„Opel Astra” lielā degustācija

Pievienots: 8. janvārī 01:25 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Pagājušajā rudenī „Opel” laida klajā jauno „Astra” paaudzi, bet pavasarī Ženēvas motoršova priekšvakarā Eiropas Gada auto konkursa žūrija paziņoja, ka fināla balsojumā jaunā „Opel Astra” kļuvusi par 2016. gada uzvarētāju.Jau kopš 1991. gada „Opel Astra” pastāvīgi cīnās par līderpozīcijām tirgus vispopulārākajā segmentā — kompaktklasē. Segmenta etalons „VW Golf” aizvien bijis svarīgākais „Opel” kompaktnieku konkurents vēl kopš senajiem „Kadett” laikiem. Šajā autotirgus segmentā sāncensība allaž ir bijusi nežēlīga, taču pēdējā laikā klasiskajiem kompaktklases spēkratiem jāspēj izturēt konkurenci, ko rada par modes lietu kļuvušie mazie un kompaktie krossoveri, tādi kā „Opel Mokka” un „Nissan Qashqai”. Latvijas tirgū „Astra” varētu klāties grūtāk nekā citur Eiropā, jo satiksmes infrastruktūra pie mums ir visbēdīgākajā stāvoklī un krossoveri ar lielākiem riteņiem un paaugstinātu klīrensu šādos apstākļos daudziem šķiet pievilcīgāki. Tomēr mūsu lielais degustācijas brauciens atklāja, ka „Astra” arsenālā ir daži pārsteidzoši efektīvi „slepenie ieroči”…

 

Jaunā „Astra” ir pilnīgi jauns „Opel” modelis — mazāks, vieglāks, ekonomiskāks, taču ietilpīgāks un mūsdienīgāks nekā līdzšinējās paaudzes modelis, kurš, kā savulaik rakstīja „Auto Info”, dizaina un sajūtu līmenī jau bija uz vienas pakāpes ar klases etalonu „Golf”. Liekais svars bija vienīgā iepriekšējā modeļa problēma, kas radīja blaknes ne tikai degvielas patēriņa un paātrinājuma rādītājos, bet arī vadāmībā, lai gan jāatzīst, ka smagnējā gaita kompaktajam auto piešķīra zināmu solīdumu. „Opel” dizaineriem tagad izdevies auto masu jūtami samazināt — par 120—200 kg atkarībā no komplektācijas. Tostarp virsbūve ir padarīta par 20 procentiem vieglāka nekā iepriekšējam modelim (no 357 uz 280 kg), bet šasija — par 50 kg vieglāka. Svara zaudēšana pozitīvi ietekmējusi stūrēšanas precizitāti, vadāmību un degvielas patēriņu. Savukārt virsbūves iespaidīgais aerodinamikas koeficients CX 0,25 sekmē klusāku un ekonomiskāku braukšanu.

Dizains turpina iepriekšējā paaudzē aizsākto „Opel” stilistisko valodu, kurā apvienots skulpturāls mākslinieciskums un vācu precizitāte. „Astra” tagad ir kļuvusi vēl izskatīgāka, gaisīgāka, prestižāka un sportiskāka, tā ieguvusi gandrīz vai kupejas siluetu. Izceļas asās līnijas, sportiskās formas un oriģinālais aizmugurējo statņu veidojums, kas atvieglo auto silueta vizuālo uztveri un rada iespaidu, ka šis „lidojošais” jumts nemaz nav saistīts ar auto aizmuguri. Starp citu, šāds risinājums beidzamajā laikā kļuvis par modes lietu, ar to lepojas pat smalkais „Lexus RX” krossovers. Kopumā jaunā „Astra” ir relatīvi zema un plata. Salīdzinājumā ar iepriekšējo jaunā ir kļuvusi par 50 mm īsāka un 26 mm zemāka. Tomēr nedz kompaktie izmēri, nedz arī riteņu bāzes samazinājums (par 20 mm) nav ietekmējis salona komfortu. Lai gan virsbūve ir kļuvusi nedaudz īsāka, aizmugurē pasažieri sēž zemu un salons subjektīvi šķiet lielāks. Skaitļi šo iespaidu apstiprina — otrās rindas pasažieru telpa ceļgalu zonā palielinājusies par 35, bet galvas rajonā par 22 milimetriem. Bagāžas nodalījuma tilpums standartā ir 370 litri, kas gan nav no lielākajiem klasē. Toties otrās rindas sēdekļu atzveltnes noliektā pozīcijā veido līdzenu grīdu ar bagāžnieku.

Iepriekšējās „Astra” sportiskais vadītāja kokpits bija nodalīts no pasažiera zonas, bet jaunajā modelī konstruktori izšķīrušies par labu braucējus vienojošam horizontālam panelim ar simpātisku centrālo konsoli. Sportiskā stūre harmonē ar dziļajām mērskalām, un viduskonsolē agrākā pogu biezokņa vietā atrodams lakonisks taustiņu izkārtojums. Stabila sēdpozīcija, parocīga stūre un pareizi novietots pārnesumu selektors. Pārskatāms un labi lasāms mērinstrumentu bloks. Pēc vadītāja uzskatiem, svarīgāko informāciju tajā var izcelt uz nelielā ekrāniņa, kas atrodas starp spidometra un tahometra apaļajām skalām. „IntelliLink” multimediju sistēmas 7 collu skārienjutīgais ekrāns organiski iekļaujas priekšējā paneļa centrā.

Jaunajā „Astra” izmantoti jaunākās „Opel” sērijas turbomotori. Trīs darba tilpuma benzīnnieki un viens dīzelis. Taču jaudas versiju ir krietni vairāk. 1,0 litru „Turbo Ecotec” piedāvā 105 ZS, bet 1,4 litru „Turbo Ecotec” — 125 un 150 ZS, savukārt 1,6 litru „Turbo Ecotec” — pat veselus 200 zirgspēkus. 1,6 litru „CDTI Ecotec” turbodīzelis sniedz 95, 110 un 136 ZS jaudas versijas, bet, aprīkots ar divām turbīnām, spēj sasniegt arī 160 ZS jaudu. Bāzes versijām pieejams 1,4 litru „Ecotec” benzīna motors ar 100 ZS jaudu. Sešas no iepriekš uzskaitītajām dzinēju versijām pēc izvēles piedāvā gan manuālo, gan automātisko pārnesumkārbu. Pavasarī pirmā mūsu degustētā bija „Astra 1.6 CDTI 6AT Innovation” — tātad aprīkota ar otru jaudīgāko 1,6 litru turbodīzeļa versiju ar 136 ZS jaudu un sešpakāpju automātisko transmisiju. Sulīgam dīzelim — turklāt ar automātu — neapšaubāmi piemīt tāds nedaudz laisks šarms. Paātrinājums līdz simtiņam nav galvu reibinošs — 9,7 sekundes. Taču dzinējs spēj pasniegt pietiekami lielu ņūtonmetru porciju ikreiz, kad vadītājam sagribas uzmīt uz gāzes pedāļa. Dinamikā to pārspēj tikai trīs jaudīgākie motori, bet cēliens jau no zemiem apgriezieniem ir ļoti labs (maksimālais griezes moments 320 Nm no 1250 apgr.). Turklāt „Astra 1,6 CDTI” ir starp tiem retajiem automobiļiem, kuri reālos ceļa apstākļos ļauj viegli sasniegt tehniskajos datos minētos degvielas patēriņa rādītājus — 4,6 l/100 km. Jaunajam modelim piekare veidota pēc tās pašas shēmas kā iepriekšējam. Priekšā ir tradicionālie „McPherson” statņi, bet aizmugurē — daļēji atkarīgā torsionu sija. Taču ieguvumi no svara samazinājuma un jaunajiem šasijas regulējumiem jūtami jau pirmajos brauciena metros — atsaucība stūrei, paātrinājumi un bremzēšana notiek vācu autobūves labākajās manierēs. „Astra 1,6 CDTI” ar automātu ir labs cenas un snieguma, kā arī ekspluatācijas izdevumu kompromiss. Šī „Astra” ar dīzeļa dzinēju maksā vismaz 22 325 eiro bez papildaprīkojuma. 

Otra degustētā „Astra” bija spilgti sarkanā krāsā. Sarkanā krāsa jaunajai astrai piestāv, tā piesaista kā magnēts, un automašīna burtiski izstaro prieku un mērķtiecīgu dinamiku. „Opel Astra 1,4 Turbo Dynamic” ir pilnais nosaukums mūsu degustētajam automobilim, ar kuru septiņās dienās pa Latvijas, Lietuvas un Polijas ceļiem veicām 1782 kilometrus. Šis 150 zirgspēku 1,4 litru benzīna turbodzinējs nodrošina labu paātrinājumu jau ar relatīvi zemiem dzinēja apgriezieniem. Sešpakāpju manuālā pārnesumkārba slēdzas viegli un precīzi. Dzīvīgais motors kopā ar pieskaņotu transmisiju ir gatavs ietērpt vadītāja noskaņojumu atbilstošā pārvietošanās dinamikā. Kruīza režīmā „Astra” pielīdzināma dūcošai bitei, jo motora skaņa salonā ir tikko dzirdama, toties sportiskos režīmos tā demonstrē mazajam dzinējam šķietami pārdabiskas spējas, dinamiski ieskrienoties līdz simtiņam 8,5 sekundēs. Paātrinājuma brīžos „Astra” pilots jūt taustāmu ātruma baudījumu un var pat sajūsmā dziedāt unisonā ar ņipro turbomotoru, kad tas iekārto auto nākamajā līkumu kaskādē. Turklāt pārliecinājāmies, ka šis motors ir gatavs aizvizināt ievērojamos tālumos, jo vidējais degvielas patēriņš mūsu garā brauciena laikā — 5,9 litri uz 100 km — tikai pavisam nedaudz atšķīrās no ražotāja norādītajiem 5,1 l/100 km. Kaut vai tāpēc vien es mīlu „1.4 Turbo”! Ar visu bagātīgo papildaprīkojumu mūsu auto maksā 28 567 eiro.

„Astra” uzvedība uz ceļa ir labi paredzama un prognozējama. Auto brauc līgani, ļoti labi tur kursu arī lielā ātrumā un stūrei pakļaujas precīzi. Starp citu, konstruktori jaunajā modelī atteikušies no „FlexRide” adaptīvajiem amortizatoriem, taču esošais piekares kalibrējums ir tuvu ideālam un ļauj pēc vajadzības gan baudīt komfortablu kruīza režīmu, gan noķert sportiskas vadīšanas kaifu. Auto gaita ir stingra un saturīga, uz ceļa tas turas stabili un paklausīgi seko stūrei, ļaujot izbaudīt gan to, kā tas ieguļ pagriezienu virāžās, gan to, cik pacietīgi spēj izturēt pavisam nejēdzīgu „trīsdimensiju asfalta” posmu apjomīga ceļu remonta zonā. Arī lielākā 140—150 km/h ātrumā uz maksas šosejas „Astra” neliek vilties — auto ir stabils, trokšņu izolācija ir laba un kopumā ar to braukt ir patīkami. Jāpiebilst, ka Polijā ceļu infrastruktūra ir krietni labāka kā pie mums un braucēji ir daudz laipnāki un relaksētāki un viņu uzvedībā nav ne grama agresijas. Ja reiz šaurā ceļa posmā nākas visiem braukt aiz fūres (reiz pat aiz velosipēdistu kolonnas), tad visi pacietīgi rindiņā tā arī brauc, bez jebkādiem izlēcieniem, līdz rodas iespēja to pakāpeniski apdzīt…

Veidojot „Astra K” (tāds ir jaunā modeļa kods), vācu auto ražotājs ir mainījis mašīnas filozofiju. „Opel” mārketinga speciālisti laikam secinājuši, ka mūsdienu pircējiem vairāk nekā tradicionālie spēkratu kvalitātes kritēriji (dinamika un vadāmība) rūp modernās vadības palīgsistēmas un iespēja auto multimediju kompleksu savietot ar dažādiem gadžetiem. Jaunais „Opel” ir burtiski piesātināts ar modernām sistēmām un tehnoloģiskām ierīcēm, kuru uzdevums ir atvieglot dzīvi vadītājam un pasažieriem. Cita starpā parādījušās tādas dāvanas moderno tehnoloģiju gardēžiem kā multimediju „IntelliLink” sistēmas pilnīga komunikācija ar „iPhone” un „Android” mobilajām ierīcēm, savietojamība ar „4G” tīklu (vietās, kur tas ir pieejams), kā arī „Wi-Fi” pieeja septiņām iekārtām vienlaikus. Pat ja ar 21. gadsimta tehnoloģijām esat „uz jūs”, braukšanu atvieglos automātiskā parkošanās sistēma, atpakaļskata kamera, aklo zonu uzraudzības sistēma, joslu maiņas asistents, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, sadursmju brīdinājuma sistēma u. tml. Turklāt „Astra” griestu konsolē ir parādījusies zaļa „OnStar” funkcijas glābējpoga. To nospiežot, auto vadības dators automātiski pieslēdzas operatoru centram, kur laipns diennakts palīdzības dienesta darbinieks centīsies sniegt visus nepieciešamos padomus (kā aizbraukt līdz konkrētajai adresei, kur atrodas tuvākā degvielas uzpildes stacija, kur atrast naktsmājas u. tml.), bet kritiskā situācijā pēc GPS koordinātām nosūtīs pie automobiļa avārijas glābšanas vienību.

Par šo „Opel” jauno filozofiju auto presē lasāmi dažādi, bieži vien diametrāli pretēji viedokļi. Vieni uzskata, ka „Astra” pilnīgi pamatoti uzsvars likts uz komforta palielināšanu salonā un progresīvāko tehnoloģiju pieejamību izklaides, komunikāciju un drošības jomā. Jo, ar ko gan citu piesaistīt jaunus klientus situācijā, kad visi tirgū pieejamie auto, kuru cena sākas no 18 tūkstošiem, bet nepārsniedz 40 tūkstošus, brauc apmēram vienādi labi. Otrās jeb konservatīvās nometnes pārstāvji uzskata, ka astrai vispirms ir jābūt praktiskam auto par izdevīgu cenu, jo tā allaž bijusi „Opel” būtība. Tagad „Opel” uzbāžoties klientiem ar pārsātinātiem brīnumauto par nereālu cenu. Kurš gan Latvijā pirks kompaktklases automobili ar smalkām inteliģentām gaismām, superergonomiskiem masāžas sēdekļiem un navigāciju, kas lasa priekšā īsziņas no telefona, ja visi šie gadžeti nekādi nepadara automašīnu par „automašīnu ar lielo burtu”? 

Jā, opciju astrai ir daudz un dažādu. Daļu no tām braucējs neizmantos nekad. Daļu — šad un tad. Bet daļu izmantos ikdienā un nebeigs slavēt. Lai to saprastu, devāmies garākā ceļojumā uz Poliju. Mūsu „Astra” gan nebija aprīkota ar „OnStar” servisu, tādēļ par šo opciju komentāru nebūs. Bet svarīgāk, ka mūsu astrai bija „gaismas, kas neapžilbina”, un „mobilais SPA”. Ja vēlaties doties garākos izbraucienos, iesakām automobili ar smalkām „IntelliLux” gaismām un superergonomiskiem masāžas sēdekļiem! LED lukturi papildaprīkojumā maksās 1110 eiro, bet ARG sēdekļi ir vēl lētāki — 350 eiro. Šie ortopēdiskie sēdekļi var palepoties ar 18 regulācijas iespējām, apsildi, ventilāciju un pat masāžas funkciju. Tāpēc „Astra” salons ir omulīga vieta, kur pavadīt ceļā stundas un kilometrus. Inovatīvā „IntelliLux” sistēma tika pārbaudīta 450 km garā naksnīgā „nonstop” braucienā no Polijas līdz Rīgai. Braucot tumsā, redzi visu, kas nepieciešams, bet lukturi dzīvo paši savu dzīvi! Sekundē neskaitāmas reizes ieslēdzas un izslēdzas lukturu bloki, izgriežot no sava spīdējuma visu, kam gaismas stars varētu traucēt. Sistēma sastāv no 16 gaismas diožu segmentiem — pa astoņiem katrā lukturī. Tā automātiski maina gaismas kūļa platumu un tālumu atkarībā no situācijas uz ceļa. Izbraucot ārpus apdzīvotas vietas apgaismotajām ielām, sistēma pārslēdz starmešus tālo gaismu režīmā. Savukārt konstatējot pretējā virzienā tuvojošos transporta līdzekli, tie lukturu segmenti, kas izgaismo pretim braucošā virzienā vērsto zonu, tiek izslēgti, turpretī pārējie turpina mirdzēt ar pilnu jaudu, nodrošinot redzamību labajā joslā un sānu sektoros. Kas vēl? Ceļojuma laikā vasaras svelme reizēm pārsniedza plus trīsdesmit grādu, tādēļ bija patīkami, ka svaigs gaiss pieejams tikai pogas spiediena attālumā. Lielais elektriski vadāmais stikla jumts ar iebūvētu vēja novirzītāju joprojām ir ekskluzīva ekstra, kas neļauj auto salonam pārvērsties par kondicionētu ledusskapi.

 

Degustācijas secinājumi

Septiņās dienās ar „Opel Astra 1.4 turbo” veicām 1782 kilometrus ar vidējo degvielas patēriņu 5,9 l/100 km. Apskatījām skaisto Polijas ezeru zemi Mazūriju, Eiropā lielāko gotiskā stila pili Malborku, leģendāro Sopotas kūrortu, iespaidīgo Gdaņskas vecpilsētu — bijušo Dancigu —, slavenā astronoma N. Kopernika piemiņas vietas burvīgajā piejūras pilsētiņā Fromborkā. Lielais degustācijas brauciens ir noslēdzies. „Eiropas Gada auto 2016” godam attaisnojis savu titulu. Ar pilnu atbildību varam apgalvot, ka „Astra” salons ir omulīga vieta, kur pavadīt ceļā daudzas stundas un kilometrus. Tagad mūsu vienīgā vēlme varētu būt doties ar šo auto vēl tālākā ceļojumā. Relaksēti baudīt auto dinamiskās iespējas, ventilēt un masēt sēžamvietu, klausīties kvalitatīvo audio sistēmas skanējumu, neķert ceļazīmes stabos, bet sekot tām instrumentu panelī, nesatraukties par redzamību nakts apstākļos... 

Pateicoties modernajam, dinamiskajam eksterjeram, „Astra” atkal ir viena no pievilcīgākajām automašīnām kompaktklasē, ar to ir ļoti patīkami braukt, salons ir glīts, ietilpīgs un komfortabls. Bet galvenais, ka kompaktklasē šobrīd neiespējami atrast otru auto, kurš piedāvātu tik plašas aprīkojuma iespējas — inteliģentās LED matricu gaismas, sēdekļus ar masāžas funkciju, visus modernākos elektroniskos vadītāja asistentus, kā arī „Apple” un „Android” viedierīču integrāciju. Šāds elektronisks aprīkojums ļāvis paaugstināt ne tikai drošības, bet arī komforta pakāpi pavisam jaunā līmenī, kāds nedarītu kaunu jebkuram biznesa klases auto. 

„Opel Astra” sākuma cena ir 14 611 eiro par versiju „1.4 ECOTEC 100 ZS 5MT Selection”. „Astra 1.0 Turbo ECOTEC 105 ZS 5MT” cena sākas no 15 720 eiro, bet „1.4 Turbo ECOTEC 150 ZS 6MT” cena sākas no 17 535 eiro. Lētākais dīzeļauto „1.6 CDTI ECOTEC 95 ZS 6MT” maksā, sākot no 17 031 eiro, bet „1.6 CDTI ECOTEC 136 ZS 6AT” versiju var nopirkt par cenu, kas sākas no 19 652 eiro.

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565