„Renault Talisman Grandtour” un „Opel Insignia Sports Tourer”

Pievienots: 28. februārī 08:55 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (1)

Krossoveru neapturamā invāzija ir samazinājusi Eiropas pircēju interesi par vidējās klases jeb D segmenta universāļiem, un to tirgus daļa pēdējos gados samazinājusies no 18 līdz 14 procentiem. Atšķirībā no D segmenta sedaniem, ko mūspusē vairāk izvēlas uzņēmumi, universāļu mērķauditorija ir privātpersonas.Samērā turīgā un konservatīvā klientu bāze, kas šodien skatās uz lielajiem ģimenes universāļiem, visticamāk, nepievērsīs pārāk daudz uzmanības tādiem raksturlielumiem kā maksimālais ātrums vai sekunžu desmitdaļas paātrinājumam līdz 100 km/h, pat nelielas degvielas patēriņa atšķirības puslitra robežās uz 100 km vai pāris litru atšķirības bagāžnieka ietilpībā nebūs izšķirošas. Viņi izvēlēsies to auto, kas tīri subjektīvi spēs sniegt patīkamākās sajūtas kā ikdienas braucienos, tā arī garākos brīvdienu ceļojumos.

Visnotaļ konservatīvajā D segmentā „Renault Talisman” ir radījis nelielu revolūciju. Pēdējā laikā līdzīgu saviļņojumu spēja izraisīt tikai „Opel Insignia” parādīšanās 2008. gada rudenī. Eiropas autopresē toreiz bija lasāmas prognozes, ka beidzot parādījies auto, kas gāzīs no troņa pasātu. „Insignia” tas gan izdevās tikai Lielbritānijā…

 

„Renault Talisman Grandtour”

„Renault” ir trešais lielākais autoražotājs Eiropā, tāpēc tā modeļu klāstā jau sen prasījās kārtīgs D segmenta biznesa un ģimenes vāģis. „Talisman” franču autoražotāja modeļu gammā aizvieto Eiropā populāro „Laguna”, kas savā 20 gadu pastāvēšanas laikā visās trijās paaudzēs ieguvusi samērā daudz cienītāju. Taču „Renault” pārstāvjiem patīk uzsvērt, ka „Talisman” nav vis nekāds „Laguna” pēctecis, bet pilnīgi jauns modelis. Jaunā auto izskatā acs vairs nepamana nekādas tipiski franciskas dīvainības, tādēļ kvēlākie franču auto fani pat gatavi apgalvot, ka „Talisman” pietrūkst tradicionālā franču šarma. Taču lielākajā daļā Eiropas „Talisman” par savu izskatu ir izpelnījies skaļus komplimentus. Dizains esot pievilcīgs, cienīgs un… tāds vāciski akurāts. Daži Eiropas auto žurnālisti pat atļāvušies pajokot, ka bez milzīgās „Renault” emblēmas uz radiatora šis auto tikpat labi varētu tikt stādīts priekšā arī kā jaunais 2017. gada „VW Passat” un… visi noticētu. „Renault Talisman” ir ļoti liels automobilis, faktiski ielaužoties augstāka segmenta teritorijā, tā parametri runā paši par sevi — garums 4865, platums 1890, augstums 1465, riteņu bāze 2809 mm. „Talisman” ir 8 cm garāks nekā par klases etalonu uzskatītais „Volkswagen Passat”, kas pats par sevi negarantē priekšrocības, taču francūzim ir arī par 2 cm garāka riteņu bāze un par 3,6 cm lielāks platums, kas uzlabo salona ērtības!

„Renault” jaunais flagmanis tiek ražots Francijā. Automašīnas platforma aizgūta no komfortablā minivena „Renault Espace”, no kā „Talisman” mantojis arī dzinējus, krāsaino planšeti viduskonsolē un stūri, taču „Espace” īpatnējās, kosmiskās pārnesumu sviras vietā „Talisman” EDC divsajūgu pārnesumkārbu komandē parasts, ikvienam saprotams ātrumkloķis. „Talisman” piedāvā svaigu interjeru, kas harmoniski sasaucas ar automobiļa ārieni. To varētu raksturot ar diviem vārdiem — moderns un konservatīvs. Sēdekļu pamatnes garums, sānu atbalsts un regulēšanas diapazons sniedz atzīstamu komfortu dažādu augumu braucējiem. „Talisman” ir labi aprīkots pat lētākajā no četriem izpildījumiem — „Life”. Tam ir automātiskā divu zonu klimata kontrole, gaismas un lietus sensori un jumta reliņi universālim. Taču divi interesantākie izpildījumi ir „Intense” un „Initiale Paris”, jo tajos ir iekļautas dažādas jaunās tehnoloģijas un tāds moderns drošības aprīkojums kā drošas distances kontrolsistēma un ārkārtas bremzēšanas sistēma. Braukšanas režīmu izvēlne „Multi Sense” ne vien manipulē ar automašīnas temperamentu, bet arī iedala citu krāsu gammu pilnībā animētajam spidometram un interjera „ambientajam” apgaismojumam. 

„Talisman” universāļa versijā „Grandtour” dizainā saglabātas sedana jutekliskās līnijas, bumeranga formas dienasgaismas priekšā un tā pati izstieptā optika aizmugurē. Universālis ir tikai par 2 centimetriem garāks par sedanu un tikai sprīdi augstāks. Salonā ir vietas pieciem pieaugušajiem, kas varēs baudīt komfortablu ceļojumu. „Talisman” sedans izrādījās aizmugurē šaurāks, nekā gaidījām, šo efektu nevietā paspilgtina zemais jumts un šaurā durvju aila. „Grandtour” ar tā taisno jumtu ir aptuveni par 3 centimetriem plašāka telpa aizmugures pasažieru galvām. Šis ieguvums kopā ar līdz pat 1700 kubikmetru ietilpīgo bagāžas telpu vien ir 980 eiro piemaksas vērts!

Bagāžas nodalījuma tilpums universāļiem allaž ir bijis viens no svarīgākajiem atskaites punktiem. „Grandtour” bagāžnieks standartā piedāvā 572 litru ietilpību, kas ir mazāka nekā sedana 608 litri. Taču tā nenoliedzami ir krietni praktiskāka nekā sedanam, to nepieciešamības gadījumā var piekraut līdz jumtam. Ja arī tad vēl vietas nepietiek, ar vienu pogas spiedienu automātiski nolaižam aizmugures sēdekļus, un kravas telpas ietilpība pieaug līdz 1681 litriem, kas ir cienījams lielums šā tirgus segmenta kontekstā. Lai piekļūtu šim plašumam, ir jānospiež cita podziņa, lai elektriski atvērtu (papildaprīkojums par 420 eiro) milzīgo bagāžnieka vāku, kas nosedz visu auto aizmuguri. Bet, nākot no lielveikala ar smagiem iepirkumu maisiņiem abās rokās, pietiek ar vienu pareizu kājas kustību zem bampera, lai bagāžnieks viesmīlīgi atvērtos, ja vien tev kabatā ir auto atslēgas. 

Tāpat kā sedanam, arī „Talisman Grandtour” nav par 1,6 lielāku dzinēju, kas šāda izmēra automašīnai šķiet mazliet nepierasti pat mūsdienu „downsizing” tendences kontekstā. Motoru izvēle tāda pati kā sedanam — trīs jaudu (110, 130, 160 ZS) dīzeļagregāti un divi benzīna turbo motori — attiecīgi 150 un 200 ZS.

Degustācijai nodotais „Grandtour” aprīkots ar 1.6 dCI 130 dīzeļdzinēju, kura jauda ir 130 ZS pie 4000 apgr./min, bet griezes moments 320 Nm pie 1750 apgr./min. Ar šo auto kādā nedēļas nogalē devāmies degustācijas braucienā uz Poliju, uz tuvāko lielo pierobežas pilsētu Belostoku, līdz kurai no Rīgas ir aptuveni 500 kilometru. 

Tāpat kā sedans, arī „Talisman Grandtour”, kura garums ir 4,86 m, ir pieejams ar visnotaļ bagātīgu mūsdienu jaunāko tehnoloģiju paketi drošības un komforta jomā.

„Grandtour” pieejams četros aprīkojuma līmeņos. Mūsu degustētais auto ieguvis otro, jeb „Zen” līmeni, ir aprīkots ne tik izšķērdīgi, bet piedāvā mazāku — 7 collu — skārienekrānu, „Multi-sense” sistēmu ar pieciem režīmiem, parkošanās sensorus, bezatslēgas iedarbināšanu, elektriski nolokāmus spoguļus, miglas lukturus un pat vadītāja sēdekļa masāžas funkciju. Degustētajam auto nav „4Control” sistēmas un adaptīvo gaismu, nav adaptīvās kruīzes. Viss pārējais iekļauts! „Grandtour” degustācijas braucienu Rīga—Belostoka—Rīga veicām ar vidējo degvielas patēriņu 5,4 l/100 km. 

„Talisman Grandtour” vadāmību, gaitas īpašības un jaudu varētu raksturot kā optimālu salikumu: auto ir gana dinamisks visos režīmos, savukārt piekare piedāvā veiksmīgu kompromisu starp pārliecinošu virsbūves kontroli un komfortu. Uz Latvijas ceļa nolāpītā asfalta auto, kurš balstās uz samērā bieziem 17 collu riteņiem (riepas 225/55 R17), ripo patīkamāk, jo tam ir mazāka izmēra riteņi ar augstāka profila riepām, nekā iepriekš degustētajam „Initiale Paris” sedanam ar 19 collu diskiem. Dīzelīša 130 zirgi apbrīnojami strauji (paātrinājums 0—100 km/h 10,8 s) iekustina vairāk nekā pusotras tonnas smago auto. Pilsētas režīmā viss notiek gana žigli, arī uz šosejas nav problēmu ar apdzīšanu. Gaita un atsaucība stūrei pieskaņota izskatam, gandrīz piecus metrus garais iespaidīgais spēkrats nesteidzīgi aristokrātiski un ar pašcieņu pārvietojas pa šoseju kā lepns kruīza kuģis okeānā. Ceļa nelīdzenumi tā balstiekārtu nespēj īpaši satraukt, salonā pasažieri bauda komfortu un klusumu. Varbūt vienīgi dziļos asfalta viļņos virsbūve tiek nedaudz sašūpota, taču kopumā šis kuģis ir stabilāks, nekā varēja gaidīt. Arī straujās virāžās tas spītīgi turas trajektorijā, līkumos nešķiebjas, spītējot fizikas likumiem. Šaurajās lielveikalu stāvvietās auto demonstrē saviem izmēriem pārsteidzošu izveicību. Veiklā stūres darbība priecē, bet aizmugures pārredzamību atvieglo atpakaļskata kamera ar trajektoriju līknēm uz ekrāna (papildaprīkojums par 521 eiro).

„Multi-sense” sistēma ļauj izvēlēties kādu no pieciem braukšanas režīmiem — eko, komforta, neitrālo, sporta vai personālo, kuru vari izveidot pats. Izvēloties atbilstošo režīmu, tiek attiecīgi izmainīti stūres pastiprinātāja, dzinēja, balstiekārtas iestatījumi, mērinstrumentu un salona apgaismojuma krāsa. Lai nebūtu ilgi jābakstās, uz ekrāna vari diviem saviem iecienītākajiem režīmiem izveidot „šortkata” pogas. Atsevišķu uzslavu ir pelnījis auto komforts garajās distancēs, ko nodrošina patīkama gaita un pieklājīga skaņas izolācija, kā arī parocīga manuālā pārnesumkārba ar sešiem pārnesumiem, tā slēdzas plūdeni, ļaujot labi izmantot dzinēja griezes momentu un dinamiski reaģēt uz vadītāja komandām. No personīgās pieredzes varu apgalvot, ka pie šā auto stūres nenogurst, pat ceļā pavadot piecas stundas no vietas.

Degustācijas secinājumi

Savā tirgus segmentā „Renault Talisman Grandtour” izcelsies ar komfortu, dizainu un oriģinalitāti. Liels, ērts un kluss auto ar ekonomisku dīzeļmotoru un labu līdzsvaru starp gaitas komfortu un vadāmību. Vizuālais tēls, ietilpība un braukšanas īpašības rada iespaidu, ka šim auto jābūt krietni dārgākam, nekā izrādās patiesībā. „Renault Talisman Grandtour” sākuma cena ir 26 780 eiro (1.6 Tce 150 ZS), tā ir iespēja tikt pie milzu universāļa par mazāk nekā 27 000 eiro! Lētākais dīzelis 1.5 dCI 110 ZS maksā 23 825 eiro, bet „Grandtour” 1.6 dCi 130 — no 26 780 eiro, 1.6 dCi 160 — sākot no 29 730 eiro.

Elegants interjers, patīkamas sajūtas braucot... Ko vēl var vēlēties? Gandrīz ideāls ģimenes auto! Tas ir ļoti ietilpīgs, tam ir labs gaitas komforts un vadāmība, kā arī nevainojama trokšņu izolācija. 1,6 litru tilpuma dīzeļmotors ir gana jaudīgs un ekonomisks. Vēl nekad neviens franču auto nav licis folksvāgena pasātam justies tik apdraudētam. „Talisman dCi 160 EDC Initiale” izpildījumā par 37 350 eiro ir pietiekami reprezentabls, lai jebkurā lielpilsētā, tam aizšvīkstot garām, ielas malā aprautos visas sarunas un pagrieztos galvas. Šāds auto ar „4Control” šasijas un aktīvās balstiekārtas kombināciju, „Nappa” ādas salonu un „Bose” audio sistēmu jau ir aizmirsis par pasātu un iesniedzies „Audi A4” teritorijā…

 

„Opel Insignia Sports Tourer” 

Latvijas tirgū „Renault Talisman” galvenie konkurenti solās būt vācu automobiļi „VW Passat” un „Opel Insignia”. Neilgi pirms „Talisman Grandtour” degustācijas saņēmu piedāvājumu kārtējo reizi izbraukt ar „Opel Insignia”. Šoreiz tas bija universālis „Sports Tourer”, kas aprīkots ar 2 litru (170 ZS) CDTi dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu. Šis demoauto bija aprīkots pēc pilnas programmas, un tā cena sastādīja ievērojamus 48 758 eiro. Ar šo auto aizbraucu uz 400 km attālo Lietuvas kūrortpilsētiņu Druskininki. Pēc 2014. gada feislifta „Opel Insignia” jau tā izskatīgais dizains ir kļuvis vēl pievilcīgāks. Auto ir aptuveni 5 metrus garš un no ārpuses šķiet masīvs un ietilpīgs. Lukturi izteiksmīgi, un gaismas diodes piešķir jau pa gabalu atpazīstamus vaibstus. Ja savu „Insignia” vēlamies padarīt vizuāli sportiskāku, vajadzētu pasūtīt „OPC Line” rūpnīcas tūningu, kāds bija mūsu demo mašīnai. 

Salīdzinot ar „Opel Insignia Sports Tourer”, franču „Talisman Grandtour” ir par 43 mm īsāks, par 55 mm zemāks, bet par 34 mm platāks. „Talisman” bagāžnieka standarta ietilpība 572 litri ir par 32 litriem lielāka nekā „Insignia”, bet maksimālā ietilpībā 1681 litri francūzis par 151 litru pārspēj vācieti. Lai gan „Opel Insignia” ir visai liels un masīvs auto, iesēžoties pie stūres, pārņem sportiska sajūta — slīps stikls priekšā, šauri logi sānos, sporta sēdekļi, kuri stingri ieskauj, un sportiska stūre ar metāla elementiem, kura pati ērti ieguļ rokās. Te uzreiz jūtos stilīgi, komfortabli un ērti. „Insignia” eleganti sportiskajā salonā, kurā vadītāja un pasažiera vietas nodalītas ar augstu viduskonsoli, neatradīsim tādu plašuma sajūtu kā jaunajā „Talisman”. Mūsu demo auto vēl bija aprīkots ar vasarā tik noderīgo panorāmas jumta lūku, kuras dēļ nedaudz samazinās „galvas telpa” braucējiem, tādēļ es ar savu 1,88 metru augumu sajutu, ka no pakauša līdz griestiem paliek ļoti maz vietas. Taču „Insignia” pamatoti lepojas ar saviem superērtajiem, ergonomiskajiem sporta sēdekļiem, kam ir mediķu komisijas piešķirts īpašs AGR sertifikāts un kurus var saregulēt pēc sirds patikas ļoti plašā diapazonā. Šajos krēslos es izbaudīju katru brauciena mirkli! Arī aizmugurē sēdēt ir diezgan ērti un, salīdzinot ar hečbeku, „Sports Tourer” aizmugurē ir pietiekami daudz vietas arī galvas rajonā. Pat aiz mana atbīdītā priekšējā sēdekļa aizmugurē sēdošajam palika vieta kājām. Atzinību pelna multimediju sistēma, kur viss ir relatīvi vienkārši atrodams un saprotams. Pat digitālais mērinstrumentu panelis ir konfigurējams tā, lai katram būtu pa prātam. Tikai jaunās klimata regulēšanas sensorpogas ik pa laikam nenostrādā uz pirksta pieskārienu. Skaņas izolācijas ziņā „Insignia” salons nedaudz piekāpjas „Talisman”. Un „Insignia” salokāmā lielā atslēga izskatās novecojusi un nepiemērota tik prestižam spēkratam. Bagāžnieks izmēros gana liels, taču bampers ir ļoti plats un līdz bagāžnieka dziļumiem sanāks ļoti tālu sniegties. Par laimi, „Opel” piedāvā izbīdāmās grīdas opciju. „Insignia” sānu spoguļi ir aerodinamiski, tomēr sasodīti maziņi. Apkārtnes pārskatāmība ir „Insignia” vājais punkts, it īpaši aizmugures virzienā. Nāksies uzticēties atpakaļskata kamerai un parkošanās sensoriem.

Dzinēju izvēle „Insignia” ir plašāka nekā franču konkurentam. Degustētais universālis bija aprīkots ar 2 litru dīzeļdzinēju, kura jauda ir cienījami 170 ZS. Lai gan auto pēc sajūtām nav nekāda raķete, līdz simtam no vietas tas paātrinās 9,2 sekundēs, un dinamikas pietiek gan pilsētā, gan uz šosejas. Degvielas patēriņš ir atbilstošs jaudai un atkarīgs no braukšanas stila. Kombinētajā režīmā šim auto būtu jāēd ap 5,7 litriem uz 100 km. Degustācijas brauciena beigās vidējais patēriņš nepārsniedza 7 litru atzīmi. Sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas darbība ir nevainojama, automāts slēdzas bez liekas aiztures pat pilsētas „Stop&go” režīmos. Lai gan „Insignia” piekare ir nedaudz cietāka nekā „Talisman”, arī opelis ir liels, komfortabls un stabils auto. Gaita vienmērīga pat pa nelīdzeno, tipisko Latvijas ceļa asfaltu, auto nezaudē stabilitāti pat lielā ātrumā. Tas labi turas uz ceļa, un savu reizi prieciņu spēs sagādāt arī aktīvas braukšanas cienītājiem. Tomēr „Insignia” nav sportists, bet drīzāk gan šoseju „kruīzers” gariem pārbraucieniem — ērts, ātrs, ekonomisks, braukšana kā atpūta. Degustācija pārliecināja, ka arī garākos ceļa gabalos ar „Insignia Sports Tourer” braukt ir viegli, ērti un patīkami. 

 

Degustācijas secinājumi

„Opel Insignia” 2014. gadā piedzīvoja feisliftu, kas ne tikai uzlaboja jau tā izskatīgās mašīnas eksterjeru un interjeru, bet arī dzinējus un braukšanas īpašības. Universālis „Sports Tourer” ir krietni ietilpīgāks un ērtāks ģimenes auto nekā sedans, kurā gara auguma aizmugures pasažieriem varētu rasties neērtības ilgstošos ceļojumos. Kopumā interjers pēc atjaunošanas krietni pietuvojies „Premium” standartiem. Šādam lielam, stabilam un relaksējošam auto piemērotākais dzinējs ir 2,0 litru CDTi dīzelis, kas sniedz saprātīgu jaudas un ekonomijas kompromisu. „Insignia” ir elegants, ietilpīgs ģimenes universālis ar plašām aprīkojuma iespējām. Atjaunotais modelis ir pietiekami labs, lai joprojām būtu konkurētspējīgs savā tirgus segmentā un pat mestu izaicinājumu biznesa klases konkurentiem. „Opel Insignia Sports Tourer” cena ar 1.6 CDTi ecotec 136 ZS dzinēju un 6 MT sākas no 23 187 eiro. Ar 2.0 CDTi ecotec 170 ZS dzinēju un 6 MT cena sākas no 26 807 eiro.



 

Komentāri:

Viesis: Nujaka - 5. martā 09:24

20k+ nopogāt par plastmasas gabalu nav gudri. Un vispār šādi auto nav pelnījuši tik garas degustācijas. Garlaicīgi lasīt.
Rimowa alu koferi Opeļa bagāžniekā gan ir izcila manta. Par tiem varētu vairāk papļāpāt. Tādu koferu īpašnieki brauc ar First class autombīļiem nevis Opel.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565