„Toyota C-HR” degustācija

Pievienots: 22. maijā 12:37 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Pagājušajā gadā Latvijā pieprasījums pēc jaunām vieglajām automašīnām pieauga par 15 % salīdzinājumā ar 2015. gadu. Pircēji atkal visvairāk izvēlējušies kompaktās „apvidus” klases automašīnas jeb krossoverus ar visvairāk pārdoto modeli „Nissan Qashqai” priekšgalā. Arī pirmajos divos 2017. gada mēnešos bija novērojams 8 % pieaugums jaunu automašīnu iegādē, kas varētu būt arī visa turpmākā gada laikā. Un mēs prognozējam, ka „kaškajam” Latvijas tirgū beidzot uzradies cienīgs konkurents — „Toyota C-HR”!„Toyota C-HR” pasauli pirmo reizi pārsteidza 2016. gada martā Ženēvas autošovā. Jaunā modeļa prezentācija Latvijā norisinājās 17. novembrī pie Nacionālās Operas, „Staro Rīga” gaismas festivāla ietvaros. Aptuveni ap to pašu laiku Losandželosā tika prezentēta šā modeļa Amerikas versija. Pirmo reizi ieraugot šo dīvainās formas spēkratu, raisās tāds pozitīva šoks efekts, kādu autopasaulē pēdējās desmitgades laikā spējušas radīt vien pavisam nedaudzu jauno modeļu pirmizrādes — prātā nāk astotās paaudzes „Honda Civic” hečbeks 2005. gadā, „Mazda CX-7” sportiskais krossovers 2006. gadā, „Nissan Juke” 2010. gadā un „Citroën C4 Cactus” 2014. gadā.

„Toyota C-HR” vizuālais tēls atgādina neliela izmēra zvaigžņu kuģi vai vismaz konceptkāru, nevis sērijveida automobili. Tas neļauj aizdomāties par praktiskumu un citām banālām lietām. Šā automobiļa galvenais uzdevums — labi izskatīties! Nepārprotami, tas piesaistīs jaunu un stilīgu pircēju auditoriju. Jau pirmajā gadā „Toyota” Eiropā cer pārdot vismaz 100 tūkstošus šā modeļa eksemplāru. Saīsinājuma „C-HR” atšifrējums ir „coupe–high rider”. Jā, kupejas definīcija pieprasa tikai divas durvis, bet šā auto aizmugurējo durvju rokturis ir veiksmīgi paslēpts. Tātad paaugstināta četrdurvju „coupe”, nevis „parketa džipiņš”, tomēr tai ir lielāks klīrenss un augstāka sēdpozīcija, ko laikam arī nozīmē „high rider”. Virsbūves forma kā burbulim, bet līnijas, šķautnes un elementi asi kā nazis. Izskats kā bērnībā iekārotiem japāņu spēļu auto modelīšiem — tobrīd vēl dabā neeksistējošiem auto ar hipertrofēti lieliem riteņiem un atraktīvām kosmiskas formas virsbūvēm. 

„Toyota” jau reiz mēģināja ienākt mazo kompakto krossoveru segmentā ar „Urban Cruiser”, kas tika prezentēts 2008. gada Ženēvas autošovā kā populārā „Land Cruiser” mazais pilsētas radinieks. Tiesa gan, pircējiem tobrīd daudz vairāk interesēja ekscentriskais rupucis „Nissan Juke” ar ekstrēma kvadracikla dizaina vaibstiem, tāpēc salīdzinoši neizteiksmīgais „Urban Cruiser” Eiropas tirgū 2014. gadā klusi pazuda no piedāvājuma. Laikam „Toyota” beidzot sapratusi, ka smalkas drēbes lielpilsētā atver daudz vairāk durvju nekā trenēti muskuļi, tāpēc „C-HR” nav iespējams uz ielas nepamanīt. Krossovers izgatavots uz jaunās platformas TNGA, kas šobrīd tiek izmantota ceturtās paaudzes „Prius” hibrīda ražošanai un līdz 2020. gadam kļūs par pamatu vairāk nekā pusei „Toyota” modeļu. 

„Toyota C-HR” garumā un platumā pārspēj ne vien „Nissan Juke” un „Renault Captur”, bet arī „Opel Mokka” un „Honda HR-V”. 4360 mm garais, 1795 mm platais un 1565 mm augstais krossovers apveltīts ar 2640 mm riteņu bāzi, 148 mm klīrensu, augstu plecu līniju un izceltām riteņu arkām. Būdams 4,36 metrus garš, „C-HR” izmēru ziņā atrodas starp populārajiem „Nissan” modeļiem „Juke” un „Qashqai”, pat tuvāk pēdējam, kas jau pieder pie nākamās klases. Kosmiskās „C-HR” virsbūves formas nav ļāvušas panākt tikpat lielu salona ietilpību. „Qashqai” bagāžas nodalījums ir 430 litri, bet „C-HR” — tikai 377 litri, taču pasažieriem vietas ir tikpat daudz — četri pieaugušie „C-HR” salonā jutīsies ļoti ērti. Salonā var pat aizmirst, ka šī ir „Toyota” — tik radikāls ir priekšējais panelis! Tehnokrātiskais interjers pēc durvju aizvēršanas tevi cieši apskauj, un acu priekšā atdzīvojas virtuālu mērskalu panelis. Uz vadītāju orientētais kokpits ir industriālā dizaina meistardarbs, kurā harmoniski sadzīvo pretī pavērstā „planšete” un funkciju pogas „Lexus” stilā, arī salona apdare atgādina kaut no „Premium” automobiļu kastas. Skaistums prasa upurus, kosmiskās formas liedz pārskatāmību, manevrējot atpakaļgaitā. Palīdz platleņķa kamera un parkošanās sensori, kas pieejami abās dārgākajās komplektācijās. Jau „Active” bāzes aprīkojumā iekļauta divzonu automātiskā klimata sistēma, 4,2 collu skārienekrāns, atpakaļskata kamera, LED dienas gaitas lukturi, lietus un krēslas sensori. Mūsu degustētajam auto ir arī adaptīvā kruīzkontrole, „Toyota safety sense” sadursmes novēršanas sistēma (prot sabremzēt auto līdz pat apstādināšanai) ar gājēju noteikšanas funkciju, joslu maiņas asistents (prot automātiski koriģēt stūri), ceļa zīmju atpazīšanas sistēma un ļoti noderīgais aklo zonu monitors. 

„Toyota C-HR” paredzētas tikai divas motorizācijas opcijas — 1,2 litru turbo motors ar 116 ZS un 1.8 VVT-i hibrīddzinējs ar e-CVT transmisiju un 122 ZS maksimālo jaudu. Jāpiebilst, ka 1,2 litru benzīna motoru var iegādāties ar priekšpiedziņu un sešpakāpju manuālo transmisiju vai „Multidrive S” automātu, kas pieejams arī kombinācijā ar pilnpiedziņu. Hibrīda galvenais trumpis ir degvielas patēriņš — kombinētā ciklā zem 4 litriem uz 100 kilometriem. Turbo motors atkarībā no transmisijas un piedziņas veida tērēs 5,9—6,3 litrus. Lai gan hibrīdversijai nav pieejama pilnpiedziņa, ražotājs paredz, ka tā sastādīs līdz pat 75 % no pārdošanas apjoma. Mūsu reģionā „Toyota CH-R” demomašīna ar benzīndzinēju vispār neesot paredzēta. Ārzemju autopresē lasīju, ka labākās braukšanas sajūtas nodrošinot tieši modifikācija ar 1,2 litru turbomotoru, kas esot klusāka un vieglāka, līdz ar to inerce ļaujot asākus pagriezienus izbraukt lielākā ātrumā. Taču neviens nepirks „Toyota C-HR”, lai sasniegtu labākos apļa laikus trasē. Paātrinājums 0—100 km/h abām versijām vienāds — ap 11 sekundēm. Taču hibrīdversija uz 100 km tērē par trim litriem mazāk degvielas un pilsētā nelielu distanci spēj veikt tikai ar elektrību vien. Ņemot vērā ES plānotās iniciatīvas ar CO2 nodokļiem, hibrīds būs prātīgāks ieguldījums nākotnē. Tas iemieso visas jaunākās paaudzes „Prius” labākās īpašības, taču krietni atraktīvākā iepakojumā. 

Sniegotajā janvārī degustācijas braucienā devāmies ar „Toyota C-HR” hibrīdversijā ar priekšpiedziņu. Ražotājs plāno, ka vidēji 100 kilometriem vajadzētu pietikt ar 3,8 litriem 95. markas benzīna. Mums sacensties ar ražotāja plāniem neizdevās, tāpēc gana priecīgi bijām arī par sasniegtajiem 4,5 litriem. Hibrīda elektriskā sistēma nostrādā, uzsākot kustību, — brīdī, kad iekšdedzes dzinējs pieprasa visvairāk degvielas. Kad esi uzņēmis vēlamo braukšanas ātrumu, elektrība atdod vadības grožus iekšdedzes dzinējam, kurš gan dzen uz priekšu pašu auto, gan lādē akumulatorus. Šodien tirgū netrūkst kompakto krossoveru ar izkoptām gaitas īpašībām un pietiekami informatīvu stūri, taču tik komfortabls uz Latvijas ceļa nav gandrīz neviens. Lielākajam brālim „RAV-4” bija salīdzinoši cieta, kaut arī atsperīga piekare, bet mazajam „C-HR” amortizācija ir blīva un līdzsvarota. „CH-R” ir labs kompromiss starp komfortu un braukšanas prieku. Sakāpināto izveicību un paklausību stūrei papildina vēl arī neticami mazs apgrieziena rādiuss. Līdz ar to pilsētā tas ir komfortabls auto ar vieglu un precīzu vadāmību. Varam izvēlēties vienu no trim braukšanas režīmiem – ekonomisko, standarta vai sportisko. Atšķirības izpaužas atsaucībā uz gāzes pedāli un stūres stingrībā, bet tās nudien nav būtiskas. Klīrenss ļauj ne tikai pieveikt brūkošas pilsētvides izaicinājumus, bet arī sniegiem klātus lauku ceļus Gaiziņkalna apkārtnē. Izrādās, pat ar priekšpiedziņu šim auto nav problēmu izbraukt janvāra kupenas. Turklāt salonā pietiekami daudz vietas trijiem pieaugušiem un diviem bērniem. Vienīgais mīnuss — nav slēpju lūkas aizmugurējā sēdeklī. 

 

Degustācijas secinājumi

Pārsteidzošs jaunais modelis „Toyota C-HR” ielauzies populārajā mazo apvidus auto saimē un sacēlis vētru ar „Range Rover Evoque” līdzvērtīgu seksapīlu. Un kas par to, ka daži konkurenti ir praktiskāki, toties „CH-R” ir sasodīti izskatīgs, tā muskuļotais profils, bumeranga formas lukturi un futūristiskās sānu līnijas liek atskatīties. Šis ir atraktīvākais „Toyota” modelis daudzu pēdējo gadu laikā, ja neskaitām „GT-86” kupeju.

Latvijā krossoverus bieži izvēlas daiļā dzimuma pārstāves, un „Toyota C-HR” pavisam noteikti būs sieviešu mīlulis. Tomēr arī nopietns kungs pie šā spēkrata stūres neizskatīsies kā mīkstpēdiņš, drīzāk gan kā jauneklīgs, sportisks piedzīvojumu meklētājs. Veiksmīgā stilistika un gana praktiskie izmēri padara šo spēkratu piemērotu abu dzimumu braucējiem, bet aprīkojuma līmeņi bez pūlēm ļauj sameklēt automašīnu gan mājsaimniecei, gan uzņēmējam. Žēl vienīgi, ka aizmugures sēdekļos un bagāžas nodalījumā nav drusciņ vairāk vietas…

„Toyota C-HR” ir labs aprīkojums, ar to ir patīkami braukt, turklāt hibrīdversija ir ļoti ekonomiska. Tas viss pieejams par gana saprātīgu cenu. Versijā ar mazo benzīna motoriņu (1.2 turbo 116 ZS MT) šis auto iegūstams par 17 990 EUR, šāds auto ar „Multidrive S” transmisiju maksā, sākot no 22 340 EUR, bet ar pilnpiedziņu — sākot no 24 410 EUR. Cenas gandrīz tādas pašas kā izmēros mazākajam konkurentam „Nissan Juke” (ar DIG-T 115 ZS benzīnnieku, 6 M/T 2WD sākumcena ir 17 170 EUR, ar DIG-T 190 ZS benzīnnieku, „Xtronic” automātu un 4WD tas maksā 24 450 EUR). „Toyota C-HR” hibrīds 1.8 HSD 122 ZS ar e-CVT transmisiju maksā, sākot no 24 940 EUR.

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565