„Hyundai i20 Active” degustācija

Pievienots: 6. oktobrī 2016 09:07 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Ar jauno modeli „i20 Active Hyundai” paplašina savu piedāvājumu ar kompaktu, pievilcīgu, dinamisku un funkcionālu pilsētas krossoveru. Līdz ar jaunā „i20 Active” ienākšanu „Hyundai” saimē, autoražotājs ir atjauninājis pilnīgi visu krossoveru un apvidus automobiļu modeļu klāstu Eiropas tirgū.Lai arī mūsu degustētais jaunais modelis ir veidots uz „Latvijas Gada auto 2016” — „Hyundai i20” — piecdurvju hečbeka bāzes, saglabājot tā ietilpību un komfortu, vairāk nekā 50 procenti no tā virsbūves detaļām esot unikālas un radītas tieši šim modelim.

„Hyundai i20 Active” vispirms piesaista uzmanību ar pārliecinošo krossovera stila dizainu. Lai piešķirtu „i20 Active” „pilsētas apvidus auto” raksturīgu stāju, ar balstiekārtas regulējumu izmaiņām virsbūve ir paaugstināta par 20 mm, salīdzinot ar parasto piecdurvju hečbeku. „Active” piedzīvojumu meklētāja garu uzsver unikālais priekšējais un aizmugurējais bampers ar integrētiem apakšas aizsargiem, kas nodrošina papildu aizsardzību, pārvietojoties vietās, kur ceļa segums, maigi izsakoties, nav ideāls. Priekšējā un aizmugurējā bamperā ir integrēti apaļi miglas lukturi, bet ekskluzīvs aizmugures spoilers izceļ „Active” sportiskumu. Dinamisko ārieni vēl vairāk akcentē izteiksmīgie sānu moldingi un apdare, kas ir pieskaņota riteņu arku moldingiem. Uz jumta atrodas bagāžas reliņu komplekts sudraba krāsā, kas ne tikai atbilst krossovera stilam, bet ir arī ļoti praktisks. Citas detaļas, kas atšķir „Active” no „i20” radiniekiem, ir apgriezts „Hyundai” raksturīgais priekšējais sešstūra formas režģis spīdīgi melnā krāsā ar hroma ietvaru, degvielas uzpildes vāciņš ar sudraba krāsas apdari un jauna dizaina 17 collu diski. Pēc skata jaunais „i20” var braši stāties uz vienas takas ar „VW Polo Cross Country”, kā arī visiem tiem mazajiem „pilsētas džipiņiem”, kuros no īsta džipa ir tikai proporcijas, lielāki riteņi un augstāks vēders — „Citroën C4 Cactus”, „Renault Captur” un „Peugeot 2008”.

Iekšpusē „i20 Active” versijai ir paaugstināta arī sēdpozīcija, vadītājs salonā atrodas augstāk. Tas padara iekāpšanu un izkāpšanu ērtāku, kā arī nodrošina labāku pārredzamību braukšanas laikā. Salonā baudīsiet jau no „i20” piecdurvju hečbeka pazīstamo ietilpību, komfortu un plašumu. Auto ir pietiekami kluss, un cauri skaņas izolācijai nenonāk pārlieku daudz ārpuses skaņu. Patīkams sīkums ir aizmugurējā skata kamera. Tā ir iestrādāta salona atpakaļskata spogulītī. Pēc skata parasts spogulis, nekas neliecina, ka tur slēpjas LCD displejs. Kad pārslēdzamies atpakaļgaitā, spogulī iedegas displejs, kurā redzam visu, kas notiek aiz auto, bet braukšanas trajektorijas iezīmētas ar krāsainām līnijām. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 326 litri, bagāžnieka grīda ir arī iegremdējama dziļāk. Auto aizmugurējie sēdekļi 60:40 attiecībā ir nolokāmi, tātad šajā auto varēsim ielādēt pat iespaidīgi lielus objektus.

Atsevišķs stāsts ir jaunais lieliskais 1 litra trīscilindru turbo benzīna dzinējs apvienojumā ar piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Degustācijas sākumā atlika vien izbraukt cauri Rīgai, lai saprastu, ka šī ir patiešām dinamiska kombinācija! 1,0 litru trīs cilindru benzīnnieks izceļas ar 100 zirgspēku jaudu un sportisku urkšķi, kas atskan straujā paātrinājumā, tāpēc zirgu, šķiet, ir pat vairāk, bet degvielas patēriņš 4,6 l/100 km iepriecinās arī pašus taupīgākos. Mēs divarpus dienās patērējām vien pusbāku degvielas. Pat ja meklējat parastu „i20” hečbeku, nevis „Active” krossoveru, iesakām to izmēģināt komplektā ar šo jauno, ekonomisko 1,0 litru „T-GDI” benzīna turbo dzinēju komplektā ar mehānisko ātrumkārbu, kas attīsta 100 ZS jaudu pie 4500 apgr./min un 172 Nm griezes momentu pie 1500—4000 apgr./min. 

Degustācija pierādīja, ka „i20” ir atrasts zelta vidusceļš starp ērtu braukšanu un pietiekami labu vadāmību. Piekare sportiski cieta, var braukt gana dinamiski. Labi brauc gan uz asfalta, gan grantenieka, gan pa pļavu. Klīrenss ir par 3 cm augstāks kā standarta „i20”, nedaudz atšķiras arī piekares regulējumi. Un tomēr, „i20 Active” ir paaugstināts hečbeks, kas izskatās pēc apvidnieka, nevis īsts apvidnieks. Ne velti preses relīzēs tiek uzsvērts, ka šis auto ir piemērots „vietās, kur ceļa segums nav ideāls”, atstājot citiem tik daudz dzirdētos stāstiņus par „bezceļa braukšanas unikālajām īpašībām”. 

 

Degustācijas secinājumi

Ar ko krossovers būtu labāks par tikpat lielu parastu kompaktu hečbeku? Tas ir augstāks, tas mazāk bīstas no bedrēm un kanalizācijas lūkām, tajā ir vieglāk iekāpt, augstākas sēdpozīcijas dēļ ir labāka pārredzamība. Pateicoties augstākam klīrensam, pilsētā vieglāk pārvarēt dziļākas peļķes un tikt pāri lielākām bedrēm un apmalēm. Ar ko krossovers ir neizdevīgāks? Šāds auto ir smagāks, tātad lielāks ir degvielas patēriņš un ikgadējā transporta nodeva. Tas jau pats par sevi ir dārgāks par tikpat ietilpīgu vieglo auto, dārgākas ir apkopju izmaksas, un dārgākas ir krossovera palielinātā izmēra riepas. „Hyundai i20 Active” gadījumā šīs negatīvās blaknes tikpat kā nepastāv, bet pat neliela krossovera īpašību „piešprice” ievērojami paplašina mašīnas pielietojumu mūsu drūmi „nolāpītajos” ceļos. Degustācija pierādīja, ka „Active” nenoliedzami ir labāks par parastu „i20”. „Active” paaugstinātā virsbūve un dizaina elementi demonstrē automobiļa piedzīvojumu meklētāja garu, nezaudējot ietilpību un komfortu, ko piedāvā „i20” piecdurvju modelis. Šādā „Active” aprīkojumā ar jauno 1,0 litru „T-GDI” benzīna turbo dzinēju tas faktiski ir auto bez trūkumiem, kas spēj sniegt īsti folksvāgeniskas sajūtas. „Active” ir par 20 mm augstāks nekā „parastais” i20, tam ir vairāk dekoratīvo dizaina elementu, kas liek izskatīties pēc maza apvidnieka, tomēr bez pilnpiedziņas ar šādu auto neiesakām mēģināt forsēt aizaugušas meža stigas un pielijušus laukus. Auto tomēr paredzēts galvenokārt braukšanai pilsētas apstākļos — no darba uz biroju, no biroja uz veikalu, no veikala uz sporta zāli utt., taču dinamiskais krossovera dizains piesaistīs jaunus pilsētniekus ar aktīvu dzīvesveidu, kuriem varētu patikt tādi vaļasprieki kā sēņošana un makšķerēšana, slēpošana vai vienkārši pārgājieni pa dabas takām. Automobiļa cena Latvijā sākas no 14 990 eiro.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565