„Renault Megane” degustācija

Pievienots: 29. decembrī 2016 12:29 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

„Renault Megane” dienasgaismu ieraudzīja tālajā 1995. gadā, nomainot priekšteci — kompakto „Renault 19”. Kopš tā laika nomainījušās trīs „Megane” paaudzes un saražots jau vairāk nekā 4 miljoni šā auto eksemplāru. „Megane” pirmajai paaudzei reiz pat izdevās kļūt par visvairāk pārdoto jauno vieglā auto modeli arī pie mums — Latvijā. Otrās paaudzes stilīgi radikālā dizaina „Megane” kļuva par 2003. gada „Eiropas gada auto” titula ieguvēju, bet 2008. gadā pilnīgi jaunajai — trešajai — paaudzei joprojām piemita izteikts franču šarms, taču ekstravaganci bija nomainījusi elegance.

2015. gada septembrī Frankfurtes autošovā tika prezentēta nu jau ceturtā „Renault Megane” paaudze. Vizuāli pārmaiņas skārušas gan virsbūvi, gan salonu. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, virsbūves proporcijas kļuvušas harmoniskākas, siluets —muskuļotāks un izteiksmīgāks. Pateicoties jaunajai dizaina valodai, kas pirmoreiz parādījās 2012. gada „Clio” modelī, visi jaunākie „Renault” modeļi tagad ieguvuši krietni elegantākus vaibstus nekā iepriekšējie un nepārprotami izceļas viendabīgajā transporta plūsmā. Arī jaunajā „Megane” dizainā iestrādāts latīņu pasaules jutekliskuma elements, kas šo auto izceļ uz vēso vācu konkurentu fona. „Renault” dizaina šefs Lorenss van der Akers pat uzdrošinās apgalvot, ka beidzot izdevies radīt auto ar vācu sirdi latīņu ādā. „Megane” priekšdaļa gandrīz pilnībā atkārto klasi augstākā modeļa — „Talisman” — vaibstus, bet aizmugures formas un efektīgās horizontālās bloklampas izvirza francūzieti kompaktklases līderos. Pēc manām subjektīvajām sajūtām, „Megane” konkurē ar jauno „Opel Astra” par pievilcīgākā auto titulu kompaktklasē. Savās ārējās dimensijās (garums 4359 mm, augstums 1447 mm, platums 1814 mm) „Megane” tikai par dažiem milimetriem piekāpjas jaunajai „Astra”, bet ar 2669 mm riteņu garenbāzi to pārspēj par 7 milimetriem. Salīdzinot ar mūžīgo kompaktklases etalonu „VW Golf”, „Megane” ir par 104 mm garāka, 15 mm platāka, 29 mm zemāka un tai ir par 32 mm lielāka garenbāze. „Megane” hečbeks ir ļoti ietilpīgs un ar saviem bagāžnieka 434 litriem viegli pārspēj ne tikai astru (370 l), bet arī golfu (380 l). 

Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, „Megane” kļuvusi garāka (+64 mm), zemāka (–25 mm) un platāka (+43 mm), garenbāze pieaugusi par 28 mm, tādā veidā iegūstot plašāku salonu. Tagad šis ir komfortabls auto arī aizmugures pasažieriem. Salonā jūtami iespaidīgi kvalitātes uzlabojumi — vispirms jau apdares ziņā. Interjers apzināti veidots lietišķi mierīgā stilā, atsakoties no ekstravagantā franču šarma. Vadītāja vietas ergonomika ir teicama, lielisku atbalstu sniedz stingrie, bet komfortablie sēdekļi. Kā jebkurā mūsdienu automobilī — visu nosaka izvēlētais komforta līmenis un papildopciju klāsts, kas pieejams no lielāko radinieku „Talisman” un „Espace” arsenāla. Lielais, vertikāli izvietotais 8,7 collu informatīvais monitors pieejams dārgākajās versijās un paver iespējas saregulēt jebko — sākot no klimata, navigācijas un braukšanas režīma līdz pat sēdekļa masāžas režīmam un salona krāsu noformējumam. Tam visam vēl klāt nāk jaunatklājēja azarts un neviltots prieks izpētīt un apgūt visu, ko sniedz šī sistēma. Ekrānam apkārt iestrādātas skārienjutīgas īsceļu pogas, bet tās gan varēja aizvietot ar mehāniski nospiežamiem slēdzīšiem, braucot tomēr uz tādiem vieglāk trāpīt. „Multisense” sistēma piedāvā izvēlēties vienu no pieciem braukšanas režīmiem, kam iespējams pielāgot arī vienu no trim dzinēja skaņas līmeņiem — neitrālo, komforta vai sporta. „Astra” ar līdzīgām „FlexRide” opcijām lepojās iepriekšējā paaudzē, bet tagad gan vācieši no individuālajiem braukšanas režīmiem atteikušies.

„Megane” modifikāciju klāstā ir pieci dīzeļdzinēji un četri benzīna motori, kuru amplitūda svārstās no 90 līdz pat 205 ZS. Pēdējie attiecas uz sportisko GT versiju, kura aplaimota ar divsajūgu automātisko transmisiju un „4Control” šasiju.

Mūsu gadījumā degustētajam auto zem dzinēja pārsega ir jaunās paaudzes 130 ZS 1,6 litru dīzelis ar divām turbīnām. Viena strādā, kad tahometrs snaikstās līdz 2000 iedaļai, otra stājas darbā pēc 2000. No miera stāvokļa līdz 100 km/h auto paātrinās 10 sekundēs. Visu brauciena laiku ir pieejama lieliska dinamika, ko šim dzinējam nevar nepamanīt. Ar savu lielisko griezes momentu (320 Nm pie 1750 apgr./min) šis franču dīzelis neatpaliek no labi zināmā „Golf 2.0 TDI” dzinēja spējām. Degvielas patēriņš pēc tehniskajiem datiem ir vidēji 4 litri uz 100 km, bet reālajā dzīvē — vidēji ap 4,5 litriem. Nav pretenziju pret sešpakāpju manuālo transmisiju, kas slēdzas ne sliktāk kā jaunajā „Astra”. „Megane” ir pilnīgi pietiekama dinamika gan pilsētā, gan uz šosejas. Auto ir laba, prognozējama saķere ar ceļu, bet piekare kompetenti absorbē ceļa negludumus un vienlaikus ir arī pietiekami stingra, lai asākos pagriezienos neļautu virsbūvei pārāk sasvērties. Stūrēšana ir gana precīza un informatīva, taču šķiet, ka „Astra” tomēr stūrējama nedaudz precīzāk. „Megane” tomēr izrādās maigākas dabas, salīdzinot ar sportiskāko „Astra”. Taču, braucot ar atļauto ātrumu 100 km/h un pat nedaudz virs tā, „Megane” turas kā pielīmēta pie asfalta, un brauciens ir komfortabls un patīkams. Pat uz salāpīta Latvijas ceļa asfalta tiek demonstrēts labs stingrības un komforta kompromiss. Visas stabilitātes kontroles sistēmas gan nav pilnībā atslēdzamas, taču ir visai piekāpīgas un nespēj aizēnot braukšanas prieku uz grants ceļa, tāpēc mana uzticība francūzietei un pārliecība par tās uzvedību līkumos nezuda ne brīdi. 

 

Degustācijas secinājumi

Degustētā „Renault Megane” atstāja ļoti labu iespaidu — augstais komforta līmenis un atsaucīgais dzinējs bija labi ceļabiedri. Brauciens ar „Megane” kļuvis klusāks un komfortablāks nekā iepriekš. Mašīnas raksturs ir mierīgs un pārliecinošs. Patīkami braukt arī Latvijas ceļa ikdienišķajos apstākļos. Jāpiebilst, ka Megane uz ielas nenoliedzami piesaistīs vairāk acu pāru nekā „VW Golf”. „Megane” plusi ir jutekliskais franču dizains, pieejamās „Premium” klases tehnoloģijas un vāciskā kvalitāte. Mīnusu faktiski nav, tikai viss šis krāšņums būtu varējis parādīties pārdošanā kaut tikai pusotru gadu agrāk. Tomēr — nenoliedzami — „Renault Megane” atkal ir izvirzījusies auto dizaina avangardā un konkurē ar jauno „Opel Astra” par pievilcīgākās mašīnas titulu kompaktklasē.

„Megane” cena ar „SCe 115” benzīna dzinēju „Life” aprīkojumā sākas no 14 480 eiro. Ar lētāko dīzeļdzinēju „dCi 90” sākumcena ir 16 420 eiro. Ar degustēto „dCi 130” dīzeļdzinēju „Megane” cena („Intens” aprīkojumā) sākas no 20 820 eiro. Jāņem vērā bagātīgās papildaprīkojuma iespējas — līdz pat „Premium” līmenim un tajā iekšā. Jā, tas nebūs lēti, jo pat mūsu degustētais auto šādi „uzpakots” līdz 28 tūkstošiem. Taču „Renault Megane” nospraustie mērķi ir gana ambiciozi. Ar dārgākajām modifikācijām jutekliskā francūziete cer iepatikties arī tiem pircējiem, kas līdz šim lūkojušies „Audi A3” vai „Mercedes” A klases virzienā. Un man šķiet, ka tas viņai varētu tīri labi izdoties...

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis maija AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565