„Toyota Corolla” degustācija

Pievienots: 19. janvārī 2017 13:07 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

„Toyota” ir pasaulē vadošais „C” segmenta automobiļu ražotājs ar vairāk nekā 140 valstīs pārdotiem 40 miljoniem eksemplāru kopš „Corolla” debijas 1966. gadā.Japāņi savus automobiļus pozicionē kā tiešus pretiniekus prestižākajām Eiropas automarkām. „Toyota” ir japāņu folksvāgens. Un kompaktklases modeļa „Corolla” ciltskokam saknes ir krietni senākas un pārdošanas rekordi bagātāki nekā izdaudzinātajam „VW Golf” (tirgū no 1974. gada). Starp vācieti („Golf”+”Jetta”) un japāni („Corolla”+”Auris”) var droši vilkt paralēles, neskatoties uz to, ka nosaukums „Auris” parādījās vien 2006. gadā, kad japāņi izlēma, ka desmitās paaudzes „Corolla” vārdu nesīs vien sedans, bet hečbeka karogs tiks nodots jaunajam modelim „Auris”. Turpretim vācieši rīkojušies otrādi — uz golfiņa bāzes veidojot sedanu, tam piešķīruši vārdu „Jetta”. Rietumeiropā kompakto ģimenes auto segmentā pārliecinoši dominē hečbeki, un te runa nav tikai un vienīgi par dizainu un ietilpību. Kompaktie sedani pēdējos gados izskatās visai harmoniski, un bagāžnieka tilpums tiem dažreiz ir pat nedaudz lielāks kā hečbekiem, taču funkcionalitāte ir ierobežota — šaurāka atvere un ierobežots augstums. Taču Austrumeiropā sedani allaž tikuši uzskatīti par prestižākiem nekā hečbeki. Tieši „Corolla” ir pirktākais „C” segmenta sedans Austrumeiropā.

Pie mums Latvijā deviņdesmitajos gados bija diezgan plaši sastopamas lietotas 5. paaudzes „Corolla” mašīnas, bet pēc neatkarības atgūšanas jau varēja nopirkt pilnīgi jaunas 7. paaudzes „Corolla”. Joprojām ļoti populāri Rīgas ielās ir devītās paaudzes „Corolla” hečbeki. Atraktīvs dizains gan līdz šim nav bijis „Corolla” stiprā puse, jo konservatīvās silueta līnijas vairāk izstaro nopietnību un stabilitāti nekā dinamiku. Pilnpiedziņas „Corolla WRC” hečbeka reiz sasniegtos panākumus pasaules rallijos reti kurš vairs šodien atceras. Atgādinām, ka 1998. gadā „Corolla” guva uzvaras trijos „WRC” rallijos, sezonas kopvērtējumā Karlosam Sainsam vicečempiona tituls, bet ražotāju ieskaitē „Toyota Castrol Team” finišēja 2. vietā. Taču „Toyota” kompaktos auto ļoti labprāt pērk nevis rallija mantojuma, bet pavisam citu iemeslu dēļ. Galvenais, ar ko par „japāņu golfu” bieži vien dēvētais automobilis ir spējis iepatikties, ir tādas īpašības kā kvalitāte, praktiskums, komforts un prognozējamā daba.

Tāpat kā priekšteči, arī pašreizējās vienpadsmitās paaudzes „Corolla” modelis, kas tirgū parādījās 2012. gadā, ir tiešām globāls auto — to ražo 16 dažādās rūpnīcās, lai pārdotu 150 pasaules valstīs. Būdams 4,62 metrus garš un 1,775 metrus plats, sedans ir par 75 mm garāks un 15 mm platāks nekā iepriekšējās paaudzes modelis, taču nedaudz zemāks (1465 mm), un tam ir par 100 mm garāka riteņu bāze. Gandrīz visa šī iespaidīgā gabarītu izaugsme tikusi aizmugurējiem pasažieriem, salona telpa ceļgalu apvidū kļuvusi garāka par 75 mm. Ārējo dimensiju grozījumi ļāvuši jūtami palielināt salona ietilpību — ne priekšā, ne aizmugurē sēdošajiem par vietas trūkumu nav jāsūdzas, četri pieauguši cilvēki jutīsies ērti pat garākā braucienā. Turklāt grīda pie otrās rindas pasažieru kājām ir bez vidustuneļa pacēluma, kas nozīmē komfortu arī trešajam pasažierim. Pasažieru telpas ietilpības ziņā „Corolla” izvirzījusies sava segmenta līderos. Savukārt bagāžas nodalījuma apjoms sasniedz 452 litrus.

Atsvaidzinātajam „Corolla” 2016. gada modelim tagad ir jauns — izsmalcinātāks — eksterjers, kā arī kvalitatīvāks salons, kas koptēlu padara sportiskāku un iekārojamāku. Jau no pirmā acu skata priekšdaļas futūristiskais dizains un optika to padara asu kā samuraja zobens! Asās līnijas un sabalansētas proporcijas piešķir kompaktajam sedanam mūsdienīgu un elegantu stāju. 

Salona pārdomātais dizains un izcilais komforts ļauj vadītājam un pasažieriem izbaudīt braucienu bez jebkādām rūpēm. Galvenā interjera ideja — apdare un iekārtojums mērķēts, lai izskatītos par klasi augstāk. Horizontālais priekšējais panelis rada ilūziju, ka atrodaties izmēros lielākā auto. „Folksvāgeniski pareizi” sakārtots mērinstrumentu bloks. Glīti izskatās un visa informācija ir labi nolasāma. Priekšējā paneļa centrā goda vietu ieņem krāsains „Toyota Touch” multimediju centra ekrāns, bet tam blakus savu vietu saglabājis arī retro stila elektroniskais pulkstenis. „Toyota” sēdekļi nudien ir izdevušies — kvalitatīva materiāla apdare, ērta atzveltnes konfigurācija, patīkama sānu noturība bez pārspīlētas stingrības. Vadītāja sēdpozīcija ir ar plašu regulēšanas diapazonu, kas atvieglos iekārtošanos pie stūres. Labsajūtu vairo arī plašais aprīkojums un teicamā trokšņu izolācija salonā.

Degustētajam auto zem motora pārsega atrodas vecais labais 1,6 litru 132 ZS (97 kW) benzīna dzinējs komplektā ar CVT bezpakāpju variatora transmisiju. Degustācijā pārliecinājāmies, ka šādas komplektācijas „Corolla” nav kļuvusi ne par mata tiesu sportiskāka. Tomēr jāatzīst, ka no funkcionālā viedokļa tehniskais arsenāls ir nevainojams. Kombinācijā ar variatora transmisiju dzinējs priecē arī ar ikdienas prasībām adekvātu dinamiku un — jo īpaši — ar neuzbāzīgo skaņu. Labā trokšņu izolācija ļauj saglabāt patīkamu gaisotni salonā pat lielākā ātrumā. Degustācijas braucienā „Corolla” pārsteidz ar apbrīnojamu piekares komfortu un klusumu. Auto tik pārliecinoši, pat nemanāmi pārvar visus Rīgas ielu nelīdzenumus, ka vairs nešķiet — te droši var izbraukt tikai ar „RAV-4”. Elektriskais pastiprinātājs rūpējas par vieglu, taču diezgan precīzu vadāmību. „Toyota” sedans kļuvis komfortablāks nekā priekštecis, tomēr tas joprojām priecē ar stabilu gaitu un stingru noturību līkumos. „Corolla” balstiekārta demonstrē labu līdzsvaru starp gaitas komfortu un stabilitāti. Pilsētas ielās ar to ir viegli manevrēt. „Toyota” joprojām izceļas ar saprotamām un prognozējamām stūres reakcijām, korektas darbības transmisiju un stingrām bremzēm. Vadāmībā — gana paklausīga un prognozējama, taču „bez uguntiņas”. Tomēr auto gaita ir tik vienmērīga un paredzama ikvienā situācijā, ka rada patīkamu drošības sajūtu.

 

Degustācijas secinājumi

„Corolla” nekļūdīgi atpazīstamais, evolucionārais dizains atspoguļo „Toyota” pamatvērtības — izcilu kvalitāti, stilu, komfortu un inovācijas. Pēc veiktās modernizācijas „Corolla” joprojām ir viens no elegantākajiem kompaktklases sedaniem, kas priecē ar kvalitāti par adekvātu cenu. 2016. gada „Toyota Corolla” ir vēl prestižāka un elegantāka nekā jebkad agrāk. Jaunais, futūristiskais dizains lieliski izskatās jebkurā vidē. Ražotāja pārstāvji cer, ka šis dinamiskais tēls savienojumā ar jaunākajām tehnoloģiskajām iespējām piesaistīs vairāk jaunu pircēju, vienlaikus nenobiedējot „Toyota” lojālos klientus. Ar „Corolla” klienti iegūst maksimāli ietilpīgu salonu — vidi, kurā ir rūpīgi padomāts par pasažieriem — un iespaidīgu komforta līmeni.

„Toyota Corolla” ir tiešs konkurents „Volkswagen Jetta”, „Ford Focus” un „Opel Astra” sedaniem. Ņemot vērā plašo aprīkojumu un „Toyota” reputāciju, „Corolla” nav pats lētākais kompaktais sedans tirgū, tomēr allaž bijis pieprasīts zīmola labās slavas un tehniskās uzticamības dēļ. „Corolla 1.33 Dual VVT-i 6 MT” „Standard” komplektācijā cena sākas no 15 760 EUR, ar 1.6 „Valvematic” dzinēju sākumcena ir 16 790 EUR, ar šo pašu benzīna dzinēju un „Multidrive” transmisiju sākumcena ir 19 090 EUR, bet „Corolla” ar 1.4 „D-4D” dīzeļdzinēju un „6 MT” sākumcena ir 18 400 EUR.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-