„Ford Kuga” degustācija

Pievienots: 27. jūlijā 22:55 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (1)

„Ford” kompaktais krossovers „Kuga” ir pazīstams jau kopš 2008. gada. Divus gadus vēlāk tas piedzīvoja pirmo feisliftu, bet 2001. gada Losandželosas autošovā tika prezentēts Amerikas tirgum kā „Ford Escape”. Kopš 2012. gada Eiropas tirgū ir nopērkams otrās paaudzes „Kuga”, kas pērngad ieguvis jaunu — amerikānisku — seju un virkni tehnisku uzlabojumu.Pirms septiņiem gadiem, pēc pirmās iepazīšanās ar „Ford Kuga”, secinājām — veidojot jauno modeli, „Ford” rūpīgi apkopojis labākās līdzšinējo kompakto krossoveru iezīmes. Rezultāts ir glītākais no kompaktajiem parketniekiem. Dizaina ziņā šodien kugai nestāv līdzās pat ievērojami dārgākie „Premium” klases konkurenti. Perfekti brauc pa ceļu un perfekti izskatās. Vai gan veiksmīgam parketniekam ir nepieciešamas vēl citas kvalitātes? Šodien visstraujāk augošais autotirgus segments ir kļuvis vēl piesātinātāks, 2016. gadā klajā nākot tādiem jaunākās paaudzes kompaktajiem krossoveriem kā „Škoda Kodiaq”, „Peugeot 3008” un „Seat Ateca”. Pēc ārējiem parametriem (garums 4442 mm, platums 1842 mm, augstums 1676 mm, riteņu garenbāze 2690 mm) „Kuga” nedaudz pārspēj konkurentus „VW Tiguan”, „Kia Sportage” un „Hyundai Tucson”, bet nedaudz atpaliek no „Toyota RAV4”, „Honda CR-V” un „Nissan X-Trail”. 



2017. g. aprīlī man izdevās atkal satiku veco paziņu — degustācijai tika piedāvāts atjauninātais „Ford Kuga” ar divlitru dīzeli un automātu. Šo degustāciju gaidīju ar nelielām bažām. Kā zināms, ne vienmēr sejas kosmētiskās operācijas izdodas nevainojami, ne vienmēr feislifti padara auto glītāku kā iepriekš. Piemēri nav tālu jāmeklē. Trešās paaudzes „Kia Sportage” 2010. gadā bija viens no glītākajiem un harmoniskākajiem kompaktajiem krossoveriem, taču pēc atjaunošanas 2016. gada modelis izskatās pēc izbrīnītas vardes vai samazinātas „Porsche Cayenne” kopijas. Taču jau pirmais skats uz efektīgo auto ķiršu sarkanā krāsā visas bažas kliedēja — „Kuga” feislifts ir izdevies godam! No priekšas galvenie akcenti — masīvā radiatora reste, priekšējie lukturi un izteiksmīgāks dzinēja pārsegs — liek secināt, ka „Kuga” tagad izskatās gandrīz kā lielais brālis „Ford Edge”, prestižāks par daudziem tiešajiem konkurentiem. Arī aizmugures lukturiem ir jauna forma, bet interjera arhitektūra ir vienkāršota, samazinot pogu un slēdžu skaitu uz priekšējā paneļa, kas kļuvis iespējams, pateicoties „SYNC3” informācijas un izklaides sistēmas ieviešanai. Tās skārienjutīgā ekrāna izmērs ir 8 collas, un, lai vēl vairāk atvieglotu dzīvi viedtālruņu lietotājiem, tajā integrēts „Apple Car Play” un „Android Auto”. Ikvienam autovadītājam neatkarīgi no auguma un svara būs iespējams ērti iekārtoties pie „Kuga” stūres, pateicoties plašām sēdpozīcijas pielāgošanas iespējām. Tagad visiem „Kuga” ir elektroniskā stāvbremze, kas ļāvusi atbrīvot vietu viduskonsolē sīklietu nodalījumiem, bet aizmugures sēdekļu atzveltnes var regulēt pēc nepieciešamības. Pasažieriem nevajadzētu sūdzēties par vietas trūkumu nedz priekšā, nedz aizmugurē. Bagāžas nodalījuma izmērs — 456 litri — ir pietiekami liels pat prasīgas ģimenes vajadzībām. Turklāt to tagad var atvērt, nenosmērējot rokas, — ar vienkāršu kājas kustību zem aizmugures bufera. Šī no TV reklāmām tik pazīstamā ekstra gan ir papildaprīkojuma sarakstā.

„Kuga” modifikāciju klāstā ir gan benzīna (1,5 litru „Ecoboost” ar diviem atšķirīgiem jaudas parametriem), gan dīzeļa motori, kā arī pilnpiedziņas un priekšpiedziņas versijas. 2,0 litru dīzeļdzinējs pieejams ar 150 un 180 ZS, taču jaudīgākais ir tikai ar pilnpiedziņu, modifikāciju klāstā ir arī 1,5 litru dīzeļdzinējs. Ja vērtējam pēc līdzsvara starp gaitas komfortu un vadāmību, jau pirmās paaudzes „Kuga” bija starp labākajiem paraugiem klasē. Otrās paaudzes modelis neliek vilties un veiksmīgi turpina šo tradīciju — informatīvā stūre ļauj pagriezienos precīzi ievirzīt auto vajadzīgajā trajektorijā, saķere ar ceļu ir nevainojama, virsbūves sasveres praktiski nav jūtamas. „Kuga” balstiekārta labi absorbē ceļa negludumus arī lielākā ātrumā, taču gaita brīžiem šķiet pacieta. 150 ZS dīzeļmotora un „PowerShift” sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas tandēms vairāk orientēts uz ekonomisku un mierīgu, nevis sportisku braukšanu, taču jaudas un griezes momenta pilnībā pietiek arī dinamiskākos režīmos. 2,0 litru dīzeļdzinējs zemāku apgriezienu diapazonā ir apbrīnojami kluss. Protams, nospiežot gāzes pedāli, troksnis pieaug, taču nekļūst uzbāzīgs. Degvielas patēriņš tehniskajos datos — vidēji 5,2 litri uz 100 kilometriem. Reālajā dzīvē mums sanāca ap septiņiem litriem. Jaudīgākā 180 ZS dīzeļmotora un sešpakāpju „PowerShift” pārnesumkārbas tandēms droši vien būtu īsta raķete un spētu nodrošināt vēl dinamiskāku braukšanu. Nobraucot no cietā ceļa seguma, „Kuga” nav gatavs dižiem varoņdarbiem, taču dīzeļa spēks un griezes moments, „automāts”, kurš nekavējas ieslēgt pirmo robu, un pilnpiedziņa, kas negaida kāda riteņa izbuksēšanu, bet liek strādāt visiem četriem, ir pietiekami spēcīgi argumenti, lai vieglā bezceļā „Kuga” turētu līdzi savas klases konkurentiem un „nekristu ar seju dubļos”.  

Degustācijas secinājumi

Atjauninātais „Ford Kuga” joprojām ir ļoti pieklājīga izvēle kompakto krossoveru segmentā. Nevainojams līdzsvars starp gaitas komfortu un vadāmību, prestižs izskats, kā arī plašākas aprīkojuma iespējas ļauj droši konkurēt ne tikai ar mūžīgajiem sāncenšiem „Toyota RAV4”, „Honda CR-V” un „VW Tiguan”, bet arī ar labākajiem jaunpienācējiem, tādiem kā „Peugeot 3008”, „Škoda Kodiaq” un „Seat Ateca”. Līdzīgi kā daudziem konkurentiem „Kuga” cenas sākas pie 20 tūkstošu eiro sliekšņa (par „1.5L EcoBoost 120 ZS 6MT 2WD Trend” jāmaksā 21 260 eiro), bet beidzas virs 35 tūkstošiem eiro (par auto ar 2.0TDCi, 180 ZS, „PowerShift 4WD Titanium” jāmaksā 34 970 eiro). Lētākā pilnpiedziņas komplektācija ar 2.0TDCi, 150 ZS, „6MT 4WD Trend” maksā 28 820 eiro. 

Ja esat sportiskā stila piekritējs, varat pasūtīt „Kuga ST-Line” ar izteiksmīgu radiatora režģi, unikālām emblēmām, tumšiem vieglmetāla diskiem un satriecošu stilu, kas daudziem uz ielas liks atskatīties.

 

 

Komentāri:

Viesis: Ezeriņš - 28. augustā 16:00

Kuga ir ok, intressants. Bet tas Ecosport ir šausmīgs un pretīgs, mārketinga šedevrs.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565