Pievienots: 29. novembrī 2017 18:37 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)
„Mazda” ir japāņu autobūves romantiķi. To spilgti apliecina tādi modeļi kā „Cosmo Sport” (1967. g.), „RX-7” (1978. g.), „MX-5 Miata” (1989. g.), „RX-8” (2003. g.), „CX-7” (2006. g.) un tagad arī jaunais „CX-5”. Pirmās paaudzes „Mazda CX-5” tika prezentēta 2012. gadā, uzreiz bija pamanāms atšķirīgais dizains un teicamās gaitas īpašības.Piecu gadu laikā visā pasaulē šis auto atradis vairāk nekā 1,5 miljonus pircēju, kuriem pateicoties, „CX-5” ir kļuvis par zīmola bestselleru. 2015. gada Frankfurtes automobiļu izstādē „Mazda” stendā debitēja konceptauto „Koeru”, kurš deva ieskatu „Mazda KODO” dizaina attīstībā, kas tagad atspoguļojas sērijveida produktā. Aizvadītā gada novembra beigās Losandželosā, Ženēvas autošovā šāgada martā un visbeidzot arī maijā Latvijā, Spīķeros, tika prezentēta jaunā otrās paaudzes „Mazda CX-5”. Jaunākais modelis vislabāk reprezentē kompānijas vērtības. Pirmā no tām ir „KODO” (Soul of Motion) dizaina valoda, kas caurvij „Mazda modeļu” klāstu un nosaka to, ka automobilim ir jābūt japāniskam, vienkāršam, bet tajā pašā laikā izsmalcinātam. Otrais ir jēdziens „Jinba Ittai”, kas vēsturiski apzīmē zirga un jātnieka kļūšanu par vienu veselu, bet mūsdienās raksturo, kā vadītājam ir jājūtas savā mašīnā.
„Mazda” globālā dizaina vadītājs Ikuo Maeda skaidro: „Japānā mēs uzskatām, ka labākie meistari savos darbos ievieš dzīvību, tādā veidā objektiem, kas tapšanas procesā saņem mīlestību un daudz uzmanības, piemīt dvēsele. Tā kā mēs esam japāņu kompānija, ticam, ka objekts, ko cilvēka rokas darinājušas patiesi un ārkārtīgi rūpīgi, iegūst dvēseli.” „Mazda CX-5” tapšanas procesa mantra bijusi „auto kā māksla”, japāņu kompānijas nolūks bijis auto dizainu pacelt līdz mākslinieciskam līmenim. Ja salīdzina ar priekšgājēju, jaunā „Mazda CX-5” atšķiras ne tikai dizaina, bet arī virsbūves proporciju ziņā. Auto ir 4550 mm garš, 1840 mm plats un 1680 mm augsts — 10 mm garāks un par 35 mm zemāks nekā pirmās paaudzes krossovers. Riteņu bāze nav mainījusies un aizvien ir 2700 milimetri. Tomēr šis ir pilnīgi jauns auto, nevis vecā modeļa feislifts. Ja raugās uz virsbūvi kopumā, lielākās pārmaiņas atrodamas priekšdaļā, kur jumta balsti ir pārvietoti par 35 mm uz aizmuguri un motora pārsegs šķiet proporcionāli garāks.
„Mazda” dizaineru mērķis bija radīt vienkāršu, skaistu un nobriedušu auto ar izteiksmīgām virsbūves proporcijām. Tās vēl labāk palīdz izcelt vairāku tūkstošu stundu ilgā darba procesā radītā „Soul Red Crystal” virsbūves krāsa. Degustācijai nodotais auto efektīgi sarkanā krāsā piesaista skatienus, īpaši izceļas reljefi veidotā priekšdaļa. Ar savu atraktīvo virsbūves dizainu „Mazda CX-5” tagad salīdzināma ar tādiem klasesbiedriem kā „Lexus NX” un „Alfa Romeo Stelvio”, kuri nepārprotami piesaista vairāk uzmanības nekā izmēros līdzīgie „Premium” klases spēkrati „Audi Q5” un „BMW X3”. „Mazda CX-5” ārējie izmēri: garums — 4550 mm, platums — 1840 mm, augstums — 1675 mm, klīrenss nopietns — 210 cm, bagāžnieks —503 litri. „Mazda” ir lielāka par „Ford Kuga”, „VW Tiguan” un „Hyundai Tucson”, mazāka par „Toyota RAV-4”, „Škoda Kodiaq” un „Renault Koleos”. Nedaudz platāka un zemāka par izmēros diezgan līdzīgo „Nissan X-trail”.
Interjera veidošanā noteicošā bija dizainera Šiniči Isajamas vēlme radīt asociācijas ar japāņu tējas dzeršanas tradīcijām un vidi: „Es vēlējos radīt vidi, kurā pasažieri var relaksēties, bet vadītājam nekas netraucē koncentrēties uz ceļu.” „Mazda CX-5” salonā ir ne tikai uzlabota apdares kvalitāte, bet arī padomāts par katru sīkumu. Priekšējie un aizmugurējie sēdekļi ir pārveidoti, lai uzlabotu atbalsta funkciju, 7 collu centrālais skārienjutīgais ekrāns tagad sniedz augstāku attēla kvalitāti, vienlaikus mazinot atspīdumu veidošanos, mašīnai ir jauna dizaina stūre komfortablākam satvērienam, ir logu tīrītāju atkausēšanas sistēma, un pirmo reizi Mazda automobilis ir ieguvis bagāžnieka vāku ar elektropiedziņu. „Mazda CX-5” vadītāja sēdpozīcija ir augstāka nekā „Ford Kuga”, sēdekļi ir komfortabli. Uz priekšējā paneļa atrodas jauns 7 collu skārienjutīgs ekrāns. Informācijas un izklaides sistēmā ir salīdzinoši viegli orientēties, izmantojot apaļu slēdzi vidus konsolē, vai arī skārienjutīgajā monitorā. Ekrāna pārvaldības bloks iebūvēts starp ātrumpārslēgu un elkoņa balstu, ar to viegli var operēt bez skatīšanās. Priekšā sēdošajiem par komforta trūkumu nevajadzēs sūdzēties, arī aizmugurē sēdošajiem atvēlēts daudz vietas. Turklāt šo komfortu rada ne tikai sēdekļi un kājām atvēlētā telpa, bet arī klusums salonā, turklāt aizmugures sēdekļu atzveltnēm var regulēt slīpuma leņķi. Bērni novērtēs divas USB pieslēgvietas aizmugures sēdekļu rindā. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir virs 500 litriem. Jāatzīmē asprātīgais un izcili funkcionālais bagāžas nodalījuma mīkstā pārklāja risinājums, kā arī ieliektā durvju apakšmala, kas nosedz sliekšņus un, braucējiem izkāpjot, neļaus nosmērēt drēbes pat pēc brauciena pa lieliem dubļiem. Pieejami četri aprīkojuma līmeņi — bāzes versijas „Active”, kam seko „Premium”, „Premium Plus” un „Luxury”. Visiem „Mazda CX-5” ir stabilitātes kontroles sistēma un seši drošības spilveni. Drošības aprīkojumā ir arī „Smart City Brake Support” sistēma, kas automātiski nobremzē auto, lai izvairītos no sadursmes vai mazinātu trieciena spēku. Dārgākajos aprīkojuma līmeņos pieejamas arī tādas funkcijas kā joslu maiņas brīdinājuma asistents, aklās zonas brīdinājuma sistēma un adaptīvā kruīzkontrole.
„Mazda CX-5” tiek piedāvāta ar trim dažādiem dzinējiem — 2,0 un 2,5 litru četru cilindru benzīna motoriem un 2,2 litru dīzeļdzinēju. 2,5 litru 194 zirgspēku motors, kas apgādāts ar cilindru deaktivēšanas sistēmu, Latvijā gan netiek piedāvāts. 2,0 litru benzīna motors attīsta 160—165 zirgspēkus (priekšpiedziņas vai pilnpiedziņas versijā), arī 2,2 litru dīzeļdzinējs ir pieejams divās jaudas versijās — ar 150 vai 175 zirgspēkiem. Degustācijai nodotais auto bija aprīkots ar 160 ZS 2.0 SKYACTIV-G benzīnnieku, sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņu, turklāt „Premium Plus” komplektācijā. Līdz 100 km/h tā paātrinās 9,2 sekundēs, pēc ražotāja datiem vidējais patēriņš ir 6,6 litri uz 100 km, reālajā dzīvē gan tas sasniedza atzīmi 8,8. Jā, šādam klusam un pietiekami jaudīgam divu litru benzīnniekam piemīt vienmēr klātesoša braukšanas viegluma un komforta sajūta, īpaši, ja auto apgādāts ar automātisko transmisiju. Salonā trokšņu izolācija ir kļuvusi daudz labāka, salīdzinot ar priekšteci, pretvēja šalkoņa praktiski vairs nav manāma, arī motora troksnis pārsvarā ir neuzbāzīgs. Braukšanu ar jauno „CX-5” jāraksturo ar vārdiem „viegli un komfortabli”. Šādā auto, kas nav paredzēts skriešanai pēc rekordiem sacīkšu trasēs, daudz svarīgāks ir komforts, ar kādu auto vadāms gan pilsētā, gan uz šosejas. „CX-5” balstiekārta ir salīdzinoši stingra, tādēļ, salīdzinot ar tiešajiem konkurentiem — „Škoda Kodiaq” vai „Nissan X-Trail” —, mazdai ir patiešām laba vadāmība. Stūrēšana ir ārkārtīgi viegla, bet nevar teikt, ka līdz ar viegluma iegūšanu ir zaudēta precizitāte. Tajā pašā laikā mūsu demomašīnai ar pilna izmēra riteņiem bija ļoti komfortabla gaita. Jaunajai „CX-5” virsbūves struktūra ir kļuvusi par 15 procentiem stingrāka, turklāt balstiekārtā izmantota jaunākā vektorēšanas tehnoloģija. Tas nozīmē, ka motora jauda tiek pielāgota braukšanas leņķim, lai optimizētu vertikālo svaru uz katra riteņa, samazinot nepieciešamību veikt korekcijas ar stūri. Tādā veidā auto vadāmība kļūst elastīgāka, pārvēršot asākas virāžas braukšanas baudā.
Degustācijas secinājumi
„Mazda CX-5” jaunais krossovers, salīdzinot ar priekšteci, tagad ir ļoti atšķirīgs. „Mazdai” ir veikti nozīmīgi uzlabojumi teju visās galvenajās pozīcijās — dizainā, interjera kvalitātē un braukšanas dinamikā. Šoreiz tiešām ir noticis izrāviens „Premium” virzienā, mašīnas atraktīvais dizains nepārprotami ir kļuvis par tās pievienoto vērtību, to lieliski papildina klusums salonā un ļoti komfortablā gaita, padomāts par katru sīkumu gan dizainā, gan funkcionalitātē, pie ātrumpārslēga ir „Auto Hold” poga, durvju apakša nosedz sliekšņus, asprātīgais bagāžnieka auduma pārvalks paceļas uz augšu kopā ar bagāžnieka vāku…
„Mazda CX-5” tagad ir nopietns spēlētājs kompakto krossoveru klasē, iesaistoties cīņā ar „Škoda Kodiaq” un „Nissan X-Trail”. Atšķirībā no abiem iepriekš minētajiem konkurentiem „CX-5” nav pieejams ar septiņām sēdvietām, taču tas uzrunā ar emocionālo dizainu, ir krietni elegantāks un joprojām ļoti praktisks ģimenes auto. Turklāt bez pirmklasīga dizaina „CX-5” ir arī laba vērtības un cenas proporcija, ņemot vērā plašo standarta aprīkojuma klāstu, līdz ar to šajā virzienā būtu vērts palūkoties arī dažam labam potenciālajam „Audi Q5” vai „BMW X3” pircējam. „Mazda CX-5” bāzes cena ir 22 750 eiro par modeli ar manuālo transmisiju un priekšpiedziņu. Degustētā „Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G AWD Premium Plus 6AT” bāzes cena ir 31 260 eiro.
Komentāri: