas aizstātas ar skārienjutīgu multimediju displeju. Apaļās mērinstrumentu skalas aiz stūres ir aizvietotas ar noapaļotu trapecveida mērinstrumentu paneli, kam vidū iestatīts krāsains vadītāja informācijas ekrāns, bet stūresratu gan pārmaiņas nav skārušas. Iekāpjot “Mokka X”, interjera kvalitāte atstāj augstvērtīgu iespaidu. Sēdpozīcija ir augstāka, nekā izskatās no ārpuses, atvieglojot iekāpšanu un bērnu sēdeklīša ievietošanu. Paaugstinātā sēdpozīcija satiksmes plūsmā ļauj skatīties pāri lielākajai daļai citu automašīnu. Te ir ergonomiski sertificēta labsajūta jeb relaksēts brauciens augstvērtīgā sēdeklī ar sēdvirsmas pagarinājumu un muguras balstu, ko var regulēt elektriski, atrodot ideālo pozīciju. Ja vēlies, vari atgāzties kā kupejā. Lai gan “Mokka X” pēc izmēriem ir salīdzinoši šaurs un īss auto, salonā ērti var iekārtoties četri vidēja auguma cilvēki. Plašumu rada arī augstie griesti — tie nav traucēklis ne priekšējos krēslos, ne aizmugurējā rindā. Tiesa, automašīnas bagāžnieka tilpums ir tikai 356 litri. Aizmugurējo sēdekļu atzveltne ir nolokāma attiecībā 60/40 — to nolokot pilnībā, var iegūt 1372 litru ietilpību. Pēc manas definīcijas ģimenes auto ir tas, kurā pietiek vietas bērnu ratiņiem (izjauktā veidā) un bērnu sēdeklītim. Pārsteidzoši, bet “Mokka X” spēja šo kritēriju izpildīt, pat nenolokot sēdekļu atzveltni. Nedaudzajās šīs vasaras karstajās dienās lieliski noderēja klasiskā atveramā jumta lūka. “Mokka X” tagad iespējams aprīkot ar veselu plejādi modernu tehnoloģiju. Ar “IntelliLink Navi 900” multimediju sistēmu iespējams dublēt “Apple” un “Android” aplikācijas automašīnas astoņu collu ekrānā. Parocīgi, ja automašīnas centrālajā displejā gribam attēlot “Waze” un citas navigācijas sistēmas, kā arī mūzikas atskaņošanu no sava viedtālruņa. “Opel Eye” skenē ceļa apstākļus, nodrošinot brīdināšanu par joslu maiņu un sadursmi, kā arī ceļa zīmju atpazīšanu, bet adaptīvo LED lukturu asistents pats automātiski pārslēdz 9 dažādus režīmus. “OnStar” vadītāja asistents apvieno sevī vairākas funkcijas automašīnas attālinātai pārvaldībai un drošībai.

“Mokka X” pieejams ar trim dzinējiem dažādās jaudas versijās. Lētākais benzīna dzinējs ir ar 1,6 litru tilpumu un 115 ZS jaudu, komplektējams ar 5 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Savukārt 1,4 litru dzinējs ar 140 ZS jaudu pieejams gan ar 6 pakāpju mehānisko vai automātisko pārnesumkārbu, gan adaptīvo pilnpiedziņu, gan rūpnīcas LPG gāzes iekārtu. Jaunais 1,4 litru benzīna dzinējs ar 152 ZS jaudu tiek piedāvāts tikai komplektā ar adaptīvo pilnpiedziņu un 6 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Dīzeļdzinējs 1,6 litru tilpumā ir divās versijās — ar 110 ZS un 136 ZS jaudu. Vājākais pieejams vien ar 6 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu, savukārt 136 ZS versijā var izvēlēties 6 pakāpju mehānisko vai automātisko pārnesumkārbu, gan arī adaptīvo pilnpiedziņu.

Degustējām “Opel Mokka X” ar 140 ZS jaudīgu 1,4 turbo dzinēju un 6 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Jaudas pietiek visos braukšanas režīmos, vidējais patēriņš 6,5 litri uz 100 km. Pirmajā brīdī “Mokka X” gaita šķiet pacieta, taču jāņem vērā mūsu demoauto efektīgie riteņi ar R18 zemprofila riepām. Atceros pirms gada degustēto “Mokka” ar standarta riteņiem, kura gaita bija atzīstami komfortabla. Taču, braucot arvien vairāk, “Mokka X” kļūst par patīkamu ceļa biedru, pārliecību vairo katrs nobrauktais kilometrs, asfalta grambas jūtamas, bet tiek pārvarētas ar pašcieņu, pārliecinošs sniegums arī uz grantenieka. Balstiekārta ir stingra, tāpēc “Mokka” diezgan pārliecinoši turas ceļa virāžās. Pārsteidz teicamais akustiskais komforts un gaitas īpašības arī lielos ātrumos. Manevrētspēja laba, kaut arī stūres reakcija nav tik asa, lai ielīksmotu azartiskas braukšanas piekritējus. Stūrēšana zemos ātrumos ir viegla, bet, ātrumam pieaugot, stūre kļūst stingrāka. Sarežģītos apstākļos papildaprīkojumā pieejama inteliģentā 4x4 pilnpiedziņa, taču “Mokka X” 158 mm klīrenss to noteikti nepadara par bezceļu bridēju, taču braucienā patrāpījušos bedrainos granteniekus tas pievārēja pārliecinoši.

Degustācijas secinājumi

„Opel Mokka” ir piedzīvojis ne tikai kosmētiskus uzlabojumus, modeļa nosaukums tagad ir “Mokka X”. Degustētais auto patīkami pārsteidza — tas izskatās ļoti labi gan no ārpuses, gan salonā, tajā ir omulīgi atrasties un patīkami braukt. Izteiksmīgās, spēcīgās līnijas liek uz to atskatīties, bet paaugstinātais klīrenss un lielie riteņi izraisa respektu. Tagad “Mokka X” pretendē uz glītākā mazā, praktiskā krossovera titulu, sacenšoties ar “Renault Captur”, “Honda HR-V” un “Mazda CX-3”, jo ekstravagantais “Nissan Juke” un dinamiskais “Toyota CH-R” tomēr paredzēti citai auditorijai, kam atraktīvs izskats svarīgāks par praktiskumu. Turklāt “Mokka X” var iegūt tādu papildaprīkojumu, kāds parasti pieejams vien augstākās klasēs. Protams, par ekstrām ir jāmaksā, un mūsu demo automašīna, kurā bija teju viss iespējamais aprīkojums, maksā jau 30 000 EUR. Tomēr, “Mokka X” pieejams par sākumcenu — 16 388 EUR, un ar prātīgu izvēli var sakomplektēt labu automobili par draudzīgu cenu. Lai gan bagāžas telpa nav liela, tomēr mūsu degustācijas braucienā “Mokka X” kvalificējās arī ģimenes auto statusam, jo tajā pietika vietas bērnu ratiņiem (izjauktā veidā) un bērnu sēdeklītim. Jā, šādas klases un stila automašīnas biežāk lieto sievietes, un tagad, kad pazudis „Mokka” bijušais robustums, “Mokka X” mīlīgumu viņas spēs novērtēt. Patiesībā “Mokka X” ir ļoti daudzpusīgs automobilis ar spējām pielāgoties dažādām vidēm un vajadzībām. Tāpēc degustācijas laikā radās doma, ka krossoveru mazo klasi, kuru dažreiz pieņemts dēvēt par “Juke” klasi, tikpat labi varētu saukt arī par “Mokka” klasi.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565

akordioni